• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo

Michał Sielski
26 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał. Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał.

Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.



Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona. Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.

- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.

Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały. Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.

Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.

Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.

- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.

Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.

- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.


Miejsca

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • Oj, pewnie jeszcze długo nie " wcisną"...

    bo dla porciku ważniejszy jest piach, złom i węgiel. Budowa terminala, parkingów i budowa odpowiednich dróg dojazdowych ( np. likwidacja tragicznego wiaduktu ) to ładnych parę lat. Może warto pomyśleć o przejściu do Gdańska...

    • 3 10

  • To terminal...? (1)

    To terminal za 130 mln można wybudować a lotniska za 96 nie?

    • 5 12

    • Na terminal pasażersko-promowy można, a nawet trzeba - masz to wyjaśnione kilka postów wcześniej. Ten obecny jest już za mały, a poza tym zajmuje miejsce, które może być przeznaczone dla terminalu kontenerowego.

      • 5 1

  • Cudownie. (4)

    Może w końcu dobudują brakujące kilkanaście metrów ścieżki rowerowej do terminala.
    Póki co im większe 'partnerstwo' tym większy paździerz w infrastrukturze (muzeum emigracji przykładem).

    • 30 12

    • "(muzeum emigracji przykładem)" (1)

      a o co Ci chodzi z ME, fakt w dniu otwarcia nie można było wjeżdżać na ścieżkę rowerowa na ul.Polska, ale to był wymóg bezpieczeństwa. Natomiast samo Muzeum jest SUPER i właśnie pokazało jak genialnym pomysłem było jego powstanie.

      Obecnie np.przy postoju niedzielnym, norweskiego Vikinga na odwiedzenie ciekawej ekspozycji nie trzeba było ich namawiać. Niemniej należy popracować nad odpowiednimi folderami i całym przemysłem czasu wolnego.

      Przecież Terminal i ME będą także na siebie oddziaływać, także uzupełnić ścieżkę rowerową na Chrzanowskiego i Waszyngtona i dalej, ale Wojewoda ujął się za gdańską firmą, która widać celowo wykupiła byłe warsztat Gł.Mechanika i Narzędziowni SR

      • 2 10

      • cd. dlaczego zlikwidowano ?

        ... NAUTY, aby blokować tę część komunikacyjną miasta, bo budynek graniczy z n.ul.Waszyngtona. Mimo, że miasto proponowało im inna lokalizacje. Tym bardziej, że w tej firmie na miejscu pracuje raptem 6 osób wiec chyba logistycznie nie ma tu wielkiego Hallo :))

        Jest jedno blokować przez wojewodę Gdynię wszelkimi metodami i siłami :((

        • 3 5

    • (1)

      na pewno dobudują

      • 1 1

      • A może i nie - nowy terminal będzie w innej części portu.

        • 2 3

  • Bardzo fajnie, ale

    szkoda, że BCT od lat jest nieprzychylne Stena Line i traktują ich jakby im wadzili

    • 5 2

  • A takie pytanie o powiązanie. (1)

    Często widzę śmieciarki z napisem Stena, czy to ktoś z rodziny ma? Czy tylko zbieżność?

    A tak to dobrze, że rozwija się żegluga, wpadną turysty ze Skandynawii wypija wydadzą i fajno jest.

    • 11 5

    • Tak obie firmy zarówno Stena zajmująca się śmieciami jak i Stena Line należą do tej samej grupy Stena Sphere.

      • 4 0

  • Bardzo się cieszę

    najwyższa pora!

    • 7 2

  • A mi się z czymś innym kojarzy Stena Line.

    "Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią ...mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

    Stena Line przeważnie kojarzy się jako przewoźnik ludzi pracujących w Skandynawii lub ją odwiedzających.

    • 25 13

  • Za mało biorą pieniędzy. Stena lajn jest ogromne, a tyle biorą.

    • 15 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane