• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szlaban na osiedlu przez płatne parkowanie. Nie wszyscy zadowoleni

Patryk Szczerba
20 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.

Na osiedlu obejmującym trzy bloki przy ul. Falistej i LelewelaMapka na Grabówku pojawiły się szlabany. To reakcja spółdzielni na wprowadzenie przez władze Gdyni Strefy Płatnego Parkowania. - Przysługuje jeden pilot na lokal - informują władze Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, choć rozwiązanie z zaporą nie wszystkim mieszkańcom się podoba.



Czy montaż szlabanu uniemożliwiającego wjazd kierowcom spoza osiedla to dobre rozwiązanie?

Przypomnijmy, że od 1 lipca Gdynia wprowadziła nowe strefy i nowe stawki za parkowanie, rozszerzając teren, gdzie trzeba płacić. Obecnie opłaty obowiązują nie tylko w centrum, ale także w Orłowie oraz na Działkach Leśnych i Grabówku.

Płatne parkowanie w Gdyni: opinie, komentarze, kontrowersje

Płatne parkowanie i reakcja spółdzielni



Ten ruch Gdyni wymusił reakcję innych podmiotów działających w mieście. Natychmiast opłaty za parkowanie wprowadziła na swoim terenie galeria Klif. Wiele wspólnot, sklepów zagrodziło wjazd kierowcom niebędących klientami czy mieszkańcami.

Podobnie postąpili przedstawiciele Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która administruje trzema wieżowcami przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9. W budynkach mieszka kilkaset osób, dojazd do nich prowadzi jedną drogą.

Szlaban zamiast grodzenia osiedla



I choć dojazd ten jest stromy i niewygodny dla kierowców, to dla chcących uniknąć opłaty za postój na Grabówku i Działkach Leśnych nie stanowiłoby to problemu. Bloki znajdują się w niedalekiej odległości od ul. Morskiej, więc samochody mogliby zostawiać nawet ci parkujący w centrum Gdyni.

Zamiast grodzić osiedle, ustawiono szlaban.

- Zapora drogowa umożliwiająca wjazd na osiedle obejmujące trzy budynki mieszkalne przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9 została uruchomiona 16 sierpnia 2021 roku. Celem było zabezpieczenie miejsc parkingowych dla mieszkańców po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania w otoczeniu osiedla - tłumaczą przedstawiciele spółdzielni.

Jeden pilot na jeden lokal



Nie chcą zdradzać, ile kosztował szlaban, ale wiadomo, że składali się na niego tylko członkowie spółdzielni, mieszkający na osiedlu, gdzie został zamontowany.

Mieszkańcom przysługuje odpłatnie jeden pilot na jeden lokal mieszkalny. Przedstawiciele spółdzielni informują, że dodatkowo można wprowadzić wjazd na podstawie odczytu tablicy - także jeden pojazd będący w posiadaniu właściciela lokalu na jeden lokal. Wyjazd jest możliwy dzięki automatycznemu otwieraniu zapory.

  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.

Mieszkańcy: pilot nie zawsze działa



Takie rozwiązanie nie podoba się niektórym mieszkańcom. Wśród nich jest pani Aleksandra, mieszkająca w jednym z bloków, która twierdzi, że przyjęty system jest niedobry dla mieszkańców.

- Mam od jakiegoś czasu problem z chodzeniem i nie jestem w stanie wpuścić na parking np. taksówki, bo pilot nie sięga z balkonu do zapory. To oznacza, że muszę schodzić na dół do szlabanu i go otwierać. Szkoda, że nie pomyślano o rozwiązaniu umożliwiającym otwieranie z pozycji domofonu, tak jak na innych osiedlach - relacjonuje pani Aleksandra.
Wskazuje, że wielokrotnie zaobserwowała, iż przez otwarty szlaban przejeżdżały dwa samochody jeden po drugim, więc miejsca zajmują nie tylko mieszkańcy, ale również inni kierowcy. Rozwiązaniem mogłyby być blokady montowane na jezdni.

Spółdzielnia: rozwiązanie z pilotem sprawdza się



Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić taksówki z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się. Dostęp do niego ma firma wywożąca odpady. Służby techniczne działające na zlecenie spółdzielni wjeżdżają przy użyciu pilota albo przez odczyt tablicy rejestracyjnej.

Problemu nie powinni mieć też niepełnosprawni, na co wskazuje czytelniczka.

- Wjazd dla minibusów komunikacji miejskiej przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych odbywa się przez odczyt numeru z tablicy rejestracyjnej. Istnieje możliwość zorganizowania dojazdu pod budynek dla opiekunów osoby niepełnosprawnej - twierdzą przedstawiciele spółdzielni.

Służby wjeżdżają dzięki przyciskowi SOS



Co istotne, dojechać pod blok mogą też służby. W wielu miastach także w Trójmieście, policja, jak i służby ratunkowe przyznają, że szlabany na osiedlach bywają dużym wyzwaniem podczas akcji ratowania życia.

Zarządcy osiedli bardzo często montują bowiem szlabany tanim kosztem i nie są one wyposażone w systemy awaryjnego otwierania za pomocą sygnału SOS.

- Pojazdy służb ratowniczych mogą wjechać dzięki systemowi otwierania zapory na sygnał SOS - wyjaśniają przedstawiciele spółdzielni.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze drut kolczasty wiezyczki reflektory (1)

    I certyfikaty:)

    • 7 3

    • i karqabiny

      • 1 1

  • Kopia takiego pilota kosztuje 160 złotych... (1)

    • 2 2

    • 55 zł

      • 0 0

  • :Jest na to jeden spodów. Podpowiadam teraz mistrzom czyli Szczurkowi i Łucykowi:

    zrobić wszędzie na osiedlach bus-pasy. I nie będą mogły powstawać szlabany. Ale wcześniej wziąć kredyt na farbę i wałki do malowania.

    • 4 2

  • Dobrze robią!

    Wszędzie SSP doprowadza do patologii na obrzeżach i stawianiu aut na trawnikach.
    Przykład: Sopot po wprowadzeniu godz płatnych do 22giej świeci pustkami.
    Wszędzie stoją na ulicach i zapraszają do restauracji.
    Ale na obrzeżach strefy Dramat!
    Trzeba Pilnie poszerzać za Armii Krajowej i 200 m na wschód i do ul. Polnej!!!
    Albo jak we Wrocku do 18 tej po 3 zł to nikt nie parkuje na trawniku jak np przy Dworcu PKP Sopot Al.Niepodl 771

    • 2 1

  • Jeden pilot na lokal (1)

    To jak moja Grażyna oraz Dżes i Seba wjadą na osiedle swoimi samochodami?

    • 3 4

    • Czytaj ze zrozumieniem

      A nie pierwsza linijkę artykułu

      • 0 0

  • To nie jest żaden Grabówek, tylko Działki Leśne (3)

    • 5 5

    • To już jest Grabówek.

      • 2 0

    • Administracyjnie Grabówek, chociaż to osiedle jest na trójstyku Grabówka, Działek Leśnych i Śródmieścia.

      • 1 0

    • Grabówek, czy się podoba czy nie.

      • 0 0

  • Rozumiem że mieszkańcy płacą

    • 1 0

  • Jak tam Szczurek pustostany biznesowe w centrum Gdyni? ;-)

    strefa poza sezonem dochodowa?
    wiem wiem, niewazne, srodki dla podmiotow na obsluge strefy zarezerwowane w budzecie...

    • 5 0

  • (1)

    Niedługo strefa będzie sięgać do Chwaszczyna, miejsc nie przybędzie tylko bulić będziecie w całym mieście.

    • 6 1

    • Oczywiście że miejsc nie przybędzie, może za to ubywać samochodów.

      • 1 4

  • To jedyny sposób na nielegalnie parkujących !

    Dzięki takiemu rozwiązaniu nie będą zajmowane miejsca dla tych którzy mieszkają na tym osiedlu przez takich co nawet nie przyjechali do kogoś kto mieszka a tacy którzy nie mają gdzie zaparkować bo mają coś w okolicy do załatwienia ! Brawo !!!!!! Bardzo dobra i potrzebna inwestycja a skoro wzbudza taki sprzeciw to widać że się sprawdza !

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane