• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak postępują prace na Trasie Kaszubskiej

Szymon Zięba
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Na budowie Trasy Kaszubskiej trwają prace.

Trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Jej odcinki - od Gdyni do Bożepola Wielkiego - już powstają. Zakończenie tej części prac planowane jest na 2021 rok. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp robót przy tej szeroko zakrojonej inwestycji.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Mieszkańcy Trójmiasta czekają na otwarcie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina.

- W tej chwili, szczególnie z powietrza, widać docelowy kształt węzła Gdynia-Wielki Kack. Prace ziemne są bardzo mocno zaawansowane. Można zauważyć, gdzie będą poprowadzone poszczególne jezdnie. Trwa także wznoszenie obiektów inżynierskich, wiaduktów, które mają znaleźć się na wspomnianym węźle. Tzw. wiadukty WD 100 i WD 101 - to te wiadukty, na których ułożone są już stalowe belki - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zwolniono także plac budowy w okolicy węzła Gdynia-Dąbrowa - mniejszego węzła na Obwodnicy Trójmiasta.

- Węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie potężnym, dużym, węzłem zespolonym, który zarówno będzie podłączony do ul. ChwaszczyńskiejMapka jak i ul. NowowiczlińskiejMapka - tłumaczy Piotr Michalski.
Do niego będzie przylegał drugi duży węzeł zespolony - Węzeł Chwaszczyno.

W listopadzie zmiana organizacji ruchu



- Prace sukcesywnie postępują. Najbliższa zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, planowana jest w listopadzie tego roku. Będzie ona polegała na przeniesieniu ruchu z Obwodnicy Trójmiasta na drogi towarzyszące, równoległe do drogi ekspresowej - podsumowuje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (187) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Droga OPAT i Czerwona wraz z Via Maris (5)

    Zawsze przy poruszaniu tematow roznych drog jesli chodzi o woj.pomorskie spoleczenstwo dopytuje o wyzej wymienione drogi w temacie.Widac ze toniemy w korkach i jak tej drogi sie mieszkancy domagaja.Czemu zatem mowa o niej od okolo 30 lat i dalej nic w tym temacie sie nie robi?

    • 23 7

    • Te drogi to marzenie (4)

      ale niestety pewnie kolejne 30 lat będziemy tylko o niej marzyć. Aż sie prosi obwodnice na Cisowej pociągnąć dalej by przebiła Chylońską, Hutniczą i została wyprowadzona na pola w kierunku Rumi i Redy. OPAT jest niezwykle potrzebny i ważny

      • 14 0

      • OPAT już z pewnością nie powstanie skoro robią Kaszubską i Metropolitalną (3)

        • 2 2

        • To nie ma nic do rzeczy (1)

          To są zupełnie inne drogi. Kaszubską nie będą jeździć turyści na Płw. Helski ponieważ to zupełnie inna droga. Wszystkie auta pchają się przez Rumię i redę na Płw. dlatego potrzebna jest alternatywa - droga OPAT

          • 4 3

          • problem w tym, że tak są rozumiane problemy Gdyni i portu

            Jako niemożność dojechania "warszawki" na plażę.
            Skoro można na plażę dojechać, to port swoje pudełka też przywiezie/wywiezie.

            Z takim uzasadnieniem premier Tusk wyrzucił OPAT z listy inwestycji drogowych:

            "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

            "Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
            Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015."

            • 3 3

        • OPAT prawdopodobnie nie powstanie

          I może i dobrze. Poskromi to i**otyczne pomysły puszczania drogi przez puszczę Darżlubską.
          Co innego likwidacja kolizji układu drogowego z kolejowym i ucywilizowanie komunikacji drogowej wokół portu. Nazwane to jest umownie "drogą czerwoną". Kluczową sprawą jest przedłużenie obwodnicy na drugą stronę torów do "Doliny Logistycznej" oraz pomniejsze konstrukcje jak wiadukty na Hutniczej, Puckiej i kolejne przebicia pod/nad torami magistali. Oraz połączenie tego węzła z potem. Nagromadzenie problemów i potrzebnych budowli powoduje, że to nie tanie zadanie. Z tym związane jest również powstanie PKM/SKM na północ i rozwój dróg na Kępie Puckiej oraz w dolinie Redy. Ale to już sąsiednie gminy... ;)

          "Miasto", rozumiane jako "mieszkańców" magistratu, po porażkach związanych z estakadą, stocznią, portem, intensyfikacją przychodów, odwróciło się od swoich mieszkańców i tradycyjnych funkcji a skręciło w kierunku bliżej nieokreślonego "kurortu", gdzie podstawową troską jest pierwsze wrażenie i atrakcyjny makijaż.
          Po to aby ściągnąć nowych płatników - podatników, bo inne dochody to dramat. Niestety, popuszczenie developerom skutkuje pojawieniem się kapitału spekulacyjnego, który chce żyć z wynajmu...
          A z tego podatków nie ma...
          Od tego są obecni mieszkańcy i oni mają sfinansować modernizację "centrum" aby magistrat miał się do czego przytulić i dobrze poczuć...
          O środki centralne magistrat nie zamierza zabiegać, zachowująć dumną "niezależność". Wyrazem tego było zaniechanie aktywności w programie TEN-T i oświadczenie, że "droga czerwona" Gdyni jest obojętna...
          I dziwić się, że Elbląg jest w stanie kasę wyszarpać a Gdynia nie...

          • 5 3

  • całe szczęście że za inwestycje nie odpowiada i realizuje Gdynia (5)

    bo byłby to projekt na 30 lat. Teraz jakoś na etapie wizualizacji :)

    • 44 5

    • Ale to jest projekt drogi z przed 60 lat , wiecej niemarudaj , tylko zobacz jakie jest opóznienie w realizacji

      • 0 0

    • Gdynia nie realizuje bo to nie jest droga miejska, tylko międzymiastowa.

      Trudno to zrozumieć? Nie jątrz.

      • 2 1

    • (1)

      Fakt. Basen olimpijski projektują już enty rok:)

      • 6 0

      • bo to olimpijski

        • 4 0

    • oj tam

      byłby wielomilionowy budżet na kilka puszek farby....

      • 4 0

  • (1)

    Morawiecki z Horałą obiecali szybką realizację drogi Czerwonej. Zresztą o Obwodnicy Metropolitalnej też. Więc słowo klucz : sprawdzam.

    • 8 2

    • Tak i Droga Czerwona ma być właśnie częścią OPATU

      więc może i OPAT z Via Maris by powstał...oby

      • 0 0

  • Trasy rowerowe (5)

    Czy wiadomo coś, by w ramach prac powstały jakieś trasy rowerowe, które w bezpieczny sposób połączą Gdynię z Chwaszczynem?

    • 7 20

    • Wiadomo (3)

      będą, są na schematach budowlanych - na całej trasie wzdłuż Nowej Rdestowej. Ostatni odcinek należy już do Chwaszczyna.

      • 1 0

      • rowery na tiry, tiry na tory. (2)

        • 5 1

        • (1)

          Tory na statki

          • 1 0

          • statki w kosmos

            • 0 0

    • przepustem

      razem ze zwierzyną...

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Z perspektywy mieszkańca Gdyni (2)

    Najważniejsze jest wpięcie dzielnicy Dąbrowa własnym wjazdem w Obwodnicę. To na pewno rozładuje wieczny korek w tej okolicy.

    • 34 6

    • Niestety nie ma Pan racji

      Łatwiejszy dojazd dla samochodów zachęci ludzi do przenosin poza miasto l, co przełoży się na wzmożony ruch na i tak słabej infrastrukturze

      Rozładowanie korków możliwe jest jedynie przez sprawny system zbiorowego transportu np kolej, tramwaj lub autobus ale wraz z bus pasem,

      Za kilka lat na tym portalu w dziale raport będziemy czytać o korku na dąbrowie do skrętu w obwodnicę

      • 6 4

    • Buahahaha

      Tysiące nowych miłośników sarenek i mieszkania bez jakiejkolwiek cywilizacji zaczną regularnie jeździć do pracy, to zobaczysz ;)

      • 3 4

  • Fajnie, że powstają nowe drogi odciążające centra miast. Jednak niech niezapominają o modernizacji dróg w mieście. Brak lewo-prawo skrętów, czy rond.W niektórych miejscach nawet brak zatoczek dla komunikacji miejskiej. Bez tych inwestycji jazda po Trójmiascie nigdy się nie poprawi!

    • 6 1

  • gdynia

    wolno , za wolno zdecydowanie, jeszcze dlugo te korki beda nam towarzyszyc!

    • 0 4

  • Smrodoterror stawia na swoim (2)

    A co dla pieszych? Zobaczcie co wykombinowali w Rumii Janowie. Przebudowali i teraz piersi aby wyjść z SKM muszą iść 500m zamiast 100m. A jakie plusy? Wiecej blachosmordów teraz się może tłoczyć stojąc na światłach. Z resztą węzeł wybudowany na terenach które decyzją miasta miały zostać terenami zielonymi.

    • 8 9

    • Co dla pieszych? (1)

      Chcesz iść pieszo z Gdyni do Bożegopola?

      • 5 1

      • Chce inwestycji które usprawnią ruch pieszych, zamiast go utrudniać

        • 1 5

  • Mam nadzieje że również uda się rozwiązać sytuacje ronda w chwaszczynie. Nie ważne o której godzinie się tam za dnia jedzie jest tam wieczny korek

    • 5 1

  • Kiedy Via Maris? Kiedy Droga Czerwona? Odpowiedzi (4)

    Szanowni Państwo,
    Budowa drogi o takich parametrach jak droga czerwona (czyli S) oraz Via Maris (GP) jest bardzo długotrwałym procesem. Przed wbiciem pierwszej łopaty (chociaż pewni politycy już ją wbili) należy wykonać szereg procedur i opracowań takich jak studium korytarzowe, decyzja środowiskowa, projekt. Same te procedury nierzadko zajmują pół dekady, potem drugie pół dekady na budowę zakładając że wszystko idzie zgodnie z planem tj. dobry wykonawca, długi okres dobrej pogody i brak protestów ani zaskarżeń. Ponieważ Droga Czerwona początek swojego przebiegu będzie miała w pobliżu terenu zabudowanego protesty będą murowane - Polak jest świadomy każdego grosza do wyszarpania to już nie są lata 90. Na początku lipca premier włączył Drogę Czerwoną do inwestycji CPK. Mając na uwadzę, że perspektywa UE 2021-2027 kładzie nacisk na bezemisyjne środki transportu np. kolej a pieniędzy z CPK nikt nie widział na oczy a sam projekt nie wyszedł spoza mapek i ładnych wizualizacji 3D to w bardzo optymistycznym wariancie obie te drogi powstaną po 2030 roku, w scenariuszu realistycznym powstanie tylko Droga Czerwona po 2030 a w pesymistycznym nie powstanie nic.

    • 5 4

    • to ja juz nic nie rozumiem (1)

      Przeciez nie od dzis jest mowa o planach tych drog.to co sie robilo w tym kierunku by te drogi powstaly przez ostatnie kilkanascie lat skoro tyle lat o nich mowiono? To jest jakis dramat

      • 3 0

      • To jest właśnie największy problem kiedy "o czymś się mówi" albo "jest w planach". Takich pojęć łatwo jest używać politykom lub innym instytucjom do manipulowania ludźmi którzy nie są obeznani ze szczegółami pewnych procesów/zagadnień (i nic dziwnego, nie każdy się musi na wszystkim znać). Dla przykładu, mówi się też o lotach na marsa i leku na raka, są w planach ale kiedy powstaną i czy w ogóle to nie wiadomo.

        • 3 0

    • O makabro!

      To to juz nie za mojego zycia pewnie. To wobec tego walczmy chociaz o to zeby nasze dzieci czy wnuki mialy ta droge

      • 1 0

    • no to kiepsko

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane