• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szpaler drzew powstanie na al. Niepodległości w Sopocie

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
Przesuń aby
porównać

Jeszcze przed letnim sezonem Sopot będzie mógł się pochwalić szpalerem drzew, które przyozdobią al. Niepodległości. 120 nowych drzew pojawi się na po obu stronach jezdni na odcinku 3 Maja zobacz na mapie Sopotu - Bohaterów Monte Cassino zobacz na mapie Sopotu.



Czy wzdłuż ulic Trójmiasta powinno być więcej drzew?

W ramach ogłoszonego właśnie przetargu przewiduje się nasadzenie 88 drzew lipy drobnolistnej oraz 32 robinii akacjowej. Drzewa muszą posiadać na wysokości 1 m obwód pnia o długości co najmniej 24 cm oraz być odpowiednio pielęgnowane przez wykonawcę przez trzy lata od nasadzenia (później utrzymanie będzie obowiązkiem miejskich służb).

Drzewa pojawią się po obu stronach alei Niepodległości na odcinku 3 Maja - Bohaterów Monte Cassino. Będą zlokalizowane w pasach zieleni, zatokach postojowych (rozdzielając miejsca do parkowania) oraz na chodnikach. W tym ostatnim przypadku drzewa będą dodatkowo zabezpieczone kratą, po której będą mogli swobodnie poruszać się piesi.

Czytaj też: Gdynia: deweloper dołoży się do szpaleru drzew

W okresie zimowym przewiduje się zabezpieczenie pni i koron drzew specjalnymi osłonami, które mają uchronić je przed niekorzystnym działaniem soli drogowej.

O wyłonieniu wykonawcy zdecydują kryteria: najniższa cena (60 proc.), okres udzielonej gwarancji (20 proc.) oraz termin wykonania nasadzeń (20 proc.). Nowe drzewa powinny pojawić się przy al. Niepodległości najpóźniej do końca kwietnia br.

Opinie (179) 3 zablokowane

  • Przecież w Oliwie wszystkie wycieli.

    Na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej Kołobrzeska było piękne zdrowe wielkie drzewo.Teraz od nowa chcą sadzić jak to były piękne 100 letnie drzewa.

    • 3 1

  • Głupie pomysly

    i jescze głupsza partia z którą sympatyzuje Karnowski coraz mocniej po d*pie dostaje.

    • 10 1

  • Na 10 Lutego społecznicy też sobie wymyślili drzewa

    Mam nadzieję, że prezydent Szczurek to zablokuje

    • 0 3

  • Drzewa to za mało.

    Szersze chodniki, czyste elewacje, usunięcie reklam i zieleń. Tak powinna wyglądać aleja Niepodległości. Jak narazie to tylko jakis kanal przelotowy dla aut. Nic dla pieszych. Brzydko i brudno. Pozatym dziwi mnie , że posadzenie drzew musi trwać kilka lat.

    • 3 1

  • A w Gdyni wycinają i wycinają..

    Stan umysłowy gdyńskich urzędasów odpowiedzialnych za wycinki w Gdyni , od stanu umysłowego kolegów z Sopotu jacy sadzą zamiast wycinać dzieli galaktyka. A na mapie to raptem kilka kilometrów...

    • 4 1

  • Serio?

    Na świecie wycina się drzewa przy ulicach, w Sopocie się je sadzi..po co?

    • 3 3

  • Tylko tunel może uratować Sopot. (5)

    Przemyślałem sprawę gruntownie i doszedłem do wniosku że ze względu na ukształtowanie zabudowy oraz układ komunikacyjny jedynym rozwiązaniem jest tunel samochodowy. Powinien się zaczynać na wys. Armii Krajowej (od strony Gdyni) i kończyć na wys. też Armii Krajowej (zajezdnia). Daje to ok. 1200m tunelu. Powinien przejąć większość ruchu (80% tranzyt przez Sopot) z AL. Niepodległości. Oczywiście podstawowym problemem będą koszty ale jeśli założyć, że Trójmiasto jest de facto jednym organizmem a Sopot jego środkowym elementem, oraz zdecydowanie tranzytowy charakter ruchu to oczywiste wydaje się że zarówno Gdynia jak i Gdańsk powinny partycypować w kosztach. Kiedyś pomysł tunelu to było science fiction ale teraz to nic takiego. Obecnie w Polsce nie takie się tunele buduje - o zagranicy nie wspominając. Przy tym, ze względu na niższe koszty (oraz brak miejsca dla układu drogowego) wystarczyłby pojedynczy tunel z 2 -3 pasami ruchu (dwukierunkowy) zaś obecna Niepodległości powinna pozostać, z tym że ograniczona też do 2 - 3 pasów. Zysk na jednym dwóch zlikwidowanych pasach powinien być wykorzystany do budowy normalnych chodników (teraz niekiedy mają chyba tylko 1m!) oraz dwóch ścieżek rowerowych. Droga miałaby mniejszą uciążliwość (mniejszy ruch i oddalona od zabudowy). Wówczas elewacje budynków można by w końcu odnowić - bo teraz nie ma to większego sensu. Wówczas też można pokusić się o nasadzenia. No i docelowo po zakończeniu Drogi Zielonej całkowicie musi być przebudowane skrzyżowanie na granicy Sopotu i Gdańska. Może wielkie rondo ew. wielopoziomowe.

    • 8 3

    • Maciej wyjdź z tunelu, zmień lekarza.

      • 3 3

    • Podoba mi się

      • 1 1

    • Tunel

      Bardzo mądry pomysł, tylko czy ktoś wysłucha?!

      • 1 2

    • ”Gdynia i Gdańsk powinny partycypować w kosztach"

      No to ja mam prostszą koncepcję.

      Natychmiast zlikwidować Sopot, jako niezdolny do samodzielnego finansowania swego trwania. Przyłączyć go do innego miasta, wybranego rzutem monety, bo nikt tej skorumpowanej nory nie chce.

      Skorumpowani w tym burdeliku są WSZYSCY.
      -Emeryci i inni niezamożni bardzo sobie chwalą przywileje Karty Sopociaka.
      -Kierowcy dadzą się pokroić, by płacić ubezpieczenia jak w malutkim mieście.
      -Wojewódzka Policja od forsy (ten dział Komendy Wojewódzkiej jest w Sopockiej psiarni)
      daje sobie robić koło pióra, wystarczy otworzyć dowolną gazete OGÓLNOPOLSKĄ, by zgadnąć jaką oni mają opinię, każdy zna afery stoczoniową, Amber Gold, wodociągową itd, sądowe, mieszkaniowo-budyniowe itd itd, co do jednej, każda pomorska afera gospodarcza to efekt nieudaczności tych sopockich "urzędników policyjnych".
      -Sopocka Policja drogowa... szkoda słów...
      -Karnowski i jego dwór... żenada... kontynuować?
      -Nawet sopockie Pogotowie Ratunkowe, świętość nad świętości, ze wspaniałymi lekarzami i oddanymi ich służbie sanitariuszami-kierowcami (kierowcow niesanitariuszy w Sopocie nie ma ani jednego!) było populrnym miejscem uzyskiwania przez panienki recept na Escapelle itp środki "po stosunku", oraz *wymuszania* zwolnień lekarskich sopockich policjantów na służbie - w czasie służby.

      To gniazdo żmij, to pseudo-uzdrowisko - trzeba zlikwidować, dla zdrowia psychicznego i moralnego nas wszystkich, póki jeszcze nie jest DLA NAS za późno. Bo oni tam - są już straceni.

      • 0 0

    • Dodam jeszcze, że koszt tunelu szacuję na około 30 -40% kosztów tunelu pod Martwą Wisłą ponieważ tamten ma dwie nitki (dwa tunele) oraz rozbudowany układ drogowy - który nie będzie potrzebny w Sopocie. Jeśli jeszcze ktoś nie jest przekonany to powinien pojechać do Italii to zobaczy jak to powinno wyglądać. Jako ciekawostkę podam, że na autostradzie A10 między Genuą a Niceą (sprawdźcie na mapie) naliczyłem 111 tuneli a jako że to autostrada to w drugą stronę było też 111 tuneli czyli 222 tunele i podobna liczba mostów!!! Jakieś pytania?

      • 1 0

  • menele będą miały gdzie sikać ... jak to miało miejsce pod filarami gdy stały te wielkie donice

    • 1 1

  • wystarczą

    krzewy ozdobne, wytrzymałe na spaliny i sól

    • 2 1

  • Już po drugiej stronie ulicy chodnik jest tak wąski (1)

    Że przy wymijaniu zawsze mam pietra
    A jak drzewka posadzą to chyba trzeba będzie bokiem chodzić

    • 3 0

    • Szczególnie jak te drzewka podrosną.

      Korzenie będą rozsadzać nawierzchnię, a korony z liśćmi przysłaniać ludziom widok z okna...może i betonowy, ale do niego przywykli. 120 drzewek i tak nie odwróci uwagi od tego, że w Sopocie jest więcej betonu niż zieleni. Czy to ma zamknąć dzioby tym co krzyczą przeciwko wyprzedawaniu wszelkich gruntów?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane