• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r. Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r.

Drogowcy reagują na poniedziałkowy wypadek w tunelu pod Martwą Wisłą. Receptą na korki, które zwiększają niebezpieczeństwo w tunelu ma być włączana w porannym szczycie sygnalizacja świetlna na rondzie przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Gdańska drogówka z kolei walczy tam z piratami drogowymi. W ciągu ostatniego 1,5 roku prawo jazdy straciło w tunelu już prawie 100 kierowców.



Czy światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu?

Przypomnijmy, do wypadku doszło w poniedziałek ok. godz. 8, a więc w czasie porannego szczytu na drogach. Duże natężenie ruchu sprawiło, że auta wyjeżdżające z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej stanęły w korku, a zator "wylał się" na prawy pas w tunelu.

W korku zatrzymało się renault megane, a po chwili uderzył w nie dostawczy transit, który prawdopodobnie jechał z nadmierną prędkością i nie zdążył zmienić pasa ruchu. Dochodzenie funkcjonariuszy ma też wyjaśnić, czy w chwili wypadku maksymalna dopuszczalna prędkość w tunelu została obniżona z 70 do 50 km/h oraz czy dostawczak nie poruszał się po zamkniętym pasie.

W groźnie wyglądającym zdarzeniu ucierpiała jedna osoba. W sumie uszkodzone zostały za to trzy samochody, bo odłamki porysowały także karoserię jadącego za autem dostawczym audi. Jak przyznają drogowcy, to najgroźniejszy jak dotąd wypadek, do którego doszło w otwartym w kwietniu 2016 r. tunelu.


Ruchem będzie sterować sygnalizacja



Na reakcję centrum zarządzania tunelem i miejskich inżynierów ruchu nie trzeba było długo czekać. W środę odbyły się rozmowy na temat zmian w organizacji ruchu na wypadek tworzenia się w tunelu korków.

- Wariantem, który wybraliśmy, jest włączenie sygnalizacji świetlnej na rondzie przy Marynarki Polskiej, a więc po prostu wstrzymania ruchu na górze do momentu rozładowania korka w tunelu. Światła będą włączane od poniedziałku do piątku przez godzinę w trakcie porannego szczytu. Oczywiście będziemy na bieżąco obserwować sytuację i w razie potrzeby korygować ustawienie świateł - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.

Wideo archiwalne



Czerwone światło na rondzie będzie oznaczać wstrzymanie ruchu nie tylko dla samochodów, ale także tramwajów. Obecnie to właśnie tramwaje mają priorytet w przejeździe przez rondo i w chwili, gdy się do niego zbliżają, pętla indukcyjna wywołuje czerwone światło na przejazdach.

- Sytuację już teraz poprawia fakt, że rondo jest turbinowe, bo kierowcy korzystają z obu pasów, a nie - jak to miało miejsce wcześniej - tylko z zewnętrznego. Jest lepiej, ale, jak widać, informacje o dozwolonej prędkości na znakach zmiennej treści w takich sytuacjach okazują się zbyt miękkim rozwiązaniem. Lepszym byłby odcinkowy pomiar prędkości, ale, ze względu na przepisy, nie można go na razie wprowadzić - dodaje Wawrzonek.
Światła zostaną włączone w poniedziałek ok. godz. 7:30 i będą regulować ruch w tunelu i na rondzie przez kolejną godzinę. Przed godz. 9 ponownie będą pracować w trybie pulsacyjnym.

To nie pierwsze problemy z wyjazdem z tunelu na rondo w Letnicy. Zimą w tym samym miejscu kierowcy mają problem z podjazdem na oblodzonym wzniesieniu. Wkrótce pojawi się tam system podgrzewania jezdni.

Prawie stu kierowców straciło prawo jazdy



Rejon tunelu regularnie patrolowany jest przez policjantów ruchu drogowego. Od października 2016 r. do kwietnia 2018 r. funkcjonariusze zatrzymali w tym miejscu już 98 praw jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h.

- Najważniejsze, aby kierowcy pamiętali, że w tunelu nie da się uciec w bok i głównym celem jest dojechanie do końca tunelu. W związku z tym nie wolno nam robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku i przypomina, że w tunelu z oczywistych względów zabronione jest zatrzymywanie się, cofanie i zawracanie.
Z przepisów porządkowych obowiązujących w tunelach warto też pamiętać, że w razie zatrzymania pojazdu (z powodu zatoru lub wypadku) należy stanąć w odległości nie mniejszej niż 5 m. od poprzedzającego nas pojazdu.

Wideo archiwalne

Opinie (144) 6 zablokowanych

  • (1)

    Tylko 100 kierowców straciło prawo jazdy..?, jak by policja dobrze pilnowała, to by 100 traciło prawo jazdy na godzinę, a koszt budowy tunelu zwrócił by się po roku. Policjo do dzieła, goń tych debili..!!!!

    • 15 5

    • Kur... Urzednicza się odezwała

      • 2 3

  • "Ze wzgledu na przepisy nie mozna go wprowadzic" (2)

    Co to za belkot ?? Co to za problem zmienic przepisy ? Odcinkowy pomiar to jedyny skuteczny sposób!!

    • 5 4

    • Otóż to, pis łamie konstytucję, a tu nie można zmienić albo ominąć przepisy....

      • 2 3

    • Kiedy właśnie zmienili przepisy bo p-osły za dużo mandatów płacili i gaży poselskiej brakowało do pierwszego. ;-)

      • 3 0

  • "Receptą na korki, które zwiększają niebezpieczeństwo w tunelu"

    Chyba bezpieczeńswtwo

    • 2 2

  • "Dochodzenie funkcjonariuszy ma też wyjaśnić, czy w chwili wypadku maksymalna dopuszczalna prędkość w tunelu została obniżona z 70 do 50 km/h oraz czy dostawczak nie poruszał się po zamkniętym pasie."
    To ja wyjaśniam, byłem 4 samochody przed wypadkiem, pas był otwarty, a prędkość nie była ograniczona

    • 13 1

  • Acha kolejne światła żeby heniu z wackiem zarobili, postawcie złodzieje najlepiej w tunelu!

    • 5 2

  • DJBL (2)

    a moim zdaniem powinni zająć się wymianą nawierzchni łataniem dziur i wymyślenie nowej technologii ze studzienkami deszczowymi bo to jest tragedia w niektórych można urwać koło ja się pytam co za kretyn wymyślił studzienki zapadnięte dlaczego jezdnia nie jest tak wyprofilowana aby do tych studzienek spływała woda przecież dostają kolosalne pieniądze za naprawę dróg, są opłaty na bramkach i cały czas drożeje wszystko a Pisiory się dochodzą o Smoleńsk . Moja rada dajcie spokój z rozgrzebywaniem bo nie każdemu to się podoba i nie każdy tego chce a zajmijcie się Polską bynajmniej naprawą dróg chociaż nie tylko drogi są do roboty . Apeluję żadnych świateł bo tylko korki powstaną na mieście i drogach dojazdowych do tunelu.
    Pozdrawiam wszystkich teraz jadących tunelem i nie tylko do pracy .

    • 9 2

    • Gdyby zrobili raz , a dobrze, to co miałyby do roboty kolesiowskie firmy naprawcze :).

      • 2 0

    • Racja, choć w większości to nie studzienki a okrągłe metalowe włazy do kanalizy

      • 1 0

  • Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu i po kłopocie! (1)

    dlaczego wszyscy się boją wprowadzić takie rozwiązanie?
    To samo na Słowackiego...System jest gotowy od kilku lat...

    • 5 5

    • niestety nie mierzy poprawnie, co z tego, że gotowy

      • 3 0

  • "fachowcy" od zarządzania ruchem

    jeszcze nie wpadli na to, że każde kolejne światła powodują spiętrzenie ruchu. Wtedy będzie tam sajgon....

    • 13 3

  • (3)

    W malej Chorwacji mamy tunele po 5-7 km ludzie jadą z vmax płynnie nikt nie jeździ pod prąd, śmieci nie wypadają, korki się nie tworzą - dlaczego??? inny gatunek ludzi? może nasi zarządcy tunelu powinni udać się po korepetycje do naszych kolegów Słowian a dowiedzą się jak oni to robią że mają po stokroć lepiej niż my z naszym tunelikiem.

    • 15 5

    • A może Chorwaci nie mają kompleksu Panów za kółkiem?
      Ledwo umie ruszyć pod górkę swoim autem, a już się uważa za drugiego, niedocenionego przez świat Kubicę. Z roku na rok sytuacja na naszych drogach robi się coraz gorsza... Czy naprawdę mamy aspirację by dorównać Ruskim na drogach?

      • 2 2

    • To nasi kierowcy powinni udać się na korepetycje z jazdy tunelem albo jeszcze lepiej z jazdy na rondach. Najlepiej do Włoch. :-)

      • 3 0

    • Poprawka:

      W tunelach mają ograniczenia prędkości do 80km/h i do 100km/h.
      I też mają wypadki, w tym śmiertelne.

      • 0 1

  • Dlaczego na tablicach zmiennej treści nie było: (1)

    1. Uwaga Korek
    2. Zmiana prędkości z 70 na 40! (50 jest zbyt pospolite, 40 daje do myślenia)
    3. Zamiast zielonych strzałek, powinny migać żółte, ale nie nakazujące zjazd z pasa, a pokazanie że "coś" się dzieje.
    4. Odcinkowy pomiar ruchu może założyć ITD, ale ten beton specjalnie tego nie zrobi bo to Gdańsk, jeżeli potrzebą jest, aby była to droga krajowa, to można "przełożyć" drogę krajową nr 91, z racji że ma to być alternatywa od tras szybkich to trasa powinna biec: Marynarki Polskiej - Tunel - Sucharskiego - Elbląska - Podwale Przedmiejskie - Okopowa - Trakt św. Wojciecha. Nieporozumieniem jest fakt że droga krajowa nr 91

    • 13 1

    • dobra wypowiedź

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane