• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Skoro wspomaganie elektryczne jest konieczne do jazdy.. (5)

    to co się stanie, jak mi akumulator padnie w trakcie użytkowania? Nie mogę jechać dalej wyłącznie siłą mięśni, więc zsiadam z roweru i prowadze do najlbliższej stacji?

    • 14 2

    • możesz zostawić w tym miejscu, w którym się zatrzymujesz (2)

      • 5 0

      • ale w pewnej strefie

        i nie wiadomo co z odpłatnością za zostawienie roweru poza stacją gdy się rozładuje

        • 1 0

      • najlepiej

        wrzuć do rowu i wezwij taxi hahahahah

        • 1 1

    • wspomaganie elektryczne nie jest konieczne do jazdy

      po płaskim nawet nie wyczujesz różnicy.

      Niski stan baterii jedynie utrudni/uniemożliwi wypożyczenie, ale nie jazdę.

      • 0 0

    • Dokładnie

      Ale zalecam bieg bo minuty lecą...

      • 10 2

  • Pojękiwania Grażyn Januszy Sebków i Karyn (1)

    Bawią mnie te negatywne komentarze. System sprawdzony w kilku miastach Polskich no ale mieszkańcy Trójmiasta wiedzą najlepiej a nawet nie jeździli. Jak nie pasuje to d*pa w samochody i jazda w korki albo komunikacja. A nóż przyjedzie coś punktualnie

    • 3 6

    • w jakim mieście jest taki system?

      100% elektryków + bez ładowania na stacji + stacje bez przypinania rowerów

      Gdyby taki system był i się sprawdzał, to nie byłoby teraz problemów

      • 3 0

  • Czy to jest właśnie ta elektromobilność? (4)

    O której jeden taki z półprzymkniętymi oczami w telewizji gada?

    • 15 1

    • podwłądni Pinokia nie wspomnieli nawet słowem o tej elektromobilności

      wspomaganej siłą ludzkich mięśni w swoich opracowaniach studialnych.

      To jest inna elektromobilność niż ta, o której mówił Pinokio. To jest elektromobilność niekiedy wegetariańska.

      • 0 0

    • Pinokio już nawet sam nie pamięta, co naobiecywał...

      • 2 0

    • to są właśnie te rowery na węgiel brunatny

      • 6 1

    • Miały być samochody... ale jaki rząd takie samochody :)

      • 7 1

  • Sugerowałbym się pospieszyć z tymi rowerami, zanim stojaki znikną. (2)

    Stojak na Waryńskiego jest już częściowo rozebrany :D

    • 25 0

    • (1)

      a po co stojaki skoro rowery nie będą do nich przypinane? Wyrzucona kasa w błoto.

      • 4 0

      • Po to, żeby było gdzie rower postawić.

        A co za tym idzie - żeby było wiadomo, gdzie takiego roweru szukać.
        Na wspomnianej wyżej ulicy, przed pojawieniem się stojaka, parkowały tam samochody.

        • 1 1

  • znaczy, że przybędzie na aukcjach ledowych lampek rowerowych

    z ukręconym uchwytem...

    • 1 2

  • powinien wytrzymać 60 KM? (5)

    To jest przecież nic. 10 niezbyt długich wypożyczeń w ciągu dnia. A z tym podjeżdżaniem pod górkę, to komedia. Ciekawe, jak ja sobie z tym poradzę, a jeżdżę regularnie. Dla mnie cały sens elektryka jest taki, żebym nie uronił łezki potu, jadąc normalnie ubranym:) Ktoś pisał, że rower waży 37 Kg. To bardzo dużo, ale jestem w stanie uwierzyć, że ten tani rower tyle właśnie waży. Nowoczesny rower górski ze wspomaganiem elektrycznym, który ma pełne zawieszenie i wszystkie inne fajerwerki, waży 27 albo nawet 22 kilo. Także łatwo sobie wyobrazić, że to jest najtańsze z najtańszych rozwiązań.

    Wykupię abonament na miesiąc, a później zobaczymy.

    • 24 1

    • Mój elektryk waży 24 kg z 11Ah akumulatorem

      Pod górę jak jadę to wysiłek tak jak zwykłym na prostej i o to właśnie chodzi w elektryku.

      • 1 0

    • (2)

      To nie jest nawet 60km gdyz przy 20% naladowania juz roweru nie wypozyczysz wiec pozostaje niespelna 50km!

      • 1 0

      • Do pracy mam 21km, chciałem jeździć Mevo, ale widzę, że szanse nikłe. Ponadto do pokonania trochę podjazdów. Chyba jednak pozostanę przy swoim rowerze.

        • 1 0

      • a przy 20%

        zostanie zablokowany ahhahahahaha jedynie do biedronki po browara można podjechać i tyle.

        • 0 0

    • wg mnie wspomaganie w tym rowerze nie rekompensuje jego większej masy. Dodatkowo tylko 3 przełożenia, które w zwykłym rowerze nadają się tylko do jazdy po płaskim. To nie może dobrze działać.

      • 6 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    jak to możliwe ze w takim rowerze nie ma przynajmniej 7/8 przerzutek?

    mało kto podjedzie 38 kg kolosem pod morenę.

    • 6 2

  • brak informacji (30)

    jak się zapina rower do stojaka.
    A także jak się zdaje rower w tym systemie różnych stojaków

    • 95 7

    • (3)

      będzie aplikacja za pomocą której wypożycza się rower i tak samo z oddaniem oraz bd monitor przy kazdej stacji gdzie się wpisze nr telefonu, swój kod

      • 2 1

      • Co to za rodzaj monitora? (2)

        "bd monitor"

        • 6 1

        • symetryczny (1)

          b jest lustrzane do d

          • 3 0

          • Są tablice z numerkiem stacji

            • 0 0

    • Ciekawe ile tych rowerów wyłowią z motławy po kilku miesiącach dzialania systemu :D (4)

      • 20 2

      • (1)

        nie mówiąc już o takich pierdziejew@ch jak Pruszcz, Tczew czy inne Pszczółki

        • 8 3

        • Wielkomiastowy się znalazl.

          A co Ty możesz wiedzieć o Pruszczu? Mieszkaleś tam kiedyś? Miasto bardzo ładnie utrzymane a kultura ludzi większa niż w Gdańsku. W Pruszczu rowery będą bardziej bezpieczne niż w Gdańsku, możesz być tego pewien.

          • 5 1

      • Niech zrobią GPS wodoodporny, potem wynajęcie nurka i remont roweru.

        To się nie opłaca.

        • 1 0

      • Ciekawe ile też znajdzie się na skupie złomu przy stacji Leszczynki i ulicy Puckiej.Przecież tam żeby zarobić na jabola to i tory ukradną a co dopiero taki rower.

        • 9 0

    • Nie zapina się (6)

      Jest elektryczna blokada koła i tyle.

      • 11 1

      • (5)

        To po co stojaki?

        • 8 6

        • (4)

          zeby byl porzadek?

          • 9 5

          • (3)

            co da stojak skoro rower można postawić gdziekolowiek?

            • 4 4

            • Dżisus! Po co to, po co tamto? (2)

              Żeby był porządek, a za pozostawienie poza stojakiem będzie dodatkowa opłata w formie kary.

              • 9 2

              • (1)

                1 lub 2 pln

                • 1 0

              • ale te stojaki wprowadzają bałagan w mieście!

                • 6 4

    • (13)

      Nic sie nie zapina. Beda lezaly na chodnikach i ulicach oraz w krzakach

      • 33 4

      • (11)

        To po co montują te stojaki. Lepsze były by krzaki

        • 20 1

        • (10)

          Tez sie zastanawiam. Rower ma centralna stopke. Stojaki sa niepotrzebne

          • 10 2

          • (9)

            żebyś nie nie biegał po mieście i szukał rowerów pochowanych w krzakach czy piwnicach. Stojaki to miejsce gdzie powinny być oddawane i wypożyczane.

            • 19 1

            • (6)

              Tylko po co stojak skoro jest stopka? Wystarczyło namalować miejsce postojowe na chodniku i ogrodzić je słupkami, żeby jakiś bęcwał nie zaparkował tam samochodem.

              • 13 11

              • (3)

                Chciałbym poznać osobiście osobę która wpadła na ten pomysł.

                • 13 5

              • a to nie ten?

                "- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.

                "

                • 3 0

              • teraz żaden sie nie przyzna

                dopiero jak sie okaże że to hit to powyłażą z krzaków

                • 5 1

              • to nie jest serwis matrymonialny

                • 27 1

              • teoretycznie ta, w Wolsce takie miejsca notorycznie byłyby zajęte przez samochody.

                • 3 2

              • ale farba kosztuje mniej od potężnego zestawu stojaków

                • 15 2

            • Powinny

              Hehehe, przecież ludzie kradną wszystko co nie jest zabetonowane

              • 11 1

            • I tak beda staly gdzie popadnie skoro nie beda przypinane. Dzieciaki dla zabawy przeniosa rowery ze stacji i wrzuca do stawu

              • 18 10

      • odstawianie poza stacją bedzie płatne.

        • 10 0

  • Co z karami za opóźnienie (1)

    • 9 0

    • kara sa te rowery

      • 1 0

  • Wszystko ma swoje zady i walety (6)

    9dporność akumulatorów litowo - jonowych na niskie temperatury to bajka. Nie wiem, jakie akumulatory są w tych rowerach ale najbardziej odporne na mróz są rzadko już dziś stosowane kadmowo - niklowe. Dodatkowo po rozładowaniu akumulatora ze względu na wagę całości ciężko będzie nim pedałować. Ale na pewno spróbuję.

    • 12 1

    • Jakbyś przeczytał cały art (3)

      to byś wiedział, że 20% baterii i rower stoi zablokowany. Nie ma możliwości jazdy bez wspomagania.

      • 1 0

      • Jeśli wypożyczysz z 21% mocy i rozładuje się w trakcie jazdy to trudno, po drodze zmienisz na jakiejś stacji.

        • 1 0

      • nie ma możliwości wypożyczenia, ale wcześniej wypozyczony może zostać rozładowany

        • 0 0

      • A jeśli rozładuje się poniżej 20% w trakcie jazdy?

        • 3 0

    • (1)

      zady i walety

      • 5 0

      • zaly i wadety

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane