• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak może wyglądać nowa zajezdnia autobusowo-tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
  • Tak obecnie wygląda teren, na któym powstać ma nowa zajezdnia na Ujeścisku.

Wkrótce powinny rozpocząć się prace nad miejscowym planem, który umożliwi budowę zajezdni autobusowo-tramwajowej w rejonie ul. Warszawskiej. w Gdańsku. Proces przeprowadzenia całej inwestycji potrwa co najmniej 3,5 roku. Po otwarciu nowej bazy, zlikwidowana zostanie zajezdnia przy al. Hallera.



Czy zajezdnia na południu Gdańska jest potrzebna?

Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi". Teren zostanie więc wystawiony na sprzedaż.

Czytaj też: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

Dzięki ulokowaniu nowej zajezdni w pobliżu skrzyżowania istniejącej al. Pawła Adamowicza i planowanej Nowej Warszawskiej, ograniczone mają zostać tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne, które odbywały się z i do zajezdni na al. Hallera.

Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej

Teren pod zajezdnię obecnie stoi pusty



Obszar, który na mocy uchwały, jaka będzie głosowana na sesji 30 stycznia, ma zostać objęty planem zagospodarowania przestrzennego ma blisko 38 hektarów i jest dużo większy, niż teren pod samą zajezdnię, który ma mieć około 8,5 hektara. Całość, którą obejmie plan, leży między ul. Jabłoniową, terenami od południa przylegającymi do al. Armii Krajowej a osiedlem Słoneczne Wzgórza na ul. Kołodzieja. Granicami planu jest też objęty pas terenu po południowej stronie ul. Warszawskiej. Obecnie teren jest w większości niezagospodarowany, ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić.

- Celem sporządzenia planu jest określenie sposobu jego zagospodarowania i zabudowy, które umożliwią określenie zakresu rezerwy terenu niezbędnego do realizacji celu publicznego, czyli zajezdni autobusowej i tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym usługami komercyjnymi - czytamy w uzasadnieniu uchwały w tej sprawie.
Nowy plan dla tego terenu ma też:
  • dopuścić na części terenów przeznaczonych pod zabudowę usługową, również zabudowę mieszkaniową, wielorodzinną,
  • zlikwidować rezerwę terenową pod strażnicę pożarną, ze względu na jej realizację w sąsiedztwie,
  • ustalić obsługę drogową terenów położonych po północnej stronie ul. Warszawskiej.


Czytaj też: Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Przygotowanie i realizacja potrwają 3,5 roku



Spółka GAiT udostępniła nam wizualizację nowej zajezdni - projekt nie był wcześniej upubliczniany.

- Program funkcjonalny nowej zajezdni autobusowej ma być pełnym odzwierciedleniem dotychczasowej zajezdni autobusowej. Dodatkowo zajezdnia dostosowana będzie do obsługi autobusów zeroemisyjnych. Natomiast na terenie zajezdni tramwajowej znajdować mają się docelowo miejsca postojowe dla tramwajów i urządzenia związane z ich codzienną obsługą. Tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras. Natomiast główna obsługa techniczna tramwajów realizowana będzie, jak dotychczas, w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
GAiT nie podaje na razie ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji, ani jej kosztów i czasu realizacji. Jak tłumaczy Dobrowolska, poprzedzić musi to uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego, a następnie: opracowanie projektu wykonawczego, uzyskanie pozwolenia na budowę, przetarg na realizację. W sumie może to trwać ok. 3,5 roku.

- Szacowany czas przygotowania zamówienia to około pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego - mówi Dobrowolska.

Miejsca

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Gdzie jest Sven (2)

    Sven co ty na to?

    • 23 1

    • Mòże zaspał :D

      • 7 1

    • Sven jest u Maliniaka z Nowogrodzkiej, mają zjazd trolli.

      • 0 0

  • Co za inwestycja. Taki hejt na Adamowicza i Dulkiewicz a pokazcie (10)

    mi inne miasto w Europie, ktore rozwija sie tak dynamicznie jak Gdansk ? Przeprowadzilam sie tutaj z Kartuz i jestem szczesliwa.

    Mariola z Zaspy

    • 30 80

    • To polityczne trolle, posłuchaj Gdańszczan a zobaczysz że mają o 180* inne zdanie (2)

      od tej internetowej zarazy która opanowała komentarze Trójmiasto.pl jeszcze z 5 lat temu (przed poprzednimi wyborami do parlamentu) takie wpisy to był margines - teraz to 90% komentarzy

      • 12 13

      • Bo teraz ludzie doceniaja co zrobil Adamowicz. (1)

        Spojrz jak rozwinal sie Gdansk za jego rzadow ?

        Marek

        • 9 22

        • Chyba nie co zrobił a co zarobił miało być

          • 1 0

    • Wrocław, krakow

      Biją na łeb te kaszubska wioskę Gdansk

      • 19 16

    • To jooo.. Ino rychtig

      • 4 1

    • Jeszcze musisz mi pokazać (2)

      które miasto wydaje tak dynamicznie kasę na rzeczy nikomu niepotrzebne oraz tak samo dynamicznie się zadłuża.

      • 17 7

      • Kraków bije Gdańsk na głowę (1)

        W każdej kategorii, oprócz powietrza.
        Więcej firm, biznesu, turystyka, restauracje, puby, kina, szpitale, komunikacja, drogi, ilość mieszkańców, uniwersytety, lotnisko ilosc obsłużonuch pasażerów, rozrywka, kultura, baseny, boiska, deweloperka, dalej mam wymieniac??

        • 11 7

        • Commuter

          A lotnisko w Krakowie ma połączenie ze Stanami.

          • 5 1

    • deweloperka to nie rozwój

      Miasto to przestrzenie publiczne, a tu akurat rozwoju nie widać

      • 11 4

    • ha ha komedia normalnie.W D byłaś i g widziałaś

      • 0 0

  • Będzie brakować ludzi

    Na zaplecze techniczne jak dalej tak niskie zarobki.

    • 21 3

  • (1)

    "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi"

    Cóż, deweloper też człowiek.

    • 77 11

    • i jak każdy człowiek chce zarobić

      • 0 0

  • a ile miasto skasowało za tereny na Halera? 3 miliony? (6)

    3:18 ?

    • 38 12

    • skasowany to masz łeb (4)

      będzie przetarg to zobaczysz za ile będzie sprzedane bo jak na razie nie jest

      • 6 7

      • tak mam skasowany łeb (2)

        bo te 18 milionów to sama działka a co z zabudową kolejne 18 milionów?

        • 1 1

        • no to znalazłem info dla minusujacych z 2017 r. (1)

          Nie ma obecnie wyznaczonej daty przeniesienia zajezdni autobusowej, ale najwcześniej stanie się to za 5-6 lat. Szacowany koszt samej budowy nowej bazy to około 50-60 mln zł - mówi zastępca prezydenta Gdańska ds. komunalnych Piotr Grzelak. No bogate miasto ten Gdańsk

          • 6 1

          • Co za dzban.

            Zajezdnia na Hallera była zbudowana na początku lat 70 , czy nie czas na nową ?
            Jak rozrosło się miasto od początku lat 70 ?
            Szoruj do siebie na wioskę.

            • 6 7

      • przetarg - hahahaha

        • 3 0

    • Zajezdnia to nie są grunty miejskie!!!

      GAIT to spółka, sprzeda swoje tereny komu i za ile chce. Struktura własności dostępna na stronie urzędu

      • 3 3

  • Kto kupi teren na Hallera?

    Czy cena będzie niska?

    • 33 4

  • Przecież większość autobusów jeździ po dolnych tarasach miasta (4)

    To się mija z wszystkim, jest zajezdnia z prawdziwego zdarzenia, a wybudują nie wiadomo co. Po za tym większość autobusów będzie zjeżdżać na dolne tarasy. Koszt dodatkowych roboczogodzin i dodatkowo spalone paliwo. Ta zajezdnia musi zostać.

    • 54 13

    • Na biegu będą zjeżdżać

      Będzie prawie jak za darmo

      • 0 0

    • Błąd (2)

      Ruch pasażerów odbywa się z górnego tarasu do centrum rano, więc najpierw puste autobusy muszą pojechać rano z dolnego tarasu na górę zanim odbiorą ludzi. Wieczorem odwrotną sytuacja puste tramwaje i autobusy wracają do centrum po odwiezieniu ludzi na górny teraz.
      Z tego względu inwestycja jest trafiona.
      Zajezdnia na górnym tarasie jest konieczna.

      • 6 7

      • ty chyba z księżyca sie urwałeś

        tam gdzie budują tramwaje kasują zaraz linie autobusowe.
        Pasażerowie bedą jeździć w kierunku którym napisałeś ale tramwajami.
        A autobusy ... cóż puste z bazy do centrum

        • 0 1

      • Yyyy ale większość mieszkańców Gdańska mieszka na dolnym tarasie... Górny to 150 tysięcy, dolny - dwa razy tyle.

        • 0 0

  • Czyj to pomysł? Prezesa liska? (2)

    On powinien pracowac ale jako kierowca lub motorniczy. Tylko czy dałby radę.

    • 48 4

    • Ochroniarz na dyżurze to jego maks (1)

      Ale ma znajomości to się trzyma stołka

      • 4 2

      • Ochroniarz to i tak za wysokie stanowisko .

        • 0 0

  • Jak będzie się przedłużać inwestycja to ...

    ..jakiś mały pożar na zajezdni ...

    • 36 4

  • Należy tu coś sprotować. (2)

    Obecna zajezdnia na Hallera nie może być wystawiona na sprzedaż przez Lisickiego ponieważ już dawno jest własnością dewelopera, zresztą jak budynek Urzędu Pracy na 3 Maja...

    • 50 4

    • to są różni deweloperzy

      Urząd - Górski, zajezdnia - Robyg, reszta się zgadza

      • 8 1

    • co? No właśnie przeniesienie doskonale skomuniakowany pośredniak

      na pośredniak skomunikowany zgoła znacznie gorzej to tragedia.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane