• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    jak mają zwrócić jak ostatnio jechałem pendziliną z Katowic do Sopotu i na całej trasie w wagonie 2 klasy przewinęły się dosłownie 4 osoby, ciekawe ile osób musi się przewinąc, żeby podróż była dla PKP opłacalna.Ciekawe, że serwis nie bierze od osoby tylko od kilometra za usługę

    • 3 13

    • nikt nie kaze wybierac pendolino (3)

      • 5 2

      • (2)

        właśnie, że każe, rozkład jest tak ułożony, że rano nie masz wyboru jak ci się spieszy . Nie ma zwykłego pośpiesznego pociągu w tych godzinach na tej trasie bo dużo wolniej tej trasy by nie pokonał, wszystko jest zrobione pod zysk tych składów i IC, które o duzo nie są tańsze

        • 9 1

        • ja wole nie spieszyc sie i planuje podroz wczesniej

          zycie jest zeby pozyc jak spiewala A. M. Jopek Niech ktos zatrzyma wreszcie swiat.

          • 2 3

        • jesli sa puste to sie je wyrzuci ze skladu a pan Nowak sprzeda je Ukraincom ;P

          • 1 2

  • nie za swoje kupowali to im wolno bylo

    dobrze ze juz nie rzadza. jeszcze tylko zwolnic szkodnika Pawla A.

    • 30 3

  • Francuzi od pewnego czasu wino podłe robią .... (2)

    ..ale pytanie ..ile we Francji zostało Francuzów .....

    • 28 2

    • od dlugiego czasu

      Spytaj ile jest Francji we Francji? Ile jest?

      • 3 1

    • Chcesz dobre wino to w Europie Moldawia ( na francuskich szczepach CS)

      ze swiata chilijski odpowiednik.

      • 0 1

  • ale moze przynajmniej pani premier poda jajecznike ;)

    kopacz jest fucha dla ciebie!

    • 26 3

  • i dobrze tak burzujom od pendolino. przez ten ich komfort to ile zginelo juz ludzi. (2)

    pociag ma byc glosny zeby go bylo slychac z daleka.

    • 7 15

    • Każdego miesiąca trup!!!

      • 3 0

    • wystarczy sluchać się znaków (sygnalizacji świetlnej oraz szlabanów) oraz przed wjazdem upewnić się czy coś jedzie. O pajacach co na dziko chodzą/jeżdzą - winni na ich rodziny pobrać rachunek za wszelkie straty np: 2mln za naprawę pendolino + 400tys za opóźnienie.

      • 3 0

  • Tory (2)

    Ale przecież to jest prawdopodobnie wina torowiska (źle ubity tłuczeń lub zbyt sypkie kamyczki), a nie pociągu.

    • 20 5

    • Nie klam

      To wina tuska

      • 7 2

    • bredzisz. moj ojciec z zaloga to ukladali i wszystko bylo zgodnie ze sztuka jaka mozesz zobaczyc na targach

      Po prostu te sklady nie powinny byc zakupione.

      • 2 6

  • ED 250 czyli pseudo"Pendolino"

    Zakup 20 składów ED 250 był dla Polski ekonomicznie nieuzasadniony. Z 20 składów które eksploatuje PKP Intercity, to 7 z nich stanowią jednostki sprowadzone z Czech z zakupu których których Czesi zrezygnowali u Alstoma. Natomiast 13 składów wyprodukowano dla PKP. Te 7 sztuk odstały one swoje na bocznicy u sąsiadów, póżniej u nas na Olszynce Grochowskiej. Gdyby nie naciski UE i majstersztyk p.Nowaka-to zakłady Alstom we Włoszech( produkcja nadwozi) i we Francji(podwozia) musiały by zredukować liczbę swoich pracowników odpowiednio dla Włoch o 1.5 tysiąca i we Francji około 2 tysięcy pracowników. Poza tym cena za składy nie była prawie negocjowana -wyszło b.drogo jak za konstrukcję już trochę leciwą.. .Alstom zrobił interes "stulecia".

    • 32 2

  • czy w tym kraju...

    chociaż raz zrobił ktoś coś porządnie? Wszystko najtaniej i naje*ał pies

    • 23 1

  • nigdy tym nie jedzilem i nie zamierzam. jak juz to polska kolej na polskie tory. nie badzmy krajem bez wlasnego zaplecza. po

    po cos utrzymujemy politechNiki w Polsce.

    • 10 11

  • To byly od poczatku sklady dla burzujow ktorzy chcieli sie poczuc lepsi od innych wspolobywateli (7)

    za pomoca kasy. A tak to nie dziala. Wiedza jest potrzebna jak dziala kolej. Glupkom od tuska bylo za trudno to pojac. to teraz niech splacaja to wyborcy PO. I z reklamacjami rowniez do funkcjonariuszy Platformy z Gdanska i Sopotu.

    • 15 18

    • minusujacy mozecie mnie pocalowac w trzy litery (4)

      bierzcie odpowiedzialnosc za wlasna glupote i chciwosc

      • 2 4

      • minusujacy mozecie mnie pocalowac w trzy litery (3)

        TRZY???(co to jest?)nawet tamto,ma cztery.

        • 0 1

        • Ma trzy litery

          • 0 1

        • oko

          • 0 0

        • Nos. Psa się np. tam całuje.

          • 0 0

    • To byly od poczatku sklady dla burzujow ktorzy chcieli sie poczuc lepsi od innych wspolobywateli (1)

      chora glowa!!!!

      • 7 1

      • wiesz co to jest snobizm? snobowanie sie na cos lub kogos.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane