• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (7)

    Czy o kolei może pisać ktoś kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie? Pendolino sobie nie radzą z polskimi torami? Panie redaktorze miał Pan kolejny gorszy dzień? PKP już wyjaśniło, że pendolino uległy uszkodzeniu na odcinku na którym nieprawidłowo dosypano kruszywa

    • 18 5

    • Żeby informacja się "sprzedała", trzeba nakłamać, przeinaczyć, dać treść sensacyjną, skandalizującą (1)

      • 6 2

      • Nie trzeba

        • 2 1

    • Czyli PKP poniesie koszt naprawy Pendolino (1)

      Czyli PKP poniesie koszt naprawy pociągów Pendolino, będących własnością... PKP!!! Brawo Wy!

      • 5 1

      • podzial na spoleczki

        nawiasem piszac to byl wymog wejscia do UE stawiany Polakom. Nie dziwne?

        • 2 1

    • (1)

      Po CMK kursuje wiele pociągów. Uszkodzeniu uległy tylko Pendolino. Które pociągi są zatem niedostosowane do naszych warunków?

      • 2 3

      • Tak jakbyś puścił Mercedesa AMG

        na drogę z płyt yomb.
        Star przejedzie, szybkie auto coś urwie

        • 6 0

    • Dosypano zapewne nazbyt wiele by było na zapas do następnego podbicia. Czyli kolej zapłaci za remont wagoników.

      • 1 1

  • hahahahahaha

    wal nad walami

    • 11 2

  • Pisowskie Misiewicze w PKP nawet pendolino w 1 dzień załatwia (2)

    Prezes i wszyscy którzy nie dopilnowali tej posypki tłocznia do dymisji. Oczywiście dyscyplinarnie i bez odprawy

    • 6 20

    • Poszukajcie jak misiewicze w kghm

      rozwalili piec za kilkaset milionów. Zbyt nowoczesny był.
      Jak nie konie to pociągi, albo zamachy na pancerne auta. Cała kadencja pod górkę

      • 1 1

    • Pod ścianę do rozwalkim.
      Dzierzynski

      • 0 2

  • Kolejna wpadka PO. (6)

    Od poczatku bylo wiadomo ze te Pendolino nie nadaja sie na polskie realia. Bylo mnostwo ekspertyz, jedna z nich nawet opisywala dokladnie problem kamieni uderzajacych w podwozie i niszczacych pociagi. Chyba ktos przytulil gruba koperte pod stolem ze je zamowili. Mam nadzieje ze komisja sledcza to wyjasni.

    • 20 6

    • jestem za komisja sledcza

      • 1 0

    • (4)

      Jakos 3 lata sie nadawaly dopoki jakis misiewicz tłucznia nie wysyłał

      • 4 1

      • Jak sie nadawaly ? (3)

        Jechalam kilka razy. Nie ma wifi, gubi zasieg sieci komorkowych i ciagnie sie jak woz z weglem.
        Widzialam na diskowery jak chinskie jada 400 km na godzine. I takie kupi nam PiS

        • 2 4

        • (2)

          Pis wlasnie kupuje takie wagony jakie daja teraz zamiast pendolino. Coś z czego świąt zaczął rezygnować że 30 lat temu

          • 0 2

          • A myslisz ze te z Chin to sa w sklepie na polce ? (1)

            Czeka sie na realizacje zamowienia. Pacanie.

            • 0 1

            • Z chin ?

              • 0 0

  • kurk. I złodziej. Oddają 5 % z biletu na pindolino

    • 3 3

  • Ważne że łapówki skasowane

    • 8 5

  • Powołajmy komisje śledczą ds zniszczenia 8 skladow pendolino przez pisiorstwo

    Niech oddaja ze swojej kasy

    • 6 13

  • pindolino

    beda za to aleje i pomniki kaczych odchodow, pis da.

    • 3 13

  • prawde powiedziawszy to przy ograniczeniach na Polskich torach Pendolino nie ma zupełnie sensu (3)

    i te pociągi IC przyjadą dokładnie w tym samycm czasie co Pendolino jak sie tylko podczepi lepszą i szybszą lokomotywę a komfort jest o niebo lepszy w tradycyjnych wagonach. No ale miało by c niby nowocześnie i niby jest.

    • 23 3

    • i to ludziom tlumacze od poczatku

      moj ojcec z zaloga kladli te nowe tory i bylo zalozenie zeby wrocily tam sklady ktore juz dawno jezdzily po 160 km. Kupno pendolino byl;o chora zachcianka tusk i jego ekipy.

      • 1 3

    • Popieram

      • 1 0

    • pitolino

      Dla kawałka torów o względnej jakości kupić "nieruchome pitolino"?Tak,to ma "sens".

      • 1 0

  • to nie jest w Gdańsku Głównym

    tylko na dworcu Gdańsk Główny a to zasadnicza różnica

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane