- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (237 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (71 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (90 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (726 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska
Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.
A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.
Nowa Warszawska najbliżej
Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.
Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.
- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej
Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.
Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.
- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.
Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej
Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.
- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.
Inne drogi bez szans
W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego z ul. Małomiejską . Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.
Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.
Miejsca
Opinie (295) 1 zablokowana
-
2018-04-22 12:50
Błędy planistów
Miasto popełniło szereg błędów.
Błędem była trasa tramwajowa do Łostowic wzdłuż Łódzkiej. Zamiast tego należało wykonać linię przez Silorskiego do Świętokrzyskiej i Łostowic oraz drugą linię wzdłuż Witosa Warszawskiej i Jabłoniowej do Fashion House co najmniej.
Nie podoba mi się pomysł Nowej Świętokrzyskiej, bo zrujnuje walory krajobrazowe Doliny Potoku Oruńskiego w tej części miasta. Należąłoby popracować nad wyburzeniem części budynków w Łostowicach i lekkim poszerzeniu jezdni o jeden pas. Niewiele by to może zmieniło, więc ciężar ruchu możnaby przenieść na Szadółki. Nową Jabłoniową i z drugiej strony na Starogardzką.
Planiści wykazują za mało perspektywicznej wyobraźni i szacunku dla lokalnej specyfiki dzielnic. Nie można pozwalać na zadeptanie i zajeżdżenie środowiska, bo tak się nie da mieszkać.- 11 5
-
2018-04-22 13:21
Rezygnacja z tras tramwajowych w N. Świętokrzyskiej i N. Jabłoniowej to błąd (3)
Południe Gdańska ma dużą ilość osiedli i mieszkańców i nie ma dostępu do PKM i SKM.
Tramwaj powinien być osią obsługi komunikacyjnej Południa.
Powinny być dwa oddzielne "obiegi tramwajowe" : na Górnym i na Dolnym Tarasie.
No i trzeba podkreslić, że dopiero wprowadzenie tramwajów powoduje "miejskość", czego bardzo brakuje na Południu.- 33 0
-
2018-04-22 13:28
tramwaj jest w gdańsku zbyt wolmy (2)
z havla do oliwy jedzie sie ponad 40 minut - wydłużając linie wydłużą się jeszcze te trasy a w szycie tramwaje będą jeszcze bardzie j zapchane - a według uzedników już teraz nie można puścić więcej tranwajów w szczycie bo hucisko nie wyrabia.
- 2 5
-
2018-04-22 13:46
Hucisko można całkowicie zamknąć dla ruchu indywidualnego. Było już przez pół roku zamknięte i tragedii nie było
- 2 0
-
2018-04-22 15:49
Dwa obiegi tramwajowe
Właśnie piszę, że powinny być dwa niezależne "obiegi" tramwajów:
- na Dolnym Tarasie
- na Górnym Tarasie.
Tramwaje z Oliwy nie powinny docierać "na górę" na Chełm tylko do Huciska, tu przesiadka na tramwaje "na górę", a na górze (Południe, Morena, Jasień) w pętli jeździć po Górnym Tarasie miasta- 1 0
-
2018-04-22 13:44
Na południu
Powinno się pas budynków wyburzyć i pociągnąć nitkę kolei w rytmie co 10 min przez najgęściej zamieszkane rejony. Tylko tak uniknięcie korków.
- 10 3
-
2018-04-22 14:14
biurowce w Oliwie też budują ale drogę chcą żeby miasto zrobiło bo im szkoda metrów
- 10 0
-
2018-04-22 15:15
Na jazdę tramwajem trzeba mieć czas (3)
Tramwaj jest dobry dla emerytów a nie dla ludzi jadących do pracy. Co chwila jak nie przystanek to światła. Powinno sie raczej pomyśleć o rozbudowie PKM
- 7 10
-
2018-04-22 17:46
jasne, jadąc samochodem nie musisz stać na światłach
taka ironia
- 5 0
-
2018-04-23 14:23
mozna rozważyć tramwaj dwusystemowy - poza miastem jak kolej, w mieście jak tramwaj
w Gdańsku akurat pasował by tramwaj wjeżdżający na tory PKM po jej elektryfikacji.
- 2 0
-
2018-06-08 22:54
rzeczywisce, Brak rozwsiaxan GLOBALNCYH. Każdą drogę d asię zakorkowac - trzeba wiecej myslec przy projhektach
POpieram. Brak dobrych rozwiazan typu PKM - ale nie taka ktora kursuje do 20 min i ma przystanki po lasach.
- 1 0
-
2018-04-22 15:32
Czemu nie ma konsultacji
Po wynikach sondy od razu widać jakie drogi są potrzebne dla mieszkańców!! Tak samo z przejściem do nowo powstałej galeri większość jest za tunelem a zrobią przejście!!!! Większość potrzebuje nowej świętokrzyskiej a nie wiadomo kiedy zrobią mam nadzieję że większość po wakacjach zdecyduje!
- 9 3
-
2018-04-22 16:11
Nowa Malomiejska!
Nowa Malomiejska powinna być priorytetem, przecież to dla wielu mieszkańców Południa jedyna droga do centrum!!!
- 5 2
-
2018-04-22 17:30
Od 10 lat !!!!!!!!!
Na Wróblewskiego w Pruszczu Gdańskim !!!!!!!!!!!
- 3 0
-
2018-04-22 18:27
(2)
Dlatego nalezy sie wyprowadzic z poludnia Gdanska do centrum, tam sie nic nigdy nie zmieni no nie ma jak
- 2 4
-
2018-04-22 19:51
weź nie gadaj bo walną wiadukt nad Motławą będą jeździć nad statkami
- 1 0
-
2018-07-08 19:14
wyprowadzic z południa do centrum
urodziłem sie i mieszkałem w wrzeszczu na grunwaldzkiej, z powodu małego mieszkania koniecznego remontu starej kamienicy smród na klatce, cięknący dach itp i których miasto nie remontowało, wykupiłem mieszkanie sprzedałem i kupiłem na południu. nie załuje bo mam gdzie zaparkować samochód 10 lat temu w wrzeszczu parkowałem samochód nieraz trzy ulice dalej
- 2 0
-
2018-04-23 06:53
Olszynka
Minelo kilka lat a nadal niema polaczenia ul Niwki z trasa Sucharskiego.Odcinek okolo 0,5 km
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.