- 1 Napad na bank czy głupi żart? (77 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (68 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (629 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (291 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (98 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (188 opinii)
Szybka przebudowa kanału portowego w Gdyni
Jedna z najważniejszych inwestycji gdyńskiego portu wchodzi w końcową fazę. W niedługim czasie przebudowano już 75 proc. kanału portowego. Prace idą tak dobrze, że rozszerzono ich zakres.
W ramach projektu "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia" pogłębiono już awanport, okolice obrotnic nr 1 i 2, teren pomiędzy nimi oraz coraz częściej ostatnio odwiedzany przez statki Basen Węglowy.
Ukończono już także pogłębianie odcinek od obrotnicy nr 3 do nabrzeża Helskiego, co jest szczególnie ważne dla funkcjonujących w tym rejonie portu terminali kontenerowych. Zaawansowane są także prace przy samym Nabrzeżu Helskim.
Szybka realizacja inwestycji skłoniła Zarząd Morskiego Portu Gdynia do rozszerzenia zakresu prac: zwiększenia szerokości wejścia wewnętrznego oraz wykonanie stanowiska głębokowodnego wzdłuż Nabrzeża Helskiego I. Rozpoczęcie tych prac planowane jest na początek 2009 r.
Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia ma na celu pogłębienie głównych akwenów portowych do 13,5 m oraz umocnienie dna wzdłuż niektórych nabrzeży.
Wykonawcą jest Konsorcjum Hydrobudowa - PRCiP - Conservice. Prace rozpoczęto w marcu br. Ich koszt (bez zadań dodatkowych) to ok. 70 mln zł. Projekt znalazł się już na liście indykatywnej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Dofinansowanie z Unii Europejskiej może sięgnąć nawet 85 proc. całej kwoty.
Koniec przebudowy szacuje się na październik 2009 roku. - Wiele zależy od intensywności ruchu statków - mówi Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu ZMPG. - Im będzie on mniejszy, tym szybciej skończą się prace i odwrotnie, jeśli ruch będzie wzmożony prace mogą się przeciągnąć.
Cała inwestycja przewiduje pogłębienie akwenów: awanport, obrotnice nr 1, 2 i 3, Basen III oraz Kanał Portowy do Nabrzeża Helskiego II. Umocnienie dna zostanie wykonane wzdłuż nabrzeży: Holenderskiego, Belgijskiego, Francuskiego, Norweskiego, Słowackiego oraz Helskiego I.
Opinie (31) 8 zablokowanych
-
2008-11-12 15:42
znowu nudny artykul o porcie (6)
czy to jakas akcja reklamowa?
- 0 0
-
2008-11-12 15:52
chociaż coś w tym kraju jest wykonywane w czasie (5)
Gdynia - Moje Miasto!!!
Gdynia - Tu sie Żyje :)- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-11-12 16:25
sledzia to masz w gaciach, nie ma to jak zazdrosc z kraju pana budynia ( nie obrazajac zadnych pozadnych jego mieszkancow)
- 0 0
-
-
2008-11-12 16:21
najpierw niech się zajmą "wizytówka miasta" (1)
czyli dworcem PKP, a następnie niech pogłębiają baseny
- 0 0
-
2008-11-12 19:31
Nic bardziej błędnego
a gdzie mają przypływać np. pasażery? Gdynia portem stoi, tylko tak się zastanawiam dlaczego zamiast jak w całym świecie dążenie do globalizacji tu poprzez "gdańskie głębokowodne kontenery" robi się wyniszczającą konkurencje o której tyle marszałek raczył gardłować przy niewykorzystanym gdyńskim porcie lotniczym.
- 0 0
-
2008-11-12 17:27
Dla laików
Zanim zaczniecie skomleć bezproduktywnie to musicie się merytorycznie przygotować. Wkrótce rusza remont dworca w Gdyni, perony już robią. A port trzeba pogłębiać i tyle - jak kogoś nudzi tematyka morska na portalu który jest przypisany do morza to proponuje tu nie wchodzić i pisać sobie o niczym na portalach dla warszawiaków czy poznaniaków ( nie obrażając nikogo z nich).
- 0 0
-
2008-11-12 16:21
dla kogo ta inwestycja? (4)
Czy Gdynia to jeszcze morskie miasto? Maersk i Stena wybrały Gdańsk, stocznia padła. Kwiatkowski się w grobie przewraca.
- 0 0
-
2008-11-12 16:27
(2)
smieszny jestes naprawde hehehe, cos tam niby wiesz, ale chyba same tytuly w gazetach czytasz bo do artykulow juz ciezko zajrzec
- 0 0
-
2008-11-12 16:31
no i widzisz tych zadufoanych w sobie półniemcow nie warto brac na powaznie (1)
- 0 0
-
2008-11-12 17:25
półniemców?
wróć do szkoły marny prowokatorze, albo zapytaj się dziadka skąd pochodzisz dumny... no właśnie, kto?
- 0 0
-
2008-11-12 16:31
.
Stena Line nie przenosi się tylko narazie zastaanwia się czy zostać w Gdyni czy przenieśc się ze względu TYLKO większych statków...
- 0 0
-
2008-11-12 16:40
biedna ta Gdynia (1)
największa ich inwestycja to pogłębienie płytkiego
chacha- 0 0
-
2008-11-12 19:38
No widzisz jaka ta Gdynia biedna?
może zainwestuj swoje (a może mamusi) kieszonkowe, choć na Oruni za wiele chyba nie potrzeba:))
Gdynia po prostu robi swoje nikogo na pewno nie będzie podgryzać, bagrowanie to podstawa działania portowe aby utrzymać eksploatacje.- 0 0
-
2008-11-12 16:42
a jak tam polanka? (1)
cenrum wzgórze -jeszcze dobrze nie zaczęli a już uciekli. Czy u szczura cos kiedyś dokończą? jak tam hiperkosmodrom babie Doły, jak przebudowa hali, budowa drugiego kina i pierwszego porządnego hotelu w miescie biznesu bez biznesu?
- 0 0
-
2008-11-12 23:53
Skoro martwi cie centrum wzgórze, to nie dziwię się, pewnie nie masz gdzie na shopping udezac?
Centrum to inwestycja prywatna, i miastu - poza wydaniem pozwoleń itp - nic do tego. I kino i hotele też raczej nie są obiektami, które budują miasta z własnej kasy. Żeby takie powstały - musza się opłacać, ale Trojmiasto jest blokowane poprzez kaczaki oraz walki wewnętrzne tylu terminale, lotniska itp. nawet sie nie dogadali nt wspolnego centrum ruchu (światła, synchronizacja i zarządzanie ruchem) nie mówiąc o wielkim niewypale - wspołnym bilecie. To gdzie tu są warunki dla rozwoju inwestycji, skoro nie ma po co tu się przenosić, nie ma co turystyki zwiększyć (to juz domena urzedników - wypromować CAŁY REGION, pokazać, co jest do pokazania, stworzyć nowe). Nie tylko shoppingiem i hipermarketami człowiek żyje. Jak będzie zainteresowanie to i hoteli nastawiają i aquaparków i czego dusza zapragnie. A na koniec - zapraszam do "centrum rozrywki" na piętrze w Carrefour na Morenie w Gda :) - caly czas kombinują, żeby z funkcji rekreacyjnej przejść na shopping cwaniaki, piętro pustkami świeci. Wymogiem przy warunkach zabudowy i pozwoleniu na budowę była rekreacja i rozrywka. Ale po co, jak ludziska wolą shopping i lans w ciuszku autkiem...
- 0 0
-
2008-11-12 17:25
skoro tak szybko poszlo... (3)
.... to znaczy - co wynika z tresci, byl maly ruch statkow, czyli dla kogo to poglebiac?
- 0 0
-
2008-11-12 19:34
Ty w Gdańsku byłbyś (1)
szczęśliwy, aby je zasypani:))
- 0 0
-
2008-11-13 03:48
szczęscie nie przynosi pieniędzy, a także pieniądze nie przynoszą szczęscia
- 0 0
-
2008-11-13 03:51
dla magnatów
- 0 0
-
2008-11-12 17:27
oby tak dalej
miejmy nadzieje ze beda większe statki wplywac! I widac ze niektzy jak wyzej nierozumiejom jak by gdans ksie czym lepszym wykazal! Zobaczymy Tunel!!
- 0 0
-
2008-11-12 18:21
do slavik i innych mu podobnych: to, że takie prace można realizować sprawnie to wiedzą wszyscy - w UK całe kilometry torów
remontuje się na raz w ciągu 24h trzema zmianami tu było podobnie - pogłębiarki pracowały wieczorami na drugą zmianę.
- 0 0
-
2008-11-12 22:55
i tak juz przegrali z DCT Gdansk
moga sobie pogłebiac ta mielizne
- 0 0
-
2008-11-12 22:55
Kopu kopu
a moje pieniądze lecą w błoto , ehhh życie
- 0 0
-
2008-11-12 23:14
jak zwykle tylko temat pobierznie opisany !
A gdzie jak zwykle elementy opisu parametrów technicznych np:
jak pogłębiony z ilu na ile?!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.