- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (193 opinie)
- 2 "Zakaz dla rowerzystów na Sopockiej" (446 opinii)
- 3 Bruk nie zniknie, ale będzie remont (70 opinii)
- 4 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (34 opinie)
- 5 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (234 opinie)
- 6 Schody samoróbki zastąpi chodnik (47 opinii)
BCT i GCT razem. Szykuje się fuzja gdyńskich terminali kontenerowych
BCT i GCT, czyli gdyńskie terminale kontenerowe zostaną połączone. Trwają rozmowy na ten temat na poziomie właścicielskim. Jak się dowiedzieliśmy, nie chodzi o przejęcie, a o fuzję. Szczegóły mają być znane do końca tego roku.
- Rzeczywiście trwają rozmowy w sprawie współpracy obu terminali. W tej chwili są w stadium końcowego uzgadniania warunków współpracy i oczekiwania na udzielenie zgody dotyczącej tego rodzaju współpracy przez odpowiednie instytucje polskie i europejskie. Przewidujemy, że finalne połączenie działań nastąpi na przełomie roku, wtedy też będziemy mogli udzielić więcej informacji - poinformował nas Michał Kużajczyk, kierownik ds. marketingu BCT.
BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy od 2003 należy do Międzynarodowego Operatora Terminali Kontenerowych (ICTSI) - spółki, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach. Dziś Grupa ICTSI działa w 11 krajach, na czterech kontynentach. GCT, czyli Gdynia Container Terminal należy do Hutchison Port Holdings z Singapuru. Terminal rozpoczął działalność przeładunkową kontenerów w marcu 2006 roku.
Mówi się, że będzie to fuzja i obie strony będą miały po 50 proc.
Ten ruch ma wzmocnić gdyńskie terminale i podnieść ich konkurencyjność. Ostatnie lata, po wejściu oceanicznego serwisu do gdańskiego terminalu DCT były coraz trudniejsze dla terminali gdyńskich, które mają dużo mniejsze możliwości przeładunkowe, a przede wszystkim z racji swojej lokalizacji (wewnątrz portu) nie mogą przyjmować dużych jednostek. Do tego gdański terminal dalej się rozrasta. Trwa jego rozbudowa.
GCT i BCT w ostatnim okresie również zmodernizowały swoją infrastrukturę, głównie dzięki udziałowi w unijnych programach, ale jak widać to nie wystarcza.
Czytaj też: Nowa suwnica zakończyła kolejny etap rozbudowy Gdynia Container Terminal
Czytaj też: Ogromne suwnice dla BCT dopłynęły do Gdyni
Jeszcze w 2014 roku wszystkie trójmiejskie terminale kontenerowe odnotowały duże wzrosty i korzystały z dobrej koniunktury na rynku. Jednak w ubiegłym roku największy spadek obrotów ładunkowych w Porcie Gdynia dotyczył właśnie drobnicy w kontenerach (o 19,3 proc. rok do roku, czyli do 684,8 tys. TEU).
Na spadek wpłynęło głównie przekierowanie znaczącej części kontenerów do Portu Gdańsk w wyniku utworzenia w marcu 2015 roku aliansu 2M pomiędzy armatorami Maersk Line i Mediterranean Shipping Company, a także od sierpnia rozpoczęcia współpracy DCT Gdańsk z armatorami aliansu G6. Ograniczenie przeładunków kontenerowych wynikło też z sytuacji globalnej gospodarki, w szczególności spadku eksportu Chin oraz z racji embarga na handel z Rosją.
Jak się dowiedzieliśmy, połączenia obawia się załoga obu terminali. Można się spodziewać, że fuzja - wynikająca z optymalizacji - może doprowadzić do redukcji zatrudnienia. Na szczegóły trzeba jednak poczekać.
Miejsca
Opinie (214)
-
2016-08-26 06:00
(1)
Takie działy jak marketing, zaopatrzenia, księgowy zostanie zredukowany do jednego. pPracownicy produkcyjni raczej nie, bo ktoś musi pracować.
- 5 6
-
2016-08-26 07:50
"Ktoś musi pracować" twierdzisz ?
A co niby pełne załogi obu terminali miałyby przeładowywać po połączeniu, skoro teraz - u każdego z osobna - nie wykorzystuje się mocy przerobowych nawet w połowie?
Pomyśl chwilę zanim coś napiszesz, bo zwolnienia - tzw. "redukcje w ramach optymalizacji kosztów", będą w dużej mierze dotyczyć też pracowników fizycznych (jak ich określasz "produkcyjnych"). I przekonasz się o tym wcześniej, niż się spodziewasz !
Nie wierzysz ? Przyciśnijcie szefostwo - niech wam powie co planuje (ale zadowoleni z odpowiedzi nie będziecie).- 7 1
-
2016-08-25 17:52
Brawo Polska (1)
Tylko my ten biedny jak biedronka naród tak narzekamy, marudzimy, zazdrościmy że źle, że nie tak... Przestańcie już
- 6 7
-
2016-08-25 22:35
Te, biedronka - do budy !
- 6 0
-
2016-08-25 08:08
O wiele lat za późno. W tym roku wyniki są jescze gorsze niż w 2015 i to sporo (1)
W artykule wyniki powinny być pokazane na tle wyników DCT w Gdańsku. Można by też pokazać jak w ciągu tych lat spadają udziały Gdyńskiego Portu na rynku przeładunków kontenerowych w Polsce
- 78 6
-
2016-08-25 21:56
A obwinia się i kara za to... Pracowników
- 12 0
-
2016-08-25 10:07
Połączta eskapade z Helem kaszuby (3)
- 5 6
-
2016-08-25 21:28
estakada na Hel?
Wcale niegłupi pomysł... Kwiatkowski, Rewa, Jastania. Dlaczego nie...
Jak będziemy mieli tyle kasy co Skandynawia, to może rozwiąże to problem "deskarzy" stojących w korkach na Hel! ;) :)- 2 1
-
2016-08-25 11:52
Radio eska pada ? (1)
- 5 0
-
2016-08-25 15:38
ha ha w końcu przyszła na to pora
- 2 1
-
2016-08-25 10:07
No i dobrze (7)
Niech się jeszcze z Gdańskiem połączą i zaczną walczyć z Hamburgiem
- 18 21
-
2016-08-25 10:57
Jest lepszy ... (5)
Z tego co ostatnio słyszałem to DCT w tym roku przeładowało już więcej kontenerów niż Hamburg więc o czym mowa ?
W Gdyni Na BCT deweloper wybuduje jakiegoś szkaradka albo okolicznii rolnicy wydzierżawią, zaorzą i posadzą ziemniaczki. Będzie wtedy można powiedzieć, że Gdynia wróciła do korzeni ...- 8 10
-
2016-08-25 11:41
Chlopie (2)
Albo jestes taki glupi albo klamiesz specjalnie. W Hamburgu w zeszylm roku przeladowano 8,8 MILIONA TEU. Jestes widze typowy "gdanszczanin". Zawsze bylem dumny z mojego miasta, ale ostatnio coraz czesciej mi wstyd. Jak widze te prostactwo mieszkancow (nie wszystkich oczywiscie, ale wiekszosci), ta wulgarna ignorancje, i te prymitywne komentarze na trojm..miasto..pl, to mi sie nawet nie chce z domu wychodzic, bo wszedzie dookola prymitywy.
- 13 7
-
2016-08-25 21:27
Nie podniecaj się tak. To tylko troll z Gdyni świadomie piszący głupoty i podpisujący się jako Gdańszczanin
- 3 5
-
2016-08-25 14:29
Ja to widzę, że
ty masz wulgarną ignorancję do języka polskiego.
- 5 2
-
2016-08-25 11:38
lepszy?
w 2015 Hamburg 8,8mln TEU
Gdańsk mniej niz 1,5mln TEU
gigantyczny wzrost w Gdańsku czy w Hamburgu zamkneli port?- 13 3
-
2016-08-25 11:37
Abuhahaha
To źle słyszałeś albo nieprecyzyjnie
- 6 4
-
2016-08-25 10:19
Taki mezalians jest niemożliwy.
Gdańsk sam w przyszłości będzie konkurował z Hamburgiem.
Gdynia, no cóż, jest już skończona.- 16 5
-
2016-08-25 12:22
Przy okazji (3)
Zamiast liczyć na stałych, doświadczonych pracowników zatrudniają ludzi Kadr, którzy po prostu sobie do umówionej pracy nie przychodzą, a stała ekipa musi się teleportować w czasie i przestrzeni by ogarniać robotę, która powinna być zrobiona. Za takie wały to umowa z Kadrami powinna być dawno zerwana! To jest taki przekręt, ze aż w głowie się noe mieści, przyklepany przez górę! Wiec przychodzą albo i nie, z naciskiem na nie, ci studenci i inni Ukraińcy co to ani be ani me po naszemu. To jak taki obcokrajowiec ma się dowiedzieć jak wykonywać prace żeby nie było wypadkow,jak słowa po polsku noe rozumie?
- 32 0
-
2016-08-25 17:49
Jakie diengi takaja rabota. Nikto nie chocze krepic kontenerow za 10 zl
- 11 0
-
2016-08-25 14:02
przy okazji (1)
Kadr nie ma, jest inna nazwa, ale Kusowski ten sam
- 13 0
-
2016-08-25 17:35
Owszem. Ale wszyscy wiedzą o co chodzi
- 10 0
-
2016-08-25 14:11
co tu duzo gadac
gdyński układ zamknięty najlepiej zaoralby tereny portowe i wybudowal przez kolesi deweloperow nowe "Miami". Terminale tylko im przeszkadzają w tej wizji rozwojowej dla miasta uzdrowiska.
- 26 0
-
2016-08-25 14:11
piekny teren dla deweloperów się szykuje, w samym centrum gdyni
Gdyńska marina już niedługo! deweloperzy zacierają rączki! :)
- 19 1
-
2016-08-25 12:05
terminal (2)
Gdynia będzie tylko i wyłącznie depotem dla kontenerów. A zająć, zajmą się głównie ponadgabarytami i drobnicą. Chyba, że wystartują w 2017 z tą obrotnicą to kapcie będą wpływać co 3 godziny. Pracowałem w BCT, teraz pracuję w DCT - jest różnica. BCT ma jeden duży problem. To jedna wielka rodzina. A Ci co robią to młodzi studenci z ulicy za 12zł/h. I prawda jest taka, że stanowią filar działalności BCT. A nie tędy droga.
- 26 3
-
2016-08-25 12:27
Trafiłeś w samo sedno stary ! (1)
Ale nie tylko pracownicy fizyczni stanowią "jedną wielką rodzinę" - kierownictwo firmy także można śmiało określić tym mianem - i to niestety zdecydowanie pogłębia problem ! Oczywiście jest mała różnica, bo "kierownicza wielka rodzina" to przenośnia - niekoniecznie bowiem wszyscy są formalnie bliżej lub dalej spokrewnieni. Owszem zdarza się, że np. (przypadkiem oczywiście) ktoś z samej góry jest ojcem chrzestnym syna kogoś innego z góry, że ktoś tam kiedyś studiował razem z kimś innym a teraz po latach (też przypadkiem) spotkali się w BCT i nawet chwalą się tym na serwisach społecznościowych. Zdarza się również, że po głębszej analizie, nazwiska niektórych znajomych znajomych (zwłaszcza panieńskie), przypadkiem pokrywają się z nazwiskami innych znajomych. A poza tym to "jedynie" znajomy znajomego znajomym pogania (a znajoma tych wszystkich znajomych nadzoruje w ramach swoich kompetencji służbowych rekrutację). No i z tego wszystkiego wyszło jak wyszło !
- 20 0
-
2016-08-25 14:03
GWE rulez ;)
- 5 0
-
2016-08-25 12:55
Dobre jest to zdjęcie nad artykułem. Ach, ten wspomnień czar ...
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.