• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy Mevo w obecnym kształcie nie mają sensu - czas je przerwać

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (455)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika. Choć w sobotę w południe uruchomiono wysokie kary finansowe za łamanie regulaminu Mevo, to przez pierwsze doby nie ukarano nimi ani jednego użytkownika.

W środę, 27 września, miną dwa tygodnie testów systemu Mevo. Testów, które idą jak po grudzie. Testów, w których brakuje rowerów, naładowanych baterii i zdrowego rozsądku. Czas je przerwać - uważa Maciej Korolczuk.



Czy testy Mevo powinny zostać przerwane?

Niedziela, wczesne popołudnie, tor pump track w Rumi. Troje dzieci z rowerem Mevo jeździ po usypanych górkach, służących do jazdy wyczynowymi rowerami. Chłopcy "testują" na wzniesieniach rower miejski wykonując powietrzne ewolucje.

  • Testowa jazda w koszykach na kierownicy? Już nikogo nie dziwi.
  • Testowe rozwożenie posiłków rowerem miejskim? Proszę bardzo!
  • Testowe zamykanie rowerów w garażach i na prywatnych posesjach? Prawdziwa plaga.

Skala nadużyć i łamania regulaminu tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni testów jest porażająca. A na ulicach Trójmiasta jest zaledwie połowa dostępnej floty.

Co będzie, gdy z magazynów wyjedzie druga połowa nowych rowerów i system ruszy już w pełnej skali? Czy aktów wandalizmu będzie jeszcze więcej, a rowerów jeszcze mniej? Skoro operator nie jest w stanie zapanować nad dostępnością rowerów i zachowaniami użytkowników już teraz, to co nas czeka dalej?

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Testy w obecnym kształcie nie mają sensu. Czas je przerwać i albo wprowadzić radykalne ograniczenia i zacząć egzekwować zapisy regulaminu, albo uruchomić system już w pełnym zakresie z poborem opłat.

Pierwszy mały krok wykonano w sobotę uruchamiając tabelę kar i opłat za łamanie regulaminu. Dlaczego mały krok? Bo gdy w poniedziałek sprawdziliśmy, ile kar nałożono przez pierwsze dwie doby ich obowiązywania, okazało się, że... ani jednej.

Na forach dyskusyjnych coraz częściej pojawiają się opinie, że bezpłatne oddanie w ręce i nogi użytkowników 2 tys. nowych rowerów było błędem i czas najwyższy go naprawić.

Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi. Jazda w dwie a nawet trzy osoby jednym rowerem już nikogo nie dziwi.
Kłopotem okazała się już sama formuła bezpłatnych i niczym nieograniczonych testów. Miały one - w jak najbardziej zbliżonych warunkach do rzeczywistych - dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, co działa, a co wymaga jeszcze poprawek. Ale testy w obecnym kształcie takich odpowiedzi dać nie mogą.

  1. Po pierwsze - na ulicach jest tylko połowa rowerów.
  2. Po drugie - teraz system jest darmowy, a będzie płatny.

Już tylko te dwa elementy sprawiają, że testy są niemiarodajne i kompletnie bezcelowe.

Zwłaszcza, że docelowo mają potrwać jeszcze... siedem tygodni! Jeśli nadal będą przebiegać na dotychczasowych zasadach, to w drugiej połowie listopada nie będzie czego zbierać.

Nie ma już ani sensu ani czasu, by biernie się temu przyglądać. Szkoda i rowerów, i publicznych środków i pracy całego zespołu Mevo, który - jak zakładam - robi wszystko co w jego mocy, by system ruszył i okazał się sukcesem.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (455)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane