• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

24 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Tramwaje na Morenę kursują regularnie od 31 sierpnia i od tego czasu nieustannie pojawią się głosy krytyki w zakresie zmian w komunikacji. Tramwaje na Morenę kursują regularnie od 31 sierpnia i od tego czasu nieustannie pojawią się głosy krytyki w zakresie zmian w komunikacji.

Nowa trasa tramwajowa na Morenę (Piecki-Migowo) wciąż budzi kontrowersje ze względu na nieprzemyślane rozwiązania. Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego proponuje wdrożenie szeregu poprawek, które powinny ułatwić podróż tramwajami oraz przesiadanie się na pętli Siedlce.



Jak oceniasz organizację komunikacji miejskiej po otwarciu trasy na Morenę?

Zgodnie ze Strategią Rozwoju Gdańsk 2030 Plus, działania podejmowane przez jednostki miasta powinny dążyć do poprawy jakości i konkurencyjności transportu zbiorowego w porównaniu z transportem indywidualnym. Zakładane jest, aby w perspektywie najbliższych piętnastu lat udział podróży samochodem osobowym został ograniczony na rzecz zwiększonego udziału podróży pieszych, rowerowych i transportem zbiorowym.

Czytaj też: Strategia dla Gdańska: udogodnienia dla pieszych, nie tylko dla aut

(...)

Na nowej trasie zdiagnozowano następujące problemy, pogarszające jakość i konkurencyjność publicznej komunikacji miejskiej, w stosunku do stanu sprzed otwarcia trasy tramwajowej: wydłużenie czasu przejazdu i spadek komfortu jazdy.

Czas przejazdu uległ wydłużeniu zarówno z powodu dodatkowych przesiadek, jakie zostały wprowadzone po otwarciu inwestycji, jak również z uwagi na mniejszą prędkość komunikacyjną tramwajów niż autobusów przed otwarciem inwestycji.

Rozkładowa prędkość komunikacyjna na odcinku Brętowo zobacz na mapie Gdańska - Siedlce zobacz na mapie Gdańska (prędkość średnia zawierająca czas jazdy i postojów na przystankach i sygnalizacji świetlnej) wynosi obecnie około 17,5 km/h. Z uwagi na notoryczne opóźnienia tramwajów, realna prędkość komunikacyjna (według obliczeń PSSTM) wynosi około 13,1 km/h.

Na odcinku Siedlce - Hucisko zobacz na mapie Gdańska (stan docelowy), rozkładowa prędkość komunikacyjna tramwaju wynosi 15 km/h, a rozkładowa prędkość autobusów wynosiła na tym samym odcinku 25 km/h. Dla pasażerów korzystających z połączeń Jasień - Śródmieście, czas przejazdu (z rezerwą 3 minut na przesiadkę) wzrósł o około 8 minut, czyli o 40 proc.

Czytaj też: ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

(...)

Pętla na Siedlcach jest nie tylko niewygodna dla pasażerów, ale trudna w manewrowaniu dla kierowców autobusów. Pętla na Siedlcach jest nie tylko niewygodna dla pasażerów, ale trudna w manewrowaniu dla kierowców autobusów.
Członkowie Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego proponują jak najszybsze wprowadzenie następujących zmian, które mogą skutkować znaczącą poprawą warunków podróżowania:

- wprowadzenie bezwzględnego priorytetu dla transportu tramwajowego na odcinku Brętowo/Migowo - Hucisko, dzięki czemu będzie można zwiększyć rozkładową prędkość komunikacyjną (zmniejszyć czas przejazdu) oraz zmniejszyć powstające notorycznie opóźnienia (cel: prędkość komunikacyjna na całym odcinku minimum 20 km/h),

- polepszenie koordynacji pomiędzy autobusami i tramwajami na węźle integracyjnym Siedlce, tak aby zminimalizować czas oczekiwania, wprowadzenie stałych i opisanych w rozkładzie jazdy godzin skomunikowań, stworzenie rozwiązania umożliwiającego określenie czasu oczekiwania skomunikowanych linii w razie opóźnienia na jednej z nich (obecnie brak łączności między autobusami i tramwajami) (cel: czas oczekiwania na przesiadkę nie dłuższy niż 2 min),

Niewystarczająca przestrzeń dla pasażerów na pętli Siedlce. Niewystarczająca przestrzeń dla pasażerów na pętli Siedlce.
- usunięcie szyb i ławek na przystankach węzła integracyjnego Siedlce, aby zwiększyć przestrzeń oczekiwania dla pasażerów, wykonanie dodatkowego miejsca oczekiwania (poczekalni) dla pasażerów. W przypadku zmniejszenia czasu oczekiwania (proponowanego punkcie powyżej) ilość koniecznych ławek zostaje zminimalizowana. Możliwe zastosowanie podpórek dla pasażerów stojących na końcach przystanku (cel: poprawa jakości i bezpieczeństwa przesiadek),

- zwiększenie częstotliwości odjazdów linii 4, wprowadzenie całodziennego kursowania przez wszystkie dni tygodnia oraz koordynacja linii z autobusami. Jeżeli nie jest to możliwe, powrót do schematu obsługi autobusami pełnego odcinka. Obecnie pasażerowie z autobusów przesiadają się do zatłoczonych tramwajów i nie mogą liczyć na miejsce siedzące (cel: zwiększenie podaży miejsc w pojazdach na odcinku Siedlce - Hucisko),

- wprowadzenie wyraźnie oznaczonych w rozkładzie jazdy i na wyświetlaczach przystankowych kursów pojazdów dostosowanych do potrzeb osób korzystających z wózków elektrycznych (rampy). Umożliwi to planowanie podróży osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Obecnie tylko około 1/3 tramwajów obsługujących nową linię wyposażona jest w rampy, a pojazdy przypisywane są do linii w sposób losowy (cel: pełna jasność informacji o dostępności pojazdu z rampą),

- wprowadzenie dodatkowego punktu kontrolnego na pętli Siedlce dla systemu informacji pasażerskiej autobusów. Obecnie wjeżdżający pojazd automatycznie zmienia kierunek na wyświetlaczu po otwarciu drzwi na przystanku końcowym, co wywołuje niepotrzebny chaos informacyjny. Pasażerowie oczekujący na przeciwnym przystanku zaczynają przechodzić przez tory, aby wsiąść do autobusu kończącego bieg. Zmiana wyświetlanego krańca dopiero po ruszeniu z przystanku końcowego i przejechaniu na punkt postojowy, byłaby znacznie lepszym rozwiązaniem (cel: brak błędnych informacji na przystanku),

- brakuje zegarów na nowych wyświetlaczach SIP montowanych w wiatach przystankowych, przez co podawane informacje są niepełne. Dodanie niewielkiego zegara cyfrowego nad wyświetlaczami może uzupełnić system informacji (cel: montaż zegarów na każdym z przystanków),

- brak wyświetlaczy SIP na pętli Siedlce, proponujemy montaż brakujących [zgodnie z zapowiedziami GIK tablice SIP mają docelowo się tutaj pojawić - dop. red.]

Czytaj też: Będą zmiany na pętli na Siedlcach

Zdaniem stowarzyszenia na nowej trasie oraz wzdłuż ul. Kartuskiej należy dać tramwajowi priorytet na światłach. Zdaniem stowarzyszenia na nowej trasie oraz wzdłuż ul. Kartuskiej należy dać tramwajowi priorytet na światłach.
W dłuższej perspektywie członkowie Stowarzyszenia proponują wprowadzenie daleko idących zmian:

- dostosowanie przystanków do obsługi pojazdów niskopodłogowych, bez konieczności wysuwania rampy dla osób niepełnosprawnych. W tym celu należy podnieść wysokość krawędzi przystanku z obecnego poziomu 22 cm do przynajmniej 30 cm ponad poziom główki szyny (najlepiej do 35 cm, co jest poziomem podłogi tramwaju). Aby wykonać proponowaną modyfikację, należy również dostosować tabor do możliwości otwarcia drzwi podczas obsługi wysokiego przystanku (modyfikacja systemu otwierania środkowych drzwi w wagonach N8C).

Estakada tramwajowa z ograniczeniem prędkości do 15 km/h. Estakada tramwajowa z ograniczeniem prędkości do 15 km/h.
- przebudowa rozwiązań torowych na estakadzie prowadzącej do przystanku PKM Brętowo. Proponuje się zastosowanie rozwiązań wykorzystywanych na kolei, z wykorzystaniem szyn odbojnicowych, zabezpieczających wykolejony wagon przez niekontrolowanym zjazdem poza obręb estakady. Dzięki temu będzie możliwe bezpieczne prowadzenie ruchu tramwajów z pełną prędkością,

- przebudowa rozjazdów z zastosowaniem krzyżownic głębokorowkowych i zwrotnic ryglowanych oraz zmiany w "Instrukcji dla kierowców i motorniczych ZKM Gdańsk". Umożliwi to zwiększenie dopuszczalnej prędkości na rozjazdach i skrzyżowania torów z obecnej 10 km/h do maksymalnej zgodnej z geometrią toru,

- przebudowa pętli Siedlce. Z uwagi na brak miejsca uznajemy że niemożliwe jest poprawne prowadzenie przesiadek w schemacie drzwi w drzwi. Jednak możliwe byłoby przesunięcie przystanku końcowego dla autobusów poza przystanki tramwajowe i wykonanie osobnego przystanku ze strefą dojścia poniżej 50 m. Jednocześnie proponujemy wykonanie całościowego przykrycia węzła przesiadkowego dachem, aby zwiększyć komfort poruszania się po przystankach i zrezygnować z podpór lokalnych daszków ograniczających przestrzeń peronową.

Niektórych z wymienionych elementów, stanowiących utrudnienia w poruszaniu się transportem zbiorowym, nie da się zminimalizować bez zmiany schematu działania systemu komunikacji publicznej. Z uwagi na to, że w wielu miastach istnieją doskonale działające systemy oferujące podróże bezpośrednie, jak również wzorowe sieci przesiadkowe, nie chcemy wywoływać dyskusji nad celowością zmiany wybranego modelu przesiadkowego.

Czytaj też: Tramwaj na Morenę: między 4 minus a 3 z dużym plusem

Spotkanie ws. zmian w komunikacji miejskiej

25 września o godz. 18 w szkole podstawowej przy ul. Azaliowej zobacz na mapie Gdańska odbędzie się spotkanie ws. wprowadzonych zmian w komunikacji miejskiej po uruchomieniu tramwaju na Morenę. W spotkaniu obecność zapowiedzieli Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej oraz Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

  • PSSTM Gdańsk, al. Grunwaldzka 5

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • Gratulacje z osiągnięć przy realizacji startegii

    Konkurencyjność komunikacji porażająco się zwiększyła, tylko poraziło niektórych...

    • 21 3

  • Ciekawe (2)

    Takich ekspertów nie było widać, ani słychać, jak otwierali kolejno pętle na Chełmie i na Świętokrzyskiej.
    A tam, o zgrozo, nie istnieje coś takiego, jak "minimalizowanie czasu oczekiwania"...

    • 12 7

    • bzdury (1)

      PSSTM działa od dawna i wielokrotnie zgłaszała różne pomysły rozwiązań. To że ty o nich nie słyszałeś, świadczy tylko o tobie a nie o PSSTM.

      • 3 6

      • Też mam wrażenie, że o PSSTM i jego pomysłach

        wie tylko PSSTM.

        • 3 0

  • zmiany

    My chcemy autobus bezpośredni do pkp
    Basta
    Ti jedyny postulat

    • 29 5

  • większym problemem od czasu jazdy tramwajów jest znaczne pogorszenie jakości podróży osób, które do tramwaju muszą dostać się autobusem - znacznie zmniejszona została częstotliwość większości autobusów i wydłużone ich trasy przejazdu - to głównie decyduje o nieakceptowalnym wydłużeniu czasu podróży

    np. z Niedźwiednika - niby są teraz dwa autobusy na Morenę ale 184 jadący szybką i krótką trasą na Morenę jeździ w rannym szczycie 2 razy na godz!!! (w weekendy - 1 raz), a 183 jest mało komfortowym busikiem, który w dodatku objeżdża Niedźwiednik (strata ok 6 min na samym dojeździe do tramwaju)

    o ile dojazd do Urzędu Miejskiego z przesiadką (niekłopotliwą, bo częstość tramwajów jest duża) trwa 30 min i kosztuje 3,60 (przed reformą autobusem 183 - 20min - koszt 3zł), to znacznie pogorszył się powrót - ze względu na niską częstotliwość kursowania autobusów, trudno jest o szybką przesiadkę na morenie - dojazd trwa od 40 -50 min. W weekendy nawet nie próbuję jeździć zbiorkomem, bo nie wytrzymam nerwowo czekając kilkadziesiąt minut na autobus

    - pilnie należy zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów dowożących pasażerów do tramwaju

    • 31 2

  • nadal brak połączenia Migowa z Wrzeszczem PKP (5)

    "Zakładane jest, aby w perspektywie najbliższych piętnastu lat udział podróży samochodem osobowym został ograniczony na rzecz zwiększonego udziału podróży pieszych, rowerowych i transportem zbiorowym." - jak ma zostać ograniczony udział podróży samochodem osobowym skoro brak dogodnej, sprawnie działającej komunikacji miejskiej.
    Do ZKM można sobie pisać maile i tak nie odpisują. Mają nas pasażerów gdzieś. Mój czas podróży do i z pracy wydłużył się o 20 minut. Biorąc pod uwagę, że muszę się przesiadać na autobus 162 często jadę jeszcze dłużej bo ta linia wiecznie jest spóźniona.

    • 31 3

    • (4)

      To ty nie wiesz ze masz 129 i 127?

      • 4 5

      • (1)

        Sam jezdze z Migowa 127, na wysokosci budapesztańskiej jeszcze sa miejsca do siedzienia, no i jest mala alternatywa w postaci 129

        • 1 3

        • dla mnie alternatywy w postaci 129 nie ma bo za późno ma pierwszy kurs. Myślę, że oprócz mnie sporo osób zaczyna pracę wcześniej niż 8 rano.

          • 4 0

      • 127 nie dojeżdża do Wrzeszcza PKP, a 129 jeździ bardzo rzadko. Jak dojechać do Gdyni na 6:30 lub 7?
        Przypomnę, że pierwszy kurs 129 z Migowa jest dopiero o 6:17

        • 4 1

      • to Ty nie wiesz, że 127 nie jeździ do Wrzeszcza PKP, a 129 ma bardzo ograniczone godziny kursowania?

        • 3 1

  • Autobus 175.. (2)

    przywrócić dojazd do Gdańska Głównego i niech już jeździ po staremu 2 razy na godzinę. Innego wyjścia nie ma.

    • 11 5

    • Autobus tej linii natychmiast skrócić do Świętokrzyskiej! Tak jak 155 i 213 (1)

      • 1 1

      • Słoiku nie małpuj.

        • 0 1

  • morena.... (7)

    Najlepszym rozwiązaniem, i tylko jedynym,jest powrót autobusów na kartuską,. Wy chcecie jescze ławki usuwać, wiecej mijsca....Tak.....? Bezsensowny pomysł. To gdzie ci ludzie będa siedzieć, na betonie, pomyślcie u ludziach starszych.
    a po pierwsze i ostatnie my nie chcemy przsiadek.Rządamy powrotu autobusów do pkp/pks/wałowa
    174,167,161 175 musza wrócic na stałe trasy to jedyny postulat i nie kombinujcie jak koń pod górę,nie mydlcie ludziom oczów w prowizorkach,w dodawaniem rozkładów/ godzin odjazdow.
    to nic nie da
    chcemy normalnych bezpośrednich przejazdow. I podkreślam bez przesiadki na bezsensownym produkcie jakim jest pętla siedlce
    chcemy powrotu 142, coułatwi bardzo szybką komunikację wrzeszcz - gdańsk
    183 - niech wróci również
    nie kombinujcie, bo były to bardzo dobre rozwiązania
    na upartego jak juz chcecie , niecg z siedlec kursują 156,267(ktory mogł by być wydłużony do banina, i to cało dziennie, bo z gdanska nie ma )... No i 183 jak juz tak wam przeszkadzał
    ..................................................
    i co wy na to radni?

    • 44 8

    • te morena, a gdzie to jest?

      to jakiś budynek spółdzielni mieszkaniowej tak?
      I NIE KRZYCZ TAK NA LUDZI!!!!

      • 2 5

    • NIE (4)

      Zdecydowane NIE dla autobusów na Kartuskiej,wystarczająco dużo jest tu spalin od pozostałych blachosmrodów.A przesiadka.....komu to szkodzi,ot taka mała przerwa w podróży na zaczerpnięcie świeżego powietrza,dla zdrowotności.

      • 4 19

      • (1)

        no, i zamiast jednego autobusu masz kilka dodatkowych samochodów bo ludzie przesiedli się do aut

        • 11 1

        • i więcej się przesiądzie do aut, komunikacja jest do niczego

          • 3 0

      • łyk świeżego powietrza...w gdansku...

        stolicy nowotwórów płuc

        • 6 1

      • zdecydowane TAK dla autobusów na Kartuskiej!!!

        • 0 0

    • A może do Kościerzyny niech wydłużą?

      Gmina, do której kursuje komunikacja innej gminy, musi partycypować w kosztach. A tam u ciebie się do tego nie palą. Wyprowadziłeś się na wieś, to teraz idź do swojego wójta i mu opowiedz o swoich rozterkach.

      • 3 0

  • Kto to projektował.....

    "przebudowa rozwiązań torowych na estakadzie prowadzącej do przystanku PKM Brętowo...(..) Umożliwi to zwiększenie dopuszczalnej prędkości na rozjazdach i skrzyżowania torów z obecnej 10 km/h do maksymalnej zgodnej z geometrią toru."
    Przecież tę estakadę dopiero co skończono. Kto to projektował - jakiś kowal czy szewc(nie obrażając kowali ani szewców, bo to solidni rzemieślnicy) ? A poza tym, skoro projekt był częsciowo finansowany z UE, to o jakiejkolwiek przebudowie można zapomniec na 5 lat.

    • 35 0

  • Oni jeszcze nie wiedzą? (9)

    Zamiana linii autobusowych na tramwajowe choćby do pętli Chełm obecnie nie używanej czy pętli Łostowice spowodowała dwukrotne wydłużenie czasu podróży.
    Nie da się tego ulepszyć w Gdańskich warunkach z powodu mentalności motorniczych oraz polityki ZKM ale także mentalności kierowców w Gdańsku.
    W wypadku Piecek Migowa priorytety są już ustawione i nic więcej zrobić się nie da.
    Jedyna możliwość to szkolenia motorniczych którzy jadą jak szachiści i przyspieszają tam gdzie nie ma takiej potrzeby.
    Największym zaniedbaniem jest zbudowanie ulicy Łostowickiej bez łącznika tramwaju z Siedlec i Chełmu. To spowodowało by ograniczenie ruchu samochodowego ale urzędnicy chowają głowę w piasek bo wychodzi na jaw brak kompetencji i budowa bez planowania. Nieracjonalność decyzji w tej materii sprawia że korki na ulicach nie zmniejszą się nigdy. Nawet wymiana urzędników niewiele pomorze bo zostały wyrzucone w błoto duże pieniądze bez zastanowienia i sytuacja jest patowa.
    Zmuszanie pasażerów w tak niewielkim stosunkowo w skali europy mieście do kilku przesiadek aby pokonać raptem 10km to przejaw niekompetencji i braku wiedzy. Realnie prawdopodobnie urzednicy zgadzają sie na lokalne propozycje projektanta które są optymalne dla danego terenu a nie miasta. A na urzędzie inżyniera miasta siedzi chyba wazon bo doprawdy trudno zrozumieć istnienie takiej posady w aspekcie bubli komunikacyjnych.

    • 45 3

    • dobrze wiesz, że warunki techniczne nie pozwalają na łącznik z Siedlec na Chełm (7)

      • 1 3

      • Pozwalają mało tego jest na to miejsce! (6)

        A wystarczy doposażenie tramwajów w proste urządzenie rodem z XVIII wieku lub zastosowanie specjalnych szyn.

        • 2 1

        • co z automatu wykluczy użycie obecnych wozów (5)

          wymiana wózków w tramwaju jest bardziej skomplikowana, niż wymiana ich w wagonie kolejowym. Dodatkowo np. Pesa Jazz (bardziej udana konstrukcja niż Swing) ma wózki bezosiowe, co pozwala na niższą podłogę, wyeliminowane piszczenia na zakrętach (każde koło zestawu toczy się osobno, napędzane własnym silnikiem) ale uniemożliwia użycie mechanizmu zębatego czy wyciągarki linowej. Tor adhezyjny w Polsce ma dopuszczalne nachylenie 5%. Technicznym maksimum dla nowoczesnych tramwajów (przy zachowaniu prędkości liniowej) jest 7%. Są linie tramwajowe z torem adhezyjnym nachylone bardziej - ale tramwaj zwalnia tam, żeby nie wpaść w poślizg. Zwalnia na tyle, że rowerzyści go wyprzedzają na podjazdach. Żeby osiągnąć ministerialne 5%, należałoby zabudować tramwaj w wykopie (tunelu) od wyspy centralnej skrzyżowania Łostowickiej z AK.

          • 2 1

          • (4)

            Ale brednie... Nowoczesne tramwaje mogą bez problemów pokonywać 8%. W starych sieciach (np Lizbona) stosowano miejscowe pochylenia nawet do 12% i też się dało. Za to pochylenie siedlce - Armii Krajowej przez Łostowicką nie przekracza 5%, więc nawet zgodnie z przestarzałymi przepisami tramwajowymi (dla Twojej informacji, przepisy są z 1983 roku, gdzie ograniczono pochylenia maksymalne z 8% względem lat '60 do 5%, gdyż za komuny zlikwidowano piasecznice w tramwajach od 105N).

            • 2 2

            • a ile jadą na tych starych sieciach? 80km/h? czy 8? (3)

              wiem, od którego roku są przepisy i dlaczego takie są. Natomiast pochylenie miejscowe Siedlce-AK przez Łostowicką osiąga maksymalną punktową wartość 20%, 5 jest pochyleniem średnim między wskazanymi przeze mnie miejscami (wyspy centralne obu skrzyżowań) z uwzględnieniem wypłaszczenia za bramą cmentarza.

              • 3 1

              • (2)

                20% ciekawe... chyba na desce opartej o krawężnik :) Na ulicy Pana Tadeusza (taka boczna od Łostowickiej) jest max 12%...

                Prędkość jazdy na starych sieciach jest minimalna, to fakt, dlatego zrezygnowano z 12% i wprowadzono 8%.

                • 1 1

              • mapy pokazują inne gradienty (1)

                a 8% na świecie się już nie stosuje - nawet piasecznice nie dawały zbyt dobrych rezultatów. Nowe trasy mają nieprzekraczalne 7%, buduje się estakady, nasypy ,wykopy i tunele - wszystko po to, żeby dominującym czynnikiem stała się adhezja, nie ratowanie się piaskiem.

                • 2 0

              • Źródło tych rewelacji poproszę

                Bo słowo "nieprzekraczalne" nic dla mnie nie znaczy. Przykładowo w Kanadzie (klimat chyba bardzo podobny do naszego) pochylenia nie powinny przekraczać 8 - 8,5%, za to punktowo dopuszcza się maksimum 10%. Wytyczne stworzyło konsorcjum Genivar i Systra w 2009 roku. Twoje nieprzekraczalne 7% pochodzi najprawdopodobniej z polskiej książki "Tramwaj Szybki" z 1981 roku. Czy na prawdę chcesz się dalej ośmieszać?

                • 0 0

    • Brak tramwaju na Łostowickiej to totalna porażka. Tramwaj nową Bulońską to podróż na okrętkę

      • 1 0

  • REKLAMUJĄ SIĘ (2)

    Od początku do pracy poruszam się tramwajem ,i nie zauważyłem żeby były opóźnienia .Mogę powiedzieć że praktycznie w 100% są punktualne nie wiem po co ten cały szum, chyba tylko żeby było o nich słychać. Bo na reklamę pewnie ich nie stać ,a członków mało I składek do podziału dla PREZESA brak!!!!!!!!!!!. .Niestety jesteśmy takim narodem że musimy marudzić ,nawet jak jest dobrze!!!!!!!!!!!!!.Proponuję niech pojadą da Londynu , Rzymu itp. gdzie komunikacja jeździ jak chce żadnych rozkładów

    • 10 38

    • zadowolony z czego?

      Wczoraj tramwaj 7 miał odjechać z pętli Świętokrzyska 6,04 a odjechał 6,07. Co prawda nadrobił 1 minutę ale to skandal ponieważ przepuścił spóźnioną 2. I tak prawie codziennie.

      • 1 0

    • Który to tramwaj jest w 100% punktualny???

      Który się nie spóźnia? Bo rano z Siedlec odjeżdżała w piątek spóźniona 12 zaraz po niej 10-ka(2 tramwaje pod rząd), a autobus 167 przyjechał o dziwo 2 minuty przed czasem, więc go można było pocałować w tył i pomachać kierowcy z przystanku.... W ogóle nie są punktualne i co więcej nie są skorelowane ze sobą autobusy i tramwaje na węźle przesiadkowym.....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane