• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa

Szymon Zięba
12 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej. Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej.

Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: OgarnąMapka, KotwicznikówMapka, ZbytkiMapkaZa MuramiMapka. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.



Czy rozszerzenie strefy zamieszkania w Śródmieściu to dobry pomysł?

Z propozycją rozszerzenia strefy zamieszkania w Strefie Ograniczonej Dostępności o ul. Ogarną, ul. Kotwiczników, ul. Zbytki, ul. Za Murami i ul. BogusławskiegoMapka, aż do Podwala PrzedmiejskiegoMapka wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.

Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?

Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:

  • obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.


Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.

Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko). Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko).
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.

Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska



Znak informujący o strefie zamieszkania Znak informujący o strefie zamieszkania
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.

- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.

Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi



- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.

Parkingi w Trójmieście



Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.

Miejsca

Opinie (126) 6 zablokowanych

  • Strefa zamieszkania czyli knajpy i prostytyuki na dmówkach w tzw.aparatmentach na starówce

    Taka to jest strefa zamieszkania.Po to wywyalają ruch żeby były knajpiane całoroczne ogródki ze szczurami

    • 4 1

  • Pani Prezydent

    Wstyd mi za moje miasto , brudne, dziurawe i śmierdzące . Pani Prezydent, wstyd mi za moje miasto, z czego jest znane to ,,Solidarność" a nie solidność. Solidność władzy , której jest Pani kontynuatorką.

    • 5 2

  • mój gdańsk

    Mój Gdańsk to, idąc po swojej ulicy mówię ,,dzień dobry "znajomym , sąsiadom i obcym. Mój Gdańsk to w nocy, wycie na redzie statków we mgle, mój Gdańsk to hałas młotków hałerskich ze stoczni, mój Gdańsk to Rudy Kot, Żak i wypady do Sopotu. Mój Gdańska to wcale nie Solidarność, polityka i ludzie ze świecznika. Mój Gdańsk to TY sąsiedzie.

    • 7 3

  • Gdańszczanie rodowici to skansen dzięki Adamowicza bandzie

    Miasto to ludzie tam mieszkający, to jest jego charakter. To ci mieszkańcy przez lata i wieki budują charakter miasta .

    • 9 2

  • Na Starówce trwa exreminacja mieszkańców.

    Od władzy Posadzkiego rozpoczęła się planowa extreminacja mieszkańców Starówki. Najpierw grupa Jankowskiego brała co chciała z Pelowskim, Szydłowskim, Czerwińskim i Czarnomordem potem grupa . Gocłowskiego ( vide Stella Mariss) z obecnymi developerami a na końcu grupa gastronomików experymentatortów jak Dzik i Kokoszka.

    • 9 4

  • kiedy urząd miasta wybudował ostatnio jakiś płatny dostępny parking? (9)

    komunikacja jest tragiczna a oni nie dość, że nic nie robią to jeszcze likwidują miejsca parkingowe

    • 64 51

    • po co budować kolejny płatny parking jeśli obecnie istniejące płatne parkingi stoją puste przez większość czasu? (3)

      zgodnie z oczekiwaniami na tym portalu jest nadmiar postów osób cierpiących nieświadomie na samochodozę. Pierwszym krokiem w kierunku pozbycia się jej jest uznanie, że ani samochód ani komunikacja miejska (tramwaj/autobus) nie są jedynymi sposobami poruszania się po dobrze zarządzanym mieście, w którym pierwszeństwo mają piesi (także panie poruszające się na szpilkach).

      • 17 11

      • Czyli wracamy do starożytności (2)

        Czyli do czasów zanim wynaleziono koło.

        • 10 14

        • Nie wracamy do starożytności (1)

          tylko korzystamy z pozytywnych wzorów i doświadczeń innych miast, w których zakwestionowano dominację samochodów w przestrzeni miejskiej. W czasach nowożytnych ważniejszym wynalazkiem od silnika spalinowego było wynalezienie łożyska kulkowego i roweru - w wyniku masowego korzystania z tego środka lokomocji z inicjatywy organizacji rowerzystów zaczęto budować drogi z nawierzchni bitumicznej a mieszkańcy zwiększyli zasięg swoich codziennych podróży. Dzięki zróżnicowaniu puli genów zanikły przejawy degeneracji fizycznej kolejnych pokoleń mieszkańców nie wychylających poprzednio nosa poza swój przysiółek.

          • 13 15

          • To na poważnie???

            • 3 2

    • Parkingów nie brakuje (1)

      Jest parking na 1000 aut w Forum Gdańsk, parking przy City Forum, dodatkowo duży parking na Jana Z Kolna.
      Na ukończeniu jest parking wielopoziomowy przy Urzędzie Wojewódzkim, także jest gdzie zaparkować auto, a przejść się kawałek to nie powinien być problem.

      • 16 6

      • no wlasnie oni by chcieli parking kolo neptuna najlepiej bo chodzic nie potrafia.

        • 12 3

    • Na Jan z Kolna stoi pusty

      • 12 7

    • Na Jana z Kolna pusty stoi.

      Najpierw pilnować przestrzegania przepisów, później budować parkingi. Inaczej one nigdy nie zarobią na siebie.

      • 19 7

    • Płatny!!!?!
      Za parkowanie powinni dopłacać jeszcze, w końcu Samochód!

      • 10 6

  • Dlaczego wyrzucono z tej strefy ulicę od Szerokiej do Podwala Staromiejskiego ? Czy księża z kościoła św. Mikołaja i św. Jana mają więcej do powiedzenia niż mieszkańcy ?

    • 10 4

  • Miasto dla pieszych nie dla samochodów (10)

    Wreszcie mieszkańcy zaczynają dostrzegać że miasto jest dla pieszych a nie dla samochodów.

    • 59 57

    • Miasto jest dla ludzi (8)

      Niezależnie od tego czy poruszają się pieszo, samochodem czy na wrotkach

      • 17 4

      • jeśli miasto jest tworzone głównie z myślą o potrzebach osób poruszających się samochodami (7)

        to osoby decydujące się na inny sposób poruszania się po mieście i sami kierowcy mają coraz większe trudności z poruszaniem się po nim. Nie ma miasta "przyjaznego dla samochodów" w mniemaniu osób, które korzystają głównie z samochodu. Kierowcy kierowcom gotują zakorkowanie szos i ulic i zastawienie powierzchni do parkowania.

        • 4 9

        • Miasto powinno być przyjazne dla ludzi mających różne potrzeby transportowe. (4)

          Zrównoważony rozwój rozumiany jako lobby rowerowe to nie jest żadna równowaga tylko nieuzasadnione przywileje jednej z grup z ograniczeniami pozostałych.

          • 8 6

          • (2)

            Co jak co ale rowerem jest najtrudniej poruszać się przepisowo bo odpowiedniej infrastruktury jest najmniej.

            • 4 3

            • rower może korzystać z infrastruktury drogowej (1)

              w większości przypadków
              wiem, że chcielibyście jeździć tunelem czy obwodnicą, ale co poradzić...

              • 3 2

              • Jak czytam w kółko te bzdury, to aż mnie trzęsie

                Chyba nigdy nie jechałeś rowerem po centrum Gdańska
                Jak jeździć rowerem po Śródmieściu po tych kocich łbach ?
                Chlebnicka, Szafarnia, Grobla Angielska, Św. Barbary itd, to ulice po których nie da się jeździć rowerem. Kto wymyślił te kocie łby w Śródmieściu, które z założenia ma być przyjazne dla pieszych i rowerzystów ?

                • 2 2

          • Kiedy wreszcie dotrze do miejsca gdzie powinien być u ciebie mózg, że to właśnie osoby dojeżdżający do pracy, na plażę, zakupy itd rowerem, powinni być jak najbardziej uprzywilejowani? Zdajesz sobie sprawę, że jeśli tej grupie będzie się utrudniać poruszanie po mieście w jakikolwiek sposób, to co najmniej kilka tysięcy osób przesiądzie się do samochodów, a to się wiąże z większymi krokami na trójmiejskich drogach, zapewne większą ilością stłuczek, wypadków, może nawet śmiertelnych, gorszą jakością powietrza itp

            • 3 3

        • (1)

          A sami kierowcy mają największy problem ze zrozumieniem tej zależności :-)

          • 6 8

          • jednak coraz więcej rozsądnych internautów próbuje im to wyjaśnić

            Dzięki za solidarność ;-)

            • 4 8

    • miasto dla ludzi, nie tylko i nie głównie dla samochodów

      piesi, hulajnogowcy i rowerzyści mogą znakomicie bezproblemowo funkcjonować na ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 7 9

  • Kasa na zabawę.

    Gdańsk powinien każdemu kupić rydwan.

    • 7 3

  • (3)

    Wszystko fajnie, pomysłowo, a potem mamy lipiec i cała Ogarna zawalona DW, KR i WPR. Mieszkańcy krzyczą na przyjezdnych, a strażniki w tym czasie spisują młodych za piwo w parku za pomnikiem Obrońców Poczty

    • 79 7

    • A co mają robić jak viceprezydent zabrania im karć turystów? (1)

      • 14 3

      • parkingowy kacperek niech lata z biletami parkingowymi

        • 1 3

    • i tu trafiłeś w sedno

      Latem dramat, ale żałosne że nawet teraz nie potrafią nad tym zapanować. Codziennie widzę kilku delikwentów parkujących za darmo, w samym centrum miasta.

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane