- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (245 opinii)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (68 opinii)
- 3 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (73 opinie)
- 4 Oni będą teraz rządzić województwem (70 opinii)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (345 opinii)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-18 14:29
Średnia
By średnie zużycie się zgadzało należy wprowadzić kursy bez pasażerów i zatrzymywania się na przystankach, najlepiej te z Gdańska Gł do Gdyni, trochę to bez sensu ale na papierze się wszystko będzie zgadzać tak jak w urzędach dni pracy własnej bez petentów.
- 5 0
-
2015-09-18 14:11
Zelektryfikować PKM
Dziwne, że nie pomyślano w trakcie projektowania o elektryfikacji trasy PKM. Jeszcze nie jest za późno można to zrobić aby po stabilizacji strumienia podróżnych zaczęły tam jeździć składy elektryczne a obecne składy przerzucić na inne trasy województwa pomorskiego np. na na HEL i nie tylko.
- 8 3
-
2015-09-18 13:36
uprzejma uwaga (2)
Proszę zorientować się, dlaczego PESA wygrywa przetargi w krajach postkomunistycznych a na "zachodzie" jest bez szans.
Zachodu nie stać na kiepskie i awaryjne pociągi lub tramwaje.- 3 7
-
2015-09-18 13:49
bo Włochy, Niemcy dla niektórych nie są "na Zachodzie" (1)
Zapoznaj się lepiej z zamówieniami i realizacjami PESY.
- 1 1
-
2015-09-18 14:10
???
"Tramwaje jeżdżą w Segedynie na Węgrzech, w Rumunii i Rosji, a planowane są dostawy do Bułgarii i Kazachstanu."
(cyt. Wikipedia)- 0 2
-
2015-09-18 14:03
Sztuka dla sztuki
i takie efekty, za te same pieniądze można było wybudować linie kolejową łączącą osiedla a nie je sprytnie omijająca, powstało 18 km kłopotu ale jest za to prezes wice wice i rzecznik prasowy, będa analizować i się dziwić że szynobus zużywa paliwo , trzeba było zelektryfikować przemyśleć inwestycje przed budowa a nie po jej zakończeniu.
- 4 2
-
2015-09-18 14:00
PESA
Pojazdy
Eksperymentalne
Szczególnie
Awaryjne- 7 5
-
2015-09-18 14:00
normalka
Trzeba tak wyśrubować spalanie,żeby w przyszłości spokojnie spuścić do karnistra.
- 5 0
-
2015-09-18 09:08
pkm (1)
czas na podwyżki ,przecież nie można wykazać strat na sztandarowej inwestycji,a najlepiej wycofać autobusy wszystkie ,pasażerowie z buta dotrą do stacyjki i jak przysiądą na chwile ,,to będą doceniać napędzanie pasażerów do pkm
- 5 0
-
2015-09-18 13:53
z buta
to mam bliżej do Gdańska niż na stacje pkm,
- 0 0
-
2015-09-18 13:28
PKM
Kiedy bedzie można jechać PKM na bilet ,metropolitarny , to chore jade do Sopot SKM z ty biletem i musze na PKM kupować drugi, ktoś sie się dogadał
- 6 2
-
2015-09-18 13:11
co? (1)
nie wiedziałemzetoto na paliwo jezdzi :))))))myslełem ze na trakcja elekrtyczna
- 3 2
-
2015-09-18 13:15
gdyby była trakcja elektryczna budowana
to nasze prawnuki by jeszcze tego nie spłaciły, a tak to będzie można "przetargi" robić na paliwo, a społeczeństwo będzie regularnie spłacać raty.
- 4 0
-
2015-09-18 11:26
Samochód spala średnio 5 l (1)
Ale na trasie z prędkością poniżej 100 km, każde 10 km/g szybciej to litr więcej. W mieście ruszenie to 35 l/godz. , przyspieszanie to 20 l/godz. Kto ma komputer może to sobie zaobserwować. Może PESA podała zużycie paliwa podczas normalnej jazdy. Pocieszajace jest to, że PKM jeździ bardzo mało ludzi więc zużycie jest mniejsze.
- 5 1
-
2015-09-18 13:05
samochód a lokomotywa :-)
może jeszcze do skutera porównaj i hulajnogi
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.