- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (88 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (120 opinii)
- 3 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (26 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (260 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (158 opinii)
- 6 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (14 opinii)
Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo
Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.
- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.
Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.
Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.
- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.
Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.
- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.
Miejsca
Opinie (81) 5 zablokowanych
-
2015-05-26 09:59
Oj, pewnie jeszcze długo nie " wcisną"...
bo dla porciku ważniejszy jest piach, złom i węgiel. Budowa terminala, parkingów i budowa odpowiednich dróg dojazdowych ( np. likwidacja tragicznego wiaduktu ) to ładnych parę lat. Może warto pomyśleć o przejściu do Gdańska...
- 3 10
-
2015-05-26 08:55
To terminal...? (1)
To terminal za 130 mln można wybudować a lotniska za 96 nie?
- 5 12
-
2015-05-26 09:19
Na terminal pasażersko-promowy można, a nawet trzeba - masz to wyjaśnione kilka postów wcześniej. Ten obecny jest już za mały, a poza tym zajmuje miejsce, które może być przeznaczone dla terminalu kontenerowego.
- 5 1
-
2015-05-26 06:35
Cudownie. (4)
Może w końcu dobudują brakujące kilkanaście metrów ścieżki rowerowej do terminala.
Póki co im większe 'partnerstwo' tym większy paździerz w infrastrukturze (muzeum emigracji przykładem).- 30 12
-
2015-05-26 09:06
"(muzeum emigracji przykładem)" (1)
a o co Ci chodzi z ME, fakt w dniu otwarcia nie można było wjeżdżać na ścieżkę rowerowa na ul.Polska, ale to był wymóg bezpieczeństwa. Natomiast samo Muzeum jest SUPER i właśnie pokazało jak genialnym pomysłem było jego powstanie.
Obecnie np.przy postoju niedzielnym, norweskiego Vikinga na odwiedzenie ciekawej ekspozycji nie trzeba było ich namawiać. Niemniej należy popracować nad odpowiednimi folderami i całym przemysłem czasu wolnego.
Przecież Terminal i ME będą także na siebie oddziaływać, także uzupełnić ścieżkę rowerową na Chrzanowskiego i Waszyngtona i dalej, ale Wojewoda ujął się za gdańską firmą, która widać celowo wykupiła byłe warsztat Gł.Mechanika i Narzędziowni SR- 2 10
-
2015-05-26 09:12
cd. dlaczego zlikwidowano ?
... NAUTY, aby blokować tę część komunikacyjną miasta, bo budynek graniczy z n.ul.Waszyngtona. Mimo, że miasto proponowało im inna lokalizacje. Tym bardziej, że w tej firmie na miejscu pracuje raptem 6 osób wiec chyba logistycznie nie ma tu wielkiego Hallo :))
Jest jedno blokować przez wojewodę Gdynię wszelkimi metodami i siłami :((- 3 5
-
2015-05-26 08:42
(1)
na pewno dobudują
- 1 1
-
2015-05-26 08:50
A może i nie - nowy terminal będzie w innej części portu.
- 2 3
-
2015-05-26 08:37
Bardzo fajnie, ale
szkoda, że BCT od lat jest nieprzychylne Stena Line i traktują ich jakby im wadzili
- 5 2
-
2015-05-26 07:13
A takie pytanie o powiązanie. (1)
Często widzę śmieciarki z napisem Stena, czy to ktoś z rodziny ma? Czy tylko zbieżność?
A tak to dobrze, że rozwija się żegluga, wpadną turysty ze Skandynawii wypija wydadzą i fajno jest.- 11 5
-
2015-05-26 08:22
Tak obie firmy zarówno Stena zajmująca się śmieciami jak i Stena Line należą do tej samej grupy Stena Sphere.
- 4 0
-
2015-05-26 08:17
Bardzo się cieszę
najwyższa pora!
- 7 2
-
2015-05-26 07:17
A mi się z czymś innym kojarzy Stena Line.
"Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią ...mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Stena Line przeważnie kojarzy się jako przewoźnik ludzi pracujących w Skandynawii lub ją odwiedzających.- 25 13
-
2015-05-26 06:22
Za mało biorą pieniędzy. Stena lajn jest ogromne, a tyle biorą.
- 15 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.