- 1 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (133 opinie)
- 2 Życie w realu sterowane przez internet (32 opinie)
- 3 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (173 opinie)
- 4 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (179 opinii)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (677 opinii)
- 6 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (59 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-18 07:39
logo pomorskiego na pesie (1)
Logo pomorskiego na tych pesach PKM wyglada jakby graficiarze go paskudnie otagowali. Masakra.
- 13 1
-
2015-09-18 09:38
Nie zgadzam się!
Logo wygląda porządnie i zostało zlecone do wykonania zgodnie z trybem art. 4 pkt. 8 PZP!
- 0 3
-
2015-09-18 07:51
wożą powietrze dużo palą i są powodem do obcięcia rozkładów autobusów - same plusy
- 10 1
-
2015-09-18 07:52
Tramwaje - w eksploatacji najtańsze - w całym Trójmieście! (1)
Także na trasie PKM powinny jeździć tramwaje.
- 8 4
-
2015-09-18 10:18
tramwaje są tańsze
za 3 zł jedziesz do wrzeszcza a nie za 3/50PKM
- 1 1
-
2015-09-18 08:00
Upadlosc
czyli, nierentowne! Syndyk, upadlosc, rozbiorka.... Jak to w PL
- 9 2
-
2015-09-18 08:13
Fakt większego zużycia paliwa i związane z tym koszty eksploatacji zapewne przyspieszą potrzebę niezwłocznej elektryfikacji.
- 7 0
-
2015-09-18 08:44
Może ktoś wreszcie napisze,.. (4)
Że paliwo z Lotosu jest zwyczajnie kiepskiej jakości?
W tym tygodniu jechałem na południe Polski. W Gdańsku zatankowalem Dynamica, spalanie 9,1.
Wracając zatankowalem Verve, spalanie 8,1.
Ta sama trasa, w tamtą stronę jazda była plynniejsza, średnia prędkość wg komputera - identyczna (różnica 2-3 km/h)- 8 7
-
2015-09-18 08:48
Wracając do Gdańska jechałeś z górkie
- 8 0
-
2015-09-18 08:50
Nic dziwnego skoro Polska na północy jest nizinna a na południu górzysta. Jedziesz pod górę auto pali więcej, jedziesz z góry auto pali mniej. Fizyki nie oszukasz :D
- 5 1
-
2015-09-18 09:00
taka różnica może być i kwestią kierunku/prędkości wiatru (1)
do pana od spalania 9,1 i 8,1 w drugą stronę
- 2 0
-
2015-09-18 11:27
no poza tym
jak się jedzie na południe PL z 3m to raczej jest pod górkę
- 2 0
-
2015-09-18 08:54
Spoko!
Kasa zawsze się znajdzie na PKM. marszałek od 2009 roku nie dał podwyżki pracownikom, więc jak nie dostaną jej przez kolejne 10 lat z powodu deficytowej inwestycji nic się nie stanie. Po prostu to Polska.
- 7 1
-
2015-09-18 08:57
jak za drogie paliwo to niech jeżdzą na wodę !
- 6 0
-
2015-09-18 08:57
Od pracowników ZACZNIJCIE
A może by tak zaczęli od siebie? Czyli gonili tych kierowców (autobusów miejskich) jak również maszynistów PKM, którzy PO PROSTU biorą sobie paliwo do prywatnych samochodów.
Od tego proszę zacząć.- 10 4
-
2015-09-18 09:06
to początek (1)
następnie będzie że
1/ tramwaje dowozi za mało pasażerów przesiadkowych więc należy zlikwidować połączenia konkurencyjne jak np 210
2/ winien jest cieć z dyżurki w matarni- 10 0
-
2015-09-18 12:44
a po wyborach rozliczany będzie Strug
i reszta kolesi
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.