• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y na Marynarki Polskiej tworzą koleiny

Michał Brancewicz
8 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Plamy oleju... Plamy oleju...

Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.



... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię. ... i widoczne nierówności pojawiające się na prawym pasie ul. Marynarki Polskiej pokazują, że parkujące tam tiry niszczą nawierzchnię.
Stojące godzinami ciężarówki nie tylko utrudniają ruch prawym pasem ulicy, to jeszcze - gdy taka szansa się pojawi - niszczą nawierzchnię, tworząc w niej koleiny.

Wcześniej ciężarówki czekały na rozładunek na ul. Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, która prowadzi do magazynów przy ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska. Jednak z racji tego, że droga jest tam jednopasmowa tworzyły się gigantyczne korki. Postanowiono to zmienić

- Świadomie przenieśliśmy sznur tirów na ul. Marynarki Polskiej, gdyż jest ona dwupasmowa - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zastrzega jednak, że nic nie wie zniszczonej nawierzchni ulicy, ale obiecuje to sprawdzić. - Zrobimy to w poniedziałek, najpóźniej we wtorek

Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.

Oddana 15 października 2007 roku ul. Marynarki Polskiej została zmodernizowana kosztem 49 mln zł. Wraz ze zmianą nawierzchni jezdni w obu kierunkach, wzmocniono także wiadukty, położono nowe torowiska, wyremontowano chodniki i wybudowano nową ścieżkę rowerową.

Wykonawcą inwestycji była firma Budimex-Dromex. Podczas realizacji pojawiły się problemy z asfaltem. ZDiZ zgłosił zastrzeżenia do jakości i sposoby wykonania tzw. warstwy wiążącej, na którą kładzie się warstwę ścieralną, po której jeżdżą samochody. Sprawą musiał się zająć arbiter ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, gdyż konsorcjum nie chciało się zgodzić na poprawki. Arbiter przyznał jednak rację miastu.

Opinie (189) 2 zablokowane

  • beton!!!

    czas zainwestowac w prawdziwe drogi a nie mieszanke zastepcza

    • 0 0

  • POWTORKA MARYNARKI BEDZIE NA PODWALU !

    KIEDYS BUDOWANO domy byle jak bo nigdy nie trzymano sie norm w wylewkach betonowych czy w tynkach . Zawsze robotnicy "wygospodarowali" worek cementu ,worek wapna ,kilka pretow - takie byly czasy i pili bo i na ogol kazdy budowlaniec kojazyl sie z pijakiem. Trudno przy robotach drogowych ukrasc betoniarke betonu , wywrotke zwiru czy asfalt. Sa pewne normy na wytrzymalosc drog scisle powiazane z przelotowoscia i .tonazem .Wiec sprawa jest jasna skoro po tak krotkim czasie uzytkowania zaczana sie droga sypac to : -zle zostala zaprojektowana , zle zostala wykonana , osoba nadzorujaca nie wywiazala sie ze swoich obowiazkow ,a na koncu inwestor przyjal lipe najprawdopodobnie od kolesiow ktorzy wygrali przetarg na wykonawstwo. Nic prostszego rozliczyc znalezc winnych ukarac niech naprawia A nam zamknac jezdnie.. I KTO POWIEDZIAL ZE JAK KOMUNA SIE SKONCZY TO BEDZIE LEPIEJ> Nie bedzie lepiej dopuki kolesie sie sami nie pozzeraja .

    • 0 0

  • śWIADOMIE? (2)

    A mnie ciekawie, że można przenieśćsznur samochodów i kazać im stać w miejscu gdzie jest zakaz zatrzymywania. Co na to POLICJA?

    • 6 3

    • gdzie ten znak zakazu?

      a w którym miejscu jest ten znak ? Od uczniowskiej w kierunku Nowego Portu go nie ma.

      • 0 0

    • Policja ??? Policję interesują zniżki w KFC lub innym fast foodzie a nie takie przyziemne sprawy!

      • 0 0

  • Budyń leje budyń na drogi

    zamiast zrobić porządną nawierzchnię

    • 2 0

  • to jest tylko próba zwalenia na kogoś brakoróbstwa

    Sam remont ulicy Marynarki został wykonany w zakresie nie dla Tirów i to jest błąd zarządcy drogi i braku zainteresowania samego Portu o swoja przyszłością. Marynarki jest drogą docelową do portu Gdańskiego a została wyremontowana w parametrach drogi osiedlowej. Może trochę lepszym niż osiedlowej. Za to nowo wyremontowana ul. Marynarki i dojazdy z terenów portowych nie spełniają parametrów dla ciężkiego taboru samochodowego. Brak prawidłowych parametrów skrętu i możliwości zawracania dla „Tirów” doprowadzi do dewastacji tej drogi co chyba projektant chciał osiągnąć i osiągnął wraz z wykonawcą. Za kilka lat znowu będzie konieczny remont tej drogi zwłaszcza jak ruszy „Sucharskiego” i wiecie, kto będzie projektował i przebudowywał znowu Marynarki. Ten sam projektant i ta sama firma. „Jak na wyremontowaną niecałe dwa lata temu ulicę, Marynarki Polskiej nie jest w najlepszym stanie. Szczególnie jej prawy pas. Winne są kolejki TIR-ów oczekujące na wjazd do portu.” „Dyrektor przyznaje, że jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia, że oczekujące ciężarówki niszczą niedawno wyremontowaną jezdnie, to pojawi się problem, by ulokować je w innym miejscu.” Mamy takie drogi, jakich mamy urzędników, dziennikarzy ( piszących takie bzdury) To droga jest dla samochodów a nie samochody są dla drogi . Od tego dziennikarzyna powinien zacząć. To miasto powstało tylko dlatego ze powstał tu Port. Władze miasta o tym zapomniały

    • 0 0

  • juz wtorek. i co wymyśliłeś?

    • 0 0

  • Oby nawierzchnia do 2012 r. wytrzymała a potem można zaorać ;) (5)

    • 71 4

    • NO i co (1)

      po 2012 nie bedziesz jezdził po ulicach?

      • 0 2

      • Co za idiota :o)

        Hahahahahahahahah

        • 0 0

    • i stadion dla bydła też zaorać!!! (1)

      • 3 2

      • złoże sie ze jak stadion powstanie

        to ty głąbie pierwszy pobiegniesz tam by podziwiać!
        więc nie wypowiadaj sie i baw sie dalej klockami

        • 0 0

    • PO rządzi bo na nich głosowaliście

      a oni mają w d cały Gdańsk
      tylko kasa tylko kasa

      • 2 0

  • W żadnym innym Europejskim kraju TIRY nie jeżdżą po centrach miast! (15)

    • 41 6

    • (3)

      W każdym innym Europejskim kraju TIRY dojeżdżają do portów.

      • 4 0

      • po stoczniach teraz kolej żeby zlikwidować porty - tych darmozjadów coto do nich dopłacamy ... (2)

        • 1 6

        • Aga (1)

          nie wiesz co mowisz,
          gro towarow importowanych i eksportowanych przez tych przedsiebiorczych polakow przeladowuje sie prze porty.
          Port to masa pracy dla ludzi w instytucjach z nim bezposrednio nie zwiazanych.
          pomysl czasem to nie boli ...

          • 2 0

          • Sam pomyśl troche

            • 0 0

    • a co robią? fruwają??

      jesli w centrum znajdzie sie jakis lidl czy inna firma to w jaki sposob dostarczą tam towar?
      może jest mniejszy ruch i jezdza lepszymi ulicami(np autostradami) ale calkowicie nie wyeliminowali tirow z miast.

      odezwał się podróżnik palcowy po mapie

      • 2 0

    • A Gdańsk to nie Ewropa ?

      • 0 0

    • (5)

      Tak, w ogóle nie jeżdżą!! Unoszą się, a w krajach zachodnich używają czapki-niewidki.

      • 3 3

      • (4)

        Po co sarkazm jak się nie znasz? Miasta mają obwodnice, a także na obrzeżach centra przeładunkowe, gdzie towar idzie do mniejszych samochodów, do 5t ładowności i one rozwożą go po mieście. Za inteligentne, prawda?

        • 4 2

        • (1)

          A ty kiedykolwiek byles za granica bo je jezdze Tir 10 lat i gadasz bzdury,a jak dojezdza sie do portow na zaladunek chyba na paralotni

          • 2 1

          • Tia ... :)

            Już ja to widze jak po Berlinie sobie pojedzisz w rejonie centrum... widać żeś zielony a starasz się prawić nam wszystkim mądrości.

            Jak dla mnie ciężarówki z naczepą/przyczepą powinny mieć zakaz poruszania się w godzinach 7-9 oraz 15-19 i byłoby wszystkim znacznie lepiej. A nie w ten sposób że znajdzie się tirowiec co wali środkowym pasem i ma wszystko w dupie. Pierw jednostka a dopiero później praca.

            • 1 0

        • Paweł (1)

          Centra logistyczne są wszędzie, gdzie, tak jak piszesz idą do samochodów DMC 5t, 7,5t, itp., i u nas tak samo centra logistyczne są na obrzeżach - masz ich wiele przy obwodnicy, ale tranzyt z portu nie idzie tylko do nas gdzie jest rozwożony później mniejszymi ciężarówkami, tylko nasz i inne kraje, stąd, za inteligentne, prawda?

          • 1 0

          • Napisałem szerzej, że tiry jadą po obdownicach ( z i do portu/ w i ze świata/kraju), natomiast do samych miast nie wjeżdżają lecz korzystają z centrów przeładunkowcych. Kpiną jest, kiedy np. do marketów w środku miasta podjeżdża wielka locha z czymś tam, bo im taniej transport wychodzi, choć zaopatrzenie zmieściłoby się w 8. tonówce.

            • 0 0

    • g....i jestes to ja chyba jezdze po azji albo sam juz niewiem gdzie

      • 0 0

    • Zastanów się (1)

      Jak mają dojechać inaczej do portu? W każdym mieście z portem tranzyt będzie z głównego szlaku przecinał w jakiś sposób miasto by dojechać do owego portu, no nie?
      Równie dobrze możemy się czepiać tego, że w Gdyni mamy BTC i ul. Kontenerowa jest rozjeżdżona. Tu jednak udało się W KOŃCU połączyć węzeł Obwodnica - Estakada Kwiatkowskiego, dzięki czemu tranzyt nie leci przez miasto (choć efekty z ul. Morskiej jeszcze możemy podziwiać).

      Jeżeli nie mają wyjścia, to muszą jechać przez centrum.

      • 1 1

      • Chodzi mi o brak prawdziwych obwodnic oraz kulturę wielu kierowców, którym jest wygodniej rozjechać miasto, niż nadłożyć troszkę drogi. A fuszerka w wykonaniu nawierzchni swoją drogą.

        • 1 0

  • Biedronkowa jakość za UE pieniądze - kto za to odpowiada? (14)

    • 176 1

    • kto to projektował, że nie przewidział TIRów na Marynarki Polskiej ??? (1)

      Nieważne czy stoją w miejscu w upalny dzień czy tylko tam przejeżdżają. Jeżeli asfalt tego nie wytrzymuje to może warto na takich odcinkach dróg zrobić nawierzchnię BETONOWĄ !!!!!!!!!!!!!!!?????????????????? Beton tak jak polityk jest odporny na naciski i wysokie temperatury :) !!!!

      • 38 0

      • :)

        • 0 0

    • zal (1)

      a co mnie k...a interesuja drogi na ktorych sa plamy droga jest drogą wy juz nie macie o czym pisac naprawde debile z TRÓJMIASTO.PL
      mogliscie napisac o pielgrzymce do WEJHEROWA

      • 0 20

      • RACJA z krokodylami sam cie podpier....le oni zawsze cos znajda

        jak nie patologia do kierowca tira w porcie zawsze cos od drugiej strony niech stoja

        • 0 0

    • wpizdu z tymi TIRAMI krokodyle niech podjadą i niech sprawdzą stan tych fizoli

      z jakiej paki ma my mieć utrudnienia, parking sobie zrobili

      • 0 0

    • Apropos Biedronki...

      ... to są tam lepsze produkty jak w Auchan :P i tańsze Oo
      JAK TO MOŻLIWE?! A no poprostu producentom zależy by była dobra jakość bo to sieć która ma ok 2000 sklepów :P Trzeba natomiast brać poprawkę na niektóre odziały, szczególnie te mniejsze... takie w których nie ma skuterów np ;)

      • 2 0

    • (3)

      Chciałbym nadmienić... że to nie tylko TIRy, ale każdy samochód, który w gorący dzień stoi przez jakiś czas w danym miejscu (tworzy tarkę), ale jeździ drogą (koleiny). Wina nie jest po stronie samochodów...

      Wina leży po stronie polskiej myśli robotniczej, budowlańców dróg. Chała jest odwalana, nowe drogi nawet dobrze wyglądają przez dwa lata, potem już lipa. Poza tym nawet nowa droga nigdy nie wygląda porządnie.

      Cóż... polska.

      • 37 1

      • "Hyper" nie żartuj...

        ... 1 (słownie jeden) TIR to 100 000 aut.... Proporcja MASY do powierzchni nacisku :P

        • 1 1

      • Polska myśl urzędnicza, a nie robotnicza. Szajs nie pieniądze, to czego oczekujecie? Do tego wygrywają firmy jak Budimex, całkowicie skompromitowane fuszerką (w Wa-wie swego czasu musieli wymienić kilometry dróg bo spartolili) i tak jest w całym kraju, Do tego Budimex wygrywa przetargi za jak najmniejszą kasę, po czym koszty przerzuca na podwykonawców, nie płacąc im w ogóle, z opóźnieniem lub tylko część. I czego się dziwić? Jak zwykle urzędasy dają ciała, bo jedyne kryterium to kasa no i mamy jak mamy.

        • 11 1

      • DLA TIRÓW PARKING A NIE ŻE STOJĄ NA DRODZĘ I TO JESZCZE

        ASFALTOWEJ. TYLKO PARKING PRZY DRODZE, NIE BĘDĄ NIKOMU WADZIĆ I POWODOWAĆ KORKÓW I NIE BĘDĄ NISZCZYĆ NAWIERZCHNI. A SWOJĄ DROGĄ ZARZĄD DRÓG CHYBA SE JAJA ROBI, ŻE NIC O TYM NIE WIE.

        • 15 2

    • (2)

      No właśnie, a co gwarancją?
      JA to bym wysłał dziennikarzy śledczych z tego portalu na kartuską. Tam w listopadzie ubiegłego roku przedłużali prawoskęt do auchana, Już są tam dziury i i łaty a asfalt jest spękany. Ciekawe kto za to jest odpowiedzialny?

      • 15 0

      • wg badań ekspertów - pogoda i kierowcy (za dużo zakupów przewożą) (1)

        pozostaje nam cierpliwie czekać do roku 2112 kiedy trasa w-z dotrze do obwodnicy

        • 5 0

        • 10/10

          a na temat tirów, to ciekaw jestem ile z tych pojazdów przekracza dopuszczalny nacisk na oś? Przypuszczam, że większość.

          Przy drogach są rozmieszczane punkty pomiarowe, na które inspektorzy transportu drogowego czasem wyrywkowo kierują TIRy, ale o takiej kontroli zaraz wie pół województwa (CB radio) i kierowcy omijają taki punkt.

          Czy nie można zbudować STAŁYCH automatycznych punktów pomiarowych na odcinkach wylotowych z portów? Taka waga wbudowana w jezdnię *bez możliwości ominięcia* plus kamera. Każdy pojazd przekraczający dopuszczalny nacisk na oś uwieczniony na fotce wraz z kierowcą....

          • 16 0

    • ktos powinien beknac - to fakt

      powinni zbadac czy nawierzchnia asfaltowa jest z tylu warstw, z ilu bylo zaprojektowane, czy podbudowa zostala wykonana prawidlowo (czy zostaly uzyte maty, odpowiednie kruszywo, czy grunt zostal odpowiednio zageszczony) no i czy warstwa wierzchnia, ktora powinna byc najbardziej wytrzymala zostala sporzadzona odpowiednio, czy czasem producent specjalnie zapomnial dodac jakies mieszanki by wiecej zostalo w kieszenie czy moze zamawiajacy - t.j. wykonawca inwestycj go nie wyreczyl.. wszystko idzie sprawdzic.. mozna pobrac probki z felernych miejsc. tudziez by nie wiercic w asfalcie zamowic specjalne autko ktore jezdzac robi badania jakgdyby rtg i wszysciutenko wychodzi.. jezeli by czegos brakowalo beknac powinnie przedewszystkim firma i inspektor budowy (urzednik miejski - bo to oni najczesciej przymykaja oko bo zarabiaja najmniej a sa na koncu lancucha - tzn zawsze na nich spoczywa najwieksza odpowiedzialnosc)..

      • 10 0

  • i je przestawili....

    kolo starego mostostalu hahahahahahahaha zniszcza teraz droge kawałek dalej:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane