• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będą wyglądały nowe strefy płatnego parkowania w Gdańsku

Maciej Korolczuk
12 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wkrótce za postój trzeba będzie płacić m.in. w rejonie przychodni na ul. Wałowej. Wkrótce za postój trzeba będzie płacić m.in. w rejonie przychodni na ul. Wałowej.

Dotarliśmy do projektu uchwały Rady Miasta Gdańska, która precyzuje, jak będą wyglądały nowe strefy płatnego parkowania. Za postój wkrótce trzeba będzie płacić na kolejnych ulicach w Śródmieściu i Wrzeszczu, a także na Siedlcach, Aniołkach i Oliwie. Jednocześnie miasto obniży ceny miesięcznych karnetów dla mieszkańców wszystkich dzielnic objętych opłatami.



Czy rozszerzenie strefy płatnego parkowania to dobry pomysł?

O pomyśle gdańskich urzędników, którzy chcą rozszerzyć strefy płatnego parkowania pisaliśmy już w kwietniu. Poza nowymi miejscami postojowymi, za które wkrótce trzeba będzie płacić, magistrat chce też w formie pilotażowego programu uporządkować dzikie parkowanie w pasie nadmorskim. Wkrótce m.in. w Jelitkowie, Brzeźnie i na Wyspie Sobieszewskiej pojawią się komercyjne parkingi, które mają wyeliminować tzw. "samozwańczych parkingowych" i zastawione samochodami pasy zieleni czy wjazdy na prywatne posesje.

Nowe strefy wkrótce, poza jednym wyjątkiem

Jest już gotowy projekt uchwały, w której radni wskazują, gdzie powstaną nowe strefy, precyzują wysokość opłat za postój oraz ustalają sposób ich pobierania.

Dotychczas opłaty obowiązywały na Głównym i Starym Mieście, Wrzeszczu i w okolicach Akademii Medycznej na Aniołkach. Wkrótce strefy zostaną utworzone na kolejnych ulicach w Śródmieściu i Wrzeszczu, a także na Siedlcach, Aniołkach i Oliwie. Opłaty będą tam pobierane od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00 (na obszarach Śródmieścia, Wrzeszcza), 9:00 do 15:00 (Siedlce, Aniołki, Oliwa).

Strefa zostanie utworzona także w Brzeźnie, ale tam po sprzeciwie mieszkańców i rady dzielnicy urzędnicy co najmniej do przyszłego roku postanowili zawiesić pobór opłat.

  • Strefa Płatnego Parkowania w Brzeźnie zostanie wyznaczona na obszarze ograniczonym ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (włącznie z tymi ulicami), Hallera (z wyłączeniem tej ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Strefa Płatnego Parkowania na Siedlcach zostanie wyznaczona na obszarze ograniczonym ulicami: Strzelecką, Nowe Ogrody, Powstańców Warszawskich, Bema, Zakopiańską do Wyczółkowskiego, Bema, Kartuską do Ciasnej, Pohulanka do Kolonii Studentów (z włączeniem tych ulic), Armii Krajowej (z wyłączeniem tej ulicy), 3 Maja, Nowe Ogrody (z włączeniem tych ulic).
  • Strefa Płatnego Parkowania na Aniołkach zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Chodowieckiego, Kopernika, Wronią, Orzeszkowej, Dębową, Dantyszka, Dębinki, Smoluchowskiego (do Jarowej), Smoluchowskiego do Traugutta, Traugutta do Nr 29 nieparzyste i do Nr 14 parzyste, terenem niebędącym drogą publiczną, Aleją Zwycięstwa od Nr 31/32 do Chodowieckiego  (z włączeniem tych ulic.
  • Strefa Płatnego Parkowania we Wrzeszczu zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Batorego, Sosnową, Partyzantów, Gen. De Gaulle'a, Grunwaldzką, Kościuszki, Dmowskiego, Zator-Przytockiego, Miszewskiego, Uphagena, Piramowicza, Aleją Zwycięstwa do nr 31/32, terenem niebędącym drogą publiczną, Traugutta od nr 29 nieparzyste i od nr 14 parzyste, Do Studzienki, Matejki, Jaśkową Doliną z włączeniem tych ulic.

- Strefa Płatnego Parkowania w Brzeźnie będzie poddana pod głosowanie Rady Miasta, natomiast fizycznie pobór opłat przynajmniej w tym roku nie będzie uruchomiony. Jako powód wskazano nam brak wystarczającej liczby urządzeń do poboru opłat i niewystarczający czas na dostosowanie organizacji ruchu - mówi nam Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący zarządu dzielnicy, która jako jedyna oprotestowała pomysł urzędników.
- Nic na siłę - odpowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Jeśli mieszkańcy nie chcą stref i opłat, to ich nie wprowadzimy. Jeśli mieszkańcy wolą obecną sytuację, gdy w czasie sezonu letniego nie mają pod domem wolnego miejsca, bo wszystkie zajęte są przez turystów, to nie mamy na to wpływu - dodaje.
Początkowo opór mieszkańców wobec utworzenia strefy płatnego postoju dało się odczuć w Oliwie. Po spotkaniu z radnymi mieszkańcy jednak zmienili zdanie.

- Strefa płatnego parkowania przeważnie w pierwszej fazie budzi nieufność, ale to dobry pomysł, by ograniczyć w dzielnicy ruch samochodowy i wymóc rotację na miejscach postojowych - mówi Mariusz Andrzejczak, radny Gdańska i dzielnicy Oliwa.
  • Strefa Płatnego Parkowania w Oliwie zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Grunwaldzką, Opata Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy).
  • Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Wartką, Grodzką, Podwalem Staromiejskim, Targiem Drzewnym, Huciskiem, Podwalem Grodzkim (z włączeniem tych ulic), Błędnikiem (z wyłączeniem tej ulicy), Dyrekcyjną, Kosynierów Gdyńskich, Jana z Kolna, Łagiewniki, Wałową, Targową, Lisia Grobla, Rybaki Górne (do Podstocznej), Wałową, Stara Stocznia (z włączeniem tych ulic) oraz korytem rzeki Motławy.

Niższe opłaty miesięcznych abonamentów

Za pierwszą godzinę w SPP trzeba będzie zapłacić 3 zł, za drugą - 3,60 zł, trzecią - 4,30 zł, a za czwartą i następne - 3 zł.

Aby nowe strefy płatnego parkowania mieszkańcy w pozostałych dzielnicach przyjęli z większym zrozumieniem, władze miasta postanowiły znacząco obniżyć ceny abonamentów miesięcznych. Obecnie za parkowanie w SPP mieszkaniec musi zapłacić miesięcznie 30 zł. Wkrótce opłata spadnie do 20 zł miesięcznie. Jeszcze mniej - bo nawet 10 zł za miesiąc - zapłacą kierowcy, którzy wniosą opłatę za cały rok z góry (120 zł). Obecnie za roczny abonament trzeba zapłacić niemal trzy razy więcej (300 zł).

W ubiegłym roku miasto z tytułu opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania uzyskało przychód w wysokości 4,4 mln zł (z czego 401 tys. zł pochodziło z opłat abonamentowych). Rok wcześniej do budżetu miasta wpłynęło 3,9 mln zł, a w 2013 r. - 3,7 mln zł.

Uchwała jeszcze w maju

Zmiany mają zostać uchwalone jeszcze na majowej sesji Rady Miasta. Za postój w tych dzielnicach trzeba będzie płacić najwcześniej od przełomu sierpnia i września, gdy miasto odbierze nowe parkomaty.

Czytaj więcej: Gdańsk wymienia parkomaty. Będą duże zmiany

Co ważne - abonamenty będą ważne tylko w strefie zamieszkania, czyli np. kierowca mieszkający i posiadający miesięczny abonament na parkowanie we Wrzeszczu, chcąc zostawić auto w SPP w Oliwie, będzie musiał zapłacić za każdą godzinę postoju. Osoby prowadzące działalność gospodarczą w obszarze objętym poborem opłat za miesiąc parkowania zapłacą 150 zł lub w skali roku - 900 zł.

Oprócz stref pojawią się komercyjne parkingi

Wcześniej, bo już od połowy czerwca w pasie nadmorskim pojawią się parkingi komercyjne. Miasto wydzierżawi pasy drogowe pod płatne miejsca postojowe, co ma uporządkować dzikie parkowanie i wymusić większą rotację pojazdów. Takie parkingi pojawią się m.in. w Jelitkowie, Brzeźnie i na Wyspie Sobieszewskiej.

- Od połowy czerwca do końca sierpnia trzeba będzie płacić za parkowanie przy Ptasim Raju zobacz na mapie Gdańska, na ul. Falowej zobacz na mapie GdańskaLazurowej zobacz na mapie Gdańska - wyjaśnia Władysław Sidorko, Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wyspa Sobieszewska. - To będą komercyjne parkingi. Nie odczuliśmy zdecydowanego sprzeciwu mieszkańców. Zdają sobie sprawę, że kwestie dzikiego parkowania na trawnikach czy samozwańczych parkingowych, którzy za parę złotych "przypilnują auta", trzeba uporządkować.
Krytycznych głosów mieszkańców nie było też słychać w Jelitkowie. Tam początkowo miała powstać strefa płatnego parkowania. Później jednak rada dzielnicy zmieniła rekomendację i wskazała, że najlepszym sposobem będą prywatne parkingi. Dlaczego?

- Okazało się, że w strefie nie można pobierać opłat w weekendy, a za godzinę trzeba by było płacić 3 zł. Dajemy szansę pomysłowi miasta, bo to pilotażowy program. Zobaczymy, jak to wpłynie na komfort mieszkańców i ruch samochodowy w Jelitkowie - dodaje Łukasz Bejm, Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Żabianka - Wejhera - Jelitkowo- Tysiąclecia.
Od połowy czerwca za postój w Jelitkowie trzeba będzie płacić w czterech lokalizacjach: na ul. Jelitkowskiej zobacz na mapie Gdańska (przy siedzibie Ergo Hestii) i parkingu przy skrzyżowaniu z ul. Bursztynową zobacz na mapie Gdańska, parkingu na ul. Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska i wzdłuż ul. Piastowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (496) 1 zablokowana

  • Nieprawda

    Że samochody mają tylko bogaci. Biednym czasami bardziej opłaca się kupić auto niż bilet miesięczny. Pamiętajmy też, że Trójmiasto to nie tylko społeczność z Gdańska, Sopotu i Gdyni, ale również okolicznych gmin, czyli ze wsi. Zróbcie więcej stref płatnego parkowania, a mniej ludzi będzie przyjeżdżać.

    Poza tym, SPP nie rozwiązują problemów. Nie ma miejsc parkingowych i to jest problem. Gdyby było więcej miejsc ludzie nie parkowaliby na dziko. Teraz dzikie parkingi przerobią w płatne tylko po to, żeby kasę zebrać. Czy zmniejszy to ruch na drogach? Wątpię. Czy pojawią się nowe dzikie parkingi? Na 100%. W Trójmiejście i okolicach nie ma odpowiedniej komunikacji miejskiej, żeby ludzie przesiadali się z samochodów na autobusy, tramwaje czy kolejki miejskie.

    • 4 2

  • wyprawa na olażę latem z dziećmi (39)

    Wiadomo, że przy plaży rotacji nie ma - 4-5 godzin - koszt 13-15 zł kilka razy w tygodniu przy ładnej pogodzie - super. Chyba przerzucimy się na jeziora. Tylko ile wytrzymają nadmorskie knajpki, gdzie część osób już się nie zatrzyma żeby coś zjeść bo czas w parkomacie się kończy?

    • 32 7

    • na dzieci dostajesz 500+ to starczy na cały miesiąc parkowania przy plaży

      • 0 0

    • (13)

      Do Jelitkowa, Brzeźna i na Stogi dojeżdżają tramwaje. Fakt niewygodne jest targać te plażowe parawany
      Lepiej przecież zaparkować na samej plaży.

      • 4 13

      • no i co z tego że dojeżdżają? (9)

        Jestem w ciąży i mam małe dziecko. Nie mogę dźwigać. Najeździłam się tramwajami i autobusami nad morze w życiu i wiem jak to wygląda. Nie będę sobie fundować takich przepraw kilka razy w tygodni. Nie miałam nigdy parawanu ale z dzieckiem na plażę trzeba wziąć nieco więcej niż ręcznik. Po co ta szydera? Chyba pracownicy magistratu od rana buszują na forum od rana.

        • 13 3

        • (6)

          Jejjjjjjj, jacy ludzie teraz dziwni. Wyobraz sobie, ze kiedys ludzie nie mieli samochodow, mieli dzieci i jezdzili na plaze z nimi. I plaze byly pelne ludzi.
          Moze nie jezdzili codziennie, moze brali mniej rzeczy.
          Moze nei jezdzili z noworodkami, tylko z takimi dzieci co to sa juz samodzielnie.

          Zachowujesz sie jak dzidzius.

          • 3 9

          • kiedyś (3)

            Kiedys, np. w zeszłym roku ludzie nie musieli płacić za parkingi. Dlaczego bronisz takiej decyzji? Dlaczego nie może kobieta z dzieciakami przyjechać samochodem?

            • 8 0

            • kobieta nawet z trójką dzieci

              może przyjechać samochodem tylko niech zapłaci za parking po to dostaje 3 x 500+

              • 0 0

            • Moze, tylko musi zaplacic i tyle.
              Im wiecej samochodow tym zwieksza sie walka o przestrzen.
              Bedzie coraz wiecej slupkow, donic, parkometrow.
              Przyzwyczaj sie.

              • 2 5

            • Mozę, tylko powinna za zaparkowanie pod samą plażą zapłacić.

              • 1 5

          • Ale jeździli konno - wierzchem lub różnego rodzaju wozami. Przyjrzyj się starym kamienicom, przeważnie mają bramy przystosowane właśnie dla koni i wozów. Transport indywidualny był kiedyś równie popularny, jak teraz, tyle że nie był to transport zmotoryzowany.

            • 7 0

          • kiedys ludzie mieli wychodki na dworzu

            I co z tego? I talony na benzynę i samochód.

            • 8 1

        • Tyle lat ludzie sobie radzili, a teraz to najlepiej samochodem na samą plażę. Bo przecież nie można dźwigać.

          ps. w sezonie w Jelitkowie zaparkujesz dalej niż jest od tramwaju do plaży.

          • 2 7

        • Nie, to nie pracownicy magistratu

          To cykliści, którzy tyle wożą, co mleko i bułki w koszyczku swojego modnego holendra.

          • 11 1

      • (2)

        istnieje lepszy wybór - pojechać w inne miejsce, gdzie nie ma opłat za parkowanie albo gdzie są normalne, miejskie, a nie prywatno-złodziejskie.

        • 10 2

        • i wydać więcej na paliwo niż parking :D (1)

          • 2 6

          • To inna pozycja w budżecie domowym, albo samochód służbowym jest.

            • 1 2

    • nie stać cie na parking a stać na knajpki hahaha (23)

      • 8 14

      • co w tym śmiesznego? (7)

        To będzie właśnie taki wybór - w sezonie jeździłam na plażę i do parku Reagana prawie codziennie. Najpierw parę godzin na plaży, potem spacer po lesie, w tym czasie dziecko spało w wózku i jakoś lato w mieście mogło być przyjemne. Jeśli teraz miałabym za każdym razem płacić po 15 złotych to w skali miesiąca zbyt duża dla mnie kwota by móc tak spędzić to lato. Płacę olbrzymie podatki w paliwie oraz w innych daninach na rzecz miasta i w zamian mam prawo czegoś wymagać.

        • 13 2

        • A co ma podatek z paliwa do miejskich terenów. (1)

          Miasto nic nie ma z tego podatku, wszystko teraz idzie na 500+ a z tego na wódkę. Takie samonapędzające się perpetuum mobile.

          • 10 8

          • Guzik mnie obbchodzi, jak rozdzielana jest kasa z tych podatków. Ja płacę grube pieniądze i w związku z tym, mam prawo czegoś w zamian oczekiwać. Do utrzymania wszystko jest nasze, ale żeby korzystać, to już płać. Ten kraj to jedna wielka paranoja, "należy się" tylko płacić kosmiczne podatki, przed wyborami jesteś wyborcą, a potem już tylko upierdliwym petentem i zbędnym problemem.

            • 1 0

        • (4)

          To wymagaj. Niech zabetonują plaże, abyś Ty i wiele innych osób mogło zaparkować wprost nad morzem.

          • 1 5

          • do tej pory nie była zabetonowana (1)

            I jakoś nie miałam problemu z parkowaniem nigdy. Nie wiem czemu teraz wprowadzone mają być opłaty - raczej po to by zapełnić miejską kasę i dać zarobić kolesiom.

            • 4 0

            • W sezonie pozastawiane chodniki to norma Jelitkowa czy Brzeźna. Byle nie zapłacić.
              I o ile to stare i tanie samochody to da się zrozumieć, ale jak dotyczy to tych wypasionych bryk to widać jak wielu jest Januszy byznesu lub Januszy korpo.

              • 0 3

          • (1)

            Już parkują bezpośrednio na plaży w Brzeźnie .Jeżdżą nie tylko po ścieżkach spacerowych i rowerowych ,ale nawet po piachu nad morzem tak było w 2015 roku w tym roku na pewno też .

            • 1 2

            • Ostatnio widziałem parkujących przy samym molo w Brzeźnie.
              I jednego takiego, co pomylił ścieżkę z ulicą.

              • 1 2

      • (6)

        Mnie "stać" ale to nie znaczy, że będę PŁACIŁ ZŁODZIEJOM - szczególnie prywatnym cwaniaczkom, pewnie z jakichś lewych biznesów - wiadomo, że w Polsce prywatnymi parkingami władają głównie tzw. mafie czy gangi, różni wyłudzacze, oszuści podatkowi itd. Wszystkie prywatne parkingi powinny być dokładnie skontrolowane przez skarbówkę i NIK.

        Mając samochód jestem bardziej mobilny i będę wybierał inne cele, niż trójmiejskie plaże. Naiwnym władzom miasta wydaje się, że turystów można do czegoś zmusić, ale życie pokaże co innego i turyści po prostu wybiorą inne miejsca.

        • 15 4

        • (3)

          Mając wygodny tramwaj, na plaże jechać samochodem to porażka.

          • 3 11

          • Nie z każdego miejsca jest tramwaj. Poza tym zatłoczony, spóźniony tramwaj z wartością dodaną w postaci niedomytych współpasażerów w 30-stopniowym upale- bezcenne :)

            • 1 0

          • (1)

            To zależy - bilet w jedną stronę to 3 złote (jednoprzejazdowy) lub 3.60 (godzinny). Weźmy 3-osobową rodzinę, to już wychodzi 9 złotych w jedną stronę, w obie 18 przy korzystaniu z jednoprzejazdowych (a więc braku przesiadek). Paliwo przy dojazdach w granicach miasta wyjdzie trochę taniej, chyba że ktoś jeździ gratem palącym 100 na 100.

            • 6 0

            • Dolicz stres poszukiwania miejsca do parkowania. Te nerwy, klaksony, te wyścigi...

              • 1 7

        • Nikt po tobie nie będzie płakał. (1)

          W tym roku padnie rekord ilości turystów nad Bałtykiem.

          • 1 9

          • Jeszcze zobaczymy ;) Pogoda zrobi psikusa i znowu będą pustki. W zeszłym roku w lipcu było 15 stopni.

            Poza tym oddając parkingi PRYWATNYM ZŁODZIEJOM miasto robi wszystko, aby tylko się pozbyć turystów. Te parkingi powinny być skontrolowane przez skarbówkę i inne instytucje, taka działalność to często przykrywka dla prania pieniędzy przez mafie i gangi, oszustw podatkowych, itd.

            • 12 0

      • aha (6)

        I życzę Tobie by zawsze było cię stać na parkowanie i na knajpki i na wszystko czego zapragniesz - bo w życiu różnie się może ułożyć. Dlatego może lepiej nie śmiać się z osób, które muszą zastanowić się na co wydać 10 zł.

        • 10 1

        • (5)

          Jak nie stać Cię na parkowanie, to jakim cudem stać Cię na utrzymanie samochodu?

          • 0 4

          • wolę pieniądze na co innego przezanczyć (4)

            A koszty utrzymania samochodu w tym mieście drastycznie rosną.

            • 5 0

            • (3)

              Sprzedaj samochód.

              • 1 5

              • nie mów mi co mam robić (1)

                jak się komuś podoba, że mu coraz to nowe opłaty dorzucają to chyba normalny nie jest, chyba że w zyskach będzie partycypował albo służbowo takie wpisy produkuje

                • 6 0

              • Opłaty za parking są wynikiem zachowania kierowców.

                Od czasu, kiedy widzę co potrafią zrobić korpo Janusze w Oliwie jestem za strefami płatnego parkowania.

                • 0 0

              • tak, sprzeda samochód

                bo Budyniowi się kasa nie zgadza.
                O tej porze jeszcze w pracy?

                • 3 0

      • Właśnie dlatego

        • 5 2

  • (49)

    I bardzo dobrze. Wyrzucić auta z miasta. Kasa z parkingu powinna iść na ścieżki rowerowe.

    • 132 595

    • masz tylko rower i nie zabieraj głosu

      • 1 0

    • tylko szkoda ze nie idzie na te sciezki

      • 1 0

    • (9)

      Kary za niewłaściwe parkowanie lub brak kwitu powinny wzrosnąć wielokrotnie. Parkowanie na chodniku zakazane. Ruch uspokajany. Kasa z parkingów i kar powinna iść na budowę parkingów podziemnych i wielopoziomowych. Wtedy ścieżki przestaną być potrzebne.

      • 36 31

      • budowa parkingów podziemnych i wielopoziomowych w centrum miasta lub w jego pobliżu (7)

        zwiększa już i tak zbyt duże korki na dojazdach do niego.

        Może i jesteś rowerzystą, ale wyobraźni masz tyle, co kot napłakał.

        • 23 18

        • (2)

          Pierwsza musi być budowa (darmowych) parkingów P&R w węzłach przesiadkowych.
          I na to bym przeznaczył kasę z opłat za parkowanie.

          • 7 1

          • "nie ma czegos takiego jak darmowy obiad" (1)

            Ktos za ten parking zaplaci. Jesli ktos ma za niego placic to jako czlowiek mieszkajacy i planujacy mieszkac na dolnym tarasie wolalbym, aby byli ci, ktorzy beda z tego korzystac.

            Mi nie sa potrzebne samochody, ktorymi ludzie spoza Gdanska (czy peryferyjnych dzielnic) dojezdzaja codziennie taka sama trasa do pracy / szkoly.

            Uwazam, ze duzo madrzej byloby np zrobic 1 pas w strone miasta na AK buspasem z jakiegos parkingu (wcale nie musialby byc darmowy). Autobus co 5 minut, jadacy swoim pasem bylby spora konkurencja dla zakorkowanej drogi.

            Komunikacja musi byc szybka i niezawodna. Cena (czy tez darmowosc) nie jest wcale najwazniejsza. Jak bedzie bilet za 1zl, ale trasa zajmie 3x wiecej czasu niz samochodem (nawet w korkach) to trudno kogokolwiek przekonac.

            • 4 0

            • Czym się różni darmowy parking w centrum od darmowego park&ride?

              A sztuczne zwężanie ulic bardziej przeszkadza mieszkańcom, chyba, iż nigdy nie wyjeżdżasz z miasta.

              • 1 1

        • po co zmyślasz i wysysasz własne teorie z palca? (2)

          bujanie w obłokach i fantazjowanie
          w twoim wieku? nie widzisz, że się ośmieszasz?

          • 5 9

          • istnieje wiele ksiazek i badan naukowych potwierdzajacych jego slowa (1)

            wiem, ze moze ci sie to nie podobac. Fakty jednak bronia sie same.

            • 2 3

            • nie istnieje, nadal zmyślasz

              ale w jednym się zgodzę, sa fakty
              i są modele,
              to co piszesz przeczy faktom

              • 2 1

        • Nie użyłem słowa "centrum" ani "pobliże". Nakarm kota.

          • 20 6

      • Pełna zgoda

        • 1 0

    • Jako KODowiec uwazam to za niedemokratyczne (5)

      podonie jak szykany wymierzone w TW. Bolka!

      • 12 33

      • tylko Kod

        Nie rżnij głupa złamasie cuchnący moczem psychoprezia z pisuaru.

        • 2 3

      • KODowiec czy może pracujesz w call center w Olivia Business Center? (2)

        No to trudna sytuacja się kroi z kosztami jak zarabiasz 2650 netto.

        Policzmy:
        - wynajem kawalerki w falowcu 1200
        - rata za VW Up 800
        - abonament za ajfona 150

        Zostaje 500 i albo kupisz abo na parking ale będziesz chodził głodny, albo będziesz chodził pieszo do pracy ale najedzony.

        • 32 13

        • dobre!

          • 2 2

        • po co karmisz trolla?

          jaki z niego KODowiec? Zwykły prowokator.

          • 21 7

      • Pkza tym zadamy

        • 1 2

    • Rowery do lasu (12)

      Obcisle rajtuzy- do odpowiednich klubow...

      • 78 28

      • Głupki na księżyc (11)

        • 20 21

        • Na księżyc to księża,nie siej fermentu.

          • 3 4

        • w Londynie trwa debata na temat tego, że rowery to był jednak był błąd (3)

          i infrastruktura rowerowa zepsuła komunikację w mieście,
          poczekajmy rok lub dwa na wnioski i wyniki badań,
          oni debatują, my bezmyśłnie idziemy za tymczasowymi modami
          trwoniąc zasoby

          • 23 15

          • Podaj prosze zrodlo (1)

            Przebywam w Londynie wiekszosc czasu od roku i nie slyszalem ani jednego glosu popierajacego to, co mowisz.

            Wrecz przeciwnie. Rozbudowuje sie siec rowerow publicznych i autostrady rowerowe.

            • 7 5

            • bbc

              rozpędem jeszcze budują
              ale już zaczynają żałować

              • 4 3

          • Ale glupoty gadasz, jest wrecz odwrotnie! Nowe wladze chca znacznie zainwestowac w infrastrukture rowerowa!!

            • 8 8

        • My się kłucimy a pracownicy UM mają wielki parking i mają w nosie dojazdy rowerami. (5)

          Kupią sobie dla szpanu rowery elektryczne za nasze pieniądze z których i tak nie skorzystają. A parking pełen.
          A ty podatniku płać i płacz.

          • 42 9

          • (2)

            hehe 200 miejsc parkingowych na 1000 urzędników :D - Ci na dole drabiny bij się o miejsca na parkingu tak samo jak zwykły petenci. Tylko górny szczebel ma swoje miejsca.

            • 9 1

            • Przede wszystkim (1)

              TYSIAC urzednikow?!

              Po drugie: az 200 osob przyjezdza do pracy w urzedzie miasta samochodem? Gdize oni mieszkaja? W Gdansku? Jak mieszkaliby w miescie, to moze lepiej rozumieliby problemy mieszkancow.

              Jak jezdziliby komunikacja publiczna to tez lepiej potrafiliby ja planowac.

              Gdyby to ode mnie zalezalo zostawilbym 10-20 miejsc dla pracownikow (z ktorych mogliby skorzystac w wyjatkowych sytuacjach) i z 30 miejsc dla petentow.

              • 10 3

              • A przede wszystkim polowa urzednikow musialaby poszukac nowej pracy

                • 8 1

          • ile tych rowerów elektyrcznych sobie kupili?

            bo ja kojarzę że jeden...

            • 1 3

          • kłócimy

            sjp pwn

            • 10 0

    • Brawo Adamowicz (9)

      Skądś te miliony dotacji na ECS czy stadion oraz PKM TRZEBA

      • 63 26

      • zaczniesz Kaszubie jeździć PKM to zarobi na siebie :D (5)

        • 40 32

        • ciekawe (1)

          jak dojadę pkm z zaspy do sopotu? LOL

          • 9 12

          • W takim wypadku jest SKM

            • 9 4

        • Jednak słoiki (2)

          czują się tutaj nieswojo w porównaniu do tubylców - potrafią tylko dopiec w ich mniemaniu. No i wychodzi jednak brak kultury - studia to nie wszystko

          • 12 8

          • sloiki... tak. Tyle tylko, ze znikomy procent dzisiejszych mieszkancow Gdanska ma tutejsze korzenie

            Nie mowie o tym, ze ktos sie tu urodzil. Mowie o tym, ze w 1000-letnim miescie jest wiecej uchodzcow z Syrii, niz rodzin, ktore maja wiekszosc przedkow Gdanszczan dalej niz 1-2 pokolenia wstecz.

            W takich warunkach mowienie o sloikach zakrawa na smiesznosc. I jest na pewno glupie.

            • 10 5

          • Powiem więcej - studia to przeważnie pieniądze wyrzucone w błoto - nie dotyczy to dobrych studiów inżynierskich, lingwistycznych, medycznych czy podobnych. Wszystkie te "europeistyki" i "stosunki międzynarodowe" to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

            • 15 4

      • Bardzo dobrze! (2)

        Właśnie te opłaty powinny być przeznaczone na komunikację zbiorową,ze szczególnym naciskiem na PKM. Wczoraj ledwo się mogłem przebić przez Puszkina,Wróblewskiego,Bracką i Fiszera,bo studenciaki (w sporej mierze z wioch z naszej województwa) prawie skutecznie poblokowały przejazd swoimi poparkowanymi gdzie się da puszkami. Mam nadzieję że te opłaty zachęcą ich do komunikacji zbiorowej,a jak nie,to przynajmniej ich cwani rodzice -i oni sami - opłacą komunikację gdańszczanom. Czekam na identyczne ruchy w Gdyni.

        • 29 35

        • FRAGles? (1)

          • 11 9

          • Nie,ale we FRAGu jest wielu rozsądniejszych gości niż w miejskich jednostkach.

            • 7 11

    • 5555

      chyba tobie słońce za mocno przyświeciło.

      • 0 0

    • mądralo (1)

      widać że nie masz dzieci a zakupy robisz tylko dla siebie w spożywczaku pod blokiem.

      • 8 4

      • Mam dzieci, po zakupy jezdze rowerem, bo szybciej i przyjemniej.

        • 4 9

    • goň się kurko

      • 2 2

    • Kasa powinna iść na naprawy ulic.

      • 4 3

    • i remont chodników ;)

      • 5 2

    • Dabud? to Ty? tylko taki idiota może pisać takie debilizmy..

      • 3 1

    • Piękny i mądry post. Brawo. W pełni popieram!

      • 1 6

  • oplata za parkowanie (18)

    Po spotkaniu z radnymi opór się zmniejszył? Co za bzdura, wszyscy są przeciwko w tym obszarze Oliwy...
    Obok kamienic nie ma wydzielonych miejsc parkingowych, więc mieszkańcy będą płacić ale ostatecznie mogą nie zaparkować bo nie będzie miejsca? Jeszcze przed erą biurowców ciężko było z parkowaniem. Jakby były parkingi to można byłoby rozmawiać na takie tematy.
    Nie mam nic przeciwko biurowcom, ale 4 wieże Alchemii, Olivia BC ma chyba z 6 budynków, to trochę za dużo na tak małym obszarze a cierpią na tym mieszkańcy.
    Szkoda Oliwy, kiedyś to było piękne miejsce, z klimatem. Teraz siedlisko biurowców. Projekt Lidla przy pętli tramwajowej też jest okropny i nie pasuje do otoczenia.
    Może po prostu zrobić strefę parkowania tylko dla mieszkańców pn-pt 8-17 i tyle?

    • 37 7

    • (9)

      No właśnie, kto wydał zgodę na budowę takich molochów jak OBC bez odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dla pracowników? Takie kompleksy można by budować w Rębiechowie, jak Intel, a nie w mieście, gdzie nie ma parkingów i dojeżdżający potęgują korki. A komunikacją z każdego miejsca nie da się bez problemu dojechać, nawet z Zaspy jest problem tam dojechać- 4km, a 40 minut, bo przesiadki... Do tego cwaniaki narzucają horendalne stawki za abonamenty, dlatego ludzie parkują gdzie popadnie. To uciążliwe i dla pracowników i dla mieszkańców. Niestety sama tam pracuję, więc znam problem... Dotego ściągają najlepsze firmy z branży, więc w zasadzie nie ma wyboru. Można zmienić co najwyżej piętro lub budynek.

      • 0 0

      • (8)

        w 40 min. to dojdziesz piechotą z Zaspy (z okolic Szpitala).

        To ze te biurowce powstają w tym miejscu jest sporym sukcesem, Problem w tym, iż prawie każdy korpo Janusz ma tyłek przywiązany do swego "wypasionego" samochodzika.

        Po wakacjach zobaczymy, czy 500 zł miesięcznie zachęci wielu do sprawdzenia komunikacji miejskiej.

        • 1 0

        • (7)

          Sukcesem dla kogo? Dla mieszkańców czy dla pracowników, którzy nie mają gdzie zaparkować? Komu tam są potrzebne te biurowce, skoro większość tamtejszych firm to centra usług, do których żadni klienci nie przyjeżdżają.
          Nie pracują tam wyłącznie ludzie z Zaspy, wiele osób dojeżdża z Osowy, Gdyni, Kowal, nawet z poza Trójmiasta. Wszystkich tych ludzi ciąga się do miasta, żeby stali w korkach, generowali spaliny i hałas i walczyli jak psy o każdy wolny skrawek do zaparkowania samochodu, utrudniając życie mieszkańcom.

          Dlaczego ludzie mają tyłki przyrośnięte do samochodów? Bo najwyraźniej komunikacja nie zdała egzaminu. Nie każdy mieszka i pracuje 5 minut od tramwaju, a jazda z przesiadkami to już rzeźnia i strata czasu. Samochodem wychodzi szybciej mimo wszystko, do tego nie spóźni się, nie ucieknie sprzed nosa i dowiezie do samego celu. Nie stoisz i nie mokniesz ani nie marźniesz na przystankach, nie dusisz się w smrodzie przy 30-stopniowym upale- można by tak bez końca wymieniać. Nie mówiąc o rozkładzie, co z tego, że jedziesz 15 minut, skoro na autobus czekasz np. 30?

          I tak żyjemy w wariackim tępie i na wiele rzeczy brakuje czasu, więc szkoda go marnować jeszcze na dojazdy komunikacją. Do tego do Warszawy można dojechać już w 2 godziny, a po mieście komunikacją często zajmuje to około godziny. To ma być alternatywa?

          • 0 0

          • (3)

            Do tego zobaczymy, czym państwo zasypie dziurę z wpływów z akcyzy, opłat paliwowych, mandatów, opłat za parkowanie itp., jak wszyscy zaczną "testować" komunikację, do której się głównie dopłaca..... Może wtedy barany pójdą po rozum do głowy?

            • 0 0

            • (2)

              Myślisz ze nie znajdą się myślący inaczej, usilnie chcący zapłacić mandaty?

              Po kilku miesiącach od zmiany parkowania na Wąsowicza jeszcze widuje samochody z blokadami.

              • 0 0

              • (1)

                Tak, bo znak jest postawiony przy samym skręcie, zanim dojedziesz do szkoły, to zdążysz o nim zapomnieć, zwłaszcza, że zakaz jest od 10 chyba, więc rano samochody tam parkują. Kilka osób się tak nabrało, ale tylko raz, dwa razy nikt się nie nabierze. A jak w końcu osiągną swój cel i ludzie rzeczywiście zrezygnują z samochodów, to życzę powodzenia w łataniu dziury.

                • 0 0

              • Jak się nabrało? Nie umieją czytać znaków?

                A o dziurę w budżecie się nie martw. Oszczędzi się np. na budowie kolejnych szerokich ulic.

                • 0 0

          • (2)

            Wszystkie te argumenty padną za chwilę, gdy za zaparkowanie w Oliwę przyjdzie zapłacić 500 zł miesięcznie. Wtedy komunikacja będzie dobra, czas się znajdzie na dojazdy a smród korpo Januszy w tramwaju tez nie będzie dokuczliwy..

            OBC/Alchemia są tak dogodnie położone jak żaden inny kompleks biurowy. Tramwaj/SKM i PKM/ autobus. Wszystko jest na wyciągniecie buta.

            Te centra są także dobre dla mieszkańców, bowiem Oliwa od lat upada, jest zapyziała - a tak jest szansa na jej rozwój.

            • 2 0

            • (1)

              Mylisz się, po prostu przeniosą się gdzie indziej auta parkować. Poza tym 500 zł? Przy Manekinie kolega parkuje za 160, więc już widzę, jak ktoś 500 zapłaci. Nawet w samej Oliwii można za 400 dostać miejsce w podziemnym garażu, skąd jedziesz windą prosto do biura.

              Od PKM to jest spory kawałek- trzeba się przesiadać, a autobus to dla mnie nie jest ŻADNA alternatywa, bo stoi w korkach tak samo jak samochody, do tego co chwila zjeżdża na przystanki i wlecze się niemiłosiernie.

              Poza tym, jakie to typowe Polskie podejście- niczego nie poprawiać, tylko potęgować nakazy i zakazy i dowalać kolejne opłaty. Bo po co przed wydaniem pozwolenia na budowę postawić warunek, żeby odpowiednią ilość miejsc parkingowych stworzyć? Kto by się tam takimi głupotami przejmował. Dziura w drodze? Po co naprawiać? Postawmy ograniczenie i fotoradar, to jeszcze kasa z mandatów się posypie! To są właśnie typowi Janusze, a nie ludzie dojeżdżający samochodem, którzy cenią sobie swój czas i wygodę. Zamordyzm pełną gębą.
              Bo przecież nie do pomyślenia jest, że ktoś może chcieć inaczej.. Ja nie jeżdżę, to nikt inny też nie będzie, a co tam!

              • 0 0

              • Od PKM 10 min. piechotą. Dla zdrowia.

                Cieszy ze są tańsze miejsca, przynajmniej nie będzie zastawiania Oliwy.
                Żaden inwestor nie wybuduje miejsc parkingowych wszystkim pracownikom. Ale przecież piszesz, iż są jeszcze wolne miejsca w OBC. Czyli to nie problem Inwestora, ale pracowników przyspawanych do samochodu, którym nie chce się nawet zapłacić za parking. Wolą blokować innym przejazd.

                • 0 0

    • (7)

      W Oliwie większość domów ma swoje podwórka, więc w czym problem?

      • 4 5

      • (3)

        Owszem, ale widziałeś/aś te podwórka? Nie zawsze da się tam zrobić sensowne miejsce do parkowania prze nieregularny kształt działki.
        Cięzko dogadać się też z sąsiadami, którzy wolą mieć ogródki niż miejsca parkingowe, a często podział tego podwórka jest z kosmosu - np jedno mieszkanie ma ogródek który zajmuje pół podwórka bo tak kilkadziesiąt lat temu sobie wziął i ogrodził... Tereny wokół budynków też często nie są własnością wspólnot tylko miasta. Generalnie sytuacja w tamtym rejonie jest niezbyt ciekawa.
        A poza tym - ceny mieszkań w Oliwie są dość wysokie. Młodzi ludzie nie chcą tutaj mieszkać, wolą kupić mieszkanie w nowym budownictwie gdzieś dalej ale mieć nowsze mieszkanie, z wykupionym własnym miejscem naziemnym lub w hali garażowej. Takie akcje spowodują, że jeszcze mnie młodych ludzi będzie chciało tutaj mieszkać, a bez nich dzielnica nie będzie się rozwijać (z reguły starsi ludzie nie chcą wykazywać inicjatywy jeśli chodzi o remonty itd - przynajmniej w mojej okolicy).

        • 4 2

        • (2)

          Miasto zachęca aby wykupić niewykupione podwórka. W wypadku wspólnot teren jest wspólny i to ze ktoś sobie coś zaanektował to problem zarządu wspólnoty.

          Wszystko się da, jak się chce. Ale wygodnej jest postawić samochód na ulicy, niż poświecić kilka godzin na zrobienie miejsc parkingowych na własnym podwórku.

          Jeśli ceny mieszkań są wysokie, to znaczy iż ktoś je kupuje. Albo wynajmuje.
          Dodatkowo uporządkowane podwórko zamiast zarośniętego czymś na kształt ogródka działkowego jest atutem przy sprzedaży.

          Wiec zamiast narzekać, łopata do ręki i nagle miejsca parkingowe się znajdą. A na 100% się znajdą, jak trzeba będzie te 120 zł rocznie zapłacić za parkowanie na ulicy.

          • 1 2

          • (1)

            A obok mojego domu jest pełno garaży, budowanych jeszcze za PRL-u. Co jest w garażach? Przeważnie wielki śmietnik - jakieś stare meble, rdzewiejące części samochodowe, rozmaite graty. PRAWIE NIKT nie trzyma w tych garażach samochodów!

            • 5 0

            • Popatrz na podwórka w Oliwie - ile jest tam wolnego miejsca.

              • 1 1

      • najczęściej mieści sie tam 1-2 samochody, dla wielomieszkaniowego budynku to po prostu za mało

        • 3 1

      • (1)

        W braku dojazdów i konieczności inwestycji wielu milionów w zabetonowanie działek?

        • 3 2

        • Nie trzeba nic betonować, wystarczy zrobić porządek na własnym podwórku. Łopata, grabie i troche chęci.

          Ale lepiej jest ponarzekać. Strefa płatna w Oliwie winna być już dawno.

          • 3 6

  • PO ograbia mieszkańców żeby na ECSy i stadion dopłacać kilkadziesiąt mln rocznie (22)

    • 188 48

    • (2)

      Raczej musza nazbierac na 500plus i urzednikow ktorych musieli zatrudnic z tego tytulu. Oraz na kolejne debilne pomysly kato-pisu.

      • 6 5

      • że niby samorząd? (1)

        na 500+???
        brednie

        • 0 2

        • mercedes beżowy

          • 2 0

    • ... (6)

      Rozumiem, ze Twoim zdaniem tzn. zdaniem PISu, nie powinno powstać ani jedno ani drugie. W zamian za to pomnik Jarkacza na każdym rogu.
      A co stref parkowania to chodzi nie o kasę a to, żeby Kaszubi nie rozjeżdzali połowy Oliwy zastawiając swoimi TeDeIkami każdy trawnik i kawałek chodnika.

      • 15 13

      • (5)

        Tak to sobie tłumacz debilu, to żeby wieśniaki nie rozjezdzali gdańska ja mam płacić tez ze swojej kieszeni, to jest myslenie hahaha

        • 8 4

        • nie, ty powinienes placic, bo zajmujesz przestrzen publiczna (4)

          a tej w miescie jest malo -> jest droga.

          120zl rocznie to naprawde koszmarny wydatek. Mam samochod i 120 zl to jedno tankowanie... Albo nowe wycieraczki. Nie osmieszaj sie. Kazde dodatkowe oplaty za korzystanie z samochodu w miescie sa dobre, bo dzieki temu - drozej, ale latwiej - jest sie po miescie poruszac.

          Samochod kosztuje. Nie wszyscy musza miec samochod, a bardzo niewiele osob powinno uzywac samochodu codziennie w miescie.

          • 5 7

          • za chwile (2)

            Bedziesz placil za przebywanie w przestrzeni publicznej;)
            Jest za ciasno - mozna wychodzic tylko od 6- 8-mej :)
            Zrealizowana utopia socjalistow

            • 8 4

            • bla bla bla (1)

              Socjalizmu wokol jest mnostwo i jestem pierwszym, ktory chcialby go zwalczac.

              Natomiast platne miejsca parkingowe czy platny wjazd gdzies nie ma nic wspolnego z socjalizmem*. To czysty kapitalizm. Malo zasobow, duzo chetnych -> cena rosnie.

              * w socjalizmie kazanoby zaplacic bogatszym 4x wiecej, aby biedny mogl wjechac za darmo.

              • 2 0

              • przyczyną tych problemów są złe rządy w meście ...

                Zatkano Oliwę biurowcami nie dbając o miejsca parkingowe i zatruto życie Bogu ducha winnym mieszkańcom.

                • 2 2

          • płacę kupę podatków za samochód...

            VAT przy zakupie, akcyza na benzynę.
            Łatwo ci gadać głupoty ale jak założysz rodzinę i będziesz musiał wszystkich odwozić do szkół przedszkoli, lekarzy - jak trzeba, i samemu zdążyć do pracy to ... użyj do tego nawet hulajnogi, cwaniaczku.

            • 1 1

    • Lepiej na Skoki? (7)

      Na razie to już dopłaciliśmy 3,5 nie miliona ale miliardów do twoich skoków, O tym napisz. Zamiast pisać o pięknym nowoczesnym stadionie. Stadion to chluba Gdańska.

      • 17 14

      • piramidy też były chlubą niewolnikó egipskich (2)

        • 7 6

        • Poczytaj (1)

          piramidy nie byly budowane przez niewolnikow. To tak jakbys mial zatrudnic niewolnikow do budowy rakiety kosmicznej. Nie tego rodzaju specjalistow tam bylo potrzeba.

          Gdyby robili to niewolnicy (bez przylozenia sie), to czy piramidy wytrwalyby 4tys. lat?

          • 3 5

          • poki co 4 osoby nie maja pojecia, ani o historii

            ani o technologii budownictwa.

            • 0 0

      • Chluba? Czeggk na razie? (2)

        • 10 10

        • co za demagogia (1)

          i patrzenie na czubek swojego nosa
          W całej europie mówią i piszą że w GDAŃSKU MAMY JEDEN Z NAJŁADNIEJSZYCH STADIONÓW NA ŚWIECIE, ty siedzisz na swoim sedesie i uprawiasz demagogię
          Z czego znane są inne miasta na świecie ?? z architektury.
          Paryż - wieża Eiffla, Rzym - koloseum, NY - Manhattan...
          Ile te budowle kosztowały ??
          W Gdańsku największy kościół ( Mariacki) budowany był 150 lat - jaka kasa na to poszła ? A dzisiaj wszyscy dumni są z tych budowli. Całe szczęście że są ludzie którzy myślą szerzej, a nie tak zaściankowo jak Ty

          • 6 8

          • jeery jestem na tak

            A przez przypadek dalem minus. Oni sobie policzyli ze za stadion mieliby 200 pomnikow braci Kaczynskich. Ja wybieram Nasz Stadion:)

            • 4 7

      • Ten skok do którego dopłaciliśmy do został przez PO z WSI ograbiony i synek bula też tam kręcił.

        • 6 5

    • nie PO tylko PiS

      • 1 3

    • Nie daj się ograbiać - przyjedź rowerem. (2)

      • 12 17

      • jeżdże rewerem cały sezon rowerowy niemal wszędzie (1)

        a samochód stoi pod domem, (okolice politechniki ) gdzie teraz mi postawią parkometr.
        Fantastyczne rozwiązanie!- zamiast rżnąć ze studentów którzy parkują jak łosie byle tylko nie zapłacić za parkingi na własnej uczelni to będą rżnąć opłaty z mieszkańców.

        • 10 6

        • ojej kupiłeś samochód żeby stał pod blokiem? i nie stać cię na abinament dla mieszkańców 100 zł/rok

          • 7 9

  • Gdańsk się rozwija... (5)

    .. bo Gdańsk to Platforma, partia którą wspieram i popieram. Tożsamość polskiej tradycji narodowej i śmiałego patrzenia w przyszłość. Wartości katolickie, te prawdziwe, nie mające nic wspólnego z tzw. kościołem toruńskim będącym w zasadzie sektą, znakomicie współgrają z reprezentowana przez PO wizja europejskości. Platforma to partia stworzona przez wolnych i dumnych obywateli Rzeczpospolitej, często różniących się w poglądach i światopoglądach, ale świadomych swego dziedzictwa i chcących budować Polskę będąca emanacja Jej historii.

    • 9 41

    • Zmień leki

      Zmień leki...

      • 0 0

    • (2)

      Gdańsk się zabija od wewnątrz

      • 6 0

      • dokladnie (1)

        jeszcze pozaluja tych platnych stref....
        Zycie nie znosi prozni i ruch przeniesie sie w inne miejsca he:)
        No chyba ze oparkuja cale miasto- to juz trzeba emigrowac z GD chocby do sasiednich gmin ..

        • 3 0

        • Tak samo kiedyś nie chcieli pozwolić na budowę marketów w centrum i życie handlowe przeniosło się na Obwodnicę Trójmiasta; sytuację ratuje tych kilka centrów handlowych jak Galeria Przymorze, Galeria Bałtycka czy budowana właśnie Galeria Zaspa - ale ile lat musiało minąć, zanim mogły się tu zbudować?

          • 3 1

    • ...

      Po jakich lekach można uzyskać tak błogi stan nieświadomości rzeczywistości jak u Ciebie?

      • 5 1

  • Brawo PO (12)

    Komuś trzeba zabrać aby było na 17 mln dotacji rocznej do ECS czy drugie tyle na stadion. PKM też ponad 50 mln rocznie potrzebuje.

    • 220 57

    • Dzieła PO to zabrać biednym i dać bogatym (6)

      Tak było przez 8 lat w Polsce i jeszcze jest ciągle jest w Gdańsku...

      • 25 18

      • faktycznie, masz rację (5)

        w Gdańsku biedni jeżdżą samochodami, a biedota z wyższym wykształceniem turla się rowerami, chodzi piechotą lub korzysta z komunikacji publicznej.

        Dokładnie tak jak w Londynie. Dobra zmiana w drodze.

        • 18 11

        • widze że jesteś typowym wiesniakiem

          który myśli że samochód nadal oznacza stan wyższej zamożności

          • 1 0

        • (3)

          Ja jeżdzę rowerem i odpukać biedny nie jestem. Rower jest najszybszym środkiem transportu na odcinku do 5km, wiec czemu mam marnować czas w korkach i na szukaniu miejsca do parkowania?!

          • 5 5

          • Gratulujemy zaradności. Życzymy pięciorga potomstwa. (1)

            • 8 1

            • Przeciez nikt nie mowi, ze kazdy i zawsze ma jezdzic rowerem

              chodzi jednak o to, aby na sile nie zawsze wybierac tylko i wylacznie samochod.

              To tylko i az tyle.

              A rozumiem, ze kazdy 20-latek w zdezolowanym golfie ma 5-cioro dzieci i wlasnie dlatego musi jezdzic samochodem? :)

              • 0 1

          • jak się pracuje w centrum w usługach to pewnie masz rację

            • 1 0

    • A GPEC zarabia kilkadziesiąt milionów rocznie ...

      .. ale 85% tej kwoty przelewa do Lipska w NRD. Brawo, brawo!
      Każde odkręcenie ciepłej wody wzbogaca mieszkańców Lipska a Gdańskowi zostaną długi.

      • 0 1

    • ... (1)

      A gdybys wiedział ile potrzebne jest na autobusy i tramwaje, nie wspominając o SKM. To jest dopiero kasa.
      Ty rozumiem to jesteś z tych, którzy by chcieli, żeby nie było NICZEGO !

      • 16 6

      • doliczmy jeszcze straz pozarna i kanalizacje

        Sa pewne kwestie w miescie, ktore nie powinny podlegac dyskusji.

        Np. istnienie kanalizacji - nawet jesli trzeba do niej doplacac. Istnienie szkol (chocby podstawowych), aby ludzie nauczyli sie chocby czytac i pisac.

        Komunikacja publiczna moim zdaniem jest tez jadna z takich rzeczy w duzych miastach. Jesli sie ktos nie zgadza, prosze wyobrazic sobie sytuacje, w ktorej wszyscy pasazerowie SKM w godzinach szczytu wsiadaja do samochodow. Nawet juz uznajmy, ze 2 osoby na samochod.

        • 0 0

    • ja popieram platne parkingi

      • 2 6

    • odwal się od Naszego stadionu

      Lepiej trzeba było wysłać wszystkie pieniądze do oszusta z Torunia?

      • 21 12

  • Jeden wielki bałagan

    Jeżeli tak ma być jak jest obecnie na ul. C. Słodowskiej to życzę powodzenia i współczuje potencjalnym ofiarom niekompetencji pracowników ZDiZ w Gdańsku. Na ww. ulicy na parkometrze na wysokości Kościoła są już 3 strefy czasowe za które należy wnosić opłaty od 8-16, od 9-15 (na karteczce) a z tyłu parkometru napis od 9 do 17. Na znaku informacyjnym przy wjeździe na ww. ulicę informacja jest , że opłaty obowiązują od 9-15. Za jakie zatem godziny należy wnieść opłatę? Problem był sygnalizowany na spotkaniu mieszkańców dzielnicy Aniołki przedstawicielowi ZDiZ w Gdański i co? I nic. Bałagan jak był tak jest.
    Mieszkaniec

    • 0 0

  • Złodziejska, stalinowska mafia rządząca wykonuje następny ruch, aby gnoić obywateli. Myśląca o obywatelach władza zadbałaby o odpowiednią ilość miejsc parkingowych. Złodziejska władza dba o to, aby parkingów było mało i były one płatne.
    25 lat wolności władz do okradania i prześladowania obywateli.

    • 5 1

  • Sprobuj (2)

    z dwójką małych dzieci bujać się zapchanym tramwajem...a pracuje na starówce...zal

    • 5 0

    • (1)

      W cywilizowanych krajach ludzie korzystają z komunikacji miejskiej w codziennym życiu. U nas to jakiś problem.

      • 0 0

      • Spróbuj wejść do tramwaju z wózkiem w godzinach szczytu, i tak kilka razy dziennie (do pracy, z pracy, po zakupy).

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane