• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strajk kolejarzy: opóźnienia 10 "trójmiejskich" pociągów

ms
9 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 11:22 (9 grudnia 2008)
Warszawski strajk sprawi, że ucierpią także pasażerowi podróżujący do i z Trójmiasta. Warszawski strajk sprawi, że ucierpią także pasażerowi podróżujący do i z Trójmiasta.

O godz. 11.30 kolejarze zablokują Dworzec Zachodni, a nie jak wcześniej zapowiadano Dworzec Centralny w Warszawie. Strajk dotknie podróżnych w całym kraju, także tych jadących do i z Trójmiasta.



Czy popierasz strajk kolejarzy?

"Między godz. 11.30 a 13.00 prawdopodobne jest zablokowanie torów pomiędzy dworcami Warszawa Wschodnia a Warszawa Zachodnia. Uprzejmie prosimy, aby pasażerowie w godzinach 10:30 - 14:00 omijali Dworzec Centralny i korzystali z dworców Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia" - radzi PKP w swoim oświadczeniu.

Protest kolejarzy jest związany z ograniczeniem przez rząd liczby uprawnionych do emerytur pomostowych. Uchwalona w zeszłym tygodniu ustawa pozbawia prawa do wcześniejszych emerytur niektórych pracowników kolei.

- Zaraz po naszej akcji udajemy się do pana prezydenta z petycją o zawetowanie ustawy. Tylko weto prezydenckie jest dla nas wyjściem - mówił w TVN 24 przewodniczący Rady Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" Henryk Grymel.

Kolej uznaje strajk za nielegalny. Rzecznik PKP, Michał Wrzosek szacował na antenie TVN24 spodziewane straty spowodowane protestem na kilkadziesiąt tys. zł. - Skutkami finansowymi protestu będzie obciążony związek, który organizuje ten nielegalny protest - mówi Wrzosek.

Koleje zapowiadają, że zatrzymane pociągi będą ogrzewane, natomiast pasażerom będą serwowane gorące napoje. PKP zwróci pasażerom pieniądze, za niewykorzystane bilety kupione na pociągi, które zostaną zatrzymane w Warszawie.

Wszystkie informacje na temat kursowania pociągów podczas protestu można uzyskać pod nr tel. 22 474 50 75, 22 511 60 03, 801 022 007, 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych), oraz (22) 94 36 i na stronie internetowej kolei.

Pociągi do i z Trójmiasta, które ucierpią na strajku kolejarzy
W nawiasach podano godzinę ich planowanego przyjazdu/odjazdu do stacji Warszawa Centralna.

Odjazdy z Dworca Centralnego

Gliwice-Gdynia (odjazd 11:55)
Gdynia-Kraków (odjazd: 12:05)
Gdynia Główna - Kraków Główny (odjazd 12:25)
Gdynia Główna - Kraków Główny (odjazd 12:42)
Kraków Główny - Gdynia Główna (odjazd 12:55)

Przyjazdy do Dworca Centralnego

Gdynia Główna - Kraków Główny (przyjazd 11:55)
Gdynia Główna - Kraków Główny (przyjazd 12:19)
Gdynia Główna - Kraków Główny (przyjazd 12:37)
Gliwice - Gdynia Główna (przyjazd 12:44)
Kraków Główny - Gdynia Główna (przyjazd 12:50)
ms

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • MOJA OPINIA NA TEMAT STRAJKU

    Czytają co niektóre opinie natemat strajku kolejaży to piszą chyba sami chipokryci ja jestem ciekaw czy taki pasżer by chciał jechać pociągie który obsługuje szejdzieśiąt piecioletni maszynista olasce w okularach czy niektóży maja co kolwie jakie pojięcie A propo strajku czy kedy kolwie strajki były legalne za komuny też byłynie legalne a ludzie itakstrajkowali tylko powino zakazać pracy na emetuże

    • 0 0

  • pytam powaznie - czy praca maszynisty jest trdniejsza niz kierowcy ciężarówki ? (15)

    czy tu nie trzeba wciskac jedynie gazu i hamulca ? ale moze się myle...

    • 0 0

    • (10)

      a to juz nie o to chodzi czy trudniejsz czy nie , problem jest w tym ze towarzystwo sie nie do konca obudzilo ze komuny´juz nie ma i skonczyly sie czasy ze panstwo DAJE, kazdy sobie jakis zawod wybral i w nim pracuje jesli nie odpowiadaja warunki to sie prace zmienia, ja jako menager zyje w strsie i mam telefony 24/7 z firmy i co tez sie pewnie powinienem zakwalifikowac na wczesniejsza emeryture, a paniw kiosku przy glownej ulicy tez pracje w halasie , sa zawody wyjatkowo szkodliwe i to jeszze jestem w stanie zrozumiec ale kolejarze??

      • 0 0

      • Maszynista = odpowiedzialność za kilka SET pasazerów (9)

        praca od godz 18 do 11 następnego dnia. Praca na zdezelowanym sprzecie z lat 60 tych XX wieku. Jak ktoś pr5zepracował ponad 30 lat na kolei to chce juz zakonczyc karierę w tej branży. Z kolejaży to tylko maszynistom i tym na przejazdach należą sie te pomostówki. A to co maja dostac to i tak nie pełna emerytura.

        • 0 0

        • hmmm- czyli takze budowniczym mostów po których jeżdzi

          tysiące ludzi powinno sie dawac szybciej emerytury ?

          • 0 0

        • To niech im za wcześniejszą emeryture płaci PKP (4)

          tak jak węglokopom kopalnie. Mam w du..e taką solidarność społeczną. Koszty wcześniejszych emerytur proszę wliczać w działalność branży i wtedy zobaczymy czy nam się opłaca kopanie węgla i czy koleje są takie konkurencyjne.

          • 0 0

          • 100% racji (3)

            Koniec z dopłacaniem dla równiejszych. Wszyscy równi. Wolny rynek mamy. Jak praca nie pasuje to niech zmienią na inną. A może żadna nie pasuje?!

            • 0 0

            • (2)

              Pamiętaj, to nie Ty płacisz na czyjąś emeryturę, tylko ona została wypracowana przez kogoś. To, że państwo opłaca tą emeryturę z Twojego podatku nie oznacza, że Ty kładziesz na czyjąś emeryturę i to ile ktoś dostanie swojej emerytury. Ciekawe co Ty będziesz mówił, kiedy będziesz na emeryturze i dookoła będą mówić, że "nie będziemy kłaść na czyjeś emerytury". tak btw. nie zmienia się zasad gry podczas gry.

              • 0 0

              • Nie zapomnij, jaie składki ZUS były w latach 70-tych, a jakie teraz.

                Też bym chciał, aby różnica między wypłatą a kosztem mojej pracy wynosiła jak kiedyś 20%.

                I po drugie - dlaczego "nie zmienia sę zasad"?
                Ja się na takie zasady nie godzę.
                A ci "pokrzywdzeni" wcześniejsi emeryci tak naprawdę prawo do wcześniejszych emerytur uzyskali dopiero w latach 80-tych - dużo później, niz zaczęli pracę.

                • 0 0

              • Nie pitol

                Zasada subsydiarności nie ma tu nic do rzeczy. Rozmawiamy o facecie w moim wieku, który chce sobie przejść na emeryturę 10-15 lat wcześniej niż ja. Dlaczego ja lub miej dzieci mają dokładać przez 10-15 lat do Kowalskiego kolejarza i jego dzieci też kolejarzy? Powtarzam. Istnieje potrzeba wcześniejszego wysyłania niektórych pracowników na emerytury - to proszę to finansować branżowo a nie składkowo. Kosztami wsześniejszych emerytur proszę obciążyć rachunek ekonomiczny funjonowania danej branży (a więc w efekcie wliczać to w cenę biletu PKP, węgla itp.) a nie całe społeczeństwo.
                Poza tym jego emeryturę będzie płacić państwowa część systemu ubezpieczeń społecznych z bieżących wydatków budżetowych. Więc pitolenie o zasadzie subsydiarności jest takim gadaniem o wirualnych pieniądzach.

                • 0 0

        • (1)

          Kilkaset to może być flaszek.

          Pasażerów może być kilkuset.

          • 0 0

          • nawet sobie nie wyobrażasz jak głęboko w d mam twój komentarz

            • 0 0

        • To niech idą do swojego zakładu pracy

          i SPÓŁCE powiedzą, że chcą kursów przekwalifikowujących. Pracy jest w bród, jeśli ktoś już nie może być maszynistą, to przecież rąk i głowy mu się nie odcina.

          • 0 0

    • (1)

      pamiętaj, że maszynista ma za sobą "wytwórnie" sporego pola magnetycznego. Nie wiem, czy zostało to naukowo udowodnione, ale z tego co się orientuję, to wśród maszynistów jest większy odsetek osób chorujących na białaczkę. To jedna sprawa, a druga, to polecam reportaż na youtube "egzekutorzy", część z maszynistów bywa nie jako "katami" samobójców. Kierując samochodem możesz starać się jakoś uniknąć "egzekucji" takiego delikwenta, prowadząc pociąg już takiego pola manewrów nie masz...
      To chyba dwie takie podstawowe różnice...

      • 0 0

      • Ludzie, maszynistom

        nikt nie odbiera pomostówek!!!! Tu chodzi o pracowników administracji, kas itp. 40% pracowników PKP i tak zachowa ten przywilej, m. in. maszyniści. Związki po prostu chciały znowu pokrzyczeć i nawet nie powiedziały tym kolejarzem o czym ten projekt ustawy mówi.

        • 0 0

    • dokładnie. Maszynisat to wsumie kierowca wiec co za róznica

      • 0 0

    • Chodzi o to

      że wątroba nie wytrzymuje

      • 0 0

  • żywy do celu ... (8)

    Mam nadzieję, że z przyjemnością za kilka lat wybierzesz się w podróż pociągiem który będzie prowadził 65letni dziadek który nie będzie w stanie sam wdrapać się na lokomotywę, nie będzie widziała ani też słyszał. O refleksie nie wspominamy, bo co to za różnica czy się zatrzyma w peronie czy 50m za nim. Jeden z kumpli tego maszynisty, rewident, spacerując wzdłuż torów opukując młotkiem po prostu nie usłyszy pękniętej obręczy i będziesz miał kraksę mając nadzieję, że jadący sąsiednim torem pociąg nie będzie przewoził chloru. Kolejny kumpel będzie doczepiał ową lokomotywę do wagonów, 1s nieuwagi i na zderzakach zostanie z jego głowy krwista plama. Kolejny kumpel z „ferajny” po prostu zagapi się i puści pociąg w którym będzie jechała Twoja ukochana, wprost na czołowe zderzenie z jadącym naprzeciwko ekspresem, nic wielkiego się nie stało, to tylko nie ta dźwignia. Podobnie dróżniczka na przejeździe, która zacznie zapominać o opuszczeniu szlabanów bo będzie myślała, że to ze starości dzwoni jej w uszach.

    Mam nadzieję, że to nie będzie Twój ojciec, nie będzie matka i nie pójdą siedzieć do końca życia przez to, że ustawodawca zmienił przepisy a oni byli tak starzy, że nie byli w stanie pracować jak 20lat wcześniej. Im nic się nie stało, ale za to zginęły w tych wypadkach setki niewinnych osób nie mających bladego pojęcia w czyich rękach spoczywa ich życie.

    • 0 0

    • Sam dajesz najlepszy komentarz do Twojej beznadziejnej firmy i jej nędznych pracowników.

      Na Zachodzie już dawno nie ma obręczowanych kół; rozjazdy sterowane ręcznie są chyba tylko w skansenach, podobnie o dróżnikach przejazdowych w obliczu automatycznych rogatek już dawno tam zapomniano.

      Ale nigdzie nie ma tak, aby konduktor nie raczył się przez pareset kilometrów pokazać na pociągu. Nie ma też nigdzie tak nagminnego łamania przepisów porządkowych przez samych kolejarzy: picia piwska i kopcenia szlugów...

      • 0 0

    • (1)

      Co ty bredzisz? W wieku 65 lat człowiek jeszcze jest jak najbardziej na chodzie. No ale trzeba o siebie dbać, a nie zażerać się golonką popijąc wódą. A za sport mieć wylegiwanie sie na kanapie z pilotem w ręku.

      • 0 0

      • Jak dba o siebie to startuje jako pilot śmigłowca :P

        • 0 0

    • Kolej to była ale 50 lat temu (4)

      Teraz to jakiś syf jest, kolejarze pociąg relacji Łódź-Warszawa jedzie dłużej od czasów Powstania Styczniowego!!! Wam sie we łbach i w dupach poprzewracało, walczycie o przywileje które nadał wam Piłsudzski!!! Tylko czasy się zmieniły a wy ciągle w PRL-u tkwicie. Nie opłaca sie wozić nic koleją taka jest prawda, a jak trzeba to masa kłopotów. wiem co pisze!!! Potraficie podpierdolić 2 wagony węgla obok dróżników i powiedzieć że ktos musiał łopata i wiaderkiem całą noc wybierać pod waszym nosem!!! No a punktualność to wasza cnota, Z Gdyni do Jeleniej Góry 620 km w 15h!!! Średnia 41,3 km/h

      • 0 0

      • (2)

        To pisz do tych co decydują a nie do tych którzy wykonują pracę zatrudnieni bezpośrednio przy przewozach. "Decydenci" nie strajkują, jak chyba zauważyłeś.

        • 0 0

        • sebi (1)

          czemu się nie chwalicie o nagrodach na dzień kolejarza, albo o deputatach węglowych dla wszystkich!!! ile to? 3,2 t węgla na rok? lub 169-mc do pensji. wam zawsze mało i mało. a co najważniejsze to wiecie ile pracuje ludzi w pkp? 100 tys. a deutsche ban ma tylko 25 tys i wieksZe regiony do obsługi!!!

          • 0 0

          • deputaty węglowe!

            bardzo potrzebne każdemu, zwłaszcza jak nie ma pieca

            • 0 0

      • a ja wiem o czym piszesz

        i masz 100% racji, kiedyś starałęm się wysłać towar koleją na południe, facet z kolei postukał się w głowę i powiedział że tirem będzie za 10 godzin na miejscu a koleja mogą się zastanowić czy może w przyszłym tygodniu nie wspominając już o kosztach... poprostu pkp i jej spółki to przechowalnia leserów którym nie mało że się nie chce robić to jeszcze by poszli na wcześniejsze emerytury

        • 0 0

  • DLACZEGO KTOŚ MA MIEĆ LEPIEJ NIŻ JA??? WETO!!!!!!!!

    • 0 0

  • co to sa opóźnienia 10 pociągów

    przy codziennie spóźnionej komunikacji w wolnym mieście Gdańsku?

    • 0 0

  • Jesteś leniem większym niż zwiazkowiec.????

    zawsze możesz zostać politykiem

    • 0 0

  • Dlaczego (9)

    Dlaczego nie można takiego towarzystwa rozgonić przy pomocy Policji? Jakim prawem narażają pasażerów na opóźnienia w podróży?
    W takim przypadku związkowcy powinni ponieść surowe konsekwencje. Za ich widzimisię i wydumane życzenia muszą płacić wszyscy w dookoła tylko nie sami strajkujący. Potraktować ich jak kibiców. Spałować i wsadzić na 48 godzin. I tak za każdym razem kiedy strajk będzie dotykał kogokolwiek innego poza samymi związkowcami. Banda nierobów.

    • 0 0

    • do dlaczego (5)

      wisze ze jestes próznym, czlowiekiem, nawet nie masz pojecia jak kolej polska jest traktowana i jej pracownicy, i co ci do tego ze strajkuja? widocznie maja powody! wiem dokladnie bo moj ojciec pracuje 30 latna koleji, nocne zmiany, swiatek piatek czy niedziela, odpowiedzialna praca i jeswzce ciezko dostac urlop! masz zero pojecia czlowieku o pracy ciebie powinni spalowac i wadzic do wiezienia!!!!11

      • 0 0

      • Mój też

        Pracuje piątek świątek czy niedziela, W wigilie kolacja o 23 bo wcześniej ma zmiane popołudniową w pracy. Pracuje przy kwasach i chemikaliach. I wiesz.... nikt mu pomostówek trzynastych pensji ani niczego innego nie proponuje a pracuje tam przez ponad 20 lat. Ciężką pracę w polsce wykonuje kilkaset tysięcy ludzi. Ale robotnicy budowlani nie wychodzą strajkować na ulicę, podobnie jak tysiące innych ciężkich zawodów. Straj w chwili obecnej działa pod hasłem nie chcesz dać a ja kur** mówię że dasz:(

        • 0 0

      • kolejny glupi tekst (1)

        Powiem tak,

        nie nawidze zwiazkow zawodowych, powinne wogole byc zabrionione dla stoczniowcow, kolejarzy, gornikow. Kazdy z nich marudzi jak to im zle, ze chca pracowac krocej, emerytury pomostowe i.t.p. Juz mi sie rzygac chce jak to slysze.

        Dla mnie te wszyskie zwiazki powinny byc rozganiane policja. Kolejarze zatrzymuja najwazniejsze pociagi - do wiezienia z nimi. Co to jest. Dlaczego w koncu w tym kraju nie moze byc normalnie. Powiedzcie mi, ktora praca nie jest ciezka. Czy jak moj ojciec jest stolarzem czy tez powinien miec emeryture pomostowa?? Nie poniewaz jak kazdy z nas musi pracowac do 65 roku zycia. Popieram rzad jak nigdy, nie powinni dac tym darmozjadom wczesniejszych emerytur a wsadzic ich do wiezienia za zatrzymywanie pociagow. Kolezanko Anna, zastanow sie co piszesz bo piszesz GLUPOTYYYYYYYY

        • 0 0

        • Tak na marginesie

          maszyniści mają ciągle miećpomostówki, niektórzy chyba w ogóle nie czytali założeń tego projektu ustawy, tu chodzi o to żeby na wcześniejszą emeryturę nie wysyłaś np. sprzątaczki czy pani z kasy. Jak jedna pani się wypowiadała "bo ona ma nocki" ludzie, ja zapitalałam na stacji benzynowej na dwie zmiany po 12 godzin, użerałam się z pijakami i chamami i jeszcze musiałam wciskać ludziom jakieś punkty. I co? Ktoś pozwoliby mi przejść na wcześniejszą emeryturę? A praca mi się nie podobała to ją zmieniłam, póki miałam na to czas.

          • 0 0

      • ojciec kolejarz ma źle?

        To co go tam trzyma?? Może czas pomyśleć o zmianie pracy? Normalny odpowiedzialny człowiek w takiej sytuacji zmienia robotę na inną.Kolejarzom więc wcale nie jest tak źle, tylko przyzwyczaili się do przywilejów z komuny?

        • 0 0

      • ...

        powiem bardziej dosadnie...G*WNO MNIE TO OBCHODZI. To ty w końcu zrozum w jakim świecie żyjemy i jakie są zasady. Praca się nie podoba to się pracę zmienia. A nie organizuje strajki. Setki osób utkną w pociągach bo na kolei źle traktują ludzi? Światek piątek czy niedziela - nie tylko na kolei tak się pracuje. Jest wiele zawodów w sektorach prywatnych i nie mają nawet połowy przywilejów kolejowych. Ciężko dostać urlop? Urlop jest gwarantowany przez prawo pracy. Inną sprawą jest termin tego urlopu. Takie życie, we wszystkich zawodach. Ciężko i odpowiedzialnie pracuje? Jak połowa z piszących tu swoje przemyślenia. Twoje argumenty pochodzą z tej samej epoki co myślenie związkowców. Co to w ogóle jest za pojęcie...ciężko pracuje. Wszyscy ciężko pracują. W tym cały sektor prywatny. Przez taki strajk ileś osób spóźni się do swojej odpowiedzialnej i ważnej pracy, zawali spotkania, umówione interesy, konferencje i tysiące innych rzeczy. Ale kolerza mają to w d*pie. W końcu "ciężko pracują piątek świątek czy niedziela". Trzeba było 30 lat temu wybrać inny zawód albo zmienić w między czasie a nie teraz krzyczeć na torach.

        • 0 0

    • popieram

      Nie ustępować bandzie nierobów. Spałować, rozgonić, gumową amunicją i pałą poczęstować. Kolejarze, potem górnicy, rolnicy i inni tylko anarchię sieją. Koniec z przywilejami dla grup zawodowych. Wszyscy równi. Nie stać nas na rozdawanie kasy młodym emerytom.

      • 0 0

    • czyli powrót do komuny - ona tak postępowała

      też uważam , że to nie powinno dotykać firmy - pkp oaz podróżnych - pensje chcą a zysk firmy jej zmniejszają (tym samym im po pensji)

      • 0 0

    • hooliganów nie dotknie policja bo się boji

      • 0 0

  • pomostówki OK (3)

    • 0 0

    • ? (1)

      dlaszego inni moga dziennikarze nauczyciele a reszta do roboty Tusk taki madry jednym zabrac a uprzywilejowanym dac

      • 0 0

      • buehehehe

        • 0 0

    • krzyz wam na droge !!!!1

      buhahahhaha

      • 0 0

  • część ze strajkujących (1)

    nawet nie wie po co tak naprawdę pojechała do Warszawy. Pojechali się powydzierać. Jakiś za przeproszeniem "związkowiec" się wypowiadał, że on tu przyjechał z "misjom" od współpracowników bo pensje są za niskie i "ogólnie" nie jest dobrze. Protest dotyczył akurat czego innego ale jak widać dla związkowców to akurat nie ma znaczenia. Banda nieuków niemających zielonego pojęcia o ekonomii. Ktoś wcześniej na forum przywołał przykład Elbląga czy czegoś tam. Związki popyszczyły to właściciel zlikwidował cały zakład i ludzie poszli na bruk. To powinno być przykładem dla wszystkich związków zawodowych. Prędzej czy później tak właśnie skończą firmy, których "bronicie" Chciałbym również by organizatorzy strajków zostali podani do publicznej wiadomości. Przestańcie się chować i występować jako "związkowcy". Niech społeczeństwo pozna nazwiska tych "światłych" obrońców praw pracowniczych. Przy okazji jak ktoś ze spóźnionych pasażerów kolei stracił naprawdę duże pieniądze - będzie od razu wiedział kogo podać do sądu. Będzie podwójna korzyść.

    • 0 0

    • Dokładnie, zwłaszcza

      że maszynistom i innym pracującym w takich warunkach pomostówek nie zabierają. Ale mają je zabrać np. Pani z kasy czy z administracji. 40% pracowników PKP i tak będzie mogło przejśc na pomostówki więc tak naprawdę oni sami chyba nie wiedzą o co chodzi. No, ale zawsze fajnie zrobić sobie wolne i pójść pogwizdać na tory, no i poutrudniać ludziom życie

      • 0 0

  • NIC NIE POTRAFISZ I JESTES LENIEM ?? (17)

    ZAPISZ SIE DO ZWIAZKOW ZAWODOWYCH !

    • 0 0

    • (2)

      popieram nikt ich nie trzyma w pracy.

      • 0 0

      • (1)

        mam nadzieję że większość maszynistów i innych odpowiedzialnych ludzi nie czyta tych bzdur, które tu piszecie :)

        • 0 0

        • Precz

          Niech czyta,a jak się nie podoba to ...

          • 0 0

    • Ojciec porządny, matka porządna, a syn kolejarz i jeszcze związkowiec.

      • 0 0

    • wiecie niewiele gadacie dużo (2)

      typowe internetowe s****ie w banie

      • 0 0

      • A tak konkretnie? (1)

        Może jakieś kontr-mądrości? Bo mistrzostwo internetowego s****ia-w-banię to na razie ty uprawiasz?

        • 0 0

        • pytasz?

          internet = s****ie w banie, o czym tu gadać?

          • 0 0

    • a sam pewnie też jesteś leniem i półgłówkiem! (6)

      użyj mózgu zanim coś napiszesz!

      • 0 0

      • ma rację (1)

        tylko nierób broni lenia dlaczego mamy płacić na darmozjadów? niech robotę zmieni jak mu nie pasuje

        • 0 0

        • w całości popieram!!!!

          • 0 0

      • Do roboty (3)

        popracowalbys troche bez trzynastek, czternastek i pietnastek, prezentow swiatecznych, wczasow pod grusza to nawet nie sniłbys o wczesniejszych emeryturach....
        I co taki nierob pojdzie sobie na wczesniejsza emeryture i bedzie sobie dorabial gdzies zabierajac innemu miejsce pracy...
        to sa pozostalosci po komunie, czesci spoleczenstwa wydaje sie ze im sie cos nalezy, ze moze do gory brzuchem powinni lezec a panstwo powinno nakarmic, ubrac i rachunki poplacic??
        A jak nie to co?Tory zablokuja?pojada do warszawy palic opony i robic burde?
        CHOLOTA!!
        Zgadzam sie z przedmowca, tylko nierob broni nieroba!!

        • 0 0

        • krótko mówiąć (2)

          koniec z lumpenproletariatem

          • 0 0

          • och, jak mnie cieszą neoliberałowie, (1)

            którtzy się tu wypowiadają.
            nie bronię związkowców z pkp, bo to większość moczymord i kryptofaszystów...
            niemniej, pkp jest jednąz niewielu firm, gdzie wraz ze spadkiem jakości usług - wzrastają koszta ich świadczenia. a także, wyrzuca się ludzi, którzy są potrzebni (maszyniści, dyżurni ruchu, brygady torowe), natomiast rozbudowuje się aparat urzędniczy... wystarczy powspółpracować trochę z gdańskimi nieruchomościami pkp...
            ciekaw jestem, czy ci miłośnicy używania policji przeciwko protestującym - dadzą się zaharowywać do 70 roku życia, czy też kiedyś też wyjdą na ulice w obronie swych emerytalnych praw? i czy niew kurzą się przypadkiem, gdy jakiś internauta będzie nawoływał do ocyszczenia ulic ze 'śmieci'?
            gdyby nie korporacyjny egoizm pkpowców - to należąłoby ich protesty rozpatrzeć w nieco szerszym kontekście.

            • 0 0

            • komuszy darmozjadzie!

              Do roboty !
              Co ty sobie wyobrazasz ze bedziemy cie sponsorowac? Twoj alkohol i tv lcd wziety na raty?

              • 0 0

    • PKP już nie

      Ludzie ... kasa za bilet KOLOSALNA, warunki jak z anegdoty "- czym się rożni 1 klasa od 2 klasy? - w 1 klasie dziury w siedzeniach są zaszyte" ... np: już nie jestem studentem i muszę do Wa-wy 2x w miesiącu posuwać - PKP 2kl.EX - 90zł, PKS 1kl.POŚP. - 50zł (czas jazdy dłuższy o 20min) ... wiem, wiem może nie zrobisz siusiu w pięknym WC, i może nie pojdziesz na spacer szerokim korytażem do WARSA na kanapkę za 5zł, ale wolę to niż stać godzinę bo coś przerabiają, remontują i ściemniają, które polegaja na zmianie podkłdów z drewianych na betonowe :)

      • 0 0

    • kolejarz - ciężka praca??? no ludzie bez jaj

      • 0 0

    • tak dokladnie im sie wysztsko nalezy, wiekszosc ludzi pracuej bez przywilejow za gola pensje i jest dobrze a tym wiecznie malo .... rozgonic to towarzystwo niech sie wezmie za uczciwa robote, a nie ciagle przywileje doplaty wczesniejsze emerytury a ja tylko ciagle zarabiam na nich.....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane