- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (43 opinie)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (206 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (224 opinie)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (135 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (84 opinie)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska
Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.
A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.
Nowa Warszawska najbliżej
Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.
Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.
- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej
Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.
Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.
- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.
Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej
Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.
- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.
Inne drogi bez szans
W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego z ul. Małomiejską . Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.
Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.
Miejsca
Opinie (295) 1 zablokowana
-
2018-04-22 10:45
Nowa Warszawska powinna być z jezdnia!
I ważny element Nowa Politechniczna! Bez tego Nadal będą korki!
- 5 3
-
2018-04-22 01:25
Nowa Politechniczna (1)
Co z tą drogą? Były plany i konsultacje z mieszkańcami a teraz cisza. W Internecie można było znaleźć milion wizualizacji przebiegu trasy tramwajowej ale jakoś temat upadł! Ta droga i trasa tramwajowa jest w planach od 30 lat.
- 18 0
-
2018-04-22 10:34
To powinien byc priorytet - pod wiaduktem Rakoczego w stronę Nowej Bulońskiej
To by faktycznie poprawilo dojazd z Poludnia do Wrzeszcza
- 3 0
-
2018-04-22 10:29
Nowa Politechniczna w stronę Nowej Bulońskiej:
to by faktycznie usprawnilo komunikację z Południa do Wrzeszcza. Dla czego ta trasa odvhodzi na dalszy plan?
- 8 1
-
2018-04-22 10:22
Nowa Politechniczna
- 8 2
-
2018-04-22 10:19
I wszystko dla słoików z elitarnych osiedli z pięknym zapachem.
- 8 12
-
2018-04-22 09:33
No tak efekt 500+ dlatego po 3 auta w rodzinie. A ja biedny z moja żoną jeżdżę małą Skodą.
- 6 6
-
2018-04-22 09:10
Ja PITOLE!!!!!
Może ludzi się spytać które drogi chcą w jakiej kolejności, układają inwestycje pod siebie gdzie mieszka więcej urzędasów albo NASZ p. prezydent ma kolejne mieszkanie?!?!? ZROBIĆ REFERENDUM.
- 10 2
-
2018-04-22 09:03
Euro
A ja czekam na dokończenie trasy słowackiego.... Wszyscy w tym temacie zgodnie milczą, nie przypominają... Chodzi o odcinek od etc do hallera.
- 19 0
-
2018-04-21 18:33
Nowa Świętokrzyska (3)
Najbardziej wyczekiwana droga, nie mówię tutaj tego jako mieszkaniec Kowal, ale mówię jako najbardziej rozwijający się rejon Gdańska, nie ma dnia i godziny aby na tej trasie nie było korka....
- 95 17
-
2018-04-21 18:44
Nowa Świętokrzyska... (2)
dziwie się czemu nadal miasto odkłada budowę tej ulicy, korek jest od rana do wieczora - jak za dawnych lat na starej słowackiego... Jeżeli miasto nadal twierdzi ze nie ma kasy ( bo planuje budowę Muzeum Gdańska) to niech wybudują tylko nitkę do ul. Kampinowskiej + poszerzenie jezdni na skrzyżowaniu świętokrzyskiej z jaworzniaków - przez pewien czas powinno to wystarczyć
- 21 6
-
2018-04-22 08:58
Ni a miasto wpieprza sie z buspasami, po jedn w kazdym kierunku i bedzie tak jak bylo, czyli 1 pasmowka. Bo 1 pas bedzie specjalnie wynudowany dla okolo 15-20 pojazdow na godzine, ot to Ci sprawoedliwosc! Kierowcow dymaja na kazdym kroku od oplat po nowe inwestycje...
- 3 2
-
2018-04-22 06:59
Racja!
Święta racja, jedyny komentarz, który ma tu sens!
- 4 2
-
2018-04-22 08:35
Komunikacja miejska zamiast dróg
Popieram tylko inwestycje w komunikację miejską. Sam przesiadlem się z auta na ZTM, oszczędzam na kasie, czasie i zawieszeniu. Miasto, to nie wies, tu nie trzeba d*py wszędzie passatem wozić.
- 11 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.