• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla. Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla.

Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.



Na oddanie której drogi czekasz najbardziej?

W miniony wtorek władze Gdańska podpisały umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. To kolejna po Trasie W-Z zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska inwestycja drogowa, która zostanie zrealizowana na południu Gdańska.

A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.

Nowa Warszawska najbliżej



Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.

Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.

- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Plany drogowe dla południa Gdańska. Plany drogowe dla południa Gdańska.

Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej



Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.

- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.

Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej.

Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej



Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.

- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.

Inne drogi bez szans



W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska. Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.

Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.

Miejsca

Opinie (295) 1 zablokowana

  • Błędy planistów

    Miasto popełniło szereg błędów.
    Błędem była trasa tramwajowa do Łostowic wzdłuż Łódzkiej. Zamiast tego należało wykonać linię przez Silorskiego do Świętokrzyskiej i Łostowic oraz drugą linię wzdłuż Witosa Warszawskiej i Jabłoniowej do Fashion House co najmniej.
    Nie podoba mi się pomysł Nowej Świętokrzyskiej, bo zrujnuje walory krajobrazowe Doliny Potoku Oruńskiego w tej części miasta. Należąłoby popracować nad wyburzeniem części budynków w Łostowicach i lekkim poszerzeniu jezdni o jeden pas. Niewiele by to może zmieniło, więc ciężar ruchu możnaby przenieść na Szadółki. Nową Jabłoniową i z drugiej strony na Starogardzką.

    Planiści wykazują za mało perspektywicznej wyobraźni i szacunku dla lokalnej specyfiki dzielnic. Nie można pozwalać na zadeptanie i zajeżdżenie środowiska, bo tak się nie da mieszkać.

    • 11 5

  • Rezygnacja z tras tramwajowych w N. Świętokrzyskiej i N. Jabłoniowej to błąd (3)

    Południe Gdańska ma dużą ilość osiedli i mieszkańców i nie ma dostępu do PKM i SKM.
    Tramwaj powinien być osią obsługi komunikacyjnej Południa.
    Powinny być dwa oddzielne "obiegi tramwajowe" : na Górnym i na Dolnym Tarasie.
    No i trzeba podkreslić, że dopiero wprowadzenie tramwajów powoduje "miejskość", czego bardzo brakuje na Południu.

    • 33 0

    • tramwaj jest w gdańsku zbyt wolmy (2)

      z havla do oliwy jedzie sie ponad 40 minut - wydłużając linie wydłużą się jeszcze te trasy a w szycie tramwaje będą jeszcze bardzie j zapchane - a według uzedników już teraz nie można puścić więcej tranwajów w szczycie bo hucisko nie wyrabia.

      • 2 5

      • Hucisko można całkowicie zamknąć dla ruchu indywidualnego. Było już przez pół roku zamknięte i tragedii nie było

        • 2 0

      • Dwa obiegi tramwajowe

        Właśnie piszę, że powinny być dwa niezależne "obiegi" tramwajów:
        - na Dolnym Tarasie
        - na Górnym Tarasie.
        Tramwaje z Oliwy nie powinny docierać "na górę" na Chełm tylko do Huciska, tu przesiadka na tramwaje "na górę", a na górze (Południe, Morena, Jasień) w pętli jeździć po Górnym Tarasie miasta

        • 1 0

  • Na południu

    Powinno się pas budynków wyburzyć i pociągnąć nitkę kolei w rytmie co 10 min przez najgęściej zamieszkane rejony. Tylko tak uniknięcie korków.

    • 10 3

  • biurowce w Oliwie też budują ale drogę chcą żeby miasto zrobiło bo im szkoda metrów

    • 10 0

  • Na jazdę tramwajem trzeba mieć czas (3)

    Tramwaj jest dobry dla emerytów a nie dla ludzi jadących do pracy. Co chwila jak nie przystanek to światła. Powinno sie raczej pomyśleć o rozbudowie PKM

    • 7 10

    • jasne, jadąc samochodem nie musisz stać na światłach

      taka ironia

      • 5 0

    • mozna rozważyć tramwaj dwusystemowy - poza miastem jak kolej, w mieście jak tramwaj

      w Gdańsku akurat pasował by tramwaj wjeżdżający na tory PKM po jej elektryfikacji.

      • 2 0

    • rzeczywisce, Brak rozwsiaxan GLOBALNCYH. Każdą drogę d asię zakorkowac - trzeba wiecej myslec przy projhektach

      POpieram. Brak dobrych rozwiazan typu PKM - ale nie taka ktora kursuje do 20 min i ma przystanki po lasach.

      • 1 0

  • Czemu nie ma konsultacji

    Po wynikach sondy od razu widać jakie drogi są potrzebne dla mieszkańców!! Tak samo z przejściem do nowo powstałej galeri większość jest za tunelem a zrobią przejście!!!! Większość potrzebuje nowej świętokrzyskiej a nie wiadomo kiedy zrobią mam nadzieję że większość po wakacjach zdecyduje!

    • 9 3

  • Nowa Malomiejska!

    Nowa Malomiejska powinna być priorytetem, przecież to dla wielu mieszkańców Południa jedyna droga do centrum!!!

    • 5 2

  • Od 10 lat !!!!!!!!!

    Na Wróblewskiego w Pruszczu Gdańskim !!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • (2)

    Dlatego nalezy sie wyprowadzic z poludnia Gdanska do centrum, tam sie nic nigdy nie zmieni no nie ma jak

    • 2 4

    • weź nie gadaj bo walną wiadukt nad Motławą będą jeździć nad statkami

      • 1 0

    • wyprowadzic z południa do centrum

      urodziłem sie i mieszkałem w wrzeszczu na grunwaldzkiej, z powodu małego mieszkania koniecznego remontu starej kamienicy smród na klatce, cięknący dach itp i których miasto nie remontowało, wykupiłem mieszkanie sprzedałem i kupiłem na południu. nie załuje bo mam gdzie zaparkować samochód 10 lat temu w wrzeszczu parkowałem samochód nieraz trzy ulice dalej

      • 2 0

  • Olszynka

    Minelo kilka lat a nadal niema polaczenia ul Niwki z trasa Sucharskiego.Odcinek okolo 0,5 km

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane