- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (45 opinii)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (768 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (293 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (422 opinie)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (23 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Tak powstaje druga kładka nad Motławą
Budowa kładki nad Motławą z lotu ptaka.
Wbite w dno Motławy stalowe profile, to tzw. ścianka Larsena. Wokół nich powstanie sztuczna wyspa, na której oparty będzie mechanizm obracający kładkę.
Ruszyła zapowiadana od trzech lat budowa obrotowej kładki Św. Ducha, która połączy Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów . Pierwszy etap prac potrwa do połowy czerwca. Kładka ma być gotowa na początku przyszłego roku.
Obecnie w rejonie prac dopuszczany jest ruch jednostek pływających z wyjątkiem katamaranów Żeglugi Gdańskiej, które zacumowały w innym miejscu. Ze względu na rozpoczynający się sezon turystyczny, po 15 czerwca nastąpi przerwa w pracach, które na nowo rozpoczną się jesienią. Kładka ma być gotowa na początku przyszłego roku. Jej koszt oszacowano na 10 mln zł.
Kładka Św. Ducha powstaje na zlecenie oraz za środki spółki Granaria, będącej partnerstwem firm budowlanych Immobel i Multibud oraz miasta, które wniosło część terenu Wyspy Spichrzów. Spółka na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, do którego poprowadzi kładka, buduje mieszkania, hotel i lokale usługowe.
Kładka będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Część nawodna ma ważyć 100 ton. Mechanizm obrotowy kładki znajdzie się na składającej się z trzech części sztucznej wyspie na środku Motławy.
Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć ją w czasie 2 minut od zgłoszenia operatorowi. W razie awarii kładki będzie możliwość przesunięcia jej siłą ludzkich mięśni (po przyczepieniu lin do konstrukcji) w czasie do 15 min.
Kładka - zaprojektowana przez Studio Bednarski z Londynu - z założenia ma być nie tylko częścią układu komunikacyjnego, ale również ozdobą tej części miasta, o minimalistycznej formie, która nie ingeruje w przestrzeń. Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła.
Kolejnym etapem zmian układu komunikacyjnego będzie przebudowa Mostu Stągiewnego na zwodzony, co ma na celu nie tylko jego modernizację, ale też umożliwienie rozbudowy mariny w kierunku ul. Szopy.
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2018-05-23 19:45
Jestem po prostu zly. Chory pomysl z ta kladka. Zeszpeci wszystko...,
... a przede wszystkim historyczny widok Zurawia wraz z sasiadujacymi kamienicami oraz bulwaru. Powstala juz kladka na Olowianke i slusznie. Wiecej nie potrzeba bylo.
- 21 3
-
2018-05-23 18:11
Dno. (1)
Futurystyczny design w centrum starego miasta. Jakos gryzie mi sie z Zurawiem w tle...
- 20 4
-
2018-05-23 19:30
Oczywiście,
niszczy panoramę Starego Portu
- 1 0
-
2018-05-23 14:51
....piekny projekt ! bravo ! oklaski ! orkiestra ! i balony (2)
...a ja z innej polki Gdansk potrzebuje BASENOW ! szczegolnie poludniowe dzielnice i na glosowaniu bede za tym kto sie podejmie tekiej budowy choc za lat X ! yeeep
I niech w KONCU ktos oczysci Motlawe w centrum miasta ( mam na mysli kanal ) poglebi mozna z mulu i blota jak w Holandi widzialam ! wielokrotnie !!! ale to polska i tu nie mozna nie olno trzeba cierpiec i plackiem lezec pod krzyzem wiem wiem i miesa nie jesc w piatek i w ogole NIC NIE WOLNO !- 14 17
-
2018-05-23 19:27
Przepraszam, ale miesza Pani kwestie
Oczywiście, że w wielu miejscach dno jest nietknięte od wojny (kto wie, zresztą ile tam niewybuchów leży), ale przeskoczyła Pani do innego tematu. Proszę się zastanowić, kto od 1989 włada Gdańskiem.
- 0 0
-
2018-05-23 16:16
nie potrzeba basenów, macie blisk do morza!
się plebsowi zachciało!
- 0 0
-
2018-05-23 15:22
(1)
mamy tyle dziur wstydu w Gdansku Brzezno przekret milonowy PKS. LOT dziurawe ulice a tu debilny projekt kładki tylko debil lub lapowka mogl cos takiego wymyslec pograzasz sie Pan A
- 19 3
-
2018-05-23 19:18
Powiem ci w tajemnicy. Jak wybory wygra jak mu tam, ten fachowiec od stoczni, to Brzezno doprowadzi do należytego porządku, będziesz żył jak król.
- 0 0
-
2018-05-23 18:48
Tak się zastanawiam, kto płaci tym trolom Pisowskim, bo jest ich tu na forum o.....ho. Nie macie wyrzutów sumienia? Brać pieniądze z budżetu zarobione przez uczciwych obywateli?
- 7 16
-
2018-05-23 16:13
Tylko dlaczego ona tak brzydka i z innej bajki?? (1)
oderwana od otoczenia, opływowa jak w Dubaju, a nie w historycznym mieście.
- 17 3
-
2018-05-23 18:26
To nie patrz w lustro babo
- 0 0
-
2018-05-23 17:59
Kolejny bohomaz niszczy panoramę Długiego Pobrzeża
i zaburza ciągłość żeglugi. Najpierw powinniście przywrócić Most Zielony i Sągiewny do stanu sprzed wojny. Ale wiadomo, deweloper na swoim.
- 14 3
-
2018-05-23 17:52
I już nie zobaczymy przy Zielonym Moście żadnego statku. Ale ważne, że developer zadowolony.
- 14 3
-
2018-05-23 17:51
nie lepiej awryjna pompe?
- 13 2
-
2018-05-23 17:34
Po kij tyle tych kładek
- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.