• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa

Szymon Zięba
12 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej. Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej.

Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: OgarnąMapka, KotwicznikówMapka, ZbytkiMapkaZa MuramiMapka. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.



Czy rozszerzenie strefy zamieszkania w Śródmieściu to dobry pomysł?

Z propozycją rozszerzenia strefy zamieszkania w Strefie Ograniczonej Dostępności o ul. Ogarną, ul. Kotwiczników, ul. Zbytki, ul. Za Murami i ul. BogusławskiegoMapka, aż do Podwala PrzedmiejskiegoMapka wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.

Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?

Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:

  • obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.


Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.

Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko). Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko).
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.

Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska



Znak informujący o strefie zamieszkania Znak informujący o strefie zamieszkania
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.

- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.

Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi



- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.

Parkingi w Trójmieście



Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.

Miejsca

Opinie (126) 6 zablokowanych

  • Miasta Europy zmiejszają ruch samochodów w swoich zabytkowych centrach . (2)

    Jeśli chodzi o mój Gdańsk - jestem na TAK.

    • 12 4

    • (1)

      Przecież w Gdańsku te budynki to nie są zabytki, tylko odbudowane po 1945 roku atrapy dawnych zabytków.

      • 1 0

      • No i co z tego, że odbudowane, ale ulice przez to nie stały się szersze. Należy uporządkować ruch parkowanie na ulicach śródmieścia oraz prawa własności podwórek a wszystko się unormuje.

        • 1 0

  • Właściciele lokali na wynajem powinni zawczasu uprzedzać potencjalnych klientów (9)

    Że jeżeli chcą przyjechać samochodem to najbliższy parking jest w Żukowie.

    • 110 20

    • (8)

      Parking jest na Jana z Kolna - pusty

      • 19 6

      • To policz sobie ile zapłaci klient za 10 dni postoju w Gdańsku (7)

        • 5 11

        • (1)

          To nich właściciel lokalu na wynajem zapłaci im za ten parking.

          • 7 3

          • Właściciel lokalu na wynajem powinien wykupić gdzieś niedaleko swojego lokalu prywatne miejsca parkingowe dla klientów. Chyba, że nie chce klientów przyjeżdżających samochodami - to nie.

            • 1 1

        • (1)

          To moze pociagiem przyjechac jak go nie stac na utrzymanie auta

          • 8 2

          • Utrzymanie auta a totalne zdzierstwo to dwie różne sprawy.

            • 9 2

        • Kwak, stać cię na Rolls Royce'a a nie stać cię na opłaty za parkowanie paserati? (1)

          dlaczego chcesz uspołeczniać koszty a prywatyzować korzyści z posiadania tego cudu techniki? Przy okazji: solidarność kierowców chcących obciążać innych mieszkańców kosztami swoich zachowań komunikacyjnych nie jest zgodna z maksymą: "jedni drugim ciężary noście". Solidarność ogólnoludzka jest lepsza niż pseudosolidarność kierowców chcących wszędzie mieć możliwość parkowania i to za darmo. Kierowcy sami zajmują innym miejsca do parkowania i wszyscy na tym cierpią.

          • 12 11

          • Akurat mam Chevroleta i własny garaż.

            Z samochodu w mieście nie korzystam prawie wcale. Ale jak już jadę do Krakowa gdzie jestem parę razy do roku to samochód zostawiam poza spp bo nie stać mnie na dodatkowe kilkaset złotych tylko za postój pojazdu. Zarówno w Gdańsku jak i w Krakowie mam bezpłatne przejazdy zbiorkomem jako hdk. I z tego korzystam.

            • 5 6

        • Samochód prawem, nie towarem!

          • 5 1

  • bogacze nie chcą aut pod swoimi oknami (5)

    wiekszość mieszkań mają bogaci ludzie albo w nich mieszkają albo wynajmuja zagranicznym turytom. nie chcą tam mieszkańców z innych dzielnic

    • 31 58

    • (1)

      Bogaci? Większość "rentierów" po prostu dała pod wynajem krótkoterminowy mieszkania po babci i dla nędznych 150-200zł Janusz nie liczy się z tym, że niejednokrotnie urządzają mieszkającym w tych budynkach sąsiadom istne piekło.
      Co do sprawy z nieprawidłowym parkowaniem- proponuję dać to prywatnej firmie, bo jesli straż ma za dużo roboty w zw. z pandemią to każdy prywaciarz współdziałający z miastem w ramach prowizji od mandatów skrupulatnie wywiąże się z polowania na nieprawidłowo parkujących kierowców. Przydałoby się to jak najbardziej bo podczas tego sezonu Janusze pokazali, że najchetniej to parkowali nawet na długiej. Byle za darmo.

      Co do sprawy z parkowaniem, proponuję też budowę kilku podziemnych monitorowanych parkingów, oczywiście w miejscach gdzie nie naruszy to żadnych reliktów historycznych. Tak wgle to co najmniej na ostracyzm zasługuje d**ilny powojenny pomysł rozcięcia centrum na pół 4 pasmową autostradą od Błędnika, aż do Okopowej+ ten okropny wiadukt i zaszczane tunele... Przemykający przez tą część miasta tranzyt można było wpuścić w tunel i byłoby po problemie z narzekaniem na światła, kolizje z tramwajami, pieszymi itd., już nie mówie jaką sporą część ternu odzyskałoby się dla mieszkańców. Pomysły rozcinania i duszenia miast autostradami przez środek przerabiano w USA, o negatywnych skutkach nie trzeba nawet mówić, zresztą obecnie większość urbanistów wiesza na takich pomysłach psy. Szkoda, że u nas jak na ironię też to przeszło;(

      • 8 13

      • jest szansa, ze jeszcze w ciagu 20 lat zostanie to rozebrane

        szkoda takiej wielkiej czesci historycznego miasta, ktore zostalo zniszczone bezpowrotnie i nigdy nie mialo szansy sie rozwinac. TO lekcja dla domoroslych januszy urbanistyki, ktorzy wszedzie by widzieli kilkupasmowe drogi i tunele dla pieszych.
        Jakos nikt nie chce mieszkac kolo nich

        • 1 0

    • Piesi im nie przeszkadzają. (1)

      A samochodów na "starówce" powinno być jak najmniej. Tak jak we wielu miastach Europy.

      • 8 1

      • Byłem ostatnio w Berlinie , na Kudamie trzeba długo szukać miejsca na zaparkowanie.

        • 2 0

    • A kto ci broni być bogatym?

      • 4 1

  • Żenujący są ci kierowcy z tablicami samochodów i napisem ,,Jestem z Gdańska" (4)

    Około 99 % tych potomków powojennych osiedleńców z Siedlec, Kielc, Mazowsza i Warmii, zobaczyli moje miasto , i to my gdańszczanie , nauczyliśmy ich tu żyć. Nauczyliśmy ich topografii , zapachu i umiejętności oddychania , powietrzem znad morza. Czystym, pachnącym i orzeźwiającym . Nauczyliśmy ich być u siebie.

    • 7 8

    • A co mają nakleić? (1)

      Jestem z Braniewa.

      • 1 0

      • Płaci podatki w Braniewie to jest z Braniewa

        • 0 0

    • (1)

      Tak z ciekawości - ileż masz lat, że mienisz się Gdańszczaninem ?? Prawdziwi Gdańszczanie już wymarli lub wyjechali. Możesz być co najwyżej potomkiem jakiegoś Kaszuba, który tu sprzątał.

      • 3 6

      • Na d**ilne wpisy nie odpowiadam , chyba że będą w języku Kaszubskim. Tedy Yo.

        • 7 3

  • To jest dyskryminacja (1)

    Zmusić poprzez warunki ekonomiczne rodowitych mieszkańców do opuszczenia siedlisk.

    • 2 2

    • Na Ogarnej głównie zomo dostawało przydział mieszkań komunalnych.

      • 2 1

  • A kiedy urzędy znikną z starówki ? (1)

    Kto stawia urzędy w takich miejscach że niemożna dojechać ?

    • 5 2

    • Jakie niby urzędy?

      • 1 0

  • Na zdjęciu widać jaka to strefa zamieszkania

    ...żywego ducha nie ma

    • 2 1

  • Jakie ograniczenie do 20km/h skoro ja codziennie jezdze po szerokiej po 100na godzine.wiec to martwy i bezsensowny przelis

    • 0 1

  • Od lat Gdańsk opanowała banda ze wschodu (1)

    Adamowicz, Dulkiewicz, Aleksandrowicz.....wszystkie nazwiska na-owicz. Jak Łowicz czy Balcerowicz.

    • 7 3

    • Taka prawda !

      Niestety Zabugaje od lat rządzą się w naszym Wolnym Mieście !

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    Dla samych mieszkańców zabraknie miejsc. (2)

    to i tak jest SOD, więc przyjezdnych nie powinno tam być, a sąsiad na sąsiada bedzie patrzył wilkiem

    • 40 9

    • Podwórka to własność prywatna !

      Podwórka są własnością prywatną + wspólnoty i tylko wspólnota ma tu głos !

      • 4 0

    • Jak braknie to trzeba kupic garaz albo grunt pod parking

      • 6 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane