• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu. Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu.

Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.



Czy podoba ci się wygląd roweru metropolitalnego?

Na początku tygodnia informowaliśmy o opóźnieniu inauguracji systemu roweru metropolitalnego. Było ono spowodowane m.in. nieprzeprowadzeniem na czas testów zamówionych dla Trójmiasta i Pomorza elektrycznych rowerów, co było warunkiem niezbędnym do uruchomienia systemu.

W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.

Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.

Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.

Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.

O systemie roweru metropolitalnego Mevo

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Stawki za wypożyczenie roweru:

  • jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
  • abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
  • abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
  • oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr

Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.

Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.

Opinie (435) ponad 10 zablokowanych

  • A jak bateria padnie to oddadzą kasę (5)

    Gdzie wtedy zostawić taki rozładowany?
    Dzwigać nie będè.
    I gdzie one będą ładowane, na stacjach?

    • 3 2

    • (4)

      Co za problem jechać jak zwykłym rowerem

      • 2 4

      • Taaa

        Zwłaszcza pod górę...

        • 2 0

      • Przy tej wadze? Sorry ale mam chory kręgosłup.

        • 2 0

      • (1)

        ważącym 37kg? to tak jakby ciągnąć z 30kg przyczepę.

        • 3 0

        • Zawsze możesz wybrać samochód.

          • 1 1

  • Czy mają usb do ładowania sr*jfona?

    • 1 4

  • Koszyki to pierwsza rzecz do wymiany

    Koszyk z przodu nie zda egzaminu niech sprawdza inne rowery miejskie te druciaki zaraz się porozwalają to musi być coś solidnego!

    • 2 2

  • na pewno nie bede nim jezdzic. gdyby to byla polska firma, jezdzilabym, niemieckiej nie dam zarobic.

    • 1 3

  • Ptak (1)

    Po Gdyńskim śródmieściu przydałby się latający rower, bo po tych ścieżkach się nie da jeździć.

    • 2 2

    • Dronrower.

      • 2 0

  • reklama (8)

    za jakiś czas na tyle i tak będzie reklama

    grunt, żeby te rowery były utrzymywane w sprawności, jak w Berlinie, a nie, jak totalne, wrocławskie szroty. Albo Warszawskie, niewiele lepsze.

    Przejadę się kilka razy dla testów i pewnie wykupię roczny abonament.

    • 69 15

    • w Berlinie? (4)

      W Berlinie nie ma roweru miejskiego. Jest za to brudniej i bardziej smierdzaco niz w Trojmiescie.

      • 8 5

      • A smog mniejszy, mimo, że miasto I wiele większe. (3)

        Opłaty komunalne też stosunkowo niższe - bo są w rękach miasta. Jakość życia wyższa . Władze miejskie
        na poziomie, nie dorabiają w radach nadzorczych I nie służą tak jawnie deweloperom. I nie kupują 20-letnich dieslowych autobusów od Gdańska. Brak pomnika księdza pedofila i prezydenta miasta, który nie potrafi wyjaśnić pochodzenia swojego majątku.

        • 4 2

        • (2)

          Berlin to ostatnie dno

          • 1 5

          • Socjalistyczne miasto (1)

            • 0 4

            • To akurat z n

              • 0 0

    • "niewidzialne" stojaki mevo (1)

      dziś już widziałem jeden uszkodzony na Piwnej

      wcale mnie to nie dziwi, bo zwykłe, miejskie stojaki, stojące na ulicach Głównego Miasta, też zostały wykoszone 234 razy. Stojaki mevo często zabierają "miejsca parkingowe", są szare i jednak nie aż tak dobrze widoczne, więc pewnie wiele z nich zostanie zniszczona przez kierowców.

      • 14 6

      • Pytanie kiedy kierofczyki zaczna za to płacic?

        chodniki poniszczą, trawniki poniszczą, stacje poniszczą inną infrastrukture poniszczą.... i zero odpowiedzialnosci... wszystko na koszt podatnika

        • 21 4

    • Już jest reklama na tyle. Ślepy jesteś?

      • 1 2

  • Poczekajcie na śnieg i wtedy oficjalnie ogłoście, że można wypożyczać rowery!

    • 6 1

  • Kolor bżydki. O nie wygląda solidnie (11)

    • 83 130

    • Bolek sie wpisal ?

      • 1 2

    • sam jesteś 'bżydki' i do tego nieók (5)

      • 38 4

      • Niekcem ale muszem (3)

        Jak mawiał lokaj że stypy Busha

        • 6 19

        • (2)

          temu lokajowi lepsi od ciebie buty czyścili
          niektórzy - pokwakując przy tym

          • 18 3

          • Trzy dni w tej samej koszulce?

            Stachu z parkingu na Stogach ma lepszy look

            • 2 9

          • Mózg mu czyścili

            Z Ameba przegrałby w warcaby

            • 2 8

      • nieuk wiec

        nieuk czy co oj tam zaraz nieuk

        • 0 0

    • brzydki

      brzydki?brzydki?brzydki? nie ładny

      • 2 1

    • Jakiś d**il opony poprzebija ...

      • 2 5

    • Ortografia

      • 17 3

    • Słownik ortograficzny lepiej kup.

      • 39 8

  • Nic za ... (1)

    "oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia"
    Jak płacisz abonament to nie masz za bezpłatnie,

    • 5 2

    • Też tak to zrozumiałem.

      • 0 0

  • Kierownica zbyt nisko (3)

    Kierownica do roweru miejskiego powinna być wyżej. A tu jak zwykle jest tak, że nie potrzebnie obciążane sa nadgarstki. Sylwetka pochylona jest dobra w wysiłkowej jeździe a nie miejskich dojazdach zwłaszcza rowerem elektrycznym.

    • 5 2

    • (2)

      Taa najlepiej tak jak niektorzy wyzej niz glowa. Nie przesadzaj juz. W takiej pozycji jezdzic sie nie da

      • 1 3

      • Ale są ludzie wysokiego wzrostu. (1)

        • 1 0

        • niestety te rowery nie są dla wysokich. Nie ma szans aby podnieść siodło dość wysoko.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane