• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybciej tramwajem przez al. Zwycięstwa

Krzysztof Koprowski
22 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych. Przystanek Chodowieckiego (nz.) oraz Politechnika - już za kilka tygodni tramwaje nie będą tutaj wstrzymywane przez światła na przejściu dla pieszych.

Już za kilka tygodni z al. Zwycięstwa w Gdańsku mogą zniknąć światła na przejściach dla pieszych, które spowalniają tramwaje. Zastąpią je komunikaty głosowe oraz sygnalizacja ostrzegawcza. W planach jest również utworzenie przystanków podwójnych.



Czy na przejściach przez tory tramwajowej potrzebne są światła?

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku planuje likwidację sygnalizatorów na przejściach w obrębie przystanków Chodowieckiego zobacz na mapie GdańskaPolitechnika zobacz na mapie Gdańska. Roboty mają być gotowe do 17 lutego - pod warunkiem, że uda się wyłonić wykonawców w ogłoszonym przez urzędników zapytaniu ofertowym.

Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał, pojawią się komunikaty głosowe oraz światła ostrzegające o zbliżającym się tramwaju.

Identyczne rozwiązanie zastosowano na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska na Siedlcach, co pozwoliło nieco przyspieszyć ruch pojazdów komunikacji miejskiej.

Czy podobnie będzie na al. Zwycięstwa?

- Tak, likwidacja tych świateł pozwoli na usprawnienie ruchu tramwajów i skrócenie czasu przejazdów. Ponadto w całej sieci planujemy jeszcze wydłużenie niektórych peronów przystankowych, aby mogły korzystać z jednego przystanku dwa tramwaje jednocześnie - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów - Krótsze czasy przejazdu mają również wymiar ekonomiczny, ponieważ umożliwiają racjonalnie gospodarować taborem: "zaoszczędzone" pojazdy można kierować do utworzenia nowych linii lub zwiększenia częstotliwości na istniejących bez ponoszenia dodatkowych środków finansowych.
Jak informują pracownicy ZDiZ, zdemontowane sygnalizatory posłużą w przyszłości jako części zamienne dla pozostałych urządzeń lub pojawią się w innych lokalizacjach.

Materiał archiwalny

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej

Miejsca

Opinie (144) 2 zablokowane

  • zkm kiedyś tam pracowałem i stwierdzam ze oni tylko

    ludziom oczy mydlą takimi artykułami biorą ludzi za b....ło a pracowników za deb....li

    • 2 0

  • Mam wrażenie, że w Trojmiescie pieszy traktowany jest jak idiota. W Zurychu na przystankach nie ma żadnej sygnalizacji, alarmów, piesi chodzą po torowisku jak chcą (jest do tego przystosowane) i tramwaje nikogo tu nie potrącają. Podobnie jest w Pradze. Co więcej, poruszanie się komunikacją po tych miastach to czysta przyjemność.

    • 9 0

  • System "uwaga tramwaj" często się zacina przez może być bardzo niebezpieczny. Poza tym jest denerwujący (zwłaszcza dla (1)

    Na przystanku Paska ten cudowny system coraz częściej się zawiesza i non stop nadaje "uwaga tramwaj", mimo, że żaden tramwaj nie jedzie albo już dawno przejechał. System całkowicie zbędny i pieniądze wyrzucane w błoto. Motorniczy zawsze powinie dać sygnał dźwiękowy jak się zbliża do przejazdu i widzi, że ktoś się zbliża do przejścia przez tory lub jest w ich pobliżu.

    • 4 2

    • i słusznie

      zawsze trzeba uważać na tramwaj, nawet jak nie nadjeżdża. Ostrożności nigdy za wiele.

      • 2 0

  • na czym to polega (3)

    Tramwaj od Bramy Wyżynnej do Dworca jedzie 2 minuty, a od Huciska do Dworca 3 minuty ?

    • 6 5

    • (2)

      przed dwocem są większe korki, czasem tramwaj czeka na opuszczenie innych tramwajów w zatoczce. To się nazywa rezerwa czasowa.

      • 4 2

      • w (1)

        zatoczce?????a co to takego?

        • 3 2

        • taki sklepik pod Olimpkiem

          • 2 1

  • (5)

    gdyby zniknęło spowolnienie ruchu tramwajowego na estakadzie koło Brętowa oszczędziło by się 2 minuty do przodu

    • 13 0

    • zaoszczędzili w czasie budowy na dodatkowej szynie, więć raczej nic z tym nie zrobią (3)

      • 2 0

      • dopiero (2)

        po pieciu latach mozna cos przeprojektowac,czyli zostaly 3 z duzym hakiem.A swoja droga co za palant zatwierdzil ten projekt?

        • 2 0

        • (1)

          Adrian Paweł

          • 2 0

          • Przeceniasz możliwości

            "człowieka bez nazwiska".ZDiZ nie opiniowało projektu a BIK

            • 0 0

    • to nie jest koło brętowa a w brętowie.

      • 3 0

  • Wyłaczyc sygnalizacje po godzinie 22 .Ludzie w nocy gdy jest pusta ulica muszą czekac na zielone by przejsc!

    Ale zawsze znajdzie sie chętny patrol który wystawi mandat po pólnocy np ze przechodzisz na czerwonym!Kiedys były swiatła ostrzegawcze .
    Proponuje zlikwidować kary na przejściach dla pieszych !
    Zobaczcie sobie jak tam zorganizowany jest ruch pieszy w centrum miasta !!To on jest prriorytetem!! Ludzie takm chodza jak chcą a mimo to jest 100razy mniej wypadków niz unas!!

    • 6 1

  • czy ztm o tym wie? trzeba ich poinformowac

    • 3 0

  • "Roboty mają być gotowe"?

    "Zamiast świateł, które blokowały tramwaje nawet wtedy, gdy z przejścia przez tory nikt nie korzystał"
    A może tak: zamiast świateł, które blokowały pieszych nawet wtedy, gdy żaden tramwaj nie jechał?

    • 1 2

  • najpierw naprawcie przystanki wykonane przez partaczy za przyzwoleniem ZKM !!!

    zalosni amatorzy zarzadzajacy ta okolomiejska spolka, z czyjego namaszczenia?

    • 3 2

  • Zniszczyc,rozwalic-wszystko zlikwidowac !!! Zaorac i zasypac !!! (1)

    Niech nie bedzie NIC.

    • 6 11

    • ta....

      tak bedzie po paru latach rzadow pis dzielcow

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane