- 1 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (113 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (94 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (217 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (63 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (146 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (101 opinii)
Szybka przebudowa kanału portowego w Gdyni
Jedna z najważniejszych inwestycji gdyńskiego portu wchodzi w końcową fazę. W niedługim czasie przebudowano już 75 proc. kanału portowego. Prace idą tak dobrze, że rozszerzono ich zakres.
W ramach projektu "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia" pogłębiono już awanport, okolice obrotnic nr 1 i 2, teren pomiędzy nimi oraz coraz częściej ostatnio odwiedzany przez statki Basen Węglowy.
Ukończono już także pogłębianie odcinek od obrotnicy nr 3 do nabrzeża Helskiego, co jest szczególnie ważne dla funkcjonujących w tym rejonie portu terminali kontenerowych. Zaawansowane są także prace przy samym Nabrzeżu Helskim.
Szybka realizacja inwestycji skłoniła Zarząd Morskiego Portu Gdynia do rozszerzenia zakresu prac: zwiększenia szerokości wejścia wewnętrznego oraz wykonanie stanowiska głębokowodnego wzdłuż Nabrzeża Helskiego I. Rozpoczęcie tych prac planowane jest na początek 2009 r.
Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia ma na celu pogłębienie głównych akwenów portowych do 13,5 m oraz umocnienie dna wzdłuż niektórych nabrzeży.
Wykonawcą jest Konsorcjum Hydrobudowa - PRCiP - Conservice. Prace rozpoczęto w marcu br. Ich koszt (bez zadań dodatkowych) to ok. 70 mln zł. Projekt znalazł się już na liście indykatywnej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Dofinansowanie z Unii Europejskiej może sięgnąć nawet 85 proc. całej kwoty.
Koniec przebudowy szacuje się na październik 2009 roku. - Wiele zależy od intensywności ruchu statków - mówi Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu ZMPG. - Im będzie on mniejszy, tym szybciej skończą się prace i odwrotnie, jeśli ruch będzie wzmożony prace mogą się przeciągnąć.
Cała inwestycja przewiduje pogłębienie akwenów: awanport, obrotnice nr 1, 2 i 3, Basen III oraz Kanał Portowy do Nabrzeża Helskiego II. Umocnienie dna zostanie wykonane wzdłuż nabrzeży: Holenderskiego, Belgijskiego, Francuskiego, Norweskiego, Słowackiego oraz Helskiego I.
Opinie (31) 8 zablokowanych
-
2008-11-12 23:58
art to przedruk chyba ze stron www.gdynia.pl :)
http://www.gdynia.pl/wydarzenia/70_53083.html
Tylko nie doczytalem tu info, żesię obmonitororingowali (obkamerowali się - nowe słowo :)) kamerują i pontonem do Szwecji już się nie da. O wykrywalnosci kajaków milczą:)- 0 0
-
2008-11-13 00:09
PRCiP - właściciel dłuznik skarbu państwa i ma zlecenie od skarbu państwa
w ubiegłym roku jego dług sięgał na około 21mln - jak to mozliwe???, że emeryci muszą dopłacać do kolejnego biznesmena???
- 0 0
-
2008-11-13 11:20
żenada... (1)
Gdańsk Gdynia Sopot i wszyscy sie kloca, zablokujcie te komentarze bo szkoda czasu na czytanie przechwalek jak to w gdansku jest pieknie a jak w gdynii zle, jak gdynia sobie radzi, a jak w gdansku sobie nie radza...
te komentarze tylko niszcza tresc wiadomosci, ktore i tak o zgrozo sa coraz gorszej jakosci- 0 0
-
2008-11-13 11:45
czasem te komentarze sa zabawne
na tym polega trojmiejski folklor;)
- 0 0
-
2008-11-13 14:41
Taaaaa,
Taaaaa,
Czy zamknięcie ul. Słowackiego na wysokości lotniska odetnie Banino i Rębiechowo od Gdańska? Boją się tego mieszkańcy i w ramach protestu zablokują w piątek ruch przy porcie lotniczym.
dobre,dobre.Pozdrawiam.- 0 0
-
2008-11-13 20:12
Polacy to naród ściśle lądowy
przykro to po raz kolejny stwierdzić
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.