- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (35 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Szansa dla przemysłowych terenów byłego ZNTK na Przeróbce
Gdańsk zleci opracowanie dokumentacji budowy infrastruktury przeciwpowodziowej na terenie ZNTK w Gdańsku . To krok w stronę rewitalizacji zdegradowanych terenów przemysłowych na Przeróbce, bowiem inwestycja przewiduje przebudowę dróg.
Jest to pierwszy krok w kierunku ożywienia terenów ZNTK, które są objęte ochroną konserwatorską. Do tej pory w zakład inwestowali prywatni właściciele. Miasto dostrzegło ich wysiłki i postanowiło teren zabezpieczyć. Na razie przed powodzią
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie kolektorów odwodnieniowych głównie pod drogami na terenie wspomnianego zakładu. Stąd w ramach inwestycji jest szansa na poprawę stanu technicznego zdewastowanych dróg. Przed rokiem Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku opracował koncepcję ich przebudowy. Wyłoniony projektant będzie musiał się do niej zastosować.
Dokumentacja ma być gotowa do końca września 2017 r. Na jej opracowanie miasto przeznaczyło ok. 220 tys. zł. Inwestycja wpisuje się w Gdański Program Przeciwpowodziowy, mający na celu m.in. łagodzenie skutków występowania alarmowych stanów wód.
Czytaj też: Zabytkowa hala na terenie ZNTK odzyskuje dawny blask
ZNTK to ponad 100-letnia historia
Teren dawnych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Gdańsku to smutne pozostałości jednego z największych zakładów pracy na terenie miasta. Kompleks przemysłowy powstał w 1910 r. Pierwotnie działał pod nazwą Eisenbahn Hauptewerkstatt Danzig-Troyl. Po II wojnie światowej były to Warsztaty Kolejowe PKP, aż wreszcie zostały nazwane właśnie ZNTK.
Na potrzeby powstającej w Trójmieście Szybkiej Kolei Miejskiej to m.in. ZNTK Gdańsk odbudowywały otrzymane w ramach odszkodowań wojennych spalone wagony berlińskiej S-Bahn, dawne 800-woltowe jednostki EW90, EW91, EW92 - nazywane modrakami.
Po okresie transformacji teren ówczesnego ZNTK nie miał tyle szczęścia, co na przykład zakłady kolejowe w Bydgoszczy, gdzie dziś funkcjonuje z powodzeniem firma Pesa. Tereny po gdańskim ZNTK-u trafiły w ręce syndyka.
Obiekt z upływem lat przechodził we własność prywatnych przedsiębiorców. Obecnie funkcjonuje tam kilkadziesiąt spółek.
Miejsca
Opinie (80) 2 zablokowane
-
2016-12-21 08:45
chciałem kupić tą wieżę i dawną pieczarkarnie ( barak obok) (3)
ale "władze" maja takich rzeczoznawców, że tylko Invest.... albo inny Robyg moze to dostac
- 28 0
-
2016-12-21 09:56
(1)
Za co chciałeś to kupić PiSowski biedaku ? Za 500+ ?
- 4 9
-
2016-12-21 18:07
za dziegi . po twojemu piszac
Nie wazna forma chlopcze. Ważne ze nie na kredyt za własne i nie kradzione. O tak można tak panowie z PO.
- 1 2
-
2016-12-21 10:15
Tę wieżę
- 3 0
-
2016-12-21 17:31
może nowa zajezdnia?
Znakomite miejsce na nową zajezdnie. Nie będzie trzeba budować nowej gdzieś hen daleko...
- 5 3
-
2016-12-21 15:15
dawno temu (1)
Gdy jeszcze działał ZNTK za ostatniego , normalnego dyrektora MB na terenie planowano utworzyć muzeum .Lecz ówczesny wojewoda z ramienia S co poległ był temu przeciwny . Chociaż ogromnym entuzjastą był p.Januszajtis, który stał wtedy na czele RM.
- 6 1
-
2016-12-21 16:41
A. Januszajtis
jest w gdańskim pejzażu ostatnim mohikaninem i niewygodnym piewcą Gdańska z własnym obliczem, a nie tym bezosobowym, betonowo szklanym. Bardzo go obecni nie lubią, w jego wizjach nie widać nijakiej dewelooperki. Choć i tak jest kilka obiektów, które udało mu się przeforsować. Teraz to słowo ma pejoratywne znaczenie, od forsy...
- 5 1
-
2016-12-21 08:21
(4)
To praktycznie centrum miasta,pewnie lofty apartamenty.
- 35 7
-
2016-12-21 16:21
(1)
jakie centrum miasta ???? jakie praktycznie ?? gadasz jak posrednik sprzedaży nieruchomości
- 1 4
-
2016-12-21 16:28
Cirka jeden km do Szafarni. Scisle centrum jakby nie bylo panie posrednik.
- 5 0
-
2016-12-21 09:52
Chyba nie (1)
bo w sąsiedztwie zakład karny.
- 5 0
-
2016-12-21 13:28
To będzie miał kto apartamenty "sprzątać"... ;)
- 4 1
-
2016-12-21 15:44
no i dobrze
zamiast budować za obwodnicą powinni budować mieszkania w środku miasta w dzielnicach które powinny sie rozwijać i modernizować
- 7 0
-
2016-12-21 15:28
Szansa na... nowe miejsca pracy??
Czy miezylbym za wysoko jezeli proponowalbym utworzenie jakiegos przemyslu dajacego ludziom prace.... na terenach... przemyslowych? Ta przemiana Gdanska z przemyslowego miasta na uslugowe zostawia zwyklych ludzi, robotnikow na lodzie.
- 5 1
-
2016-12-21 13:21
piękna szansa dla terenów przemysłowych! zalać wodą i zrobić baseny i kanały
- 4 3
-
2016-12-21 13:13
Tygrys to Dziad ! (1)
- 5 4
-
2016-12-21 13:17
Dziad to był wołomiński czy ząbkowski.
- 2 0
-
2016-12-21 12:43
no tak (3)
Z gruzów hal porobią kolejne lofty i będą opychać za grube miliony jak to miało miejsce w starym browarze albo starym menażu. Brawo miasto, brawo pan adamowicz. Rewitalizacja pełną parą :) aż będe chodził tam na spacery żeby patrzeć na tych bogatych ludzi i ich drogie audice. Będzie co wnuczkom opowiadać!
- 10 1
-
2016-12-21 13:08
Czy budyń zapisał się
na kolejne mieszkanka ??
- 4 1
-
2016-12-21 13:02
już nie wspominając
O podpalonym polmozbycie na hallera. Kilkadziesiąt osób straciło pracę bo developer upatrzył miejscówke na nowe osiedle. Zakład miał zyski, ale nie na tyle duże żeby hale odbudowano i warsztat zamknięto. Oczywiście sprawa umorzona, a kilka dni temu już zaczeła sie rozbiórka hal pod nowe osiedle. Mój kraj taki piękny ;)
- 5 2
-
2016-12-21 12:52
w podpalonych koszarach to samo
ci ludzie postepuja gorzej niz okupujacy to miasto Niemcy.
- 4 0
-
2016-12-21 12:44
Ulice na terenie zntk są miejskie czy prywatne panie Red? (1)
Jeżeli prywatne to na jakiej podstawie?
- 8 0
-
2016-12-21 12:56
na podstawie umowy kolezenskiej
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.