- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-27 18:44
ED 250 czyli pseudo"Pendolino"
Zakup 20 składów ED 250 był dla Polski ekonomicznie nieuzasadniony. Z 20 składów które eksploatuje PKP Intercity, to 7 z nich stanowią jednostki sprowadzone z Czech z zakupu których których Czesi zrezygnowali u Alstoma. Natomiast 13 składów wyprodukowano dla PKP. Te 7 sztuk odstały one swoje na bocznicy u sąsiadów, póżniej u nas na Olszynce Grochowskiej. Gdyby nie naciski UE i majstersztyk p.Nowaka-to zakłady Alstom we Włoszech( produkcja nadwozi) i we Francji(podwozia) musiały by zredukować liczbę swoich pracowników odpowiednio dla Włoch o 1.5 tysiąca i we Francji około 2 tysięcy pracowników. Poza tym cena za składy nie była prawie negocjowana -wyszło b.drogo jak za konstrukcję już trochę leciwą.. .Alstom zrobił interes "stulecia".
- 32 2
-
2018-01-27 18:35
ale moze przynajmniej pani premier poda jajecznike ;)
kopacz jest fucha dla ciebie!
- 26 3
-
2018-01-27 18:31
nie za swoje kupowali to im wolno bylo
dobrze ze juz nie rzadza. jeszcze tylko zwolnic szkodnika Pawla A.
- 30 3
-
2018-01-27 18:27
PedzPoWino pendolino
- 10 3
-
2018-01-27 18:17
Skasować to całe pendolino i zastąpić normalnymi pociągami. Dosyć z wydziwianiem i ogłupianiem ludzi.
- 19 35
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.