• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Łostowice i Nowa Łódzka - od czwartku budowa

rb
2 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądać linia tramwajowa łącząca Chełm z Łostowicami oraz ul. Nowa Łódzka.



We wtorek podpisano umowę z wykonawcą ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej na Łostowice. Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?



Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
Wykonawcą jest firma MTM, która za 110,9 mln zł zbuduje 1,7 km dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej i 3 km linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Tramwaj będzie jechał wzdłuż ul. Witosa, jego trasa będzie przedłużeniem dojazdu na Chełm.

- 4 listopada rozpoczynamy budowę, bo mamy 18 miesięcy na jej zakończenie. To krótki termin i duże wyzwanie, choćby dlatego, że w tym czasie mamy dwa pełne okresy zimowe. Ale do Euro 2012 mieszkańcy Łostowic będą mieli zdecydowanie lepszy dojazd do domów - zapewnia Marek Ignatowski, prezes MTM.

- Inwestycja została nieco zmodyfikowana. Np. podkłady pod tory tramwajowe zostały zamienione. Betonowe zostaną zastąpiąne przez drewniane, dzięki temu będzie ciszej. Powstanie też siedem nowych przystanków - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, w ramach której powstaje linia tramwajowa. Za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

W ramach inwestycji na pętli przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.
rb

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • Wiele się nie zmieni, tylko będzie inaczej. To nie są rozwiązania komunikacyjne?.

    Jak jeździ się trudno przez miedzy innymi Tramwaje tak będzie jeszcze gorzej.
    Bez zejścia pod ziemię z komunikacją miejską lub nad ziemię ,nie rozwiążemy żadnego problemu w komunikacji Gdańska.Od ul. Okopowej aż do Gdyni prowadzi jedna dwu pasmowa jezdnia i jak ona ma pomieścić bez przebudowy pomysły projektantów komunikacji?.

    • 0 0

  • Parking (1)

    Uważam, że w ramach tej inwestycji powinien powstać wielopoziomowy parking, na kilka tysięcy samochodów, aby przyjezdni z Kolbud, Kościerzyny Bytowa i kto wie skąd jeszcze mogli swobodnie zaparkować i pojechać dalej komunikacją miejską. Te 190 miejsc to jakaś kpina. Połowę i tak zajmą mieszkańcy pobliskich osiedli.

    • 4 1

    • jakies jaja

      kilka tysie........ CZŁOWIEKU MYSL!!!!!!!!!!!!!! my na naszym osiedlu mamy połowe miejsc pustych, nie potrzebujemy wiecej. a z parkingu i tak nikt nie skorzysta. jak juz ktos bedzie chciał tak zrobic to zobaczy tłok w tramwaju i pojedzie dalej AUTEM

      • 0 0

  • PODKŁADY (1)

    Każdy kolejarz wie, że podkłady betonowe są lepsze niż drewniane, a mitem jest, że są aż tak głośniejsze. Różnica w poziomie hałasu to zaledwie 1dB!! Stosuje się do tego specjalne podkładki. Faktem jest za to, że drewniane są tańsze i mniej trwałe.
    Nasuwa mi się przy tym taka sprawa, skoro w projekcie wpierw były betonowe, teraz mają być drewniane, to ile na tym miasto zyska? Moim zdaniem to tylko oszczędność wykonawcy i pachnie łapówką jeśli ktoś się na to zgodził z miasta, bez profitów dla inwestora (bo o tym przecież nie ma wzmianki).
    No i kolejna myśl, gdzieś podpatrzona, ale cenna, dlaczego w takim razie przy modernizacji linii na Zaspie i Przymorzu stosuje się podkłady betonowe? Tam ma być głośniej a tu ciszej?
    Pan Trykasko niech takich kitów ludziom nie wciska.

    • 3 0

    • haha

      wez czlowieku poczytaj.... "Dwukrotny wzrost natężenia dźwięku odpowiada trzem decybelom"

      • 0 0

  • brawo

    KRZYCH - GENIUSZ faktycznie genialne rozwiazanie z tym przejazdem obok tesco. jakby tam jeszcze puscic tramwaj to do pętli mieliby bliżej mieszkańcy oruni górnej, ci, którym najbardziej zalezy na jej powstaniu

    • 0 0

  • badyci

    od wczoraj ci pier.............. bandyci wycieli polowe dzrew w okolicy. zostawiają po sobie tylko butelki po piwie i niewygaszone ogniska. wczoraj ryczeli tymi pilami aż do 21, a skończyli tylko dlatego, ze jedyny mądry mieszkaniec osiedla wezwał policje. brawo geniusze z gike. nie dość ze oszukali z projektem pętli, to nawet nie pomyśleli o poprowadzeniu torów po drugiej stronie przyszłej nowej łódzkiej, A TAK BYŁOBY 10 RAZY LEPIEJ

    P.S. alojzy hycel - wal sie ze swoim narzekaniem

    • 0 0

  • Budyń... mistrz wizualizacji (2)

    • 131 91

    • Ta wizualizacja... (1)

      ... już była dawno, teraz ja wrzucili z okazji rozpoczęcia budowy.
      nauczy się czytać ze zrozumieniem, synu diabła i motopompy!

      • 13 3

      • Właśnie! Jak nie jesteś z Adamowiczem i PO to stoisz po stronie PiS!

        A przynajmniej tak naucza Donald.

        • 2 0

  • Malkontenci gotowi? (12)

    Trzy! Dwa Jeden! Narzekać!!!! :) :) :)

    • 280 38

    • Czy tam będzie ścieżka rowerowa?

      Po co komu tramwaj jeśli nie będzie ścieżki rowerowej?

      • 0 0

    • Za mały parking! (1)

      Nie ma za co :)

      • 7 1

      • Z całego południowego Gdańska rano zajedzie tu 190 samochodów i 200 rowerów i tych 400 osób pojedzie tramwajem do pracy.

        I na prawie cały dzień można pętlę zamknąć, żeby otworzyć koło 15tej.
        PARKING JEST ŚMIESZNIE MAŁY

        • 1 1

    • trochę dalej

      a nie można było od razu na Kowale tego puciągnąć? albo chociaż do Wielkopolskiej :]

      • 1 1

    • No to ja ponarzekam...

      po Dwa powinien być wykrzyknik ;-)

      • 2 0

    • józek

      pamiętacie artykuł na trójmiast.pl o stawianiu klocków? Nie cierpię klocków !!!!

      • 3 2

    • Nie cierpię narzekać. (2)

      • 35 1

      • ale po co to wszystko robić, przecież tak jest dobrze ; po co ruszać

        idioci, nie znają się, i tak im nie wyjdzie, popsują coś i jeszcze ktoś zginie,lepiej coś pożytecznego by zrobili, a nie tylko te tramwaje - wystarczy?

        napiszmy coś jeszcze, do dzieła, zapraszam do dalszej zabawy w narzekanie

        • 14 6

      • a może i Gargamel by się przydał

        • 8 0

    • nie będzie narzekania, jak projektanci pomyślą, zanim zaczną ludziom "ułatwiać" życie i tyle;))

      • 5 4

    • obywatelu, kup mocniejsze leki !

      • 11 0

    • nie ma co narzekać!!!

      w takim wypadku to trzeba się cieszyć. bądź co bądź - będzie odciążenie:) pozdrawiam gdańsk - południe:)

      • 27 1

  • Super przed wyborami Pawełek znowu tryska wizualizacjami (4)

    Drodzy mieszkańcy chyba czas najwyższy realnie 21 listopada zmienić władzę w tym mieście

    • 124 146

    • (1)

      Budowa startuje a nie wizualizacje. Przeczytaj tekst nieuku

      • 20 7

      • On nie mówi że startuje wizualizacja tylko "tryska wizualizacjami " a to róznica. :)
        Zapewne chodziło mu o to żę tuż przed wyborami nagle nasz szanowny prezydent zwany jako BUDYŃ udaje że niby cos robi, a przez ostatnie lata (poczynając już od pierwszego dnia po kolejnym zwycięstwie w wyborach ) pierdział w stołek melodie Mozarta .

        Ja jestem za drzuceniem (tak jak kolega powyżej) Prezydenta z tego stołka, jak nie wygra teraz to może następnym razem będzie się bardziej starał, albo nie bedzie musiał , bo znajdzie sie osoba KOMPETENTNA NA JEGO MIEJSCE ! :)

        • 1 1

    • Trochę inwestycji, które są jak kropla w morzu potrzeb i już tłuszcza wyborcza sika po nogach ze szczęścia.
      Jak psu rzucisz kość po kilkudniowej głodówce to tak samo się cieszy.

      • 9 12

    • Przeczytaj jeszcze raz....

      • 16 4

  • a łostowice??

    ..nie było w filiku.. :|

    • 0 0

  • szkoda, że nikt nie napisał, czy od jutra mamy się spodziewać jeszcze większych utrudnień komunikacyjnych...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane