- 1 Pod prąd uciekał przed policją (178 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (542 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (74 opinie)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (154 opinie)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (310 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-27 18:31
(4)
jak mają zwrócić jak ostatnio jechałem pendziliną z Katowic do Sopotu i na całej trasie w wagonie 2 klasy przewinęły się dosłownie 4 osoby, ciekawe ile osób musi się przewinąc, żeby podróż była dla PKP opłacalna.Ciekawe, że serwis nie bierze od osoby tylko od kilometra za usługę
- 3 13
-
2018-01-27 18:53
nikt nie kaze wybierac pendolino (3)
- 5 2
-
2018-01-27 18:59
(2)
właśnie, że każe, rozkład jest tak ułożony, że rano nie masz wyboru jak ci się spieszy . Nie ma zwykłego pośpiesznego pociągu w tych godzinach na tej trasie bo dużo wolniej tej trasy by nie pokonał, wszystko jest zrobione pod zysk tych składów i IC, które o duzo nie są tańsze
- 9 1
-
2018-01-27 19:00
ja wole nie spieszyc sie i planuje podroz wczesniej
zycie jest zeby pozyc jak spiewala A. M. Jopek Niech ktos zatrzyma wreszcie swiat.
- 2 3
-
2018-01-27 19:01
jesli sa puste to sie je wyrzuci ze skladu a pan Nowak sprzeda je Ukraincom ;P
- 1 2
-
2018-01-27 18:31
nie za swoje kupowali to im wolno bylo
dobrze ze juz nie rzadza. jeszcze tylko zwolnic szkodnika Pawla A.
- 30 3
-
2018-01-27 18:34
Francuzi od pewnego czasu wino podłe robią .... (2)
..ale pytanie ..ile we Francji zostało Francuzów .....
- 28 2
-
2018-01-27 18:36
od dlugiego czasu
Spytaj ile jest Francji we Francji? Ile jest?
- 3 1
-
2018-01-27 19:52
Chcesz dobre wino to w Europie Moldawia ( na francuskich szczepach CS)
ze swiata chilijski odpowiednik.
- 0 1
-
2018-01-27 18:35
ale moze przynajmniej pani premier poda jajecznike ;)
kopacz jest fucha dla ciebie!
- 26 3
-
2018-01-27 18:38
i dobrze tak burzujom od pendolino. przez ten ich komfort to ile zginelo juz ludzi. (2)
pociag ma byc glosny zeby go bylo slychac z daleka.
- 7 15
-
2018-01-27 22:54
Każdego miesiąca trup!!!
- 3 0
-
2018-01-28 07:47
wystarczy sluchać się znaków (sygnalizacji świetlnej oraz szlabanów) oraz przed wjazdem upewnić się czy coś jedzie. O pajacach co na dziko chodzą/jeżdzą - winni na ich rodziny pobrać rachunek za wszelkie straty np: 2mln za naprawę pendolino + 400tys za opóźnienie.
- 3 0
-
2018-01-27 18:38
Tory (2)
Ale przecież to jest prawdopodobnie wina torowiska (źle ubity tłuczeń lub zbyt sypkie kamyczki), a nie pociągu.
- 20 5
-
2018-01-27 18:45
Nie klam
To wina tuska
- 7 2
-
2018-01-27 18:54
bredzisz. moj ojciec z zaloga to ukladali i wszystko bylo zgodnie ze sztuka jaka mozesz zobaczyc na targach
Po prostu te sklady nie powinny byc zakupione.
- 2 6
-
2018-01-27 18:44
ED 250 czyli pseudo"Pendolino"
Zakup 20 składów ED 250 był dla Polski ekonomicznie nieuzasadniony. Z 20 składów które eksploatuje PKP Intercity, to 7 z nich stanowią jednostki sprowadzone z Czech z zakupu których których Czesi zrezygnowali u Alstoma. Natomiast 13 składów wyprodukowano dla PKP. Te 7 sztuk odstały one swoje na bocznicy u sąsiadów, póżniej u nas na Olszynce Grochowskiej. Gdyby nie naciski UE i majstersztyk p.Nowaka-to zakłady Alstom we Włoszech( produkcja nadwozi) i we Francji(podwozia) musiały by zredukować liczbę swoich pracowników odpowiednio dla Włoch o 1.5 tysiąca i we Francji około 2 tysięcy pracowników. Poza tym cena za składy nie była prawie negocjowana -wyszło b.drogo jak za konstrukcję już trochę leciwą.. .Alstom zrobił interes "stulecia".
- 32 2
-
2018-01-27 18:45
czy w tym kraju...
chociaż raz zrobił ktoś coś porządnie? Wszystko najtaniej i naje*ał pies
- 23 1
-
2018-01-27 18:48
nigdy tym nie jedzilem i nie zamierzam. jak juz to polska kolej na polskie tory. nie badzmy krajem bez wlasnego zaplecza. po
po cos utrzymujemy politechNiki w Polsce.
- 10 11
-
2018-01-27 18:51
To byly od poczatku sklady dla burzujow ktorzy chcieli sie poczuc lepsi od innych wspolobywateli (7)
za pomoca kasy. A tak to nie dziala. Wiedza jest potrzebna jak dziala kolej. Glupkom od tuska bylo za trudno to pojac. to teraz niech splacaja to wyborcy PO. I z reklamacjami rowniez do funkcjonariuszy Platformy z Gdanska i Sopotu.
- 15 18
-
2018-01-27 19:03
minusujacy mozecie mnie pocalowac w trzy litery (4)
bierzcie odpowiedzialnosc za wlasna glupote i chciwosc
- 2 4
-
2018-01-27 19:07
minusujacy mozecie mnie pocalowac w trzy litery (3)
TRZY???(co to jest?)nawet tamto,ma cztery.
- 0 1
-
2018-01-27 19:27
Ma trzy litery
- 0 1
-
2018-01-27 19:32
oko
- 0 0
-
2018-01-28 12:36
Nos. Psa się np. tam całuje.
- 0 0
-
2018-01-27 19:05
To byly od poczatku sklady dla burzujow ktorzy chcieli sie poczuc lepsi od innych wspolobywateli (1)
chora glowa!!!!
- 7 1
-
2018-01-27 19:30
wiesz co to jest snobizm? snobowanie sie na cos lub kogos.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.