• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wróciły na Błędnik

ms
29 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik. W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik.
W sobotę rano, po ponad dwuletniej przerwie, tramwaje wróciły na Błędnik. To był ostatni z całej fali remontów, które w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez gdańskie torowiska. Przed nami już tylko otwarcie nowej linii tramwajowej na Chełm.

Remont sieci tramwajowej w Gdańsku:

Od soboty Błędnikiem jeżdżą ponownie tramwaje linii 2, 6, 11, 12 i 13.

Dwie pierwsze linie nadjeżdżając al. Zwycięstwa wjeżdżają pod wiadukt i jadą świeżo wyremontowanym torowiskiem w ciągu ul. 3 Maja. Następnie zawracają na Okopowej i mijając Dworzec Główny PKP wjeżdżają na Błędnik, by wrócić na al. Zwycięstwa.

Z kolei 11,12 i 13 pokonują Błędnik zarówno przy wjeździe, jak i wyjeździe ze Śródmieścia w kierunku al. Zwycięstwa.

- Pasażerowie odczują poprawę komfortu podróży, a także dostaną się do Śródmieścia o kilka minut szybciej, niż w czasie trwania remontu - przekonuje Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Przed nami już tylko otwarcie linii tramwajowej na Chełm. Torowisko jest już gotowe, podobnie rzecz się ma z pętlą tramwajową na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i ul. Witosa na Chełmie. Wieszana jest sieć trakcyjna. Prace zakończą się przed 30 listopada, ale w związku z odbiorami technicznymi tramwaje linii nr 1 pojadą na Chełm dopiero w połowie grudnia.

Tramwaj Bombardier Tramwaj Bombardier
Przebudowa gdańskich torowisk i budowa linii tramwajowej na Chełm realizowana jest w ramach tzw. II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obejmuje on:

- modernizację ok. 19,9 km torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i zasilaniem,

- budowę linii tramwajowej długości 2,9 km na Chełm, wraz z siecią trakcyjną, zasilaniem, węzłem autobusowo-tramwajowym,

- kupno trzech tramwajów Bombardier do obsługi nowej linii oraz 28 autobusów niskopodłogowych.
ms

Opinie (70) 8 zablokowanych

  • wykorzystajcie podwójne przystanki

    gratuluję miastu super remontów a teraz ZKM niech to wykorzysta D L A C Z E G O tramwaje nie pozwalają na przesiadki na podwójnych przystankach w Warszawie to normalka ale nie jeżdżą na czas Panowie drobna decyzja DZIĘKUJĘ

    • 0 0

  • upał

    drzwi trzaskają a grzejniki tak są ustawione , że wychodzi się oblanym potem

    • 0 0

  • I niech tylko zrobią cś z tymi trzaskającymi drzwiami !!!

    ten hałas można wytrzymać raz, drugi, ale nie jadąc kilkanaście przystanków, wtedy już głowa pęka!

    • 0 0

  • Żółte linie i strzałki kierunku, zróbcie porządek!

    Chcialbym zaznaczyc ze remont blednika tak naprawde jeszcze trwa i dla mnie to jest jakas paranoja czytajac o zakonczeniu remontu. Druga sprawa. Miejsce: pod bylym LOTem, oba kierunki, Wrzeszcz i Orunia to pozostalosci starych zoltych pasow i strzalek wyznaczajacych kierunki ruchu podczas remontow. Po to byly malowane na zolto, zeby jezdzic wedlug tych oznaczen, tak jak to stoi wyraznie w kodeksie. Teraz, w idiotyczny sposob sa one zostawione w celu samoistnego zatarcia. Obok naniesione nowe biale linie i strzalki, ewentualnie zolte sa zamalowane na czarno!! - to jest kolejna paranoja! Jest to wogole nie widoczne, zwlaszcza podczas jesiennych dni ktore teraz mamy. Te zamalowane na czarno, na mokrej drodze, oswietlone, wygladaja jak obowiazujace pasy ruchu. Ile razy wiedzialem jak kierowcy zdezorientowani zajezdzali droge innym kierowca lub po prostu wjezdzali w bok innego samochodu. Stare linie, pasy, strzalki powinny byc usuniete a nie zamalowane! Jest na to prosty sposob, znany w calej europie, butla z gazem i zwykly palnik, farba sama odchodzi i nie ma problemu. Nastepne miejsce to skrzyzowanie pod wiezieniem. Odcinek od PKS-u do Urzedu Miejskiego, jest znow dwukierunkowy. Tylko spojrzcie na strzalki, w lewo dalej olbrzymie strzaly pokazuja jak skrecac. A w niedziele jadac z przeciwnego kierunku prawie mialem czolowke z jadacym pod prad Panem z Wroclawia (za nim jechal juz nastepny samochod tez pod prad). A jaka byla moja irytacja gdy zjezdzajac z Chelmu, przy budowie nowego torowiska, wyrosl mi przed maska pionowy znak w bialo czerwone pasy i to bez wczesniejszego ostrzezenia jakimkolwiek znakiem. Za mna tez jechaly samochody i widzialem co sie dzialo, oczywiscie ze slupkami w balo czerowne pasy. Po co oznacza, bo co plastikowe slupki, najlepiej betonowe postawcie Panowie drogowcy. Nie potrzebne nam sa przody w naszych samochodach. Napiszcie do kogo mam dzwonic zeby zrobic z tym porzadek. Dobra, popisalem sobie, juz mi lepiej. Pozdro dla innych zirytowanych.

    • 0 0

  • Hurra hurra!

    Cieszmy się, Gdańszczanie, że trwało to 'tylko' 2 lata! ;] Zawsze mogło trwać np 8... Ach, te małe przyjemności, bez nich życie byłoby nie do zniesienia.

    • 0 0

  • znów

    :) jak zaczynałam studia trzy lata temu tez tak jedziły, teraz wrtacamy do starej normy :) :) sentymentalnie.

    • 0 0

  • szkoda sow a to dlatego ze taki sklad kosztuje po 5mln zl

    jeden, co do Pomaski to bylo tak, wystartowala z tym pomyslem na chelm i wstrzelila sie w przygotowywany przez urzad projekt WPI ktory to uwzglednial w projekcie do UE, to zasluga wielu ludzi a szczegolnie tych ktorzy wywalczyli w W-wie
    dofinansowanie zamiast jednej linii metra/ nie przygotowanej/ ,na 5 projektow komunikacyjnych w miastach metropolitarnych, a ludzmi tymi byli Pawel Adamowicz i Marcin Szpak pseudonim PIAF

    • 0 0

  • Stare trupy a nie tramwaje.

    Szkoda że 99% tramwajów w gdańsku to stare rozpadające się trupy a zakup tych 3-ech nowych nic nie zmieni.

    • 0 0

  • brawo!!!!!!!!!

    no! tramwaje jezdza fajnie. tylko kto mi teraz pomoze wsiac z wozkiem do tych trupow? do autobusow moglam sama bo w wiekszosci sa niskopodlogowe. a u nas takie chamstwo ze nie raz PROSZAC kogos o pomoc przy wniesieniu wozka uslyszalam.....NIE!!!!!!!!!!ktos sobie zdaje sprawe jakie to przykre? a o ile wiem matek z wozkami nie brakuje. MUSIMY CZEKAC LASKAWIE NA PRZYJAZD "ODPOWIEDNIEGO" pojazdu.czekac.....................nie na łaske! ktos kiedys z przymusu musial "przepuscic" kilka autobusow czy tramwai czekajac na niskopodlogowy???????????do dupy to wszystko!

    • 0 0

  • REMONT

    wykaonano i nie myślano... !
    Najciemniej pod latarnią, czyli na samym
    Błędniku! Bo Kto zdecydował w wysokim chodniku
    wzdłuż całego torowiska właśnie na moście Błednik....
    "Uciąłem" sobie wczoraj włśnie tamtędy spacer,
    i nic się niestety ni zmieniło...
    myślałem, że zleceniodawca robót zleci
    wyrównanie poziomu torowiska z poziomem ulicy
    i położenie "niskiego chodnika" wówczas służby
    ratunkowe: pogotowie, policja, straż, gazownictwo,energetyka mogłyby w szczycie=korkach
    swobodnie bez używania klaksonu przejechać
    po torowisku, a tu... niestety po staremu...
    I niech Nikt nie tłumaczy: "bo to, bo tamto"
    przszkaodziło, tłumaczenia będą Tu nie na miejscu
    Wystarczy trochę wyobraźni....
    A w przypadku spraw strice medycznych, każda
    minuta jest dosłownie bezcenna.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane