• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Czyli znowu idziemy w kierunku odpowiedzialności zbiorowej? Analogicznie jak przy segregacji śmieci (5)

    Za kilku łamiących przepisy wszyscy ponoszą konsekwencje w postaci zwiększonego zużycia paliwa, dodatkowych spalin, narażenia na uszkodzenia zawieszenia. Skoro mieszkańcy płacą kary za kilku sąsiadów którzy śmieci nie segregują to sytuacja jest podobna. W sumie to w naszym kraju idąc tym tokiem myślenia można wszystkich profilaktycznie zamknąć w areszcie aby zapobiec przestępstwom. Albo wszystkich mężczyzn wykastrować aby zapobiec gwałtom. To będzie łatwiejsze niż łapanie przestępców?

    • 41 18

    • (3)

      Problem jest taki, że prędkość przekracza 90% kierowców. Nie są to więc pojedyncze przypadki, a niemal wszyscy.

      • 9 6

      • To tak kak z segrehacją śmieci jak już pisałem. (1)

        Też mogę napisać że 90% nie segreguje tak jak należy więc wszuscy powinni płacić woęcej.

        • 3 3

        • no i zasadniczo płacimy coraz więcej.

          • 4 0

      • Może mają na myśli tych co walą 70+ a tych co walą w strefie zamieszkania 50-60 to szkoda liczyć....

        • 5 2

    • Jakich kilku? 95% kierowców w takich miejscach nie stosuje się do przepisów.

      • 2 3

  • I w ten sposób przez paru "rajdowców" wszyscy cierpią rozwalając sobie zawieszenie na progach. (1)

    Bo niestety na osiedlach co kawałek jest próg, a część z nich nawet przy 10 km/h systematycznie uszkadza zawieszenie.

    Nie ma to jak odpowiedzialnosc zbiorowa.

    • 14 3

    • nie "paru"... większość piraci. 20kmh to 20kmh, a nie 40kmh czy nawet więcej.

      • 3 1

  • (1)

    Gadanie. Mieszkam na tym osiedlu od 5 lat, jest kilku którzy przesadzają, ale nie widzę sensu, by wszyscy cierpieli przez tych kilku gamoni. Z całą pewnością nie chcemy tych progow

    • 10 9

    • dopóki ktoś w ciebie lub kogoś z twojej rodziny nie wjedzie...

      • 2 1

  • Jaki jest efekt progów? (1)

    Na ulicach pojawia się coraz więcej SUVów. Duże koła, zawieszenie odporne na progi i dziury. Małe autka miejskie tego nie eytrzymają.

    • 9 5

    • Na suva dużego trzeba mieć pieniądze

      małe suvy mają płyty podłogowe takie same jak samochody miejskie

      • 1 3

  • A służby? (1)

    Polecam się przejechać karetką na noszach jako pacjent po tych progach....

    • 8 4

    • Polecasz przejechać się karetką na noszach?

      No ciekawe. Wracaj do szpitala.

      • 1 2

  • Do redakcji:

    Wśród zasad w strefie zamieszkania zabrakło najważniejszej:pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem i może korzystać z całej szerokości jezdni.

    • 15 0

  • karać karać karać

    Dotkliwie i nieuchronie.
    Tylko takie działanie jest zrozumiałe dla parafian.

    • 6 5

  • Gdynia Karwiny III - strefa tempo 30 zaczyna się już przy stacji shell przy przelotówce

    jadąc 'pod górę' przepisowe 30kmh nigdy nie było sytuacji, aby ktoś mnie nie wyprzedzał. Uważam, że strefa powinna się zaczynać 'na górze' od skrzyżowania z kościołem i na wjazdach w boczne uliczki.

    • 5 7

  • Mało. Jeszcze obowiązuje:

    Strefa zamieszkania strefa w ruchu drogowym, w której pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami (kierujący musi ustąpić pieszemu w każdym wypadku).

    Niestety, wielu kierowców robi co chce, a pieszy jest traktowany jak intruz i poganiany.

    • 10 3

  • A czemu nie napisze nikt o kierowcach samochodów ciężarowych oni jeszcze szybciej jeżdzą niż auta osobowe bo osobówka zwalnia przy progach a ciężarowe lecą jak pociski i wogle nie zwalniają

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane