• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla. Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla.

Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.



Na oddanie której drogi czekasz najbardziej?

W miniony wtorek władze Gdańska podpisały umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. To kolejna po Trasie W-Z zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska inwestycja drogowa, która zostanie zrealizowana na południu Gdańska.

A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.

Nowa Warszawska najbliżej



Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.

Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.

- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Plany drogowe dla południa Gdańska. Plany drogowe dla południa Gdańska.

Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej



Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.

- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.

Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej.

Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej



Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.

- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.

Inne drogi bez szans



W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska. Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.

Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.

Miejsca

Opinie (295) 1 zablokowana

  • Mam nieodparte wrażenie, że SENSOWNE planowanie układu drogowego w Gdańsku (1)

    skończyło się gdzieś w epoce Gierka. To wtedy zbudowano te wszystkie szerokie , proste ulice Zaspy i Przymorza. Drogi (ulice) o takich parametrach ,że nawet przy dzisiejszym natężeniu ruchu charakteryzują się najmniejszymi korkami. Obecne "osiągnięcia" planistyczne to jakieś wąskie,pokręcone ,zmieniające w swoim przebiegu ilość pasów potworki , które nie mają nic wspólnego ani z obecnymi potrzebami , ani z WIZJĄ ROZWOJU miasta. Po prostu ręce opadają...

    • 40 1

    • Zgadzam się w 100 %

      • 6 0

  • NOWA SIKORSKIEGO (1)

    To niezbędne aby rozkorkować dojazd do centrum . Tak wszystko stoi na Małomiejskiej i Havla.

    • 11 3

    • I tak będzie stało...

      No to zamiast na Havla i Małomiejskiej, będzie stało w korku na Armii Krajowej. Mimo że ma trzy pasy.
      Jedynie tramwaj z Oruni Górnej przez Sikorskiego ma sens.

      • 8 1

  • Wawelska nieborowska wilanowska (1)

    Zniszczone przez ludzi z kociewia. Czy soltysowi gdańska przyjdzie do głowy ze nikt kto spod domu nie moze wjechac na droge nie bedzie na niego glosował? PO to wiejski brudny zapyziały odstręczający i uciążliwy dla mieszkańców Gdańsk.

    • 13 5

    • Sołtys Gdańska! DOBRE!

      • 4 0

  • Komunikacja miejska zamiast dróg

    Popieram tylko inwestycje w komunikację miejską. Sam przesiadlem się z auta na ZTM, oszczędzam na kasie, czasie i zawieszeniu. Miasto, to nie wies, tu nie trzeba d*py wszędzie passatem wozić.

    • 11 7

  • Wniosek się nasuwa że tylko blokada drogi (2)

    spowoduje budowę nowej Świętokrzyskiej.
    Tak się już dłużej po prostu nie da.

    • 17 3

    • Odwlekają to bo po prostu żaden urzędas który ma coś do powiedzenia tu nie mieszka.

      • 3 1

    • gdanszczanom ta droga niepotrzebna. blokujcie ją sobie. kogo to obchodzi

      • 2 5

  • czy Nowa Bulońska nie zakorkuje bardziej Moreny? (1)

    Czy można prosić szanowną redakcję o analizę czy Nową Bulońska nie zakorkuje całkowicie Moreny? Spodziewałbym się gwałtownego wzrostu ilości samochodów, które nie pojadą dalej szybciej ani Żołnierzy Wyklętych ani Jaśkową Doliną, bo te już są wystarczająco zakorkowane. Co się dzieje z projektem Nowej Politechnicznej??

    • 11 3

    • Zakorkuje, a jakże

      • 1 0

  • Euro

    A ja czekam na dokończenie trasy słowackiego.... Wszyscy w tym temacie zgodnie milczą, nie przypominają... Chodzi o odcinek od etc do hallera.

    • 19 0

  • Ja PITOLE!!!!!

    Może ludzi się spytać które drogi chcą w jakiej kolejności, układają inwestycje pod siebie gdzie mieszka więcej urzędasów albo NASZ p. prezydent ma kolejne mieszkanie?!?!? ZROBIĆ REFERENDUM.

    • 10 2

  • Na jednym końcu miasta zbudować same osiedla, na drugim końcu miasta postawić do oporu biurowców (2)

    a później za ciężkie miliony budować autostrady przez miasto, żeby ludzie nie stali w korkach.

    • 26 3

    • w centrum nie można budować bo ciągle komuś coś się nie podoba - to za małe za duże brzydkie wysokie niskie krzywy dach nie taki kolor...dlatego trzeba wybudować na drugim końcu miasta

      • 4 0

    • tak, bo wszyscy do jednego biurowca jeżdżą..

      co Ty brałes?

      • 1 1

  • No tak efekt 500+ dlatego po 3 auta w rodzinie. A ja biedny z moja żoną jeżdżę małą Skodą.

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane