• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szukają nowego gospodarza Opery Leśnej

piw
2 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowy dzierżawca Opery Leśnej będzie musiał m.in. udostępniać pomieszczenia sopockiej orkiestrze, będzie też zobligowany organizować koncerty muzyki klasycznej. Nowy dzierżawca Opery Leśnej będzie musiał m.in. udostępniać pomieszczenia sopockiej orkiestrze, będzie też zobligowany organizować koncerty muzyki klasycznej.

Władze Sopotu ogłosiły przetarg na nowego dzierżawcę wyremontowanego kilka miesięcy temu amfiteatru. Nowy gospodarz zajmie się obiektem już od kwietnia, będzie go dzierżawić przez najbliższych 10 lat.



Czy miasto dobrze robi przedkładając pomysł na prowadzenie Opery Leśnej nad pieniądze z czynszu?

O pomyśle miasta, aby poszukać możliwie najlepszego operatora Opery Leśnej pisaliśmy w listopadzie. Przetarg w końcu ogłoszono, znamy więc szczegóły dotyczące wymagań władz Sopotu.

Od nowego dzierżawcy miasto będzie wymagać płacenia rocznego czynszu w kwocie nie mniejszej niż 100 tys. zł. Tak naprawdę pieniądze nie będą jednak decydujące przy rozstrzyganiu przetargu. Każdy, kto złoży ofertę, będzie mógł uzyskać łącznie 100 punktów: za zaproponowanie najwyższego czynszu uzyskać można jednak tylko 20 punktów.

Co więc jest dla miasta najważniejsze? Aż 40 punktów uzyskać można za zadowalającą urzędników koncepcję funkcjonowania amfiteatru. Powinna ona zawierać szczegółowy opis planowanych działań w zakresie reklamy i gastronomii na terenie obiektu oraz dane dotyczące planów programowych.

Pojawiają się też bardziej szczegółowe wymagania. Miasto chce, aby przyszły dzierżawca zadeklarował, iż co roku zorganizuje przynajmniej trzy koncerty artystów z zagranicy, dwa koncerty muzyki klasycznej oraz jedno przedstawienie taneczno-teatralne. Operator będzie też musiał przynajmniej pięć razy do roku udostępniać obiekt miastu, bezpłatnie. Na tej samej zasadzie będzie również musiał udostępniać na stałe pomieszczenia Orkiestrze Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot.

- Takie zapisy powstały w dokumentacji przetargowej po to, aby orkiestra mogła funkcjonować bez przeszkód, na podobnych zasadach jak dotychczas - tłumaczy Agnieszka Rek z sopockiego magistratu.

Wysoko oceniane będzie też doświadczenie oferentów: im większe, tym więcej punktów (maksymalnie 30) mogą dostać. Ostatnim z wymagań miasta jest też przedstawienie przez oferentów planów inwestycyjnych mogących usprawnić działanie amfiteatru (do uzyskania jest 10 punktów).

Urzędnicy na oferty czekają do 30 stycznia. Oferty zostaną otwarte 31 stycznia. Miasto chce, aby umowa z nowym dzierżawcą obowiązywała od kwietnia.
piw

Miejsca

Opinie (36) 2 zablokowane

  • refleksja

    Znów jakieś dziwne sprawy w Sopocie.

    • 10 5

  • Fajne zdjęcia z wyremontowanej opery

    Fajnie wygląda konstrukcyjna dachu z poziomu dachu !
    bencki.pl/?p=1649

    • 6 2

  • Najpierw budujemy obiekt za 200 baniek

    a po pół roku zastanawiamy się co w zasadzie z nim zrobić. A chodniki i ulice dziurawe. Ulica Leśna nawet gruntowa.

    • 34 8

  • Sołtys sie nada !!!

    • 8 3

  • "Aż 40 punktów uzyskać można za zadowalającą urzędników koncepcję

    funkcjonowania amfiteatru." - czyli amfiteatr ma zadowalać URZĘDNIKÓW, dobrze zrozumiałam ??

    • 22 4

  • Muzykalny tan nasz naród, sami melomani, oper ci u nas dostatek

    • 14 1

  • A co to ? - ku ...wa !, kolesi ,szwagrów i rodziny nie ma ?.Gospodarza Opery szukają !!! ściema !

    • 30 6

  • przetarg wygra biedronka i będzie pierwszy market leśny

    • 33 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane