• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Starowiejska: nowy chodnik, stary bruk i lepsze oświetlenie

Patryk Szczerba
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dodatkowe prace na Starowiejskiej za 600 tys. zł
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.

Na ul. StarowiejskiejMapka w Gdyni nadmierną prędkość kierowców mają ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik. Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.



Jak oceniasz proponowane zmiany na ul. Starowiejskiej?

Przypomnijmy, że o przebudowie Starowiejskiej mówi się od co najmniej 10 lat. Dwukrotnie rozpisywano konkurs na koncepcję przebudowy, ale bez powodzenia. Kosmetyczne zmiany ograniczające w teorii prędkość zrealizowano dzięki programowi Civitas Dynamo. O remont ulicy z prawdziwego zdarzenia zaczęli starać się społecznicy zrzeszeni obecnie w stowarzyszeniu Miasto Wspólne, ale promując radykalne zmiany w ruchu weszli w konflikt z przeciwnikami ograniczeń.

Plany remontu ul. Starowiejskiej wróciły przed wyborami



Władze Gdyni do remontu Starowiejskiej zaczęły przymierzać się dopiero przed wyborami samorządowymi w 2018 roku. Warsztaty i ankiety dały trzy warianty przyszłości ulicy: brak zmian, współdzielenie przestrzeni z pieszymi i stworzenie deptaka. Przeznaczony do realizacji wybrał prezydent Wojciech Szczurek, czekając z decyzją na wynik wyborów samorządowych.

Rok temu ogłoszono projekt Klimatyczne Centrum, zakładający udogodnienia dla pieszych w Śródmieściu, który ma kosztować razem 18 mln zł. Jednym z jego elementów stała się przebudowa ul. Starowiejskiej. Za drugim podejściem udało się wybrać projektantów modernizacji. Architekci z Rem Projekt z partnerem Urban Media inkasują nieco ponad pół miliona złotych za przygotowanie koncepcji w dwóch wariantach, a także dokumentacji projektowo-kosztorysowej i nadzór autorski.

Całość zamówienia ma być gotowa wiosną, ale są już dostępne założenia koncepcyjne zmian na ul. Starowiejskiej, których uzupełnieniem ma być modernizacja odcinka ul. Abrahama pomiędzy Starowiejską i 10 Lutego. Szacunkowy koszt modernizacji najstarszej ulicy to nieco ponad 5 mln zł. Zmiany na Abrahama mają kosztować ok. 1,2 mln zł.

  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.
  • Na Starowiejskiej po zmianach na równych prawach mają przebywać kierowcy, rowerzyści i piesi.

Rowerzyści na bruku, oddzieleni od aut słupkami



Architekci zakładają zachowanie istniejącą szerokość jezdni ulicy wraz z jej historyczną nawierzchnią z bruku kamiennego, tłumacząc ograniczeniami nałożonymi przez Miejskiego Konserwatora Zabytków. Zmienić się może wysokość krawężników, których brakujące elementy będą wymienione.

Najważniejsze proponowane zmiany na Starowiejskiej:

  • W koncepcji zaprezentowano dwa wyniesione skrzyżowania - z ul. 3 Maja i Władysława IV.
  • Ruch samochodowy do 30 km/h mają ograniczać ogródki gastronomiczne i siedziska.
  • Ulicą nadal pojedziemy samochodem w jedną stronę pasem o szerokości 4,1 metra.
  • Ruch rowerowy będzie możliwy w obu kierunkach.
  • Rowerzystów od kierowców oddzielą słupki.
  • Miejsca postojowe mają wydzielać i ograniczać parklety.
  • Na chodniku pojawią się betonowe płyty 20x20 cm
  • Oprócz skrzyżowań z 10 Lutego i Władysława IV nie będzie przejść dla pieszych.
  • Nowe ma być oświetlenie, umożliwiające m.in. montaż iluminacji świetlnych




Fontanna możliwa, ale zwiększy koszty



Architekci zaproponowali też fontannę między ul. Ofiar Piaśnicy a ul. 3 Maja, zwracając jednak uwagę, że realizacja w znaczący sposób zwiększy koszty realizacji całej inwestycji. Na Abrahama zaplanowano z kolei nową nawierzchnię, remont chodnika oraz utworzenie zatok postojowych. Ruch pozostanie tam jednokierunkowy.

Ani na Starowiejskiej, ani na Abrahama nie są planowane poważniejsze inwestycje w infrastrukturę podziemną.

Projektanci zastrzegają, że koncepcja może jeszcze ulec zmianie na dalszym etapie prac projektowych. Liczą na to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, krytykując prezentowane zamierzenia.

Społecznicy: nie takie były oczekiwania



- Koncepcje zamówione przez UM przewidują minimalną ingerencję w istniejący bruk. Nie będzie remontu 100-letnich instalacji, będzie jedynie estetyzacja ulicy z przebudową chodników. Rozumiem historyczną wartość bruku dla tak młodego miasta, ale jeśli jednocześnie przewiduje się poprowadzenie po nim drogi rowerowej, to wymagałby on choćby w śladzie ścieżki innego podejścia - praktykowanego na nawierzchniach historycznych (Poznań, Wrocław) szlifowania kostki kamiennej lub wypełnienia spoin. W obecnej wersji nie przewiduje się nawet większych napraw bruku - będziemy mieli na całej długości ulicy odseparowaną drogę rowerową, po której będą jeździć nieliczni, a większość będzie irytować pieszych, wybierając równy chodnik. Podobnie będzie z wszelkimi pojazdami typu hulajnogi elektryczne. Nie rozumiem tej polityki świadomego wywoływania konfliktu między pieszymi a rowerzystami - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Wskazuje, że na ulicy dla kierowców zmieni się niewiele, a piesi nadal nie będą mogli czuć się na Starowiejskiej swobodnie i bezpiecznie.

- W żaden sposób nie postarano się o obniżenie krawężników i stworzenie jednego poziomu powierzchni chodników i pasa jezdni - tak, jak to jest praktykowane w tego typu strefach i co też w kilku miejscach przewidywał wariant wskazany do realizacji przez prezydenta. Innymi słowy - nominalnie będziemy mieli strefę zamieszkania w wersji woonerf, a praktycznie nic się nie zmieni, bo te 4,1 metra szerokości to całkiem dobry tor do szybkiej jazdy. Jedynie wysunięte na bruk parklety i platformy ze stolikami kawiarnianymi pozwolą na pewną "ekspansję" pieszych i spowolnienie samochodów - dodaje Piesiewicz.
Proponuje dostosowanie bruku w śladzie drogi rowerowej do jazdy rowerami, zwężenie wjazdów na odcinki Starowiejskiej, której jezdnia powinna mieć szerokość 2,75 metra i zwiększoną liczbę nasadzeń.

Przetarg budowlany w III kwartale



Projekt koncepcyjny zostanie skierowany do dalszych prac projektowych.

- Zakończono etap projektu koncepcyjnego. Zgodnie z zapisami umowy projekt koncepcyjny jest opracowaniem wariantowym. Na etapie projektowania koncepcyjnego następowało wniesienie uwag do przekazanych materiałów przez m.in. Miejskiego Konserwatora Zabytków, zespół ds. komunikacji rowerowej, Biuro Plastyka Miasta, Wydział Ogrodnika Miasta, eksperta ds. dostępności miasta Gdyni. Na podstawie zebranych uwag dokonano wyboru wariantu skierowanego do dalszych prac projektowych - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Urzędnicy zaznaczają, że rozwiązania zatwierdzone w projekcie koncepcyjnym mają podlegać uszczegółowieniu w kolejnym stadium projektowym.

- Planowane ogłoszenie przetargu na roboty budowlane to III kwartał 2021 roku - dodaje Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (450) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • 5 baniek - ale za to pięknie będzie :) (11)

    To zawsze lepiej wydana kasa niż na wybory korespondencyjne :)

    • 46 68

    • wizka wygląda ładnie (1)

      trochę ucywilizuje się ta ulica

      • 5 6

      • Wyglada jakby ja ktos zrobil na Commodore 64c

        • 5 0

    • obecnie ul. Starowiejska wygląda jak mało uczęszczany komis samochodowy (1)

      • 9 2

      • czyli biznes się kręci. jak już będzie woonerfem to prostu szczurek pożyczy kolejną kasę na wodotryski

        a spłata to potem w 2040, jak już nie będzie rządził

        • 3 2

    • Wciskacie ludziom kit tak samo jak Morawiecki. (1)

      Oddajcie kasę, którą wydaliście na śmieszną arkę. Pieniądze wywalone w błoto, dosłownie w błoto, bo murawa to przypomina. Wstyd.

      • 7 1

      • Słusznie, kasa w bagnie zwanym arka.

        • 4 0

    • (1)

      Za te 5,8 mln zł to nawet nie warto zaczynać coś robić. 100m odcinek ul Abrahama, który został wyremontowany w 2018 roku kosztował 3,8 mln zł, a tu raptem za 2 miliony więcej chcą zrobić prawie 800m. Szkoda inwestować tylko w estetyzacje, jak cała leciwa infrastruktura podziemna będzie nie ruszona. Już widzę jak po tym remoncie przyjeżdża taki PEWiK na usunięcie kolejnej awarii i skrupulatnie odtwarza tą nową nawierznie... Później będzie mówione, że ulica zostala wyremontowana i temat zamknięty, bo inne czekają w kolejce. Albo róbmy coś porządnie na kolejne 100 lat albo czekajmy dalej aż będzie nas na to stać, bo z takiej prowizorki nikt nie będzie zadowolony.

      • 5 0

      • Dozbierać z podatkow i zrobić porządnie

        Za pieć baniek to jak mam domek ,a tutaj za taką małą kasę chcą zrobić Starowiejską.Jak się coś robi to robi się porządnie a nie byle jak za tak małe pieniądze.Taki remont robi się na dekady i wymaga inwestycji a nie byle szybkiego bubla ,jak zlikwidowane parkingi na 10 Lutego i posadzone jakieś krzaki ogrodzone bambusem,tak samo będzie z tą Starowiejską.

        • 1 0

    • (1)

      Czy będą sadzić drzewa wielkości krzakow w donnicach itp.wynalazkach ,czy posadzą chociaż takie drzewa jak na kawalku odremontowanej ulAbrahama .Bo jak ta druga opcja to będzie git.

      • 0 0

      • Wg tego planu proponują wycinkę 3 drzew i zasadzenie 17 lub 14 nowych. Spektakularnego efektu nie będzie. Ten projekt pod każdym względem jest nastawiony na jak najniższe koszty. Miał być miejski salon a będzie co najwyżej przedsionek.
        Żeby mówić o porównywalnym efekcie jak na zrobionym już fragmencie Abrahama to trzeba by dołożyć do tych prawie 6 mln zł jeszcze ze 20 mln (7*3,8=26,6) .

        • 2 0

    • rzeczywiście...kartofel

      • 1 0

  • (41)

    Bez sensu,zrobić deptak bo ulice centrum Gdyni to obecnie pustka,same banki i apteki...wielkie obietnice są jak zwykle przed wyborami...a potem marazm i stagnacja.Przetarg koniec 2021...ehh a więc realizacja 2025 a w 2027 pierwszy remont.

    • 130 28

    • (32)

      hehe pustki bo nikt nie przyjezdza do miasta, po ktorym nie mozna jezdzic samochodem. Z Redy mam jechac rowerem z zona i dziecmi? Tak tak wiem - mam nie przyjezdzac wogole.

      • 18 17

      • nie martw sie. niedlugo wiecej ludzi bedzie jezdzic z gdyni do redy niz z redy do gdyni

        • 16 4

      • Nie, masz zostawić samochód kawałek dalej (20)

        I się przespacerować.

        • 11 12

        • aaa Gdynia to taki skansen ma być, (13)

          albo Pompeje...
          Poproszę o konkretne światowe przykłady, przeanalizujemy ...

          • 7 8

          • Choćby głupi Londyn? (2)

            • 3 4

            • W którym miejscu ? (1)

              Po drugie, turyści do Londynu nie przyjeżdżają samochodami tylko przylatują - inna liga.
              Po trzecie metro które w sposób szybki i bezwysiłkowy zawiezie w każdy punkt. W samym centrum Gdyni byłoby z 6 stacji metra w rożnych punktach,
              Po czwarte tam nikt nie ma problemu z językiem angielskim i można łatwo kupić bilet w rożnych opcjach nie narażając się na szykany ze strony kanara - procedura jest prosta - jedna strefa - jedna cena

              • 7 1

              • Tak, w Gdyni 6 stacji metra

                chyba jakbyśmy tu mieli żyłę złota

                • 0 0

          • Dajcie spokoj (9)

            Pan z Redy utknął mentalnie w PRL-u, gdzie wpajano wspaniałe pomysły jak autostrady w centrum miasta

            • 4 15

            • to nie był pomysł prlu, tylko cały świat, łącznie z nowym jorkiem tak budował. wycofano się z tego (8)

              bo spadały ceny nieruchomości w odcietych kwartałach i zamierało tam życie.

              teraz wyzwania są inne. jest wymuszony prez ekonomię odpływ ludzi z miast na dalekie przedmieścia, przy beznadziejnie realizowanej miejskiej polityce komunikacji. Rower jest rozwiązaniem dla młodego singla pracujacego w korpo. albo w modelu chińskim, który będzie u nas powoli wdrażany, dla kogoś w rodzaju niewolnika, który nie ma innego wyjścia.

              • 3 0

              • Rower jest świetnym rozwiązaniem, tylko musisz o tym pomyśleć wcześniej. (7)

                Jak szkoła czy przedszkole jest 500m od domu, to dzieci możesz prowadzić na piechotę, a sam pojechać rowerem albo komunikacją do pracy.

                No, ale trzeba takie rzeczy przemyśleć przed zakupem mieszkania, a u nas liczy się tylko żeby metrów mieć więcej niż znajomi...

                • 2 6

              • z twojej wypowiedz wiem tyle, że nie masz dzieci i za nikogo nie odpowiadasz (3)

                wybór nieszkania nie jest w Polsce wyborem, tylko analizą na co mnie stać. Doprowadzenie 2 dzieci do 2 szkół, nawet w promieniu 500 m, to jest godzina. Dodaktowo - moze Cię to zaskoczyć - zajęcia w szkołach rozpoczynają sie w różne dni o różnych porach.

                Naprawę szkoda mi czasu na dyskusje z kimś, kto prowadzi życie piotrusia pana, ale chciałby innych pouczać jak się żyje.

                • 7 3

              • Z Twojej wypowiedzi wiem, że nigdy nie próbowałeś pomyśleć nad jakością swojego życia. (2)

                Dlaczego dwójka Twoich dzieci ma chodzić do dwóch różnych szkół?
                Czy może wozisz do szkoły dziecko w liceum?

                "wybór nieszkania nie jest w Polsce wyborem, tylko analizą na co mnie stać."
                Jak już mówiłem - jedyny wyznacznik: więcej metrów niż znajomi, bo lans ponad wygodę.

                No, chyba że nie stać Cię na nic poza kawalerką na Szadółkach, ale wtedy głupotą jest pchanie się w swoje mieszkanie.

                Pamiętaj żeby szukać więcej wymówek, jak to się nic nie da, bo jeszcze dojdzie do Ciebie, że zmarnowany czas i nerwy są wynikiem Twojej nieprzemyślanej decyzji...

                Pozdrowienia od Piotrusia Pana mieszkającego 100m od przedszkola, 500 od szkoły i 40 od przystanku :)

                • 2 6

              • (1)

                1. Dziecko mam niepełnosprawne i musi chodzić do szkoły gdzie możliwa jest edukacja.
                2. Kiedy się ma dwójkę, nie metraż jest istotny, tylko własne pokoje dla dzieci. Czyli wychodzą trzy. Żyjesz w świecie lansu, jak to piotruś pan, bo nam takie rzeczy nawet nie przychodzą do głowy, żeby kupować mieszkanie ze względu na znajomych. To tylko potwierdza, że nie rozumiesz co to jest rodzina.
                3. O szukaniu wymówek: założyłem rodzinę, zarabiam na nią, walczymy z żoną o normalne życie dla niepełnosprawnego syna. WIęcej wrażeń mi nie potrzeba. Lansu nie szukam.

                Ale ty mi będziesz mówił o życiu i wymówkach. Co w życiu osiągnąłeś? Co zrobiłeś dla innych? Oczywiście nic. Wsiadaj na rower i szukaj lansu.

                • 6 2

              • Oczywiście, zaraz wychodzi, że wszyscy mają niepełnosprawne dzieci, codziennie noszą lodówki, a zamiast pracy cały czas rozwożą staruszki po przychodniach.

                Pomyśl sobie, że gdyby ludzie, którzy nie mają takich problemów (a jest ich 99%) zaczęli myśleć i kalkulować, nagle dla tych którzy nie mają wyjścia zrobiłoby się luźniej.

                Niesamowicie irytujące jest to, że przerzucając konsekwencje swoich decyzji na innych (każdy czasem musi wyciągnąć samochód z garażu) jeszcze masz czelność mnie wyzywać...

                • 1 4

              • Ja (1)

                Tak a w każdym przedszkolu 500 m od domu miejsca na te dzieci czekają. Hahahahah oj chyba ktoś tu nie zna życia.

                • 2 0

              • W prywatnym - czekają.

                Ale jak wydajesz te 500+ na Passata zamiast na dziecko, to już nie ma...

                • 0 1

              • Tak szczególnie

                jak ktoś go ukradnie, w czym specjalizują się mieszkańcy tego smutnego państewka

                • 0 0

        • Gdzie dalej? Powinno być bliżej, przed wjazdem do centrum.

          • 0 0

        • Ja (2)

          Ciekawe gdzie jest to kawałek dalej ? W Rumii?

          • 1 0

          • Rumi jedno "i" tumanie.

            • 1 0

          • Starowiejska ma 750m długości.

            Serio nawet tyle nie jesteś w stanie przejść?

            • 3 1

        • Gdzie, do cholery?! Gdzie go zostawić?! Na Obłużu?!

          • 1 1

        • No własnie gdzie zostawić samochód ?

          • 1 0

      • Gdynia ma ćwierć miliona swoich mieszkańców. (6)

        Poza tym jak Cię stać na samochód i paliwo, to jaki problem zapłacić za parking?

        • 5 8

        • ale Polak jest chytry ! Opłata za parking to ból okropny!

          • 6 4

        • Niestety Polaków nie stać na samochód.

          Dlatego średni wiek auta w Polsce to 12 lat. (I nie byłoby problemu gdyby te 12 lat było od nowości, nie po Niemcu ;p)

          • 9 1

        • Ja

          Jaki parking ,gdzie?? W Gdyni nie ma parkingów i to jest największy problem.

          • 3 0

        • bo on myślał, że jak kupi auto za 9000 to parkingi ma już w cenie (1)

          • 0 0

          • Placi podatki drogowe w paliwie,w serwisach itp.

            • 0 0

        • Jaki parking? Widac ze sloik.

          • 0 0

      • Z Redy SKM. Ale jeśli masz daleko do stacji, to faktycznie warto podjechać rowerami.

        • 2 1

      • (1)

        skoro wybrałeś GWE to tam zostań i idź zwiedzać wejherowo śmiechowo.

        • 2 2

        • Zeby sie zaraz nie okazalo, ze to ty do Redy na zakupy musisz jezdzic z Gdyni (na rowerze)

          • 0 0

    • Obecnie świeci pustkami ponieważ gastronomia nie działa - rozporządzenie Matołusza :)

      Apteki i banki są potrzebne :)

      • 3 10

    • A jakie teraz masz wybory?

      • 2 0

    • ulice centrum Gdyni to nie pustka (2)

      tylko komis samochodowy

      • 6 6

      • A zwłaszcza Starowiejska. (1)

        Ta ulica prawie w ogóle nie służy do komunikacji, przemieszczania się. Wygląda jak giełda samochodowa.

        • 3 7

        • Nie byles jeszcze na gieldzie,proponuje do Poznania

          • 0 0

    • (2)

      Jakie banki i apteki? One to może były 10 lat temu. Teraz to raczej pustostany! Z jednej strony to wina właścicieli lokali z ich horrendalnymi stawkami za najem, a z drugiej władz miasta za pozwolenie na wielką galerię handlową. I jeszcze te kretyńskie pomysły z likwidowaniem parkingów, jednokierunkową Świętojańską... Zastanawiam się czy oni to robią celowo, by doprowadzić do zupełnego upadku centru miasta?

      • 3 1

      • (1)

        bo ich banki rozpuscily miesiecznymi przelewami po 50tys pln i teraz przeciez nie moga zejsc ponizej tej kwoty.

        • 0 0

        • A to też prawda

          • 0 0

  • (12)

    taa.. najlepiej usuńmy w ogóle drogi i miejsca parkingowe i niech miasto wieje pustkami

    • 118 46

    • Realizacja twoich propozycji na całym świecie powoduje efekt odwrotny (9)

      Miejsca bez samochodów tłumnie się zaludniają a biznes kwitnie.

      • 18 14

      • Widzimy to na końcu Alei JP2 (1)

        • 13 5

        • Do tego prowadzą koncepcje.wspierane przez spolecznikow

          • 0 0

      • nie na całym świecie, tylko w bogatych, dużych miastach zachodniej europy (5)

        Polska nie leży w zachodniej europie, a Gdynia nie jest bogatym ani dużym miastem. tu jest inny poziom i struktura przychodów i inne realia funckjonowania. ludzie nie jeżdżą samochodami z powodu fanaberii.

        no ale zrozumienie tego zajmie trochę czasu, o ile wśród decydujących jest ktokolwiek zdolny do takiej refleksji. odwracanie tego procesu będzie kosztowało.

        • 12 9

        • (3)

          Czyli biednych bardziej stać na posiadanie i jeżdżenie samochodem? xD

          • 3 1

          • Biednych nie stać już na nic po kupieniu samochodu. (1)

            Więc muszą tylko nim jeździć...

            • 4 3

            • dla biednych jedyną rozrywką to jazda samochodem po mieście i smrodzenie innym

              • 0 2

          • nie byłeś dłużej na zachodzie, to nie rozumiesz.

            w holandii nie potrzebowałem samochodu. stać mnie było na korzytanie z wygodnej i taniej komunkacji publicznej. stać mnie było na mieszkanie prawie w centrum 10 minut od pracy. nie musiałem się martwić o wolne miejsca w przedszkolu, o szkołę i wizytę u lekarza. to wszystko, czego załatwienie w Trójmieście wymaga całego dnia jeżdżenia samochodem w Holadnii mogłem sobie zamienić na relaks życia rowerowego. bez pośpiechu i bez nerwów, ze jutro wszystko może się zawalić.

            • 5 1

        • Otóż właśnie w Gdyni jazda samochodem jest fanaberią...

          • 1 5

      • Mieszkamy w Polsce, wypada zejść na ziemię z tym całym światem

        • 0 0

    • miasto dopiero odżyje (1)

      gdzie nie ma samochodziarzy tam jest życie. to wszędzie działa.

      • 2 11

      • Te tłumy na placu Zawiszy...

        • 5 1

  • Woonerf (3)

    Remont powinien być dokładnie w tej samej formie co fragment Abrahama od 10 lutego do Batorego. Inne zmiany na Starowiejskiej i pozostałym fragmencie Abrahama do 10 lutego to pudrowanie trupa i strata pieniędzy

    • 119 11

    • Jakiekolwiek zmiany w Gdyni to pudrowanie trupa. (1)

      Samorządność zadłużyła miasto na miliard i ti nie jest ich ostatnie słowo. Kasa jest tak pusta, że musieli oddać PEWiK, żeby móc wziąć kolejny kredyt.
      To miasto już jest trupem, z którego cwaniacy wyszarpują resztki ścier*a póki się da.

      • 15 2

      • Dokladnie, te pieniadze powinny isc na MOPS w gdyni Chylonii!

        • 1 3

    • Popieram ,ten kawale zasluguje na wielki plus.Tyle że te sto metrow co tam zrobiono kosztował 4 miliony.A tutaj na 800 metrow Starowiejskiej chcą wydać 5 milionów.Można sobie wyobrazić jak to będzie byle jaka fuszerka.Robić to się powinno porządznie a nie byle jak,bo to ma slużyć dziesiątki lat.

      • 3 0

  • (1)

    Pomysł bardzo fajny, nic tylko realizować. Na pewno miasto na tym zyska

    • 27 73

    • o której części miasta mowa ?

      o urzędnikach czy mieszkańcach ?
      Poprosiłbym o jakieś rozwinięcie ...

      • 6 3

  • Czy (8)

    Pracę wykona firma MTM? Zajmijcie się północą Gdyni a nie tylko śródmieście i Chwarzno -Wiczlino

    • 87 15

    • Od 15 lat pierdzielisz o tym mtm (4)

      A od 15 lat mtm bardzo rzadko wygrywa jakiekolwiek przetargi w Gdyni.

      • 1 13

      • MTM nawet jak przegrywa przetarg to dostaje zlecenie. (3)

        Pętla na Fikakowie - mówi ci to coś?

        • 5 2

        • To stań do przetargu, może wygrasz ! (2)

          • 4 1

          • pan z sosnowca moze, owszem, stanąć do przetargu, ale jako mieszkaniec

            od urodzenia, wiem jakie są realia przetargów w gdyni, i jakie są realia zatrudniania w instytucjach. osobiście odradzam, chyba że ma właściwe geny i zdolności towarzyskie

            • 2 0

          • Oczywistym jest, że nie wygra.

            Właśnie o tym pisał.
            Wygra MTM.

            • 2 0

    • (2)

      Wiczlino 18 wiekiem trąci, brak wody, kanalizy, gazu i dróg. Gdzie tu widzisz inwestycje? Nie mówię o deweloperskich osiedlach. Poza nimi też ludzie mieszkają.

      • 9 1

      • (1)

        Tak sobie wybrali i do tego doprowadzili swoje rezydencje.

        • 0 2

        • Ciekawe ile widziałeś tych rezydencji. Zazdrość przez ciebie przemawia i brak rozeznania w terenie na temat którego się wypowiadasz.

          • 0 0

  • Katastrofa

    Wyniesione przejscie przez wladyslawa iv. Plus te durne slupki.... No i kostka betonowa. Dac malpie brzytwe to zrobi deptak...

    • 104 14

  • 10 lutego (6)

    A może tak 10 lutego wyremontować przecież tam jest tragedia, dziury, koleiny i ten bruk...mega ślisko i niebezpiecznie

    • 106 6

    • Wpisów ze słowem "mega" (2)

      nie bierzemy pod uwagę. To nie forum dla chłopców z podstawówki...

      • 5 13

      • coś jest o tym w regulaminie forum? (1)

        • 2 1

        • to nie jest forum.

          • 0 1

    • Przecież chodnik na całej długości jest w remoncie (2)

      Bruk nie do ruszenia, ale z tego co wiem to asfalt ma być wymieniany w tym roku

      • 2 0

      • (1)

        Asfaltu tez nie wolno ruszac, bo jest juz tez zabytkiem

        • 6 0

        • Podobnie jak

          dziury w tymże.

          • 2 0

  • Handel na Świętojańskiiej zaorany, 10 lutego zaorany,teraz czas na Starowiejską. (25)

    Najbliższy dostępny parking w Rumii.
    Skorzystaj z super innowacyjnego roweru cargo.

    • 181 25

    • No tak (21)

      Bo jak na Swietojanskiej każdy stawał jak się chce to był kraina mlekiem i miodem płynąca! Przeciwnie. Lata 2007-2012 (przed otwarciem riviery!) były najgorsze dla tej ulicy. Własnej wtedy królowały banki i apteki. Polacy i tak nie maja w zwyczaju robić zakupów na ulicy jak w zachodnich krajach i jechało się do Bałtyckiej czy Klifu. Teraz właśnie ta ulica odzywa. Może pandemia namieszała, ale zaczyna dominować gastronomia i jest naprawdę ok. A i do sklepu można iść - ecco, tiger, Douglas, Empik.

      • 21 23

      • (12)

        Ok.? Przejdź się Świętojańską w obie strony i policz puste lokale! W tym Twoja gastronomia, która "dzięki ogromnym" dotacjom PiS ma się "świetnie".

        • 19 12

        • A czy ja mówię ze ma się swietnie? (4)

          Mimo to ciagle się coś otwiera.

          • 9 5

          • (3)

            I zaraz zamyka . Max jeden sezon i zamykamy . Gdynia to pustynia po 20 godzinie

            • 18 4

            • więc zastawmy ją autami i przeróbmy na komis samochodowy

              z pustyni po 20 zrobimy złomowisko 24h

              • 10 7

            • I dobrze. Sopot taka pustynią nie jest i wszystkim to bokiem wychodzi.

              • 4 2

            • No tak

              Bo jakby były wszędzie miejsca postojowe to by nocne życie kwitło. Sorry, ale to chyba tak nie działa.

              • 5 7

        • Puste lokale (5)

          To wina pazernych kamieniczników i Januszu biznesu. Co ma do tego polityka miasta?

          • 6 9

          • jeżeli miasto nie ma wpływu na to co sie dzieje w mieście, to po co jest 1000 urzędników? (3)

            • 10 1

            • A co niby mają zrobić? (2)

              Czynsze ustalać odgórnie jak za komuny?

              • 4 2

              • jeśli nie mają co robić to rozwiązanie jest chyba oczywiste. założysz się że 300 osób wykonałoby tę samą pracę? (1)

                a 700 mogłoby na własnej skórze zaznać życia przeciętnego gdynianina.

                • 3 0

              • Wyobraź sobie, że urzędnicy mają zupełnie inną pracę.

                Może w Twojej firmie powinni wywalić połowę pracowników, bo nie zajęła się utrzymaniem dróg, albo czymś innym, co do niej nie należy?

                • 0 1

          • Pazerni wlasciciele rozpuszczeni przez banki to jedno, a brak mozliwosci sprawnego dojazdu w poblize to drugie. Jesli najblizszy parking mam kolo teatru albo pod Batorym, to w zyciu nie pojde na sama gore Swietojanskiej. Bo jesli mam tam isc na piechote to wole pojechac autem do Riviery. Mieszkancy takich ulic jak Swietojanska czy Starowiejska darli mordy, ze glosno, ze nalezy ograniczyc ruch itp, a zaraz beda mieli pretensje, ze do najblizszego sklepu musza jechac autobusem. Tym miastem bez watpienia rzadza idioci ale oddanie go jeszcze wiekszym d**ilom z PiSu byloby jeszcze wiekszym bledem.

            • 7 4

        • puste lokale są tez na Monciaku i Długiej. Ostatnio gdzieś czytalem że w Warszawie na Nowym Świecie jest rekordowa liczba pustostanów. Takie czasy.

          • 5 3

      • (4)

        niestety zniszczono swietojanska otwarciem riviery. galerie handlowe w centrach miast to rak. takie galerie powinny byc tylko i wylacznie przy obwodnicy

        • 9 16

        • Riviera nie ma nic do swietojanskiej (1)

          wrecz przeciwnie, jej bliskość może być atutem - gdyby tylko to dobrze wykorzystać. Duży parking, tak naprawdę od swietojanskiej oddziela riviere jedynie tunel pieszy

          • 3 10

          • oddziela? chyba płynnie łączy (bez sterczenia w oczekiwaniu na zielone światło).

            • 4 0

        • Galerie powinny być budowane jeszcze większe (1)

          Mamy zimny ,śnieżny klimat kto ci będzie chodził grubo ubrany i opatulony od sklepu do sklepu caly spocony w sklepie a na zewnątrz przewiany i chory.Wlaśnie tak jest na Świętojańskiej i innych ulicach, na zewnątrz minus 10 a w butiku plus 25 .Sprzedawca to sobie tam siedzi w krótkim rękawku ,a kupujący wchodzi opatulony i zaraz jest caly zgrzany.A w galeri wjeżdżam sobie samochodem do garażu ,rozbieram grube kurtki i swetry i idę sobie do wszystkich sklepów ubrany stosownie do temperatury otoczenia,mając na miejscu prawie wszystko.Powinni robić jeszcze większe galerie gdzie byłoby wszystko łącznie z basena mi,lodowiskami,kręgielniami,boiskami,kinami ,palmiarniami,ogrodami zimowymi,fontannami,akwariami i innymi przybytkami potrzebnymi do życia.Mamy 7 miesięcy zimna i takie molochy pod dachem zawsze mają przyszłość i są wygodniejasze dla mieszkańca i klienta.Jeszcze raz powtarzam nikt przy zdrowych zmyslach nie będzie co 10 minut wchodził do małego butiku i co chwila się rozbierał z grubych ciuchów żeby się nie przepocić.To jest po prostu awykonalne ,nawet jak by w butikach były szatnie i tak wybieram galerię ,im większa i ma więcej atrakcjido zaoferowania tym lepiej

          • 3 2

          • przecież ludzie głosują nogami

            gdyby nie chcieli robić zakupów w galeriach to by tam nie chodzili i galerie by padły! A co nie otworzyli to tłumy jeszcze większe.

            • 2 0

      • Ooo, super. 4 sklepy na krzyż. Polacy chodziliby do sklepów ulicznych gdyby nie wciśnięto ich do galerii handlowych, bo taki był rzut kapitalizmu

        • 2 2

      • zgadza się - choc to czym handluja zależy od włascicieli sklepów

        tak zwane butiki były dobre za PRLu - potem po prostu chciano drogo za chłam, który w obecnej Polsce juz nie jest kupowany

        ostatnio pozytywnie zaczął się zmieniac charakter ulicy w stronę gastronomii - kawiarnie, restauracje - no ale teraz mamy ma ły problem z powodu covid-19, który według narodowych patridiotów jest spiskiem

        • 0 1

      • Co za bzdury. Co trzeci sklep na Świętojańskiej jest zamknięty. Wtedy przynajmniej banki i apteki były czynne

        • 0 0

    • (1)

      Im mniej parkingów w centrum tym lepiej dla was małotrójmiejskich golfiarzy i passatowcow - autobus albo SKM i zapraszamy na łykendowe imprezy.

      • 2 3

      • I tak powstanie zupełnie pusta.ulica,

        • 0 0

    • Rumi - jedno i. Co do reszty, pełna zgoda.

      • 3 0

  • OMG siedliska, fontanny jeszce małego zoo i chamaków brakuje (3)

    taka bzdura tylko w gdyni i kolejne 5mln w piach.

    • 110 17

    • hamaków jeżeli już.

      • 2 1

    • jeszcze domy ekologiczne dla wolnożyjących chomików i gekonów zabrakło

      • 2 1

    • A Guć w Bałtyku?

      To nie zoo?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane