• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje ul. Nowa Bulońska

Maciej Naskręt
19 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka

Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac na budowie ul. Nowej Bulońskiej. Nową drogą mamy pojechać w przyszłym roku jesienią.



Czy czekasz na otwarcie Nowej Bulońskiej?

Przypomnijmy, że wykonawcą jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które prace wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Ostatni raz na budowie ul. Nowej Bulońskiej byliśmy ww wrześniu. Od tamtego czasu na budowie nowej trasy z tramwajem wiele się zmieniło.

Od ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do wysokości budowanego wiaduktu wykonano podbudowy pod jezdnię, trwają prace brukarskie, układanie krawężników oraz prace związane z warstwą drenażową w torowisku. Na placu budowy pojawiły się nie tylko materiały pod podbudowę torowiska, ale także podkłady.

W miejscu planowanego obiektu mostowego, który znajduje się w rejonie Potoku Siedleckiego zobacz na mapie Gdańska, trwają prace mające wzmocnić podłoże przed ustawieniem podpór.

Od budowanego wiaduktu do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska wykonywane są nasypy. Widać także zarys przyszłej drogi i trasy tramwajowej. Od ul. Jabłoniowej przy skrzyżowaniu z ul. Kartuską prowadzone są roboty sieciowe. Równolegle trwają roboty ziemne związane z wykonaniem nasypu wzdłuż ul. Kartuskiej.

Natomiast na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej trwają roboty ziemne. Ponadto, na odcinku istniejącej ul. Bulońskiej zostały wykonane już ścieżki rowerowe i przekazane w zarząd do GZDiZ.

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej Przebieg ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

Miasto Gdańsk zleciło ponadto spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu, to ok. 11 mln zł.

Opinie (229) 3 zablokowane

  • (1)

    Dlaczego nie ma drogi z Warszawskuej do outletu Szadółki? Jabłoniowa po południu korkuje się bo lidzie wracają z pracy a inni jadą na zakupy. Za nową szkołą jest taka nożliwość.

    • 2 1

    • Ale fukiśnie ci sie literki 'u' z 'i' zamieniły :D

      • 0 0

  • Czy powstanie połaczenie Havla z Jabłoniową (1)

    Mogło by powstać połączenie linii tramwajowej z Havla na Jabłoniową (Warszawską)

    • 10 4

    • Nowa Warszawska i inne

      Żywo interesuje się tematem. Złożono już dokumenty o dofinansowanie unijne. Potwierdzono mi to w DRMG. Chyba w dzienniku bałtyckim był artykuł. Ponadto wzdłuż Małomiejskiej ma iść nowa linia SKM, ale to pieśń przyszłości - obecnie Gdańsk złożył prośbę do PKP o przygotowanie rozjazdu przy rozbudowie linii Gdańsk - Tczew. Artykuł chyba z sierpnia na trojmiasto.wyborcza.

      • 1 0

  • Kiedy otworzą węzeł Jabłoniowa do zjazdu na Kartuską ? (4)

    Dlaczego zamknięto ten węzeł na tak długi czas ?

    • 18 5

    • Nic się nie dzieje w okolicy węzła Armii Krajowej - Kartuska (1)

      Miało być zamknięte do końca października, ale nadal tam jest zamknięte. Skoro są tam jakieś problemy dlaczego nie odtworzą wcześniejszego układu umożliwiającego zjazd w Kartuska? Tam nic się nie dzieje!!!

      • 11 2

      • To prawda, rzekomo chodziło o trudny teren

        Ale tam nie ma żywego ducha na tej budowie.

        • 0 0

    • Im później tym lepiej ponieważ (1)

      odkąd zamknięto połączenie z Jabloniową, można bez większych korków wyjechać z Jasienia (Damroki/Stolema itp)

      • 6 2

      • uważam, że jest wręcz przeciwnie

        Kartuska korkuje się już od stacji Lotosu w okolicy Auchana.

        • 1 2

  • Połączenie Małomiejskiej (2)

    Czekamy na połączenie Małomiejskiej z Armii Krajowej na wysokości Tesco.

    • 11 1

    • Przykre (1)

      Tam nie powinno być Tesco a piękny park :-(((

      • 1 2

      • A po co tyle parków?

        • 0 0

  • w d... z Nową Bulońską !!

    Co k***a z Zaroślakiem ??!!

    • 3 4

  • Stanowcze NIE

    Ta droga nic nie da, ruch na Jasieniu i Myśliwskiej tylko wzrośnie bo ludzie z reszty dzielnic południowych jak Ujeścisko, Chełm, Szadółki będą tamtędy jeździć by skrócić drogę do Wrzeszcza czy Zaspy. Myśliwska w godzinach szczytu stoi, 40 minut zajmuje przejechanie jej od skrzyżowania z bulońską do ronda prowadzącego do PKM Jasień. Myśliwska powinna mieć 2 pasy w każdą stronę i tramwaj, ale oczywiście Urząd miasta i naczelny łapówkarz Gdańska, który zarazem jest udziałowcem w większości developerów wydawali zgody na budowanie kolejnych osiedli bez zapewnienia infrastruktury drogowej.

    • 9 4

  • najważniejsze, że będzie tramwaj (3)

    a ludzie z południa "Gdańska" się cieszą, że droga powstaje. Spoko. Efekt będzie taki, że aut jeszcze przybędzie, a korki przesuną się trochę dalej. Nie było Havla, były korki, jest Havla, korki też są, tylko, że większe. Tylko komunikacja zbiorowa może sprawnie poruszać takie masy ludzi jednocześnie o tych samych porach. Tylko, że w Gdańsku ciągle z nią jakieś problemy. Na tramwaje powinno się wydawać więcej, niż na drogi, to jakoś by to wyglądało może za 5-10 lat.

    • 24 5

    • (2)

      Więcej niż na drogi? To co ty chcesz w tych tramwajach? Spa? Bowling?

      • 1 6

      • chcę (1)

        żeby nie trzeba było nawet sprawdzać rozkładu jazdy, jak będę szedł na tego typu środek transportu, żeby był do tego stopnia rozwinięty, że będzie kursował z dużą częstotliwością i punktualności, i żeby był niezawodny

        jak Ci się wydaje, że to za dużo, żeby przerzucić środki z dróg na zbiorkom całkowicie (oczywiście to skrajność, abstrakcja), to w zasadzie przyznajesz, że transport samochodowy nie dosyć, że jest niewydajny, to jeszcze drogi w utrzymaniu

        jakby jeździli tylko Ci, co muszą, a komunikacja była sprawna, to te rogi, które już mamy, by wystarczyły

        • 9 2

        • Ale po co od razu tramwaje? Za 1/3 ceny można mieć autobusy na nowo wybudowanych buspasach.

          • 2 2

  • No budować raz ras (6)

    bo koreczki i problemy tam na jabloniowej i calej okolicy

    • 40 20

    • niech zaczną elektryfikować (3)

      pkm bo nie dość, że wyje jak rusza to jeszcze jedzie jakby węgiel ciągnęła.

      • 9 0

      • (2)

        W dodatku zakupili diesla na krótkie trasy... Dlatego gardzę publicznymi instytucjami, na niczym się nie znają, jedynie na "rządzeniu" i "urzędowaniu".

        • 6 3

        • Diesle pójdą na trasy regionalne, Hel, Chojnice i takie tam, także się nie zmarnują. A linię elektryfikują teraz, bo bez sensu było to robić częściowo, jedynie na nowo budowanym odcinku do Osowej. Teraz zelektryfikowana zostanie cała.

          • 1 0

        • Dokładnie!

          • 1 1

    • Ą później będą stali w korku na AK

      • 4 2

    • Bulońska idzie dobrze, w Gdyni nie mogą sobie poradzić już od miesiąca z przebudową kilkuset metrów skrzyzowania Płk. Dąbka z Kwiatkowskiego.

      • 5 2

  • Morena rano i po pracy zakorkowana, smród spalin samochodowych co dzień większy, buduje się nowe bloki mieszkalne a drogi też ale tak na niby, długo, jednopasmowe, wąskie , ani jezdzić ani chodzić.

    • 3 3

  • (4)

    W Trójmieście ponad 600 aut na 1000 mieszkańców w Berlinie i Kopenhadze 300 to wystarczy za komentarz i jeszcze ok 90 procent 1 osoba w samochodzie przeważnie cóż kult samochodu trwa

    • 12 6

    • (2)

      Nie jestem fanem samochodziarstwa i samochodu swojego nie mam, ale np. z Jasienia w tej chwili nie ma bezpośredniego autobusu do centrum Gdańska... Trochę słabo.

      • 6 1

      • (1)

        Chyba nie ma bezpośredniego autobusy do centrum z żadnej dzielnicy, wszystko po likwidowali żeby każdy się przesiadał na tramwaj :-(

        • 1 0

        • I pozniej z duma wychodzi cały na bialo

          Prezes L. I mówi...W ubiegłym roku tramwaje przewiozly 164356778978 pasazerow

          • 1 0

    • osiedlaj się tak

      żeby posiadanie auta to był wybór, a nie konieczność

      albo nie marudź

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane