• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    To nie ma żadnej różnicy czy skład wagonowy czy zespół trakcyjny, 90% podróżnych uważa że powinni z tego tytułu jechać za darmo i najbardziej winny jest konduktor, powiem tak, ŻAL MI WAS i tyle, chodzi o przejechanie dystansu w komfortowych warunkach w jak najszybszym czasie, a i tak ponad 50% podróżnych to osoby wysyłane w delegacje przez pracodawców. I ci ludzie dostaną zwrot kosztów i wyrwą coś jeszcze z PKP jakie to Polskie kopać leżącego, tacy ludzie za cebule poszli by do Warszawy na piechotę, wstyd mi za nich

    • 6 10

    • głupi jesteś jak Penodolino jest w cenniku droższe niż zwykły ekspres

      to naturalnie należy się obniżka ceny, plus rekompensata za to że ktoś może właśnie chciał tylko Pendolino sie przejechać dla atrakcji

      • 1 2

  • Ja zdecydowanie wolę jazdę wagórami z przedzialami

    Pendolino byłem zawiedziony.

    • 8 0

  • PKP INTERCITY

    Uprzejmie wyjaśni że niedogodności pasażerów związane z brakiem Pindolino nie było z ich winy Tylko ze względów bezpieczeństwa musieli wstrzymać ich kursowanie więc nie muszą nikomu nic zwracać tym bardziej że uszkodzone Pindolino zastąpiły tradycyjne składy

    • 3 2

  • ale atakuja (1)

    atak bojowek pisu jak zwykle skuteczny, obawiam sie , ze jakby zastosowac wasze metody to internet by zwolnil tyle macie juz balaganu narobione.
    merytorycznie trzeba , problem rozwiazac a nie atakowac , najlepiej jak pis nic nie robic nie budowac rozdawac nikt sie do niczego nie przyczepi

    • 3 12

    • Prawde piszą leming a to sie niemiesci ci w głowie bo masz za ciasny mózg:)

      • 1 0

  • Wszystkie przetargi w kazdym kraju były korupcyjne podobnie jak w Polsce .Ta firma wielokrotnie została ukarana za korupcje!

    Mozna było zamówic pseudolino bo niema wychylnego wózka od tego właśnie ta nazwa z internetem na starcie!!Ale nieudacznicy z PO tak byli zaślepieni łapówkami ,że chcieli go sobie sami dołączyć.Wtedy cwaniaki pekali ze smiechu i zażądali sobie milionów za instalacje bo sklady są na gwarancji i nikt niema prawa ingerować w konstrukcje.Ale Donald z Nowakiem kłamali od początku ze bedzie z internetem!! POwcy nie potrafią nie kłamać!!!
    Pseudolino to nie wszystko wystarczy przypomniec ze nawet Bruksela ich skrytykowała ze nie mamy infrastruktury kolejowej do szybkich połączeń .
    Najpierw buduje sie autostrady a potem Ferrari a nie odwrotnie!! Po jak zawsze za wszystkie kontrakty przepłacała ciekawe dlaczego I jak udowodnioono 90% zamówień publicznych to były zamówienia od firm zachodnich!!Tak wspierali Polski przemysł i Polskie firmy! Zachód teraz traci Miliardy i straci jeszcze wiecej przez pisowców dlatego tacy wściekli są!

    • 7 1

  • Obniżenie komfortu w 2 klasie? Wręcz przeciwnie! (1)

    Akurat podmiana Pendolino na klasyczne zestawy wagonów IC to zmiana komfortu podróży na plus w przypadku 2 klasy. Przecież w 2 klasie Pendolino są aż 4 miejsca w rzędzie, a w przedziałowych wagonach IC są tylko 3 miejsca w rzędzie. Dodatkowo wagon Pendolino jest węższy, w efekcie przy komplecie pasażerów panuje niemożebny ścisk jak w małym samolocie. Pendo ma mniej miejsca na bagaż a o powieszeniu kurtki czy płaszcza na wieszaku to można zapomnieć (chyba że pasażer przy oknie zgodzi się trzymać Ci płaszcz na swoich kolanach). No i wystrzegajcie się miejsca przy stolikach jeśli macie chociaż średnio długie nogi. Pomijam bardzo słaby dostęp do własnego internetu w Pendolino z powodu tłumienia sygnału WiFi. Ja często jeżdżę do Wawy i nie bardzo się cieszę że będzie więcej składów tradycyjnych. Oby jak najdłużej!

    • 12 5

    • Dokladnie tak jest jak piszesz ,tez jechałem i sie prtzekonałem o ile do Warszawki wytrzymasz

      to do Krakowa to juz jest nieprzyjemne Pendolino.Polskie sklady jadą dokładnie tak samo szybko czyli dokladnie tyle samo czasu trwa podróż !!!

      • 0 0

  • (1)

    Rozliczyć odpowiedzialnych za bezmyślny zakup Pendolino

    • 10 1

    • Zagadza sie niech oddadzą łapówki które dostali i wsadzic ich za kratki.!

      • 4 0

  • Czyli Wałek

    I co nagle sie okazuje ze zwykłe wagony ciągnięte przez zwykłe lokomotywy(nie wiem czy 09 czy husarze) są w stanie dorównać czasem przejazdu na poziomie "pendolino"?
    Czyli po raz kolejny okazuje się, że zakup pendolino jest nietrafiony. Smutne.

    • 11 0

  • Predkosc

    Te stare składy mają te samą prędkość przejazdu? Jak tak to pendolino w ogóle nie było i nie jest opłacalne

    • 5 2

  • Jak zawsze.....

    Sprawę należy przekazać Antoniemu Macierewiczowi......

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane