- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (187 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (125 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (122 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-27 21:49
(1)
To nie ma żadnej różnicy czy skład wagonowy czy zespół trakcyjny, 90% podróżnych uważa że powinni z tego tytułu jechać za darmo i najbardziej winny jest konduktor, powiem tak, ŻAL MI WAS i tyle, chodzi o przejechanie dystansu w komfortowych warunkach w jak najszybszym czasie, a i tak ponad 50% podróżnych to osoby wysyłane w delegacje przez pracodawców. I ci ludzie dostaną zwrot kosztów i wyrwą coś jeszcze z PKP jakie to Polskie kopać leżącego, tacy ludzie za cebule poszli by do Warszawy na piechotę, wstyd mi za nich
- 6 10
-
2018-01-28 11:13
głupi jesteś jak Penodolino jest w cenniku droższe niż zwykły ekspres
to naturalnie należy się obniżka ceny, plus rekompensata za to że ktoś może właśnie chciał tylko Pendolino sie przejechać dla atrakcji
- 1 2
-
2018-01-28 11:07
Ja zdecydowanie wolę jazdę wagórami z przedzialami
Pendolino byłem zawiedziony.
- 8 0
-
2018-01-28 10:57
PKP INTERCITY
Uprzejmie wyjaśni że niedogodności pasażerów związane z brakiem Pindolino nie było z ich winy Tylko ze względów bezpieczeństwa musieli wstrzymać ich kursowanie więc nie muszą nikomu nic zwracać tym bardziej że uszkodzone Pindolino zastąpiły tradycyjne składy
- 3 2
-
2018-01-28 10:27
ale atakuja (1)
atak bojowek pisu jak zwykle skuteczny, obawiam sie , ze jakby zastosowac wasze metody to internet by zwolnil tyle macie juz balaganu narobione.
merytorycznie trzeba , problem rozwiazac a nie atakowac , najlepiej jak pis nic nie robic nie budowac rozdawac nikt sie do niczego nie przyczepi- 3 12
-
2018-01-28 10:42
Prawde piszą leming a to sie niemiesci ci w głowie bo masz za ciasny mózg:)
- 1 0
-
2018-01-28 10:40
Wszystkie przetargi w kazdym kraju były korupcyjne podobnie jak w Polsce .Ta firma wielokrotnie została ukarana za korupcje!
Mozna było zamówic pseudolino bo niema wychylnego wózka od tego właśnie ta nazwa z internetem na starcie!!Ale nieudacznicy z PO tak byli zaślepieni łapówkami ,że chcieli go sobie sami dołączyć.Wtedy cwaniaki pekali ze smiechu i zażądali sobie milionów za instalacje bo sklady są na gwarancji i nikt niema prawa ingerować w konstrukcje.Ale Donald z Nowakiem kłamali od początku ze bedzie z internetem!! POwcy nie potrafią nie kłamać!!!
Pseudolino to nie wszystko wystarczy przypomniec ze nawet Bruksela ich skrytykowała ze nie mamy infrastruktury kolejowej do szybkich połączeń .
Najpierw buduje sie autostrady a potem Ferrari a nie odwrotnie!! Po jak zawsze za wszystkie kontrakty przepłacała ciekawe dlaczego I jak udowodnioono 90% zamówień publicznych to były zamówienia od firm zachodnich!!Tak wspierali Polski przemysł i Polskie firmy! Zachód teraz traci Miliardy i straci jeszcze wiecej przez pisowców dlatego tacy wściekli są!- 7 1
-
2018-01-28 00:26
Obniżenie komfortu w 2 klasie? Wręcz przeciwnie! (1)
Akurat podmiana Pendolino na klasyczne zestawy wagonów IC to zmiana komfortu podróży na plus w przypadku 2 klasy. Przecież w 2 klasie Pendolino są aż 4 miejsca w rzędzie, a w przedziałowych wagonach IC są tylko 3 miejsca w rzędzie. Dodatkowo wagon Pendolino jest węższy, w efekcie przy komplecie pasażerów panuje niemożebny ścisk jak w małym samolocie. Pendo ma mniej miejsca na bagaż a o powieszeniu kurtki czy płaszcza na wieszaku to można zapomnieć (chyba że pasażer przy oknie zgodzi się trzymać Ci płaszcz na swoich kolanach). No i wystrzegajcie się miejsca przy stolikach jeśli macie chociaż średnio długie nogi. Pomijam bardzo słaby dostęp do własnego internetu w Pendolino z powodu tłumienia sygnału WiFi. Ja często jeżdżę do Wawy i nie bardzo się cieszę że będzie więcej składów tradycyjnych. Oby jak najdłużej!
- 12 5
-
2018-01-28 10:26
Dokladnie tak jest jak piszesz ,tez jechałem i sie prtzekonałem o ile do Warszawki wytrzymasz
to do Krakowa to juz jest nieprzyjemne Pendolino.Polskie sklady jadą dokładnie tak samo szybko czyli dokladnie tyle samo czasu trwa podróż !!!
- 0 0
-
2018-01-28 10:09
(1)
Rozliczyć odpowiedzialnych za bezmyślny zakup Pendolino
- 10 1
-
2018-01-28 10:21
Zagadza sie niech oddadzą łapówki które dostali i wsadzic ich za kratki.!
- 4 0
-
2018-01-28 10:06
Czyli Wałek
I co nagle sie okazuje ze zwykłe wagony ciągnięte przez zwykłe lokomotywy(nie wiem czy 09 czy husarze) są w stanie dorównać czasem przejazdu na poziomie "pendolino"?
Czyli po raz kolejny okazuje się, że zakup pendolino jest nietrafiony. Smutne.- 11 0
-
2018-01-28 10:06
Predkosc
Te stare składy mają te samą prędkość przejazdu? Jak tak to pendolino w ogóle nie było i nie jest opłacalne
- 5 2
-
2018-01-28 09:44
Jak zawsze.....
Sprawę należy przekazać Antoniemu Macierewiczowi......
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.