• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trakt św. Wojciecha. Co wyremontują drogowcy?

Maciej Naskręt
29 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha

Zobacz, jak wygląda okiem kierowcy planowany do przebudowy odcinek Traktu św. Wojciecha.


Ruszył przetarg na przebudowę 1,4-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa w połowie maja.



Który odcinek Traktu św. Wojciecha jest zniszczony najbardziej?

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na przebudowę Traktu św. Wojciecha. W ramach przedsięwzięcia zostanie wyremontowany ok. 1,4-kilometrowy odcinek drogi, czyli mała obwodnica dzielnicy św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska.

Na ten cel w budżecie Gdańska w czwartek Radni Miasta Gdańska zarezerwowali ok. 7,5 mln zł. Ile jednak dokładnie pochłonie przedsięwzięcie? Na odpowiedź będzie trzeba poczekać do 12 marca, bowiem wtedy zostaną otwarte koperty z propozycjami potencjalnych wykonawców.

Prace remontowe w ciągu Traktu św. Wojciecha mają być gotowe już 15 maja tego roku. W ramach inwestycji zaplanowano rozebranie betonowych obrzeży, nawierzchni chodników i wjazdów, frezowanie nawierzchni bitumicznej, ustawienie obrzeży i krawężników, wykonanie chodnika i nawierzchni, humusowanie skarp z obsianiem, wykonanie oznakowania poziomego nawierzchni jezdni oraz regulacja wysokościowa urządzeń uzbrojenia podziemnego.

Idealnym do prac przy nawierzchni w ciągu Traktu św. Wojciecha wydaje się być kombajn Remix, o którego użyciu opowiadał po zeszłorocznej zimie Mieczysław Kotłowski - dyrektor ZDiZ. Niestety tej maszyny nie ujrzymy na drogach. Podczas robót drogowych zostanie wykorzystany projekt technologiczny opracowany przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Prace będą wykonywane identycznie jak w przypadku ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska w centrum Gdańska.

Trakt św. Wojciecha to najważniejszy szlak komunikacyjny między Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim. Co ZDiZ zamierza zrobić, by nie zaleźć podróżnym za skórę? - Z uwagi na znaczenie komunikacyjne Traktu Św. Wojciecha, wykonawca będzie musiał zobowiązać się do realizacji robót w wydłużonym czasie pracy w dni powszednie oraz w niedzielę, święta i dni wolne od pracy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.

O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje najniższa cena. Kilka dni później poznamy wykonawcę, który udziela zamawiającemu rękojmi na zrealizowany przedmiot umowy na okres 36 miesięcy liczonych od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót.

Nie ma szans, byśmy w tym roku pojechali po nowej nawierzchni choćby w Lipcach, czy Oruni. Na duże inwestycje drogowe w tych dzielnicach ZDiZ nie ma pieniędzy. Częściowe ukojenie kierowcom przyniesie jedynie otwarcie Południowej Obwodnicy Gdańska, w jej ramach ma powstać ok 300-metrowy dwujezdniowy odcinek Traktu św. Wojciecha.

Przebudowa Traktu św. Wojciecha w liczbach
97 - tyle sztuk studzienek, włazów zostanie wyregulowanych,
115 - tyle m kw. nawierzchni zostanie wykonanych z kostki kamiennej,
250 - to powierzchnia oznakowania poziomego po zakończeniu budowy,
925 - tyle m kw. nawierzchni chodników zostanie rozebranych,
932 - tyle m kw. nawierzchni zostanie wykonanych z kostki betonowej,
2500 - taka powierzchnia jezdni zostanie sfrezowana,
18 805 - na tylu m kw. zostanie ułożona nowa nawierzchnia bitumiczna.

Opinie (97) 3 zablokowane

  • A ciekawe kiedy tą śmieszną kładkę z ul. Strogardzkiej zlikwidują ... (3)

    Ogólnie to jadąc Starogardzką jak i Niepołomickiej można pourywać zawieszenie. Jadąc od strony Straszyna nie ma porządnego wjazdu do miasta, można by było coś w tym kierunku też pomyśleć bo po oddaniu Obwodnicy Południowej ruch na tych licach będzie większy, a po za tym powstaje tam coraz więcej osiedli.

    • 47 3

    • Wnoszę o likwidację kanału Raduni.

      ten kanał nie pełni w dzisiejszych czasach żadnej roli - jest zwyczajnie niepotrzebny.
      Zniknięcie kanału przyniesie same korzyści.

      • 0 5

    • jedz zgodnie z przepisami a zawieszenia nie urwiesz

      • 5 11

    • Jedź obwodnicą i przy Auchan wjedź sobie WZ do samego centrum

      • 3 6

  • Panie redaktorze

    mówi sie W Lipcach W św Wojciechu

    • 3 0

  • dlaczego

    tych diabelnych studzienek nie można przenieść tak aby znajdowały się na środku jezdni w jednej linii a nie jak teraz trzeba jeździć slalomem

    • 5 0

  • Wielka ściema!

    a co z żuławską,grabową,ramułta,niepołomicką i innymi? Ważne że na starówce jest kostka brukowa, p.Adamowicz nawet nie wie gdzie są te ulice bo on ze starówki. Wszystkie rachunki za naprawę zawieszenia będę przesyłał do UM.

    • 2 1

  • Miasto powinno dokładać połowe do remontu zawieszeń w naszych samochodach.

    • 8 0

  • jeżeli najniższa cena to wiem co z tego będzie (1)

    firma krzak zrobi bubel a potem jakos to będzie. Apropos remontu czy nie bardziej potrzebny jest na odcinku Okopowej od Armii Krajowej do wiaduktu??????? tam niedługo nie bedzie nawierzchni a to tak blisko UW i UM

    • 35 3

    • bo nie o to chodzi, by załapać króliczka, ale

      by gonić go

      • 1 0

  • "...regulacja wysokościowa urządzeń uzbrojenia podziemnego", "97 - tyle sztuk studzienek, włazów zostanie wyregulowanych". Sama regulacja wysokościowa włazów żeliwnych studni i kratek żeliwnych wpustów deszczowych to nie wszystko. Tak naprawdę jeśli ma to być porządnie zrobione to należy otworzyć każdą studnię, wpust i sprawdzić ich stan techniczny gdyż bardzo często jest tak, że urządzenia te ,nieruszane od lat, mają popękane kręgi betonowe lub płyty nastudzienne, różnego rodzaju "zwężki" i "kominy" (podmurówki) wykonane z tego co akurat było pod ręką oraz praktycznie nie posiadają płyt odciążających. Zrobienie z tym porządku to już niestety nie tylko sama regulacja wysokościowa żeliw a tym samym koszty są dużo,dużo wyższe. Miejmy nadzieję,że o tym pomyślano, bo jeśli nie, to faktycznie, efekty owej regulacji będą, po krótkim czasie, takie jakie codziennie można zaobserwować na naszych ulicach.
    Dobrze również by było gdyby nadzór przypilnował aby warstwy ścieralnej nie układano na "świeżo" zamontowane żeliwa, co jest niestety u nas powszechne zwłaszcza przy robotach remontowych - wiem, że do montażu używa się róznego rodzaju szybkowiążacych zapraw, które w krótkim czasie osiągają wysokie wytrzymałości ale mimo to często w praktyce okazuje się, że rozściełacz lub walce, w trakcie układania ostatecznej warstwy, naruszają żeliwa i jest później problem.

    • 3 0

  • a co z ul Stoczniowców ???

    Miał być remont gruntowny a jest jak zawsze ... "smołowóz" kilka kleksów na dziury i do następnych ... opadów , mrozów i od nowa .

    • 3 1

  • A co z ulica Chłopską ?!

    Jedna z głównych arterii w mieście a stan nawierzchni woła o pomste do nieba.O umiejętnościach "Łaciarzy" juz nie wspomne,są to krowie placki a nie łatana dziura.

    • 3 0

  • ...

    fajnie, że będa go robic, choć uważam, że odcinek od budowej obwodnicy do ul. sandomierskiej jest w dużo gorszym stanie i od tego powinno sie zacząć, zwłaszcza przy stacji Shella

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane