• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • Jakość uslug

    Czy w tym zastępczym pociągu jest też poczęstunek? Bo z biletem na pendolinie płacimy też za to

    • 2 3

  • Kolejny przykład na fasadowa politykę POpaprancow z PO. Byleby się pokazać na charatanie 2012 w galerii bo ta lajza tusio igrzyska "zafundował" za kasę podatników...zamiast przedszkoli...Cielęce policzki, etc. I pomyśleć że ci złodzieje mają jeszcze kilkunastoprocentowe poparcie

    • 7 0

  • Reklamowalem

    W grudniu miałem taką sytuację. Zamiast podróży do Krakowa w wagonie ciszy Pendolino jechałem zwykłym. Zimno bo nie grzali cały czas. Reklamowałem. Czekałem 2 tyg na rozpatrzenie i dostałem zwrot ok 30 zł. Żałosna rekompensata przy cenie biletu 179 zl

    • 8 0

  • To byly od poczatku sklady dla burzujow ktorzy chcieli sie poczuc lepsi od innych wspolobywateli (7)

    za pomoca kasy. A tak to nie dziala. Wiedza jest potrzebna jak dziala kolej. Glupkom od tuska bylo za trudno to pojac. to teraz niech splacaja to wyborcy PO. I z reklamacjami rowniez do funkcjonariuszy Platformy z Gdanska i Sopotu.

    • 15 18

    • minusujacy mozecie mnie pocalowac w trzy litery (4)

      bierzcie odpowiedzialnosc za wlasna glupote i chciwosc

      • 2 4

      • minusujacy mozecie mnie pocalowac w trzy litery (3)

        TRZY???(co to jest?)nawet tamto,ma cztery.

        • 0 1

        • Nos. Psa się np. tam całuje.

          • 0 0

        • oko

          • 0 0

        • Ma trzy litery

          • 0 1

    • To byly od poczatku sklady dla burzujow ktorzy chcieli sie poczuc lepsi od innych wspolobywateli (1)

      chora glowa!!!!

      • 7 1

      • wiesz co to jest snobizm? snobowanie sie na cos lub kogos.

        • 0 0

  • Wbrew pozorom (4)

    ta zamiana to tylko na dobre wyszła.
    Tradycyjne wagony z nowej produkcji są wygodniejsze niż pendolino.
    W 2 klasie w przedziale jest sześć miejsc i podróz nimi jest przyjemniejsza..
    Nawet zespolone stadlery i pesy są wygodniejsze niż włoska fanaberia ministra nowaka.
    Dyletant kupił za nasze pieniądze taki sobie pociąg kilka razy drożej niż jest wart.
    A jakośc jak widać wątpliwa jak caracale które też byłby przepłacone kilka razy.

    • 55 19

    • (3)

      Jak lubisz siedzieć twarz w twarz z obcymi ludźmi i kopać się po nogach to jeździj przedziałowymi.

      • 19 13

      • (2)

        Też nie lubię ale to dotyczy tylko przedziałów w II klasie. I klasa oraz bez przedziałowe po remoncie są dużo wygodniejsze od pendolino a w dodatku nie trzeba bagażu cały czas pilnować pozostawionego na końcu wagonu, tak ja ma to miejsce w pendolino

        • 16 1

        • Hoho, jak cię stać na pierwszą klasę...

          • 1 0

        • bagaż

          ale za to jak masz walizkę to trzeba prosić ludzi o pomoc żeby ją do góry włożyć a później zdjąć

          • 3 1

  • Te składy wagonowe są wygodniejsze niż Pendolino. (8)

    A jakie są Wasze odczucia?

    • 52 26

    • (1)

      jak najbardziej, głównie dlatego, że w rzędzie są 3 fotele a nie 4.

      • 10 4

      • 3, ale koło siebie kolano w kolano, vs 2 przedzielone korytarzem

        • 4 1

    • piszesz bzdury

      widać że nie jechałeś PENDOLINO ( którymi aktualnie zarządza i za ich stan odpowiada pis )

      • 2 5

    • (2)

      Najwygodniejszy jest "kurnik" czyli "bezprzedziałowiec", niestety ma ta wadę że musimy słuchać ciągle czyjegoś bełkotu przez telefon. Ale jeśli chodzi o wygodę to jest dla mnie lepszy niż pendolino

      • 19 5

      • (1)

        Kup sobie bilet w strefie ciszy, gdzie jest zakaz rozmów przez telefon i nie ma matek z brajanami.

        • 18 3

        • To jest bardzo dobra opcja

          • 7 1

    • owszem

      mimo braku jajecznicy i stawianych przez premier lodow

      • 1 1

    • nie są.

      • 5 8

  • Co wyście się tak tego Nowaka uczepili? Przecież to już nie Polak. (2)

    W październiku 2016 został prezesem Ukrawtodoru, ukraińskiej państwowej agencji drogowej. Przyjął wówczas ukraińskie obywatelstwo. Sam Nowak w styczniu ujawnił, że w listopadzie czy grudniu zarobił 27 tys. zł.

    • 27 15

    • za te wszystkie planowane i wykonane wały dostał posadę na Ukrainie (1)

      z namaszczenia Tuska i za pośrednictwem kilku kolegów z UE. Teraz będzie trudniej w Polsce obywatela ukrainskiego ścigać za machloje. Przetarg na pendolino to tylko jeden z kilku wałków. Jakim trzeba być paździerzem, żeby wyprowadzić z kraju ponad 2 mld zł, a nie wpompować to w polskiego wykonawcę, dla którego taka kwota dałaby "kopa" inwestycyjnego. No ale czego się dziwić, skoro PO to przyjaciele niemców, którzy robią przekręty nie swoimi rekami...

      • 5 0

      • PiS da zastrzyk, będziemy mieć taaaaakieee helikoptery, że Putinu oko zbieleje!

        • 1 0

  • pozniej to juz węglarki i towosy (12)

    tylko one sobie radzą na polskich torach

    • 233 12

    • Dajcie tam passaty w TDI (1)

      Bedzie dobrze i tanio.. one sie nie "gnioto"

      • 3 1

      • dobre bo niemieckie!

        • 1 1

    • (1)

      Bydlęce wagony też służyć znowu mogą do wożenia ludzi.

      • 5 3

      • dla takich bydlakow jak ty na pewno

        • 2 3

    • ty sobie nie radzisz ze soba (7)

      Polska kolej NA TORY. Od zawsze mielismy dobre i nowoczesne sklady. tylko wladze nie potrafily docenic wlasnego przemyslu.

      • 9 23

      • (6)

        Luźny tłuczeń to 19ty wiek.

        • 16 7

        • zluzuj majty (5)

          nie znasz technologii kladzenia torow obecnie. wiesz chcoiaz jak ukladane sa warstwy tlucznia?
          Zobacz jak jezdza chociazby tramwaje w Gdansku na Chelm. Te same maszyny je kladly.

          • 0 16

          • dokladnie obecny tluczen rozni sie od poprzedniego . jest lzejszy

            bo to tez nowoczesny tluczen jak pendolin.

            • 3 0

          • (3)

            Nie technika rozwiąże problem podrywaniankamieni lecz nowa technologia. Nawet poprawa aerodynamiki pojazdu nie pomoże bo luźne kamienie zawsze będą podrywane.
            Shinkansen uzywa maty ktore zakrywaja kamienie.

            • 12 2

            • (2)

              Pozatym widać że generalnie unikają użycia kamieni jako balast.

              • 5 2

              • (1)

                Myślę że nie komisji trzeba lecz działu rozwoju technologicznego w kolejach.
                Do zbadania sprawy uzylem googla. Nigdy nie bylem w Japonii.

                • 12 1

              • pokolenie glupokow - pokolenie googla

                nie znaja innych zrodel, nawet w internecie.

                • 4 7

  • (4)

    Ale te pociągi przyjeżdżają na czas? Bo jeśli tak, to po co pendolino?

    • 8 2

    • (2)

      Jak się przejdziesz to zrozumiesz jaka różnica

      • 0 2

      • leming jechałem i poczułem róznice na plus! (1)

        • 0 0

        • pisior nie jeździ Penodolino bo to zakazane przez kaczkę

          • 0 0

    • Pendolino na bocznicę. Są muzea kolejowe i tam jego miejsce.

      • 2 0

  • Hahaha klasyka POwskich przekrętów (3)

    bo polskie byłyby złe....

    • 17 3

    • chyba PIS-owskich bo nie wiem czy zauważyłeś pisiory rządzą już 2 lata

      a przedtem takich wałków ze złym tłuczniem na torach nie było

      • 1 0

    • (1)

      jak podpisywano umowę na Pendolino to polskich pociągów tej klasy jeszcze nie produkowano.

      • 3 3

      • i co w zwiazku z tym? to nie nalezalo kupowac pociagow na nasze tory?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane