• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakcja SKM przejdzie remont. Ma być mniej awarii

MKo
8 sierpnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (112)
Modernizacja sieci SKM obejmie dwa odcinki: po jednym w Gdańsku i Gdyni i ma zapobiec częstym awariom. Remont będzie kosztować 7 mln i potrwa do listopada. Modernizacja sieci SKM obejmie dwa odcinki: po jednym w Gdańsku i Gdyni i ma zapobiec częstym awariom. Remont będzie kosztować 7 mln i potrwa do listopada.

7 mln zł ma kosztować modernizacja dwóch odcinków sieci trakcyjnej, z której na co dzień korzysta Szybka Kolej Miejska. Jak zapowiadają kolejarze, remont ma ograniczyć liczbę awarii.



Jak często korzystasz z SKM?

Prace modernizacyjne przewidziano na dwóch odcinkach linii kolejowej nr 250, po której na co dzień kursują pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

Pierwszy to fragment sieci między przystankami Gdańsk Politechnika-Gdańsk Przymorze Uniwersytet, a drugi między stacją Gdynia Główna a Gdynia Grabówek.

Łącznie prace będą prowadzone na 21 sekcjach sieci trakcyjnej SKM Trójmiasto.

Modernizacja sieci obejmie w Gdańsku odcinek między stacją Gdańsk Politechnika a Gdańsk Przymorze Uniwersytet. Modernizacja sieci obejmie w Gdańsku odcinek między stacją Gdańsk Politechnika a Gdańsk Przymorze Uniwersytet.
W ramach kontraktu wyeksploatowana sieć trakcyjna zostanie zmodernizowana. Jak informuje Piotr Żbikowski, dyrektor biura spółki PGE Energetyka Kolejowa, która wygrała przetarg na modernizację, wymienione zostaną m.in. konstrukcje słupowe oraz elementy trakcji najszybciej ulegające zużyciu, takie jak izolatory, podwieszenia czy połączenia elektryczne z odłącznikami.

- Obecnie trwają prace projektowe. Gdy projekt będzie gotowy, poznamy dokładny termin rozpoczęcia prac. Szacujemy, że wykonawca rozpocznie modernizację linii we wrześniu. By ograniczyć uciążliwości dla pasażerów, prace będą prowadzone głównie w nocy i weekendy. W związku z tym pociągi SKM w weekendy, podczas których będzie modernizowana sieć trakcyjna, będą kursowały co 30 min. - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM



- Realizowane prace mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Trójmieście, a także dla kosztów utrzymania sieci - dodaje Sylwester Szczensnowicz, prezes zarządu spółki PGE. - Zmodernizowana infrastruktura trakcyjna będzie mniej podatna na czynniki atmosferyczne i awarie, a to oznacza mniej opóźnień pociągów. Jest to szczególne istotne dla pasażerów. Tylko w 2022 r. z SKM w Trójmieście skorzystało aż 43,58 mln osób - dodaje.
Kontrakt przewiduje zakończenie prac do 30 listopada 2023 r.

MKo

Miejsca

Opinie (112) 8 zablokowanych

  • XD (2)

    A na zdjęciu jest Gdynia

    • 23 1

    • (1)

      Media worker który to opracowywał pochodzi z tak głębokiego Podlasia, że nawet trakcja trojelbusowa nie dała mu do myślenia xD Może to SI uczyniło?

      • 2 0

      • To musiałaby być SG*, a nie SI.

        *SG = Sztuczna Głupota

        • 2 0

  • Fajnie tylko czemu nie robią tego w wakacje a od września...jak młodzież studenci i lud pracujący korzysta?

    • 16 14

  • Utrudnienia w kursowniu

    Pewnie po jednym torze i znów opóźnienia będą

    • 27 3

  • skm pkp - państwo w państwie (6)

    Dlaczego do tej pory skm pkp jest państwowym molochem? Nie ważny jest klient ważna są posady?

    • 32 8

    • Bo jakbyś miał to prywatne to nie dostałbyś się z Gdańska do Lęborka jednym kursem (1)

      • 8 13

      • i bardzo dobrze, to powinna być trasa regio

        • 20 6

    • bo PKP nie chciało (2)

      w latach transformacji oddać SKM-ki. Odbyło sie to na zasadzie "nie bo nie". Powstawały Koleje Mazowieckie, Śląskie, Dolnośląskie itd a u nas został relikt komunizmu z całym majdanem łacznie z Zarzadem. Widocznie czuli, ze komuna z domieszka kościoła powróci.

      • 14 6

      • raczej nikt tego nie chcial wziac... (1)

        Samorzad zyl w karnawale Euro i nie mial ochoty na takie zabawy. Skoro oddano inne regiony, to dlaczego nie Pomorskie?
        Ktore jest liderem likwidacji linii kolejowych...
        Samorzad nie mial ochoty placic, to kolej nie miala ochoty przewozic.
        Najbardziej dobitny przyklad to linia do Nowego Portu...
        Samorzad odpowiada za organizacje transportu publicznego. Ma Regio i jak radzi sobie z koleja, widac na tym przykladzie. To dzialalnosc wymagajaca duzych nakladow i umiejetnosci.

        • 9 2

        • Brakuje tej linii do Nowego Portu.Przecież na tej trasie powstaje nowa dzielnica mieszkaniowa Nowa Letnica.Kolejka z Gdańska Sródmieścia lub Głównego chociaż do Brzeźna poprawiła by dojazdy do szkół lub pracy.

          • 4 0

    • i co z tego, że państwowe?

      Jak chcesz zobaczyć, jak powinna funkcjonować kolej (i wiele innych rzeczy), odwiedź południowych sąsiadów.
      Życzyłbym sobie i wszystkim takiego działania.
      A czeska kolej jest państwowa...

      To nie zależy od tego, jakie są relacje właścicielskie, tylko co i kto ma w głowie.

      • 1 0

  • SKM to stan umysłu! (21)

    Przecież niedawno to było remontowane. Ciągłe remonty na SKM. Oni od roku czasu nawet nie potrafią porządnego dachu w Gdyni Głównej zrobić i ciągle z niego cieknie. Jedyne co im wychodzi to podwyżki cen biletów. Kto rządzi tą spółką? Jakiś kowal czy szewc a może fryzjer?

    • 149 29

    • Tylko z szacunkiem do kowali, dobrze? (2)

      • 41 2

      • A gdzie widzisz brak szacunku do kowali? (1)

        Bo chyba nie twierdzisz, ze kowal jest kompetentny do zarzadzania spolka kolejowa?

        • 4 3

        • Bardziej kompetentny niż obecna ekipa

          • 6 0

    • Rządzą tacy jedni, co nic wspólnego z SKM nie mieli. (1)

      Przywiezieni w teczkach.

      • 24 1

      • moze to i lepiej...

        ...ze nie maja nic wspolnego z "rodzina SKM"?!

        • 5 2

    • (6)

      Nie, to nie bylo niedawno remontowane. Wez moze zacznij sie juz przygotowywac do 1 wrzesnia, niech mama da ci pieniadze i idz do sklepu po zeszyty.

      • 11 10

      • Oczywiście że było remontowane! (5)

        Cały czas coś jest na SKM remontowane i nic z tego nie wynika, oprócz opóźnień i ruchu wahadłowego po jednym torze.

        • 17 7

        • Polecić ci okulistę? Bo wzrok już nie ten. Wiem, że kiedyś to było lepiej.

          • 1 11

        • Ale była remontowana konkretnie trakcja? A kiedy? (1)

          • 0 6

          • Przecież trakcję się remontuje odcinkami, nie w całości.

            • 4 0

        • wynika...

          Ze nadal funkcjonuje...

          • 2 0

        • To chyba dobrze, ze remontują

          Bo za tuska to nic nie remontowali, bo kasy nie było

          • 1 2

    • akurat podwyzki cen biletow to samorzad wojewodztwa.

      Bo on ustala taryfy i odpowiada za organizacje transportu zbiorowego.

      A ze placi przewoznikowi po uwazaniu, bo SKM ma tylko jednego klienta, to remonty robi sie na raty...

      Tak krawiec kraje, jak mu staje...

      • 12 3

    • podobnie jak i Golden Gate w San Francisco... (2)

      Jak dojda z malowaniem do konca mostu, zaczynaja od nowa z drugiej strony.
      To ciagla praca...

      • 9 2

      • (1)

        To nie jest prawda. Na oficjalnej stronie Golden Gate masz info jak i kiedy most jest malowany.

        • 3 0

        • może zwiększyli przerób?

          ale to jest (był) klasyczny przykład permanentnego remontu.

          • 4 0

    • Kolega jarka

      Pewnie jakiś jarkowy przudupas.

      • 2 2

    • Ceny biletów ustala marszałek, nie kolejarze

      • 5 1

    • Racjonalny (1)

      Kolej kosztuje. Ale akurat SKM przewozi bardzo bardzo duzo pasazerow. Jest czyms cos spaja trojmiasto. Ciekawe czy ktos podlicza w ten sposob ile drogi kosztujesz i parkingi. Dodam te drogi ktore i tak sie zuzywaja z czasem.

      • 6 0

      • komunikacja kosztuje...

        i, po prostu, na dobrą nas nie stać...
        Na dodatek, to na co nas stać, rozłazi się bokami...

        • 4 1

    • SKM

      To chora i rodzinna firma. Pracowałem tam ponad dekadę jako kierownik pociągu. Więc wiem co mówię.

      • 1 0

  • Takie remonty (1)

    Powinny być wykonywane wyłącznie w nocy!

    • 24 2

    • I tak zapewne będzie.

      • 6 1

  • ech (2)

    Kiedyś korzystałem codziennie, ale przyszła fala i przesiadłem się na rower.

    • 9 17

    • Przyszla ta fala, co jej jeszcze nie ma?

      • 5 1

    • Fala nie może że przyjść,bo nie ma nóg.

      • 1 2

  • Tytuł zajefajny.

    Jeśli coś ma przejść remont to ...sieć trakcyjna. A trakcja to może być parowa, spalinowa, elektryczna, hybrydowa

    • 14 3

  • Znowu autor nie popisał się znajomością tematu (2)

    Remont przejdzie sieć trakcyjna. Trakcja to rodzaj napędu, trakcja spalinowa, trakcja elektryczna, trakcja parowa

    • 22 7

    • Adam. Przerwij wakacje. Zacznij się uczyć.

      • 2 6

    • Sieć trakcyjna zespół urządzeń umożliwiających dostarczanie energii elektrycznej do pojazdów poruszanych silnikami elektrycznymi.

      • 3 0

  • A kiedy 2 tory SKM do W-wa? (7)

    Kiedy wreszcie zbudują te tory jak należy, tzn 2 tory SKM i 1 dla innych pociągów? Kiedy skończy się czekanie skm-ek na mijankach na pendolino czy inne ekspresy? 35 lat mojego jeżdżenia skm i wciąż to samo. Kiedy wreszcie transport w aglomeracji zostanie ucywilizowany i ludzie zaczną wybierać skm zamiast auta? To powinien być priorytet dla samorządowców, samej skmki i władz województwa !!! Metra tu nie wybudujemy, ale doprowadzić skm do standardu metra można jak najbardziej.

    • 69 6

    • (5)

      To spółka skarbu państwa. Tu jest początek i koniec problemów. Województwo i samorządy nie mają sporo do powiedzenia.

      • 6 6

      • To bożek jak rządził tyle lat dlaczego tego nie zrobił dla swojej enklawy? (2)

        Pewnie dlatego że przemieszczał się tu samolotem, raz w tygodniu

        • 7 5

        • Nie siej tu swojej pisowskiej propagandy (1)

          Tu mowa jest o naszej lokalnej sprawie, która jest kluczowa dla wszystkich mieszkańców aglomeracji. Zawsze się jakiś politruk wkręci. Wiadomo, że do takiej sprawy potrzebna jest zgoda i dobra wola wielu działaczy. Tak jak chcieli PKM i ją zbudowali, tak jak walczyli w sprawie A1 i ją przyspieszyli, tak mogą wreszcie zrobić porządek z SKM. Tak uważam panie Marszałku, Wojewodo, państwo prezydenci itd itp. Jesteście w stanie skruszyć kolejowy beton!

          • 2 2

          • to nie jest sprawa kolejowego betonu

            a przynajmniej, nie tylko...

            To problem w wewnętrznym "podziałem tortu", gdzie "towarzystwo" (działacze) nie jest w stanie dogadać się, kto ma na tym zarabiać. SKM jest samodzielnym podmiotem gospodarczym, samorząd w sumie ma ponad 40% udziałów i jest jedynym klientem SKM. Samorząd nie umie zarządzić taką sytuacją? Od lat usiłuje zagłodzić SKM. Obecnie zbliżają się wybory, to marszałkowo zaczyna mówić "ludzkim głosem".

            Kiedy zamiast "działaczy" będziemy mieli profesjonalistów?!
            SKM jest przewoźnikiem i wozi tak, jak mu się płaci.
            Może zająć się eksploatacją na powierzonym sprzęcie, jaki problem.
            Ale niech go i to sobie marszałkowo zorganizuje.

            • 3 0

      • idz do Rumi

        Na korpetycje.

        Podobno wiaduktow i tuneli nie da sie z PKP uzgodnic i zbudowac...

        • 7 4

      • no i co z tego ze panstwowa?!

        Wystarczy odwiedzic Czechy, aby sie dowiedziec, ze rodzaj wlasnosci nie ma znaczenia.
        Czeskie koleje to niedoscigniony wzor funkcjonowania uslug publicznych. Nie tylko dla Polski.
        Radze wszystkim przezyc takie doswiadczenie, wszystko dziala perfekcyjnie i precyzyjnie. A jak nie dziala, to widac, ze innej mozliwosci nie bylo...
        Radze zapoznac sie z organizacja "wspolnego biletu", ktory obejmuje... transport statkiem rzecznym...

        • 1 0

    • jak nalezy to sa po dwa tory

      Dla roznych rodzajow pociagow.
      Nie jest prawda, ze samorzad takich przedsiewziec nie prowadzi. Przykladem niech bedzie modernizacja trasy Ustka Szczecinek ze srodkow pozyskanych z UE. To byla desperacja, bo linia stracila praktycznie zdolnosc funkcjonowania i caly zachod wojewodztwa bylby odciety od swiata. A wybory byly na horyzoncie...

      W przypadku SKM samorzad nie ma woli zajac sie problemem, bo mu niezaleznosc (od samorzadu) SKM koscia w gardle stoi. Nie moze przebolec faktu, ze musi placic przewoznikowi, ktory nie jest samorzadowa przystawka dla kolesi. Taki blad popelnic...

      Wiec od lat prowadzona jest podjazdowa wojenka, ktora nikomu na zdrowie nie wychodzi.

      Zblizaja sie kolejne wybory, to marszalkowo zaczyna znowu ludzkim glosem gadac...

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane