• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej. Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej.

Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.



Czy interesujesz się jeszcze tematem Mevo?

Od 5 kwietnia zarówno nowi, jak i obecni użytkownicy nie mogą dokonywać opłat w systemie, które są niezbędne do tego, by móc jeździć rowerem Mevo. Tylko posiadacze abonamentów mogą na co dzień korzystać z roweru metropolitalnego.

Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.

- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

"Przyznajemy: Mevo działa źle"



Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki

Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.

Pęknięta rama w rowerze Mevo. Pęknięta rama w rowerze Mevo.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.

Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.

Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane

Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.


- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.

Nowy prezes firmy Nextbike Polska



Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.

- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
18:14 19 KWIETNIA 19

(15 opinii)

Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował?
Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował? Zobacz więcej

Opinie (679) ponad 20 zablokowanych

  • Cały ten projekt został źle przygotowany. (12)

    I nie tylko chodzi o problematyczne elektryczne rowery. Nie wiem, czy problem z prawidłowym pozycjonowaniem rowerów nie jest większy.

    • 223 6

    • (1)

      projekt jest źle przygotowany bo inwestorem jest podatnik. Prywatna firma zrobiłaby biznesplan, analizę ryzyka i podjęła racjonalne decyzje.

      • 9 0

      • Dokladnie. I jeszcze system komercyjny kosztowalby podobnie jak skuterkowy, czyli pewnie jakies 0,49zl/km (z mega rabacikiem dla studentow 0,39).
        I dlatego wole Mevo!!

        • 0 0

    • (2)

      Z naszego punktu widzenia moze wygladac na zle przygotowany. Ale przypuszczam, ze przygotowany jest znakomicie, tylko nie wiemy wszystkiego.

      • 4 3

      • (1)

        I tutaj tkwi wlasnie problem. Kto za to placi? Kazdy podatnik, ciekawe dlaczego jako osoby dokladajaca do tego projektu nie mamy mozliwosci wgladu to wszystkich dokumentow i umow. Tak powinno wygladac wszystko co jest oplacane z podatkow, aby kazdy podatnik mial wgladu w wszystkie dokumenty

        • 6 0

        • minusy socjalizmu

          • 1 1

    • To śmieszne że projekt z takim czasem przygotowania i budżetem (3)

      wypada gorzej, niż amatorskie narzędzia napisane przez entuzjastów do monitorowania systemu

      • 53 3

      • Bo amatorskie narzędzia biorą dane z tego systemu właśnie. (2)

        Stronkę zbierającą dane z API mogę Ci trzasnąć w jeden dzień.

        System śledzenia 5000 rowerów już niebardzo...

        • 18 5

        • Walnięcie wykresu to nie problem (1)

          To, że amatorskie systemy potrafią wczytać dane z api i walnąć wykres to żadne osiągnięcie.
          Tak jak napisałeś dużo większym problemem jest zrobienie systemu, aby współdziałał z GPS, łączył się z rowerem i go blokował i wiele innych rzeczy, które musieli dorobić.

          A najtrudniejsze jest aby wszystko ze sobą współpracowało.
          Bo zrobienie obecnie systemu który wypluwa wpip danych to żaden problem, gorzej już je sensownie przetwarzać.

          • 15 3

          • Na zachodzie nie maja takich problemow ciekawe dlaczego

            • 1 3

    • idea była słuszna! Ale z takimi ludźmi trudno ją wykonać! (2)

      To degeneraci! Degeneraci i zboczeńcy! Gotowi zrobić z naszego bloku dom publiczny, albo jeszcze co gorszego. Niedorośli. Po prostu niedorośli. A optyka jest słuszna! Ale z takimi ludźmi trudno to wykonać! No szlag mnie trafi!
      - są jakieś inne alternatywy? :)))

      • 12 5

      • Widzę, że korki w głowie konkretnie wywaliło.

        • 5 3

      • Cztery...

        Alternatywy zawsze są cztery / wesołych świąt i uważajcie z ogniem!

        • 10 0

  • Moim zdaniem biznesowy majstersztyk (1)

    Za 40mln sprzedać około 500 rowerów.

    Teraz firma (oczywiście zapewne spółka córka pod wyłącznie tą inwestycję) sobie zbankrutuje po wydaniu 39mln na consulting czy coś ;)

    Tak wyglądają takie państwowe inicjatywy.

    • 3 0

    • Nie podpowiadaj ;)

      • 0 0

  • to nadal nie można płacić? chyba za chwilę wszystkie staną, bo przecież musi być doładowanie każdego miesiąca (3)

    plus jeszcze na koncie musi być przynajmniej 1PLN

    co na to zleceniodawcy, czyli 14 gmin, które finansują ten 'projekcik widmo'?

    przecież to 40 milionów z naszych kieszeni

    dlaczego portal nie wymusza jakiejś deklaracji przynajmniej 'wielkiej trójki' czyli prezydentów Trójmiasta?

    • 28 2

    • (2)

      Kogo?

      • 1 0

      • kogo co...? (1)

        • 0 1

        • Kogo czego?

          • 0 0

  • no jechałam 2 razy szal jak nic, tylko stojaki wszędzie puste

    • 2 0

  • U nas wszystko jest problemem

    bo kontrakty otrzymują amatorzy, ale za to ze znajomościami innych amatorów w magistracie.
    Takie sprawdzone systemy na całym świecie jak rower miejski czy nasz Tristar u nas wiecznie będą sprawiać problemy, bo zajmują się tym nieudacznicy, którym zawsze nic nie będzie wychodziło.

    • 2 1

  • Ponad 4000 rowerów... (20)

    Realny zasięg akumulatora w terenie morenowym i zmiennych temperaturach moim zdaniem oczywiście - 30-40 km. Rozładowanym nie można jechać. Lekko zakładając to jest ok 8000 lądowań akumulatora na dobę. I jeszcze je trzeba rozwieść i zamontować. Nie znam czasu ładowania ale można przypuszczać że potrzebne będzie nie kilkaset ale ze dwa tysiące ładowarek. To jest nie do ogarnięcia... Nawet gdyby te rowery same do stacji ładowania na wymianę się meldowały. Kto się dał w to wkręcić ?

    • 84 4

    • RozwieŹć, głąbie! (4)

      Jak chcesz się wypowiadać, to chociaż pisz poprawnie! Wstyd!

      • 1 7

      • To taka wypowiedź - nie mam nic do powiedzenia w temacie... (1)

        ...ale jakoś podłączyć się muszę najlepiej jak potrafię. No i jest takie - "a tym masz za to odstające uszy i krzywe nogi", (i akcent dla rozładowania flustracji) - głąbie" . Oczywiście samo zwrócenie uwagi na błąd językowy byłoby na miejscu i jak najbardziej wskazane. Ale przecież trzeba jakoś to zrobić takim bardziej hmm... męskim, maczowatym. Niektórzy tego potrzebują.

        • 3 0

        • flustracji

          powiadasz...

          • 0 1

      • Wstydem to jest twoje " głąbie"...

        ...bo akurat w tym wątku tego typu zwrotów do tej pory nikt nie używał, więc wprowadziłeś nowy, wg ciebie pewnie lepszy, standard.

        • 4 1

      • Słuszna uwaga. Ale nie używam chociaż obraźliwych epitetów.

        Inni dyskutują mimo tych niedoskonałości językowych . Może kolega też zabrał by głos w temacie dyskusji...?

        • 2 0

    • Prezesa odwołali... (1)

      Prezes pewnie z wykształcenia był prezesem. Albo miłośnikiem od zawsze rowerów... Gdyby urzędnicy wymyślili rower lewitujący jak na meve przystało, też by w to wszedł. Ale najciekawsze jest że już jest nowy prezes. Czego jak czego ale chętnych na prezesów to w Polsce dostatek.

      • 13 0

      • Wszystko dlatego,

        że w naszym kraju każdy jest fachowcem najwyższej klasy w każdej dziedzinie.
        Medycyna, sport, wypadki lotnicze, katastrofy lądowe, kataklizmy, biznes - to wszystko każdy Polak ma w małym palcu.

        • 2 1

    • 8 tys ładowań na dobę = ok 24-30 tys godzin. (6)

      Jakieś 1500 ładowarek i tyleż zapasowych baterii żeby to ogarnąć.

      • 10 0

      • Tu zaraz pojawi się problem przyłączy energetycznych do tych punktów ładowania... (1)

        • 3 2

        • Zbudujemy przy punkcie ładowania dedykowaną elektrownię na węgiel.

          Ekologicznego prądu nam nie zabraknie.

          • 4 0

      • Jak długo pożyje ładowarka pracująca w trybie ciągłym? (3)

        • 5 2

        • Moc z wami (1)

          I tutaj kłaniają się trójmiejskie firmy z dziedziny energetyki i automatyki. Zrobią takie inteligentne szafy do ładowania w miesiąc. Obawiam się jednak, że to prezesi rowerów, zarówno po stronie wykonawcy jak i zamawiającego, nie ogarniają tematu elektryki, nawet tego najprostszego prawa Ohma.

          • 7 0

          • to powinno być dawno zrobione

            a nie dopiero teraz, gdy korki notorycznie wywala.

            • 3 0

        • Ładowarka nie może pracować w trybie ciągłym?

          Internet kształci. Nieźle.

          • 3 0

    • Ale to operator sam zaproponował elektryki

      Więc teraz musi stanąć na głowie i zrobić tak żeby było te 8000 ladowan

      • 4 0

    • (3)

      Czas ładowania podobno od 2 do 3 godzin.

      • 4 0

      • Jak to się może opłacać? (2)

        • 5 2

        • (1)

          Opłaca się jak cholera. Nie na wypożyczeniu tych rowerów zarabiają tylko na karach dla użytkowników za serwis i naprawy.

          • 3 1

          • Przeczytales artykul?

            • 1 1

    • Dlatego pojawiła się taka propozycja

      żeby w głównym ciągu komunikacyjnym od Gdańska do Redy stało 10 stacji w których będą non stop ładowane akumulatory i gdzie będzie można je wymieniać. W ten sposób nie trzeba wcale śledzić gdzie są wyładowane rowery i ciągle je gonić tylko rowerzyści sami się po nie zgłoszą. Do tego możliwość wypożyczenia rozładowanego roweru + 30 min bonus, żeby nim dojechać do stacji ładowania.
      Ale oni zjadają własny ogon i tego nie widzą.

      • 7 1

  • Czy firma nie ma czym zapłacić za nowe rowery które dostarczono?
    I dlatego stoją w magazynie?

    • 0 0

  • Sycylia

    szok te miato,,,

    • 1 0

  • Lasowanie rowerow (2)

    Właśnie wróciłem z Warszawy i miałem okazje testować system Verturillo. Rowery tradycyjne i elektryczne. Podstawowa różnica w stosunku do Mevo jest taka, ze rowery elektryczne w Verturillo ładują się na stacjach. Nie ma potrzeby wymiany akumulatorów. Pytanie dlaczego nie działa to tak samo w Mevo skoro to ten sam operator mie rozumiem...

    • 13 1

    • Skala (1)

      Moim zdaniem kwestia skali. W Warszawie jest tylko 100 elektryków (na 5300 rowerów) i 10 stacji z eletrozamkami zlokalizowanych blisko siebie (skarpa).
      Za to w Paryżu jest 5 tys. elektryków na 15 tys. rowerów i (widać to na zdjęciach) chyba wszystkie stacje są ładujące, bo rowery niebieskie i zielone stoją przemieszane. No ale to inny operator :)

      • 3 0

      • Jaki paryz jaka Warszawa...
        To jest /dev/gdansk

        • 0 0

  • Kiedyś była mapa z kilkoma stacjami do ładowania i innymi. I informacja że część rowerów w Trójmieście będzie elektryczna ładowana na stacjach a częśc zykła. Kiedy to się zmieniło i dlaczego?

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane