• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Test drogowy: którą drogę wybrać z Osowy do centrum Gdańska?

Maciej Naskręt
25 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Test drogowy potwierdza słowa wielu kierowców. Przejazd z Osowy do centrum Gdańska zajmuje ok. 30-40 minut.


Przez Węzeł Karczemki czy ul. Spacerową? A może ul. Słowackiego? Sprawdziliśmy, którą drogę wybrać, aby najszybciej dojechać autem z Osowy do Dworca PKP Gdańsk-Główny.



Zobacz, którędy jechali kierowcy, biorący udział w teście drogowym. Zobacz, którędy jechali kierowcy, biorący udział w teście drogowym.
Osowa to jedna z najbardziej oddalonych dzielnic od centrum Gdańska. Mieszkańcy tej części miasta niejednokrotnie stają przed trudnym wyborem drogi do Śródmieścia. Nie wiedzą, jakimi ulicami zjechać z górnego tarasu, by dostać się najszybciej do celu. Portal Trójmiasto.pl zorganizował test drogowy, który ułatwi im decyzję o wyborze właściwej drogi.

W drogowym przedsięwzięciu wzięło udział trzech kierowców. Start wytypowano na ul. Balcerskiego zobacz na mapie Gdańska w centrum Osowy. Meta została wyznaczona na parkingu miejskim tuż obok Dworca Głównego PKP w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Jednak sam przebieg tras różnił się. Pierwszy kierowca pojechał ul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska (najkrótszą drogą - długość ok. 16,6 km), drugi ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska (dystans ok. 18,9 km), a trzeci przez Węzeł Karczemki zobacz na mapie Gdańska i dalej al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska (najdłuższą trasą - ok. 20,9 km).

Uczestnicy wystartowali w piątkowy poranek ok. godz. 7:30. Ich przejazd odbywał się bez zakłóceń - nie było na drodze wypadków i złych warunków atmosferycznych. Kierowcy jechali zgodnie z przepisami, czyli nie przekraczali dozwolonej prędkości.

Czy w codziennych podróżach autem do pracy jedziesz głównymi ulicami?

Kierowca, który jechał najdłuższą trasą - wiodącą m.in. al. Armii Krajowej i Obwodnicą Trójmiasta - osiągnął najwyższą średnią prędkość - 37,37 km/h. Zdecydowanie gorszy wynik odnotował uczestnik, poruszający się po ul. Spacerowej. Trasę pokonał z przeciętną prędkością o 10 km/h mniejszą - 27,73 km/h. Natomiast najwolniej jechał kierowca w aucie po trasie wiodącej przez ul. Słowackiego. Nie udało mu się jechać szybciej niż 27,32 km/h, mimo że sporą część drogi auto poruszało się po szybkich dwupasmówkach. Co wyhamowało uczestnika? Korki w okolicach Niedźwiednika.

Kto wygrał test drogowy? Kierowca, który jechał najszybciej i najdłuższą trasą. Podróż z centrum Osowy przed Dworzec PKP Gdańsk Główny zajęła mu 33 minuty i 33 sekundy. To niemal półtorej minuty krócej od uczestnika, jadącego przez ul. Spacerową i osiem minut wcześniej od kierowcy poruszającego się po ul. Słowackiego.

Zwycięzca naszego testu utrudnienia w ruchu napotkał w okolicy Węzła Karczemki i na dojeździe do ścisłego centrum Gdańska - na al. Armii Krajowej. Uczestnik, który dojechał na drugim miejscu, do mety brnął w korkach na dolnym odcinku ul. Spacerowej. Zator drogowy na ul. Słowackiego skutecznie powstrzymał ostatniego uczestnika naszego testu.

Warto zatem wydłużyć podróż z Osowy do centrum Gdańska o kilka kilometrów, bowiem taką trasę pokonujemy w najkrótszym czasie. Test potwierdził też, jak bardzo potrzebna kierowcom jest ul. Nowa Słowackiego. Trasa pozwoli zyskać kilka cennych minut.

Wyniki i trasa testu drogowego.

1 miejsce - kierowca nr 3

Czas przejazdu: 33 minuty 33 sekundy.
Średnia prędkość: 37,37 km/h.
Długość trasy: 20,9 km.
Trasa wiodła ulicami i alejami: Balcerskiego, Kielnieńska, Wodnika, Obwodnica Trójmiasta, Węzeł Karczemki, Kartuska, Armii Krajowej, 3 Maja, Podwale Grodzkie.

2 miejsce - kierowca nr 1
Czas przejazdu: 35 minuty 55 sekund.
Średnia prędkość: 27,73 km/h.
Długość trasy: 16,6 km.
Trasa wiodła ulicami i alejami: Balcerskiego, Kielnieńska, Spacerowa, Polanki, Szymanowskiego, Grunwaldzka, Zwycięstwa, Błędnik, Podwale Grodzkie.

3 miejsce - kierowca nr 2
Czas przejazdu: 41 minut 30 sekundy
Średnia prędkość: 27, 32 km/h
Długość trasy: 18,9 km.
Trasa wiodła ulicami i alejami: Balcerskiego, Kielnieńska, Wodnika, Obwodnica Trójmiasta, Węzeł Matarnia, Słowackiego, Grunwaldzka, Zwycięstwa, Błędnik, Podwale Grodzkie.

Masz pomysł na kolejny test drogowy? Wytycz trasę i wyślij ją na nasz adres e-mail. Autor najciekawszego pomysłu zastanie zaproszony do testu razem z Portalem Trojmiasto.pl.

Opinie (200) 9 zablokowanych

  • super artykul

    takich więcej :)

    • 2 2

  • Przed/Za rondem turbinowym jest podziekowanie "Najświatleszemu"..

    temu, który ruszył rondo, wstrzymał ruch w okolicy, gdańskie go wydało plemię...

    • 2 0

  • Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska

    dziękują portalowi Trójmiasto za załatwienie świeżych dostaw korkorobów z Osowy/Osowej. Tego było nam trzeba! My tu wcale korków nie mamy, wszędzie jeżdżą tramwaje, mamy wspaniałe ścieżki rowerowe i wydzielony pas dla autobusów na trakcie św. Wojciecha, mamy nawet chodniki.

    • 3 1

  • Z całym szacunkiem ...

    ale średnią ~25km/h to wyrabiam w mieście na rowerze ...

    i tylko dlatego jest taka niska, bo blokują mnie samochody stojące w korkach ;-)

    • 4 1

  • BEZSENS

    Test z jednego dnia to totalna bzdura. Mieszkam w Starogardzie a pracuję w Gdańsku. Odjeżdżam codziennie (zarówno rano z domu jak i po południu z pracy) o tej samej godzinie i mój czas jest codziennie inny. Niby ta sama godzina, ta sama trasa a codziennie inaczej i zróżnicowania są spore. Taki test powinien trwać co najmniej tydzień albo i dłużej. Dopiero wtedy można z tego wyciągnąć jakiś wnioski i stwierdzić, która trasa jest najbardziej godna polecenia.

    • 5 0

  • Jak na 20-lat kłótni,

    to i tak mamy postęp.

    • 0 0

  • Nie na temat

    Ładna pani.

    • 0 2

  • którą drogę wybrać z Osowy do centrum Gdańska?"

    Chwaszczyńską przez Gdynię

    • 1 0

  • Moim zdaniem kiedy już powstanie Kolej Metropolitarna to korki będą dokładnie takie same. Obecnie korzystający z komunikacji miejskiej odczują znaczącą poprawę, część kierowców samochodów przesiądzie się na pociąg (ale dużo mniej niż nam się wydaje, przecież trzeba pokazać że kogoś stać na samochód a nie jak pospólstwo w pociągu) ale też w ich miejsce pojawią się nowi kierowcy. Nic się nie zmieni, może poza tym, że kierowcy będą się jeszcze bardziej frustrować świadomością, że pasażerowie komunikacji miejskiej śmigają sobie pociągiem zamiast stać w korku z nimi.

    • 3 1

  • ale po co ze wsi do miasta jechać? (1)

    nie można zająć się rolnictwem na wsi? odrazu korki by zniknęły...

    • 2 4

    • A po co Ci na wieś w weekendy jechać, szczególnie latem

      jak sinice zatokę atakują? Studenci na studia, miastowi do fabryk.... czy jakośtak. Rad i kontent jesteś?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane