• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szlaban na osiedlu przez płatne parkowanie. Nie wszyscy zadowoleni

Patryk Szczerba
20 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.

Na osiedlu obejmującym trzy bloki przy ul. Falistej i LelewelaMapka na Grabówku pojawiły się szlabany. To reakcja spółdzielni na wprowadzenie przez władze Gdyni Strefy Płatnego Parkowania. - Przysługuje jeden pilot na lokal - informują władze Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, choć rozwiązanie z zaporą nie wszystkim mieszkańcom się podoba.



Czy montaż szlabanu uniemożliwiającego wjazd kierowcom spoza osiedla to dobre rozwiązanie?

Przypomnijmy, że od 1 lipca Gdynia wprowadziła nowe strefy i nowe stawki za parkowanie, rozszerzając teren, gdzie trzeba płacić. Obecnie opłaty obowiązują nie tylko w centrum, ale także w Orłowie oraz na Działkach Leśnych i Grabówku.

Płatne parkowanie w Gdyni: opinie, komentarze, kontrowersje

Płatne parkowanie i reakcja spółdzielni



Ten ruch Gdyni wymusił reakcję innych podmiotów działających w mieście. Natychmiast opłaty za parkowanie wprowadziła na swoim terenie galeria Klif. Wiele wspólnot, sklepów zagrodziło wjazd kierowcom niebędących klientami czy mieszkańcami.

Podobnie postąpili przedstawiciele Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która administruje trzema wieżowcami przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9. W budynkach mieszka kilkaset osób, dojazd do nich prowadzi jedną drogą.

Szlaban zamiast grodzenia osiedla



I choć dojazd ten jest stromy i niewygodny dla kierowców, to dla chcących uniknąć opłaty za postój na Grabówku i Działkach Leśnych nie stanowiłoby to problemu. Bloki znajdują się w niedalekiej odległości od ul. Morskiej, więc samochody mogliby zostawiać nawet ci parkujący w centrum Gdyni.

Zamiast grodzić osiedle, ustawiono szlaban.

- Zapora drogowa umożliwiająca wjazd na osiedle obejmujące trzy budynki mieszkalne przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9 została uruchomiona 16 sierpnia 2021 roku. Celem było zabezpieczenie miejsc parkingowych dla mieszkańców po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania w otoczeniu osiedla - tłumaczą przedstawiciele spółdzielni.

Jeden pilot na jeden lokal



Nie chcą zdradzać, ile kosztował szlaban, ale wiadomo, że składali się na niego tylko członkowie spółdzielni, mieszkający na osiedlu, gdzie został zamontowany.

Mieszkańcom przysługuje odpłatnie jeden pilot na jeden lokal mieszkalny. Przedstawiciele spółdzielni informują, że dodatkowo można wprowadzić wjazd na podstawie odczytu tablicy - także jeden pojazd będący w posiadaniu właściciela lokalu na jeden lokal. Wyjazd jest możliwy dzięki automatycznemu otwieraniu zapory.

  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.

Mieszkańcy: pilot nie zawsze działa



Takie rozwiązanie nie podoba się niektórym mieszkańcom. Wśród nich jest pani Aleksandra, mieszkająca w jednym z bloków, która twierdzi, że przyjęty system jest niedobry dla mieszkańców.

- Mam od jakiegoś czasu problem z chodzeniem i nie jestem w stanie wpuścić na parking np. taksówki, bo pilot nie sięga z balkonu do zapory. To oznacza, że muszę schodzić na dół do szlabanu i go otwierać. Szkoda, że nie pomyślano o rozwiązaniu umożliwiającym otwieranie z pozycji domofonu, tak jak na innych osiedlach - relacjonuje pani Aleksandra.
Wskazuje, że wielokrotnie zaobserwowała, iż przez otwarty szlaban przejeżdżały dwa samochody jeden po drugim, więc miejsca zajmują nie tylko mieszkańcy, ale również inni kierowcy. Rozwiązaniem mogłyby być blokady montowane na jezdni.

Spółdzielnia: rozwiązanie z pilotem sprawdza się



Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić taksówki z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się. Dostęp do niego ma firma wywożąca odpady. Służby techniczne działające na zlecenie spółdzielni wjeżdżają przy użyciu pilota albo przez odczyt tablicy rejestracyjnej.

Problemu nie powinni mieć też niepełnosprawni, na co wskazuje czytelniczka.

- Wjazd dla minibusów komunikacji miejskiej przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych odbywa się przez odczyt numeru z tablicy rejestracyjnej. Istnieje możliwość zorganizowania dojazdu pod budynek dla opiekunów osoby niepełnosprawnej - twierdzą przedstawiciele spółdzielni.

Służby wjeżdżają dzięki przyciskowi SOS



Co istotne, dojechać pod blok mogą też służby. W wielu miastach także w Trójmieście, policja, jak i służby ratunkowe przyznają, że szlabany na osiedlach bywają dużym wyzwaniem podczas akcji ratowania życia.

Zarządcy osiedli bardzo często montują bowiem szlabany tanim kosztem i nie są one wyposażone w systemy awaryjnego otwierania za pomocą sygnału SOS.

- Pojazdy służb ratowniczych mogą wjechać dzięki systemowi otwierania zapory na sygnał SOS - wyjaśniają przedstawiciele spółdzielni.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • No i słusznie

    Coś takiego powinno powstać w niektórych miejscach na Karwinach ale u nas spółdzielnia pewnie boi się takich kroków a prezes spółdzielni to ciemnogrodzki biznesmen i ma mieszkańców głęboko w du....

    • 1 1

  • No i teraz sporo samochodów jest zaparkowanych

    trochę dalej, przy Pl. Neptuna, na Beniowskiego i Kapitańskiej. Przy okazji: na Kapitańskiej w osi jezdni dwukierunkowej pomalowano kawałek pojedynczej, kawałek podwójnej linii. Nikt nie respektuje i parkują tak jak komu pasuje.

    • 1 2

  • Jeden pilot na lokal (1)

    To jak moja Grażyna oraz Dżes i Seba wjadą na osiedle swoimi samochodami?

    • 3 4

    • Czytaj ze zrozumieniem

      A nie pierwsza linijkę artykułu

      • 0 0

  • (5)

    Jeden pilot na jedno mieszkanie . To jest chyba jakiś żart . Dziś w ponad połowie rodzin są 2 auta , jak nic .

    • 14 15

    • Czytaj ze zrozumieniem artykuł

      Naprawdę aż tak ciężko przed komentarzem przeczytać artykuł ze zrozumieniem ?

      • 0 1

    • mozna kupic system otwierajacy na telefon, jak na moim

      dwa, sam zawuazyles, ze to jakas paranoja, ze w centrum miasta ludzie chca miec po kilka samochodow i darmowe miejsca parkingowe na nie

      • 5 1

    • (1)

      Pilot uniwersalny można kupić na allegro za 10 złotych i skalibrować na sygnał oryginalnego pilota w kilka sekund, żaden problem :)

      • 4 4

      • Taki za 10 zł działa w 1 na 10 przypadków. Taki za 50 zł w w 2 na 10 przypadków. Powodzenia.

        • 2 2

    • I tak oto sam sobie odpowiedziałeś gdzie jest źródło problemu.

      • 12 7

  • Osobiście się wyprowadziłem z Gdyni jakieś 100 km dalej. (7)

    Mimo, że tam się urodziłem i mieszkałem prawie 35 lat. Jestem młodym człowiekiem, a uwierzcie mi, że ciężko się już zaczynało żyć w tym mieście. Coraz większe opłaty za wszystko, nawet za parkowanie samochodu w centrum, miasto zamknięte bo to jakieś wyścigi rowerowe, i tego typu imprezy. Nie wspominając o remontach, które trwają na tych ulicach i trwają, ale zmian się nie odczuwa, a wygrywa jedna firma na trzy litery :)
    Pozdrawiam i życzę może dzisiaj dnia bez korków :)

    • 45 14

    • (1)

      100/100. Też uciekłem,jakość życia bardzo się poprawiła.

      • 6 1

      • To prawda !

        Poprawiła się jakość od kiedy się wyprowadziłeś

        • 0 5

    • Ściemniacz !

      Z trojmiasta
      To w Gdyni mieszka się najlepiej !
      Wszystko rozwija się dwa razy szybciej !
      Gdynia chce się tu mieszkać

      A takie bajki ze wyprowadziłeś się z Gdyni gdzieś na wieś to rozpowiadaj u siebie na wiosce

      • 0 4

    • To co Ciebie interesują sprawy miasta Gdynia?

      Zainteresuj się swoją wioską.

      • 1 4

    • zawody rowerowe dwa razy do roku ci zycie uniemilaja? ojoj

      dobrze ze w ty slupsku czy chojnicach nic nie ma, poza parkingami i bedronkami. Zyc nie umierac

      • 1 7

    • No i b. dobrze , że tu już nie mieszkasz, bo ja chcę się właśnie do Gdyni wprowadzić.

      Każdy powinien mieszkać tam gdzie mu się podoba. Na dzisiaj Gdynia cieszy się jednak dużym zainteresowaniem odpowiedniej populacji społeczeństwa. A ten kto chce mieszkać w kurnej chacie w Bieszczadach niech sobie mieszka i nie narzeka, że mu drogę zawiało czy zalało.

      • 4 8

    • Slaby jestes jak takie problemy potrafia cie zlamac..

      • 6 17

  • Parking na Falistej/ Lelewela.

    Wstawienie szlabanu na jedynego pilota na lokal nie gwarantuje miejsca dla mieszkańca po godzinie 17:00. Zdarza się, że trzeba szukać sobie parkingu poza osiedlem.

    • 1 1

  • nie pamiętam tak złego czasu dla Gdyni (1)

    najmniejsza rzecz urasta do rangi wielkiego problemu. Miasto farby, słupków, bzdurnych przysiadaków i parkometrów. Paranaja igłupota jest wszechobecna.

    • 6 3

    • raczej miasto nadmiaru samochodów

      i mieszkańców mentalnie uzależnionych od jeżdżenia nimi

      • 0 3

  • absurd (2)

    Absurd pogania absurd i tak kolejne 20 lat

    • 31 8

    • absurdalny jest ograniczenie wyobraźni

      przekonanie, że samochód jest jedynym "odpowiednim dla człowieka o pewnym statusie" sposobem poruszania się po mieście.

      • 1 2

    • absurdem jest wypowiedź Aleksandry

      musi zejść żeby otworzyć szlaban, ale jak wspomniana taksówka jedzie do niej to i tak musi zejść.

      • 9 2

  • (7)

    Brak słów. Takie postępowanie to reakcja na ciągłe zabudowywanie terenu blokami z minimalną liczbą miejsc bez dróg dojazdowych. Za wszystko kasa. Kiedy to się skończy i kiedy pojawi się granica cen mieszkań za 1 m?

    • 31 20

    • Akurat w nowym budownictwie jest wymóg 1.2 miejsca na mieszkanie. (3)

      Co i tak nic nie daje, bo oczywiście każdy musi mieć przynajmniej po 2 samochody...

      • 7 0

      • musi to na Rusi... (2)

        w dobrze zarządzanych miastach wiele osób szuka miejsca do zamieszkania bez miejsc do parkowania samochodów pod domem....

        • 1 5

        • Oczywiście, bo chcą oszczędzić. (1)

          A potem mamy zastawione wszystkie ulice dojazdowe do takich osiedli.

          • 5 1

          • nie, po prostu wiedzą, że w mieście samochód jest terenochłonnym i kosztownym sposobem poruszania się

            a także wiedzą, że można żyć w mieście - i to wygodnie - bez samochodu

            • 2 2

    • te bloki powstały za komuny

      w tamtych czasach pod blokiem stały 2 maluchy, jeden duży fiat i polonez, ewentualnie trabant

      • 9 2

    • pudło!

      to kwestia tego, że każdy potrzebuje teraz mieć 1-2 samochody tylko po to, żeby jeździć 1,5 km z dzieckiem do przedszkola i 500m do najbliższej biedronki.

      • 16 3

    • Przecież te wieżowce stoją brak kilkadziesiąt lat!!

      • 14 1

  • (7)

    Rozszerzanie SPP będzie trwało póki nie rozszerzą na całe miasto.

    • 45 4

    • i bardzo dobrze (5)

      miejsca do parkowania samochodów nie powinny być finansowane z funduszy publicznych. Żadna deklaracja praw człowieka nie zawiera zapisów mówiących o tym, że kupno samochodu i posiadanie go stwarza automatycznie prawo do parkowania za darmo w pobliżu domu w przestrzeni publicznej

      • 3 7

      • Ale wiesz, że ci mieszkańcy w ramach protestu mogą zacząć rozliczać pit w jakiejś innej gminie, (4)

        nadal mieszkając w Gdyni? I wtedy moooże do cymbałów w urzędzie dotrze, że robią pod górę mieszkańcom, jak realnie zaboli ich brak wpływów z budżetu centralnego.

        • 3 1

        • (3)

          Protestu przeciwko czemu? Że liczba samochodów jakie się zmieszczą w mieście jest skończona?

          • 1 4

          • Protestu przeciwko takiej a nie innej polityce parkingowej. (2)

            • 4 1

            • tylko restrykcyjna polityka parkingowa ma w mieście sens

              po prostu chodzi o obciążanie kosztami tych, którzy je generują, mając alternatywę w postaci korzystania z mniej terenochłonnych środków transportu w mieście. Mam je wymienić?

              • 1 4

            • Ok dzieki. Mi się wydaje słuszna. Jak nie będziemy zachęcaćdo parkowanie to mniej samochodów przyjedzie i mniejsze korki na dojazdach. Może ludzie nie będą używali i tym samym potrzebowali tylu samochodów więc i dzielnice mieszkaniowe odetchną od rozjeżdżania trawników. Moim zdaniem to jest bardzo słuszna polityka parkingowa, co najwyżej można by ją uzupełnić przez parkingi poza na obrzeżach miasta i buspasy do centrum (żeby było zwyczajnie szybciej niż samochodem).

              • 1 4

    • Mam nadzieję, że rozszerzą jak najszybciej.

      • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane