• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • dziwne że od czasu rządów PISu (3)

    1) Ryanair przestał latać do Warszawy
    2) Polskibus sprzedał się droższemu przewożnikowi - jaki efekt
    do Wawy
    1) mamy państwowy LOT ceny od 200 do 500 zł / który wykorzystał oczywiście zawieszenie ryanowych połączeń i podniósł ceny
    2) mamy państwowe Intercity cena w jedną stronę 150 zł ( bilety promo od 49 zł praktycznie sprzedają się 30 dni przez w ciagu 10 min. od udostępnienia puli )
    MONOPOL PAŃSTWOWY i tyle nas czeka , a teraz Intercity robi co chce zamiast pendolino podstawia wagony EIC , które zabierze IC w efekcie czego będziemy jeżdzili szrotem TLK , ale uważa że bulić i tak trzeba jak za pendolino , złodziejstwo w białych rękawiczkach....
    i kpina by sobie dzień przed wyjazdem podstawiać jakie składy się chce w klasie PREMIUM
    za takie coś na ZACHODZIE przewożnik zwraca 100 % , a my mamy błagać i pisać reklamacje po różnicę między klasą premium a eic/ic - za to że jesteśmy w balona zrobieni. I tu obywatel pójdzie do sądu , i między innymi po co były rządzącym sądy .... kto wygra sprawę PANSTWOWY PRZEWOZNIK czy obywatel ?

    tak to jest jak ktoś planuje kursy pendolino do kołobrzegu lub zakopanego po lokalnych torach .... i jest tego efekt
    został nam tylko LOT / INTERCITY i o to chodziło PISowi , poczekajcie jeszcze trochę wróci do wszystkich pociągów szary papier ...

    • 11 20

    • teraz mamy wszystko państwowe (1)

      o to chodziło Kaczyńskiemu

      • 1 2

      • odeska szkoła

        • 0 1

    • mnie towja głupota wcale nie dziwi bo ją potwierdzasz jak kazdy leming :)

      • 4 1

  • Jakoś od kilku lat nie było problemów....to pewnie nowy racjonalizatorski wynalazek dobrej zmiany

    • 6 7

  • (1)

    To nie ma żadnej różnicy czy skład wagonowy czy zespół trakcyjny, 90% podróżnych uważa że powinni z tego tytułu jechać za darmo i najbardziej winny jest konduktor, powiem tak, ŻAL MI WAS i tyle, chodzi o przejechanie dystansu w komfortowych warunkach w jak najszybszym czasie, a i tak ponad 50% podróżnych to osoby wysyłane w delegacje przez pracodawców. I ci ludzie dostaną zwrot kosztów i wyrwą coś jeszcze z PKP jakie to Polskie kopać leżącego, tacy ludzie za cebule poszli by do Warszawy na piechotę, wstyd mi za nich

    • 6 10

    • głupi jesteś jak Penodolino jest w cenniku droższe niż zwykły ekspres

      to naturalnie należy się obniżka ceny, plus rekompensata za to że ktoś może właśnie chciał tylko Pendolino sie przejechać dla atrakcji

      • 1 2

  • "perony w Gdyni głównej"

    "Wiaty"... Kto zaprojektował, klepnął projekt i zatwierdził ten bubel na stacji Gdynia Główna! Ta osoba powinna zostać publicznie ujawniona!

    • 15 2

  • Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Czyli jak ktos napisze ze chce kase bo go tyłek bolał

    To niedostanie zwrotu ale jak powie ze plecy to juz tak?Płacisz za pseudolino to mają obowiązek wszystkim zwracać kasę wszystkim!!!
    Inna sprawa ze ten szmelc pseudoliny u nas ma nizszy standart niz te pociagi z niby klasy nizszej!
    oni to dobrze wiedzą, dlatego nie chcą kasy zwracać i niema tańszych biletów.
    Express InterCity jest wygodniejszy bo masz więcej miejsca i przestrzeni dla siebie i jedziesz dokładnie tak samo szybko nic wolniej!! Pseudolino czyli złom to taki wąski jamnik jest w nim bardzo ciasno ,jest nie ergonomiczny ,niewygodny w przeciwieństwie do Express InterCity niema internetu i blokuje sygnał nawet komórkowy!
    Pseudolino był kupiony tak drogo ze nigdy niebedzie na siebie zarabiał pokrywa wiekszosc strat ale i tak jest praktycznie zawsze na minusie!

    • 10 2

  • Hahaha klasyka POwskich przekrętów (3)

    bo polskie byłyby złe....

    • 17 3

    • (1)

      jak podpisywano umowę na Pendolino to polskich pociągów tej klasy jeszcze nie produkowano.

      • 3 3

      • i co w zwiazku z tym? to nie nalezalo kupowac pociagow na nasze tory?

        • 2 0

    • chyba PIS-owskich bo nie wiem czy zauważyłeś pisiory rządzą już 2 lata

      a przedtem takich wałków ze złym tłuczniem na torach nie było

      • 1 0

  • Kpina! (4)

    Tyle hajsu poszło... Gdzie ekspertyzy badacze inżynierowie? Czy wy nie wiecie co zamawiacie? A takie piękne pociągi w Polsce się buduje...

    • 17 3

    • (2)

      teraz sie buduje, ale w 2010 r jeszcze nie bylo mowy aby w polsce wyprodukować pociag tej klasy co pendolino.
      radzę mniej ogladać tvpis

      • 2 5

      • co za argument? ty sam siebie slyszysz? (1)

        mam kupowac technologie, ktora nie daje sie uzytkowac z tego tylko wzgledu, ze takiej nie ma w PL? PRzeciez to byla jawna zachciewajka niedoukow z rzadu.
        Tak samo z zamarzjacymi tablicami na dworcach. LEmingu ty naprawde masz cos glowa. Tobie mozna wcisnac nawet tablet z funkcjami ktorych nie potrzebujesz i ich nie uzyjesz za 3 razy drozej.

        infrastrukure rozwia sie rownolegle. Co z tego ze kupisz cos co znisczy sie przy normalnej eksploatacji i kosztuje dwa razy drozej niz zakup dzialjacej latami kolei?

        • 3 1

        • nie tłumacz

          szkoda sobie strzępić ryja. on do śmierci byłby szczęśliwy jedząc trawę byle w doknowej zagrodzie.

          • 1 1

    • Kasę na innowacje w Polsce zżera okupant poprzez konkordat.

      Wagony na 200kmh wyprodukujemy i w 2010 mogliśmy wyprodukować. Same wagony.

      • 0 0

  • To tak jak mówiłam w poprzednim wejściu -tory były złe albo powozie pociągu też było złe

    • 7 1

  • EIP z szybkością V 200 km/h

    Od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 IC chwaliło się skróceniem czasów przejazdu pomiędzy Warszawą a Krakowem i Katowicami z uwagi na zwiększenie ilości kilometrów Centralnej Magistrali Kolejowej przystosowanej do szybkości V 200 km/h. Obecnie większość składów relacji Gdynia - Kraków/Katowice zestawionych z wagonów klasycznych i lokomotywy EP09 mogącej rozwinąć maksymalną szybkość V 160 km/h jeździ z niewielkimi opóźnieniami a często nawet planowo. Czy po wprowadzeniu na linii Warszawa - Gdańsk szybkości docelowej V 200 km/h też będzie taki efekt rozkładowy?

    • 9 1

  • Pis'owskie trolowskie bagno znowu zaatakowało komentarze.

    Troll nigdy nie śpi.

    • 7 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane