• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak się jeździ po nowym torowisku we Wrzeszczu

JG
5 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tak widać nowe torowisko z perspektywy kabiny motorniczego.


Zobacz jak się jeździ po wyremontowanym torowisku we Wrzeszczu i Strzyży.



Czy remont torowisk we Wrzeszu i Strzyży poprawił komfort podróży tramwajami?

- Żadnych wybojów. Dobrze się jechało - ocenił krótko Jarosław, budowlaniec z Gdańska, który jechał rano tramwajem linii 9 po wyremontowanym torowisku we Wrzeszczu.

Po około pięciu miesiącach przerwy po nowych torach w Strzyży i we Wrzeszczu można podróżować tramwajami linii 5, 6, 9, 11, 12 oraz 92.
Prace remontowe będę jednak trwały jeszcze przez ok. dziesięć dni.

- Trzeba jeszcze zamontować wiaty przystankowe, nasadzić zieleń i  wykonać drobne prace brukarskie. Roboty, które mogłyby kolidować z ruchem ulicznym będą wykonywane nocą - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Wznowienie ruchu tramwajów we Wrzeszczu okazało się dla niektórych kierowców sporym zaskoczeniem. Niewiele brakowało, aby dziś na torowisku nieopodal ul. Marii Konopnickiej doszło do zderzenia samochodu z tramwajem. Więcej szczegółów w materiale wideo.
JG

Opinie (134) ponad 10 zablokowanych

  • Teraz pora na al. Hallera w Brzeźnie !

    • 3 0

  • Fajnie super ale teraz bileciki 50 Gr w gore przy nowym roku he he!!

    .

    • 1 4

  • Nie łapię czemu wybrukowano torowisko między "peronami" nowego przystanku. (4)

    To zachęta do przekraczania w niedozwolonym miejscu. Przy okazji uniemożliwiania wjazdu pojazdu na przystanek.

    • 1 5

    • A może po to, żeby nie było gdzie śmieci wrzucać (1)

      I łatwiej posprzątać po ludziach.

      • 7 1

      • Jak ktoś właził na tory przy przystanku na czerwonym świetle to jeszcze nie tak źle.

        Bo pojazd szynowy już był na przystanku. A teraz każdy ciołek jest zachęcony, bo go powstrzymać.

        • 0 0

    • ZEby przejsc na drugi przystanek jesli sie chce. (1)

      Tak jest wszedzie w Niemczech, a tam buduje sie z sensem.

      • 0 2

      • Bezpieczniej, kiedy na przeciwny przystanek przechodzi się jak kulturalni ludzie. Czy na odcinku ogólnego przejścia dla pieszych

        w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku.

        • 1 0

  • w końcu zrobili porządny przystanek

    poprzedni przystanek to chyab jakas pomyłka była. Ludzie wysiadali prawie na auta. Teraz trzeba będzie się przyzwyczaić do nowego. Współczuje tym, co przebiegali z tramwaju od razu na autobus, bo tera ztak się nie da. Aczkowliek bezpieczeństwo jest wazniejsze od tego czy się zdąży na prztanek czy nie. Życie przede wszytskim. Mamy je tylko jedno, więc dbajmy o nie.

    • 10 0

  • Takich "wirtuozów" kierownicy, jak ten na lewoskręcnie "Jaśkowa" , całkiem wielu codziennie przejeżdża przez węzeł Husicko..

    • 6 0

  • haha

    normalnie najcudowniejsza jazda w mym życiu hehe ciekawa jestem jak długo bedzie się tak dobrze i płynnie jeździć ..

    • 2 1

  • TYLKO PO CO TE SLUPKI?

    Przy kraweznikach pozostaly slupki odgradzajace? Kiedy znikna? Bo zabieraja kierowcom kawalek pasa!!! Niepotrzebnie.

    • 1 0

  • SUPER FILM (1)

    kręcony pod słońce

    • 1 2

    • To jest film z kamery zamontowanej w tramwaju. Wybacz, że akurat jechał pod słońce, następnym razem postara się tak nie robić lub zgasić słońce na te kilka minut...

      • 4 0

  • Kiedy remont na Przeróbce?????????

    • 1 0

  • I czym tu się podniecać??? (3)

    Nie lepiej było zastosować rozwiązania rodem z London albo L.A.?? Na środku, zamiast torów potężny bus-pas. Same zalety:1.Bus pasem na środku jezdni mogą jeździć dużo większe pojazdy,zabierające więcej pasażerów (nie ma problemów na zakrętach).2.Między dwoma autobusami, może jechać jedna taksówka - oznaczałoby to więcej miejsca na pasach dla samochodów.3.Łatwiejszy przejazd dla służb (karetki,straż, mylycja obywatelska)4.Ewentualna awaria czy stłuczka nie powoduje zablokowania takiego pasa, czego nie można powiedzieć o torowisku.5.Najważniejsze: KOSZTY!!! Takie rozwiązanie jest dużo tańsze, zwłaszcza podczas eksploatacji.

    • 2 4

    • ma rację chłopak

      dobrze prawi dać mu chleba

      • 1 1

    • kierowcy u nas nie respektują buspasów,napotykając korek momentalnie by uznali "wow, 4 pas, to suniemy bo nam się spieszy" ...pomysł może i fajny oraz tańszy ale tak jak teraz to jest ok :)a nowe tory są bomba, tramwaje na nich suną mega cicho i płynnie :)

      • 2 0

    • Bus pasów nie da się poprowadzić wszędzie. Autobus jeżdżacy takim może mieć problem z kursem do ciasnych dzielnic.

      Pasy zieleni przyjmują się w wielu miejscach. Jak nie na środku to obok jezdni.Zawsze na buspasie znajdzie się pojazd nieuprawniony do jazdy po nim. Na torowisku, tylko w razie nieostrożnej jazdy. Autobusy miałyby problem z przepuszczeniem karetki, policji i tym podobnych.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane