• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje druga kładka nad Motławą

Katarzyna Moritz
23 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów

Budowa kładki nad Motławą z lotu ptaka.

Wbite w dno Motławy stalowe profile, to tzw. ścianka Larsena. Wokół nich powstanie sztuczna wyspa, na której oparty będzie mechanizm obracający kładkę.

Ruszyła zapowiadana od trzech lat budowa obrotowej kładki Św. Ducha, która połączy Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów zobacz na mapie Gdańska. Pierwszy etap prac potrwa do połowy czerwca. Kładka ma być gotowa na początku przyszłego roku.



Będziesz korzystać z nowej kładki na Motławie?

Od prac żelbetowych przy budowie tzw. podpory nurtowej, czyli sztucznej wyspy, która powstanie pośrodku nurtu Motławy i wzmacniających nabrzeże, rozpoczęła się budowa drugiej kładki nad Motławą. Prace, które zapowiadaliśmy parokrotnie, prowadzi firma Aarsleff z Warszawy. Wyspa powstaje poprzez wbijanie w dno Motławy tzw. ścianki Larsena. Ten etap prac ma się zakończyć do 15 czerwca i jest realizowany od rana od godz. 6 do godz. 22.

Obecnie w rejonie prac dopuszczany jest ruch jednostek pływających z wyjątkiem katamaranów Żeglugi Gdańskiej, które zacumowały w innym miejscu. Ze względu na rozpoczynający się sezon turystyczny, po 15 czerwca nastąpi przerwa w pracach, które na nowo rozpoczną się jesienią. Kładka ma być gotowa na początku przyszłego roku. Jej koszt oszacowano na 10 mln zł.

Lokalizacja obrotowej kładki Św. Ducha Lokalizacja obrotowej kładki Św. Ducha
Kładka Św. Ducha powstaje na zlecenie oraz za środki spółki Granaria, będącej partnerstwem firm budowlanych Immobel i Multibud oraz miasta, które wniosło część terenu Wyspy Spichrzów. Spółka na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, do którego poprowadzi kładka, buduje mieszkania, hotel i lokale usługowe.

Kładka będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Część nawodna ma ważyć 100 ton. Mechanizm obrotowy kładki znajdzie się na składającej się z trzech części sztucznej wyspie na środku Motławy.

Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć ją w czasie 2 minut od zgłoszenia operatorowi. W razie awarii kładki będzie możliwość przesunięcia jej siłą ludzkich mięśni (po przyczepieniu lin do konstrukcji) w czasie do 15 min.

  • Wizualizacja obrotowej kładki Św. Ducha
  • Wizualizacja obrotowej kładki Św. Ducha
  • Wizualizacja obrotowej kładki Św. Ducha
  • Wizualizacja obrotowej kładki Św. Ducha

Kładka - zaprojektowana przez Studio Bednarski z Londynu - z założenia ma być nie tylko częścią układu komunikacyjnego, ale również ozdobą tej części miasta, o minimalistycznej formie, która nie ingeruje w przestrzeń. Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła.

Kolejnym etapem zmian układu komunikacyjnego będzie przebudowa Mostu Stągiewnego na zwodzony, co ma na celu nie tylko jego modernizację, ale też umożliwienie rozbudowy mariny w kierunku ul. Szopy.

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • dla deweloperów (w tym naczelnego)

    Cel jeden: podnieść cenę mieszkań w okolicy.
    Budyń: Gdańszczanie POMOŻECIE?
    Gdańszczanie: POMOŻEMY! Nie mamy nic do gadania!

    • 11 5

  • g*wno z Motławy wyciągnijcie a nie kolejną kładkę dla mieszkańców apartamentowców budujecie.

    Co się dzieje w tym Gdańsku do jasnej Anielki? Wszędzie syf i brud, deweloperzy palą zabytki a UM w kolejną kładkę inwestuje? Won z Adamowiczem!!

    • 19 6

  • Tym to powinie zająć się prokurator. Na kilometr śmierdzi wałkiem i korupcją.

    Wstyd że moim mieście mówią że Gdańsk jest mafijny. Nie ma już na co kasy wydawać? Panie Adamowicz, daj Pan spokój, po co kolejna kładka?

    • 19 5

  • Najważnieksze aby statki przepływały pod most Zielonej Bramy - atrakcja turystyczna!!!!!

    • 8 1

  • Gdańsk zdycha w smrodzie i w g*wnie a Adamowicz kładkę dla milionerów buduje.

    Musiał coś za to dostać.

    • 17 4

  • nie naprężajcie się tak,
    nie wiem czy Budyń zostanie ale na pewno nie Płażyński czy ktokolwiek z pisu

    • 6 9

  • Po kij tyle tych kładek

    • 18 2

  • nie lepiej awryjna pompe?

    • 13 2

  • I już nie zobaczymy przy Zielonym Moście żadnego statku. Ale ważne, że developer zadowolony.

    • 14 3

  • Kolejny bohomaz niszczy panoramę Długiego Pobrzeża

    i zaburza ciągłość żeglugi. Najpierw powinniście przywrócić Most Zielony i Sągiewny do stanu sprzed wojny. Ale wiadomo, deweloper na swoim.

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane