• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30 także w Gdyni

Michał Sielski
27 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu. W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu.

Gdynia przygotowuje się do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w Śródmieściu - podobnego, jakie obowiązuje w centrum Gdańska. Przy podobnym projekcie realizowanym na Działkach Leśnych były spore protesty, czy teraz będzie inaczej?



Czy ograniczenie prędkości zwiększy bezpieczeństwo w Śródmieściu?

Ograniczenie prędkości w centrach miast to światowy trend, który ma na celu uspokojenie ruchu w miejscach, w których oprócz samochodów jest też sporo pieszych i rowerzystów. Ostatnio odważnie wprowadzają je gdańscy urzędnicy.

Czytaj także: w Gdańsku aż 70 proc. ulic trafi do strefy Tempo 30.

Takie pomysły wywołują jednak protesty kierowców, którzy sfrustrowani staniem w korkach, mają ochotę jechać nieco szybciej choćby w niektórych miejscach. Dlatego, gdy podobny plan realizowany był w dzielnicy Działki Leśne, mieszkańcy protestowali.

- Nie chodziło im jednak o samo ograniczenie prędkości. Zmiany obejmują też zrobienie jednokierunkowych ulic z dotychczas dwukierunkowych, są też zmiany w geometrii niektórych skrzyżowań, inaczej wytyczane są również miejsca parkingowe. Teraz jednak większość kierowców widzi plusy - przekonuje Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

W Gdyni zaczynają się teraz prace nad wprowadzeniem strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Na razie jednak prace koncepcyjne, bo wiadomo, że komentarze wielu kierowców ponownie będą nieprzychylne.

- Ważne jest przeprowadzenie kampanii społecznej, która szczegółowo wyjaśni wszystkim po co i dlaczego taką strefę się w mieście wprowadza - przekonuje Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, który po centrum Gdyni najczęściej porusza się rowerem.

Na razie jednak nie ma ani środków w miejskim budżecie na taką kampanię, ani nawet konkretnego planu. Jest jednak to, co w Gdyni najważniejsze: zielone światło od prezydenta Wojciecha Szczurka.

- Nie chcemy robić w mieście rewolucji, bo wszystkie kroki należy wykonać we właściwej kolejności. Przede wszystkim jestem przekonany, że może być bezpieczniej, a wcale nie mniej komfortowo. Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością. Zbieramy pomysły, tezy do dyskusji, a potem będzie czas na realizację decyzji - mówi radny Samorządności Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • w końcu! (10)

    No w końcu się Gdynia zaczyna cywilizować i powoli wprowadzać europejskie standardy. Krok w dobrym kierunku.
    Szkoda tylko, że po wynikach sondy widać, jak wiele ludzi jest ciągle na typowym dla biednych krajów etapie zachłyśnięcia sie i fascynacji samochodami. Ale to się zmieni za parę lat.
    Dyrektor firmy Volvo twierdził , że samochód to nie jest pojazd do poruszania się po mieście

    • 12 33

    • Za to ty jesteś cywilizowanym idiotą..

      • 9 8

    • Już po podpisie autora

      widać, z jakich kręgów euroentuzjastów się wywodzi

      • 5 5

    • umlaut zgłos sie do lekarza :)

      dawno sie tak nie usmiałem, a Ty pewnie w to wierzysz i to jest jeszcze śmieszniejsze :D

      • 6 6

    • Wieczne ograniczenia i kontrola to z pewnością cywilizowanie, jasne.

      Kraje europejskie to raczej żaden przykład do naśladowania.

      • 7 3

    • w końcu

      tak tak - weź ba-anie się spakuj i jedz na Mazury tam będziesz mógł chodzić na boso tylko wara pociągiem kup se bryczkę unia ci dołoży !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 3 1

    • czy dyrektor firmy volvo mieszka w mieście, gdzie jest metro? (3)

      bo wiesz, to taki drobiazg, który zmienia specyfikę podróżowania po mieście...
      Nie wiem, gdzie mieszka Twój dyrektor firmy volvo, ale mi np. w Nowym Jorku też nie przyszłoby do głowy podróżowanie samochodem...
      U nas komunikacja miejska to brud, smród i strata czasu...

      • 5 3

      • "U nas komunikacja miejska to brud, smród i strata czasu..." (2)

        za to na "Zachodzie" to tylko sama czystość, przyjemny aromat w powietrzu, a jeszcze los godziny cofa na zegarze.

        • 4 1

        • Nowy Jork, Paryż, Barcelona... (1)

          te miasta znam dość dobrze i chciałabym aby u nas komunikacja funkcjonowała tak jak tam.
          Samochód kupiłam gdy spróbowałam 1 raz dojechać na studia z Chełmu do Jelitkowa... Jak się ma szczęście to 1,5 godz. w jedną stronę - kumasz 3 godz. na dojazd?

          • 5 0

          • Paryż - 12 mln mieszkańców, 110km^2

            Gdańsk, 0,45mln mieszkańców, 250km^2. Gdańsk jest miastem rozwalonym jak gnój po polu. Gdyby był zaludniony tak gęsto, jak Paryż - mieszkałaby tu nieco ponad połoma Polaków. Do czego dążę? Metro to ogromne koszta inwestycyjne, którym nawet Paryż nie może podołać i... przeprasza się z tramwajami. Warunek jest jednak taki, aby powstały wygodne węzły przesiadkowe między liniami (a przewoźnicy aglomeracyjni operowali na wspólnym bilecie). Wtedy - szybki zjazd tramwajem, przesiadka w SKM, przesiadka na docelowy tramwaj. Czas podróży skrócony trzykrotnie.

            • 1 0

    • To jeszcze nic. Znam dyrektora mleczarni, który udziela się w kampanii twierdzącej że mleko tak naprawdę jest niezdrowe.

      -Znam rzeźnika, który głosi że każde mięso rozwala serce ludzkie.

      -Znam wędkarza, który nie może patrzeć jak męczy się rybka na haku.

      -Znam pilota, który twierdzi że gdyby Bóg chciał żebyśmy latali, dałby nam skrzydła

      -Znam marynarza łodzi podwodnej, który ma klaustrofobię.

      -Znam okulistę, który nie widzi

      -Znam urologa, który się wstydzi.

      Rzekłem.

      • 2 1

  • Trzeba być niesamowitym idiotą żeby wprowadzić takie coś. Czas jazdy do domu wydłuży się o ok 1/3.
    By żyło się lepiej..

    • 5 10

  • Trzeba kupić sobie szybki motor i mieć wszystko w d*pie..

    • 7 2

  • Jak widać po komentarach i po samym artykule (1)

    wielu ludzi podnieca wieść o kolejnym podjętym przez nasze władze kroku cywilizacyjnym zgodnym ze standardami UE. Jestem ciekaw, czy tak samo będą podnieceni jak któregoś dnia obudzą się z uczuciem posiadania w du.ie palca władzy i bycia pacynką, a może pajacynką

    • 8 8

    • no ty to dopiero jesteś ptak wolny, piękny i sprytny.

      • 5 0

  • 30?

    Ciekaw jestem, jak poradzą sobie z motocyklami na Władysława IV, które w sezonie letnik prują ponad 150. Tempo30 jest bez sensu. Wprowadzłbym w całym S-miesciu 40. Ale za to: Al. Zwycięstwa, Śląska, Morska, Wielkokacka - 60km/h a miejscami 70.

    • 10 0

  • Jaka aglomeracja takie przepisy

    Jak można mieć ambicje tworzenia aglomeracji, jak układ komunikacyjny pozwala na poruszanie się z prędkością 30 km/h? Skoro są takie ograniczenia, to nie rozwija się takiej struktury, tylko poprawia jakość istniejących rozwiązań. Milion ludzi i trzech zapatrzonych w siebie sterników, toż to San Francisco prawie. Co za miernoty nami rządzą.

    • 5 3

  • Od pewnego czasu

    mamy w Gdyni takie dziurawe drogi, o studzienkach , których jesteśmy mistrzami nie wspomnę, ,że trudno jest jeździć u nas szybciej niż 30km/h. Jeśli chce się mieć całe auto oczywiście.

    • 8 0

  • To już zupełny nonsens

    W centrum i tak jeździ się wolno i często stoi w korkach. Po co marnować pieniądze na wprowadzanie przepisów, które i tak nie będą egzekwowane? Bo jak je egzekwować w ścisłym centrum? Może fotoradary? Tak, to na pewno będzie piękny element miejskiej infrastruktury. Najlepiej na Świętojańskiej co 100 metrów.

    • 12 3

  • akurat jak Polakowi cos sie kaze to on nie zrobi tego na 100% :D (1)

    taka nasza natura :)

    • 4 4

    • se minusujcie lemingi :D :D :D

      • 0 0

  • jak to przecież w Gdyni już są strefy Tempo 30 ba nawet Tempo 10

    Wystarczy popatrzeć na mapę korków w godzinach szczytu.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane