- 1 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (536 opinii)
- 2 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (417 opinii)
- 3 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (265 opinii)
- 4 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (16 opinii)
- 5 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (145 opinii)
- 6 Nie miał prawka i chciał oszukać system (59 opinii)
Tak powstaje ul. Nowa Bulońska
Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka
Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac na budowie ul. Nowej Bulońskiej. Nową drogą mamy pojechać w przyszłym roku jesienią.
Od ul. Bulońskiej do wysokości budowanego wiaduktu wykonano podbudowy pod jezdnię, trwają prace brukarskie, układanie krawężników oraz prace związane z warstwą drenażową w torowisku. Na placu budowy pojawiły się nie tylko materiały pod podbudowę torowiska, ale także podkłady.
W miejscu planowanego obiektu mostowego, który znajduje się w rejonie Potoku Siedleckiego , trwają prace mające wzmocnić podłoże przed ustawieniem podpór.
Od budowanego wiaduktu do ul. Kartuskiej wykonywane są nasypy. Widać także zarys przyszłej drogi i trasy tramwajowej. Od ul. Jabłoniowej przy skrzyżowaniu z ul. Kartuską prowadzone są roboty sieciowe. Równolegle trwają roboty ziemne związane z wykonaniem nasypu wzdłuż ul. Kartuskiej.
Natomiast na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej trwają roboty ziemne. Ponadto, na odcinku istniejącej ul. Bulońskiej zostały wykonane już ścieżki rowerowe i przekazane w zarząd do GZDiZ.
2,8 km nowej miejskiej trasy
Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej , skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską , przecinając wcześniej ul. Stolema . Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej . Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.
W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim.
Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.
W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.
Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.
Miasto Gdańsk zleciło ponadto spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu, to ok. 11 mln zł.
Opinie (229) 3 zablokowane
-
2018-11-19 09:00
To nie jest "mała zmiana" to jest dlavtego skrzyżowania zasadnicza zmiana! I to na niekorzyßć@ (1)
"W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim."
- 9 4
-
2018-11-20 12:55
To zdecydowanie zmiana na plus
Postulowana m. in przez mieszkańców.
Wyspy centralne to w latach 70tych uczyli projektować- 0 0
-
2018-11-19 09:15
Robota "wre"
Dzisiaj tuz przez 8 rano jechałam odcinkiem pomiędzy Warszawska a Jabłoniowa i cóż się dziwić że prace maja tak odległy czas na oddanie skoro nie było tam żywej duszy :(
- 17 1
-
2018-11-19 09:53
No to rondo de la Salle będzie niewydolne od 6 do 19 (1)
Współczucia dla:
-mieszkańców Niedźwiednika próbujących z rana skręcić w stronę Wrzeszcza
-kierowców skręcających w lewo w stronę Moreny (tak, wiem, że nie ma takiej dzielnicy)
-kierowców jadących z góry i skręcających na Niedźwiednik
-właściwie wszystkich kierowców przejeżdżających to skrzyżowanie, w którymkolwiek kierunku.
Czemu miasto zachęca do komunikacji samochodowej?- 17 1
-
2018-11-19 11:42
Co racja to racja
Jeden korek od Słowackiego do Myśliwskiej
- 4 0
-
2018-11-19 10:02
drogi
nie narzekac tylko przytakiwać głosowaliście na budynia ciemno-grodzianie to teraz siedzieć cicho...….
- 16 7
-
2018-11-19 10:11
Film (4)
Totalnie beznadziejnie nagrane.jakaś amatorszczyzna.
- 11 5
-
2018-11-19 11:47
Odkąd kupili drona, to zapomnieli o tradycyjnych filmach. Dron jest wspaniałym uzupełnieniem, ale nie zastąpi filmowania "z ręki".
- 3 1
-
2018-11-19 11:48
hehe, co za głąb. To zrób lepsze i im wyślij (1)
- 2 2
-
2018-11-19 12:25
zapewniam cię, że to byłby żaden problem dla większości czytelników
- 1 1
-
2018-11-19 12:24
bez ładu i składu
faktycznie ten filmik to jak zwykle na trojmiasto.pl jeden chaos. Żadnej logiki, tylko obrazki jeden po drugim jakby ślepy sięgał do szuflady z zabawkami.
- 1 1
-
2018-11-19 10:15
Czy powstanie połaczenie Havla z Jabłoniową (1)
Mogło by powstać połączenie linii tramwajowej z Havla na Jabłoniową (Warszawską)
- 10 4
-
2018-11-19 23:48
Nowa Warszawska i inne
Żywo interesuje się tematem. Złożono już dokumenty o dofinansowanie unijne. Potwierdzono mi to w DRMG. Chyba w dzienniku bałtyckim był artykuł. Ponadto wzdłuż Małomiejskiej ma iść nowa linia SKM, ale to pieśń przyszłości - obecnie Gdańsk złożył prośbę do PKP o przygotowanie rozjazdu przy rozbudowie linii Gdańsk - Tczew. Artykuł chyba z sierpnia na trojmiasto.wyborcza.
- 1 0
-
2018-11-19 10:19
najważniejsze, że będzie tramwaj (3)
a ludzie z południa "Gdańska" się cieszą, że droga powstaje. Spoko. Efekt będzie taki, że aut jeszcze przybędzie, a korki przesuną się trochę dalej. Nie było Havla, były korki, jest Havla, korki też są, tylko, że większe. Tylko komunikacja zbiorowa może sprawnie poruszać takie masy ludzi jednocześnie o tych samych porach. Tylko, że w Gdańsku ciągle z nią jakieś problemy. Na tramwaje powinno się wydawać więcej, niż na drogi, to jakoś by to wyglądało może za 5-10 lat.
- 24 5
-
2018-11-19 16:00
(2)
Więcej niż na drogi? To co ty chcesz w tych tramwajach? Spa? Bowling?
- 1 6
-
2018-11-19 16:27
chcę (1)
żeby nie trzeba było nawet sprawdzać rozkładu jazdy, jak będę szedł na tego typu środek transportu, żeby był do tego stopnia rozwinięty, że będzie kursował z dużą częstotliwością i punktualności, i żeby był niezawodny
jak Ci się wydaje, że to za dużo, żeby przerzucić środki z dróg na zbiorkom całkowicie (oczywiście to skrajność, abstrakcja), to w zasadzie przyznajesz, że transport samochodowy nie dosyć, że jest niewydajny, to jeszcze drogi w utrzymaniu
jakby jeździli tylko Ci, co muszą, a komunikacja była sprawna, to te rogi, które już mamy, by wystarczyły- 9 2
-
2018-11-19 21:27
Ale po co od razu tramwaje? Za 1/3 ceny można mieć autobusy na nowo wybudowanych buspasach.
- 2 2
-
2018-11-19 10:22
Połączenie Małomiejskiej (2)
Czekamy na połączenie Małomiejskiej z Armii Krajowej na wysokości Tesco.
- 11 1
-
2018-11-19 10:27
Przykre (1)
Tam nie powinno być Tesco a piękny park :-(((
- 1 2
-
2018-11-19 23:18
A po co tyle parków?
- 0 0
-
2018-11-19 10:29
Jednopasmowe piekło!! (1)
Znowu 1 pas w najważniejszym odcinku, czy to jest normalne że buduje się drogi jednopasmowe a korków przybywa, czy po prostu jesteśmy cały czas okradani ?!?! Gdzie wy ciemnogrodzie macie mózgi że znowu wybraliscie elPresidente ?!?!
- 18 5
-
2018-11-19 10:32
trzeba nie mieć mózgu raczej
jak myśli się, że jeśli przybędzie kilkaset metrów jednego pasa jezdni, to coś się poprawi
nie poprawi się, tylko się przesunie dalej
ludzie, którzy najbardziej marudzą na korki wykazują chyba najmniej zainteresowanie sednem problemu i sposobami, na jego rozwiązanie- 10 2
-
2018-11-19 10:31
Rewelacja tak sie własnie u nas pracuje!!Praktycznie tylko pojedyncze osoby co mozna na palcach policzyc.!! (1)
Każdy kto pracował zagranica wie jak tam pracują Polacy !!A tutaj nie wiadomo czy się śmiać czy płakać!
- 9 0
-
2018-11-19 14:29
Jaka płaca taka praca
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.