• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Łostowice i Nowa Łódzka - od czwartku budowa

rb
2 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądać linia tramwajowa łącząca Chełm z Łostowicami oraz ul. Nowa Łódzka.



We wtorek podpisano umowę z wykonawcą ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej na Łostowice. Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?



Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
Wykonawcą jest firma MTM, która za 110,9 mln zł zbuduje 1,7 km dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej i 3 km linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Tramwaj będzie jechał wzdłuż ul. Witosa, jego trasa będzie przedłużeniem dojazdu na Chełm.

- 4 listopada rozpoczynamy budowę, bo mamy 18 miesięcy na jej zakończenie. To krótki termin i duże wyzwanie, choćby dlatego, że w tym czasie mamy dwa pełne okresy zimowe. Ale do Euro 2012 mieszkańcy Łostowic będą mieli zdecydowanie lepszy dojazd do domów - zapewnia Marek Ignatowski, prezes MTM.

- Inwestycja została nieco zmodyfikowana. Np. podkłady pod tory tramwajowe zostały zamienione. Betonowe zostaną zastąpiąne przez drewniane, dzięki temu będzie ciszej. Powstanie też siedem nowych przystanków - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, w ramach której powstaje linia tramwajowa. Za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

W ramach inwestycji na pętli przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.
rb

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • o co chodzi z tymi podkładami? (4)

    drewniane podkłady będą? to gratuluje! ten tekst, że będzie ciszej jak będą drewniane to można między bajki włożyć, proponuje poczytać trochę fachowej literatury zanim się artykuł napisze
    trochę informacji na ten temat: hałas w nawierzchni szynowej powstaje na styku koła z szyną, podkłady odpowiedzialne są za przenoszenie obciążeń z szyny na podsypkę i dalej na podtorze, podkłady drewniane zmniejszają jedynie dynamikę drgań od przejeżdżającego taboru, gdyż drewno jest bardziej elastyczne i praktycznie wcale nie zmniejszą hałasu (jedynie drgania), poza tym pod każdym innym względem (stabilność toru, wytrzymałość, trwałość) są gorsze od podkładów betonowych, po kilku, kilkunastu latach jak się te podkłady zużyją to dopiero będzie hałas od luźnych przytwierdzeń
    pozdrowienia dla ekspertów

    • 10 0

    • konkluzja (1)

      koszt podkładów drewnianych jest dwukrotnie mniejszy niż betonowych

      • 3 0

      • ecs

        zaoszczędzone pieniądze na ecs , przecież trzeba dokładać 17 mln rocznie

        • 0 0

    • Nie prawda co piszesz, drgania są wprost proporcjonalne do wytwarzanego hałasu. Poczytaj sobie jeszcze trochę.

      • 0 0

    • proponuje system zielonych torowisk

      redukuje hałas ok. 5-6 dB, redukuje ilość CO2 (1 m2 trawy zmienia tyle CO2 w tlen co 1 m2 lasu) i wygląda estetycznie

      • 0 0

  • Czas na zmiany

    www.czasnazmiany.info

    • 0 2

  • Tylko jak dojechać na rowerze (1)

    powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.

    Tylko jak dojechać do pętli na rowerze np. z osiedla świętokrzyskiego. Ruch na drodze jest wielki, brak pobocza.

    • 11 0

    • Na Świętokrzyskiej nawet chodnika przed z za pętlą nie ma.

      Ludzie z Łostowic muszą rowami i poboczami z piachem docierać w rejon planowanej pętli. Od strony ronda na Świętokrzyskiej też nie jest lepiej

      • 0 0

  • A co z lisami

    Ciekawe jak zakończył się spór z wieczystym uzytkownikiem gruntów, czyli wlaścicielem fermy lisów???

    • 1 0

  • czas na zmiane wladzy w tym miescie ,, na kogo glosujecie ????

    • 0 1

  • Poważnie... (1)

    Poważnie Bydgoskie cudo techniki już zalicza awarię?
    A ma jeszcze przybyć coś koło 30 tych tramwajowych te-że-we ;P, także słabiutko to widzę.
    105 przerobić na niskie podłogi i dawaj następnych 40 lat służby w GDA....aż sama korozja będzie wozić pasażerów

    • 1 1

    • nie wiem, spod jakiego imienia pesa się zepsuła:)

      Wielki festyn i nadawanie imion pesom, po Gdańsku już jeżdżą aż dwie, a do końca roku ma być aż pięć, czyli awaria dotknęła 50%

      • 0 0

  • Tramwaje po załadowaniu na Łódzkiej już na Cieszyńskiego po prostu nie bedą się zatrzymywać. (7)

    • 96 38

    • (3)

      no to wtedy się dopiero zacznie..... no ale projektanci powinni być na tyle mądrzy, że skoro dostali taką pracę to pomyślą i o tym, że ludzi na nowych osiedlach przybywa.... a każdy chce do pracy na rano zdążyć

      • 5 1

      • projektanci zaprojektują wszystko co chcesz, potrzebna do tego jest tylko aprobata Inwestora, oraz wiedza co się chce osiągnąć i za jaką cenę, ale z tym ostatnim niestety jest problem, bo urzędasy nie wiedzą czego chcą, bo się po prostu na tym nie znają!

        • 3 1

      • ludzi przybywa i samochodów też przybywa (1)

        • 5 2

        • wszystkiego przybywa i jest coraz więcej:)

          • 9 2

    • pętla będzie miała chyba swoją linię... podkreślam chyba bo innego sensu nie widzę (2)

      • 12 5

      • wg projektu z Witosa ma startować tylko 7 w szczycie

        z Łostowic ma jeździć 11 co 10 minut i 2 co 10 minut, ostatnio jest mowa o 11 co 5 minut... ale ZTM się dostosuje do nowej sytuacji, o ile ZKM podoła.
        Jak coś, jest jeszcze wiecznie żywa linia 1:) jak powstanie SKM Gd. Śródmieście, to 1 będzie miała sens

        • 6 3

      • Pafi

        No nie wiem....

        • 3 0

  • a co będzie jeździło po tych zaplanowanych torach?

    Miasto niedawno pękało z dumy, ze kupiło kilkanaście ślicznych "pes" a zezłomuje czy "odsprzeda" kilkadziesiąt starych tramwajów.

    Dzisiaj oczywiście śliczna nowa pesa "11" stała (awaria), a z torów ją spychał "stary złom" - "5". Dalej starym złomem ludzie skutecznie dojechali do pracy.

    • 2 0

  • A co z wiaduktem na Armii Krajowej nad Łostowicką?

    Jego brak to też chyba jedna z głównych przyczyn korków w tym rejonie.

    • 7 0

  • Ale ważne że będziemy mieli ECS i będziemy do niego dopłacać co roku 17 mln zł. (8)

    • 34 14

    • Jak piszesz to nie przeklamuj (1)

      17 mln to pelen roczne wydatki utrzymania, ktore nalezy pomniejszyc o przychody. Niedobor ECS jest jest uzupelniany wspolnie przez wszystkich jego organizatorow, tj: 1. ministra kultury, 2. marszlka wojewodztwa, 3. miasto, mniej wiecej po rowno.

      • 0 2

      • i to niby ma być dobra wiadomość?

        • 1 0

    • ciekawe ile będziemy dopłacać do stadionu (2)

      na którym bydło będzie sobie urządzać bijatyki jak w ostatni weeekend na stadionie Lecha Poznań

      • 11 5

      • Stadion to akurat nie najlepszy przykład. Odpowiedź brzmi zero. Będzie zarządca, który zobligowany będzie żeby stadion sam na siebie zarobił (mecze, koncerty etc.). Poza tym dzięki tej inwestycji (euro2012) ruszyła masa innych inwestycji. Dodatkowe profity -zyski będą z samego euro. Nie narzekaj więc glucie.

        • 3 5

      • Ty za glupie gadanie bedziesz placil najwiecej

        • 1 6

    • do ochrony psa kurskiego też się dopłaca - i po co ?>??

      • 5 2

    • do komisji macierewicz też się dopłaca i nic o tym nie mlaskasz !!

      • 3 3

    • a skąd wiąłeś tę kwotę 17 mln?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane