- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (51 opinii)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (125 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (788 opinii)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (56 opinii)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (69 opinii)
- 6 Drogie oferty na remont Zielonej w Gdyni (46 opinii)
Tereny pod Trasę Kaszubską sprawdzą archeolodzy
Tuż przed rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej zostaną przeprowadzone badania archeologiczne. Archeolodzy sprawdzą pozostałości osad i cmentarzysk pochodzących z różnych okresów historycznych.
- Obowiązek wykonania badań wykopaliskowych został nałożony na GDDKiA decyzjami wojewódzkiego konserwatora zabytków. Do badań wyznaczono 57 stanowisk o łącznej powierzchni ok. 17 ha - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Oferty na badania potencjalni oferenci mogą składać do 26 lutego, natomiast zakończenie całej procedury i wyłonienie wykonawców planowane jest na kwiecień. Badania terenowe rozpoczną się zaraz po uzyskaniu decyzji na realizację inwestycji dla danych zadań.
Przeznaczone do badań stanowiska to głównie pozostałości osad pochodzące z różnych okresów: od wczesnej epoki brązu przez okres rzymski i średniowiecze, aż po nowożytność.
Złożono wnioski o zezwolenie na budowę Trasy Kaszubskiej
Trasa Kaszubska za 1,5 mld zł
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które jeszcze nie są znane.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemudu do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (133) 3 zablokowane
-
2019-02-14 17:31
a co bedzie, jeśli odkryją prawdę o niejakich Haczyńskich ? (1)
- 13 4
-
2019-02-14 21:11
Jak na razie znamy prawdę o Tfuskach.
- 0 2
-
2019-02-14 16:37
(5)
A co ze sprawdzeniem terenów pod kątem przedmiotów niebezpiecznych i wybuchowych czyt. pamiątek z okresu II WŚ ? Czyżby zakładano że nie ma tam i nie będzie niewypałów i niewybuchów a może jak się wykopie to się zakopie w rowie czy lesie?
- 32 23
-
2019-02-14 17:19
(2)
Zawsze przeszukują, zwykle firma na literę E... Pod A1 też czesali. Ramą jedziesz i co większe kluski da się wyłapać.
- 8 1
-
2019-02-14 20:22
Ta firma to teraz muzeum więc może będzie na inną literę.
- 3 0
-
2019-02-14 18:41
Rama jest do du... Żeby dobrze tym zrobić i fachowo
nie możesz mieć nawet guzików metalowych w ubraniu, nie mówiąc o zegarku, obrączce czy kluczach. Przeważnie jak są fałszywe sygnały od metalu w pobliżu skręca się czułość, a to nie ma sensu.
- 1 1
-
2019-02-14 17:17
W łapę się da i po problemie
Będzie tak jak z tym szkieletem z "Kleru"
- 5 1
-
2019-02-14 16:51
We Włoszech
To na całym pasie inwestycji koparka robi otwory ok 15 cm średnicy co 250 cm ( szachownica) na głębokość ok 250cm. Następnie przechodzi ekipa i w każdy otwór wprowadza specjalny wykrywacz metali. W późniejszym etapie prac pracownicy nie ryzykują życia a inwestorzy nie mają opóźnień.
- 4 4
-
2019-02-14 19:30
No i czar prysł
Jak areo weszli d*pa czas zostanie idleczony o kilka lat
- 3 3
-
2019-02-14 19:15
???
a gdzie tory? przecież w przyszłości nikt nie będzie jeździł samochodami, dajcie spokój. po co inwestować w coś, co nie ma przyszłości
- 1 13
-
2019-02-14 17:37
Wybory idą
- 6 3
-
2019-02-14 17:11
Pewnie odkryją przodka pra pra polaka aby nasi kochani patrioci mieli legende o prachistorycznej polskości pomorza
- 7 9
-
2019-02-14 16:43
lać beton i asfalt, grzebac to sobie możecie, wiecie gdzie...
- 35 25
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.