• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka przebudowa kanału portowego w Gdyni

mb
12 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Statki pracujące przy pogłębianiu. Statki pracujące przy pogłębianiu.

Jedna z najważniejszych inwestycji gdyńskiego portu wchodzi w końcową fazę. W niedługim czasie przebudowano już 75 proc. kanału portowego. Prace idą tak dobrze, że rozszerzono ich zakres.



Mapa przebudowy portu. Mapa przebudowy portu.
W ramach projektu "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia" pogłębiono już awanport, okolice obrotnic nr 1 i 2, teren pomiędzy nimi oraz coraz częściej ostatnio odwiedzany przez statki Basen Węglowy.

Ukończono już także pogłębianie odcinek od obrotnicy nr 3 do nabrzeża Helskiego, co jest szczególnie ważne dla funkcjonujących w tym rejonie portu terminali kontenerowych. Zaawansowane są także prace przy samym Nabrzeżu Helskim.

Szybka realizacja inwestycji skłoniła Zarząd Morskiego Portu Gdynia do rozszerzenia zakresu prac: zwiększenia szerokości wejścia wewnętrznego oraz wykonanie stanowiska głębokowodnego wzdłuż Nabrzeża Helskiego I. Rozpoczęcie tych prac planowane jest na początek 2009 r.

Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia ma na celu pogłębienie głównych akwenów portowych do 13,5 m oraz umocnienie dna wzdłuż niektórych nabrzeży.

Wykonawcą jest Konsorcjum Hydrobudowa - PRCiP - Conservice. Prace rozpoczęto w marcu br. Ich koszt (bez zadań dodatkowych) to ok. 70 mln zł. Projekt znalazł się już na liście indykatywnej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Dofinansowanie z Unii Europejskiej może sięgnąć nawet 85 proc. całej kwoty.

Koniec przebudowy szacuje się na październik 2009 roku. - Wiele zależy od intensywności ruchu statków - mówi Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu ZMPG. - Im będzie on mniejszy, tym szybciej skończą się prace i odwrotnie, jeśli ruch będzie wzmożony prace mogą się przeciągnąć.

Cała inwestycja przewiduje pogłębienie akwenów: awanport, obrotnice nr 1, 2 i 3, Basen III oraz Kanał Portowy do Nabrzeża Helskiego II. Umocnienie dna zostanie wykonane wzdłuż nabrzeży: Holenderskiego, Belgijskiego, Francuskiego, Norweskiego, Słowackiego oraz Helskiego I.
mb

Opinie (31) 8 zablokowanych

  • znowu nudny artykul o porcie (6)

    czy to jakas akcja reklamowa?

    • 0 0

    • chociaż coś w tym kraju jest wykonywane w czasie (5)

      Gdynia - Moje Miasto!!!
      Gdynia - Tu sie Żyje :)

      • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • sledzia to masz w gaciach, nie ma to jak zazdrosc z kraju pana budynia ( nie obrazajac zadnych pozadnych jego mieszkancow)

          • 0 0

      • najpierw niech się zajmą "wizytówka miasta" (1)

        czyli dworcem PKP, a następnie niech pogłębiają baseny

        • 0 0

        • Nic bardziej błędnego

          a gdzie mają przypływać np. pasażery? Gdynia portem stoi, tylko tak się zastanawiam dlaczego zamiast jak w całym świecie dążenie do globalizacji tu poprzez "gdańskie głębokowodne kontenery" robi się wyniszczającą konkurencje o której tyle marszałek raczył gardłować przy niewykorzystanym gdyńskim porcie lotniczym.

          • 0 0

      • Dla laików

        Zanim zaczniecie skomleć bezproduktywnie to musicie się merytorycznie przygotować. Wkrótce rusza remont dworca w Gdyni, perony już robią. A port trzeba pogłębiać i tyle - jak kogoś nudzi tematyka morska na portalu który jest przypisany do morza to proponuje tu nie wchodzić i pisać sobie o niczym na portalach dla warszawiaków czy poznaniaków ( nie obrażając nikogo z nich).

        • 0 0

  • dla kogo ta inwestycja? (4)

    Czy Gdynia to jeszcze morskie miasto? Maersk i Stena wybrały Gdańsk, stocznia padła. Kwiatkowski się w grobie przewraca.

    • 0 0

    • (2)

      smieszny jestes naprawde hehehe, cos tam niby wiesz, ale chyba same tytuly w gazetach czytasz bo do artykulow juz ciezko zajrzec

      • 0 0

      • no i widzisz tych zadufoanych w sobie półniemcow nie warto brac na powaznie (1)

        • 0 0

        • półniemców?

          wróć do szkoły marny prowokatorze, albo zapytaj się dziadka skąd pochodzisz dumny... no właśnie, kto?

          • 0 0

    • .

      Stena Line nie przenosi się tylko narazie zastaanwia się czy zostać w Gdyni czy przenieśc się ze względu TYLKO większych statków...

      • 0 0

  • biedna ta Gdynia (1)

    największa ich inwestycja to pogłębienie płytkiego
    chacha

    • 0 0

    • No widzisz jaka ta Gdynia biedna?

      może zainwestuj swoje (a może mamusi) kieszonkowe, choć na Oruni za wiele chyba nie potrzeba:))

      Gdynia po prostu robi swoje nikogo na pewno nie będzie podgryzać, bagrowanie to podstawa działania portowe aby utrzymać eksploatacje.

      • 0 0

  • a jak tam polanka? (1)

    cenrum wzgórze -jeszcze dobrze nie zaczęli a już uciekli. Czy u szczura cos kiedyś dokończą? jak tam hiperkosmodrom babie Doły, jak przebudowa hali, budowa drugiego kina i pierwszego porządnego hotelu w miescie biznesu bez biznesu?

    • 0 0

    • Skoro martwi cie centrum wzgórze, to nie dziwię się, pewnie nie masz gdzie na shopping udezac?

      Centrum to inwestycja prywatna, i miastu - poza wydaniem pozwoleń itp - nic do tego. I kino i hotele też raczej nie są obiektami, które budują miasta z własnej kasy. Żeby takie powstały - musza się opłacać, ale Trojmiasto jest blokowane poprzez kaczaki oraz walki wewnętrzne tylu terminale, lotniska itp. nawet sie nie dogadali nt wspolnego centrum ruchu (światła, synchronizacja i zarządzanie ruchem) nie mówiąc o wielkim niewypale - wspołnym bilecie. To gdzie tu są warunki dla rozwoju inwestycji, skoro nie ma po co tu się przenosić, nie ma co turystyki zwiększyć (to juz domena urzedników - wypromować CAŁY REGION, pokazać, co jest do pokazania, stworzyć nowe). Nie tylko shoppingiem i hipermarketami człowiek żyje. Jak będzie zainteresowanie to i hoteli nastawiają i aquaparków i czego dusza zapragnie. A na koniec - zapraszam do "centrum rozrywki" na piętrze w Carrefour na Morenie w Gda :) - caly czas kombinują, żeby z funkcji rekreacyjnej przejść na shopping cwaniaki, piętro pustkami świeci. Wymogiem przy warunkach zabudowy i pozwoleniu na budowę była rekreacja i rozrywka. Ale po co, jak ludziska wolą shopping i lans w ciuszku autkiem...

      • 0 0

  • skoro tak szybko poszlo... (3)

    .... to znaczy - co wynika z tresci, byl maly ruch statkow, czyli dla kogo to poglebiac?

    • 0 0

    • Ty w Gdańsku byłbyś (1)

      szczęśliwy, aby je zasypani:))

      • 0 0

      • szczęscie nie przynosi pieniędzy, a także pieniądze nie przynoszą szczęscia

        • 0 0

    • dla magnatów

      • 0 0

  • oby tak dalej

    miejmy nadzieje ze beda większe statki wplywac! I widac ze niektzy jak wyzej nierozumiejom jak by gdans ksie czym lepszym wykazal! Zobaczymy Tunel!!

    • 0 0

  • do slavik i innych mu podobnych: to, że takie prace można realizować sprawnie to wiedzą wszyscy - w UK całe kilometry torów

    remontuje się na raz w ciągu 24h trzema zmianami tu było podobnie - pogłębiarki pracowały wieczorami na drugą zmianę.

    • 0 0

  • i tak juz przegrali z DCT Gdansk

    moga sobie pogłebiac ta mielizne

    • 0 0

  • Kopu kopu

    a moje pieniądze lecą w błoto , ehhh życie

    • 0 0

  • jak zwykle tylko temat pobierznie opisany !

    A gdzie jak zwykle elementy opisu parametrów technicznych np:
    jak pogłębiony z ilu na ile?!

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane