• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • a ja tam wolę swoj Gazele

    • 7 2

  • bagażnik

    zróbcie bagażnik!

    • 9 2

  • Szanse na pozytywne efekty inicjatywy pt. *rower metroplitalny* są beznadziejnie małe !!! (1)

    Nigdzie w RP podobne inicjatywy ...udostępniania jednośladów nie powiodły się,demolka , kradzieże z importem na wschód. Monitoringami, czipami zabezpieczającymi, można podetrzeć sobie tyłek. Jedyny zysk mają ci co wprowadzają ten głupi a przede wszystkim przedwczesny pomysł w stosunku do samoświadomości społecznej mieszkańców Gdańska, urzędnicy i producent tego *złomu* (dystrybutor chińskiego badziewia)
    Odpowiedzialnych za straty finansowe oczywiście nie będzie

    • 26 7

    • Nigdzie? Chyba nigdzie poza swoim domem nie byłeś. W Warszawie system ciągle ulega rozbudowie, to samo w Łodzi, gdzie będzie już o zasięgu województwa czy w Poznaniu.

      • 5 1

  • to nie ma prawa działać, ale kasa wróciła do Niemiec

    o to chodzi w tych wszystkich dotacjach, mośki.

    • 30 8

  • Jedynym celem powstania tego roweru było to aby ktoś mógł zarobić miliony

    To jak on wygląda, jeździ czy hamuje nie ma absolutnie żadnego znaczenia

    • 32 2

  • To ma być test? (2)

    To są dwa zdania: rower na płaskim jedzie łatwo, a pod górkę trudniej. Rower jest niebieski i ma 3 przerzutki.
    Czy wy robiliście kiedyś testy? Przeczytajcie sobie jakikolwiek test roweru albo innego sprzętu.

    • 65 1

    • (1)

      Tez sie nic nie dowiedzialem. Na ile starczyl akumulator, czyrower jest zwrotny, jak dziala przerzutka(to akurat wiem bo nexus nie nadaje sie do niczego) czy osoby wysokie sie zmieszcza, ile jest stopni wspomagania, jakie opony sa zamontowane i wiele innych pytan

      • 15 0

      • Opony pewnie zimowe

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane